Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33021
Posted 2006. August 31. - 10:43

Helyes tartás: a legfontosabb talán az, hogy a hát ne púpozódjon, hanem nagyjából egyenes legyen, (aztán a váll ne legyen felhúzva, kar ne kegyen eltartva a törzstõl, a kéz ne szorongassa a kormányt) a többi tartásdolog a geometriával és beállítással is összefügg: a kéz enyhén behajlítva (sem egyenesen, sem nagyon a törzs alatt), a törzs ne zárjon túl éles szöget (és természetesen túl nagyot sem, mint más biciklifajtákon szokásos) a felsõcsõvel (az ülõcsõszögtõl is függ), a lábfej ne lógjon ("madárkaromfogás").
#33022
Posted 2006. August 30. - 23:12

[quote name='trepps']Megnézem majd egy dzsegvájerrel!...[/quote][/quote]Nekem az van és nagyon nem jött be!
#33023
Posted 2006. August 30. - 16:10

Nekem is az van, talán mintha a Kerékvárban lenne belõle…, viszont az érdekes hogy nem sok köszörülést látok rajta, ??!!, ha a S ezt nem tartja fontosnak talán nincs is jelentõsége?
Felrakás elõtt próbálgattam és fõleg a fékszettnél azért érzõdött hogy „érdesen” jár a bowdenházban. Megnézem majd egy dzsegvájerrel!...[/QUOTE]
#33024
Posted 2006. August 30. - 16:04

A Shimanonál van ilyen, Centeron-mechanizmusnak hívják és elvileg arra hivatott, hogy kompenzálja a nem tizedmm-re pontos indexes hátsóváltó beállítást. Mivel gyakorlatilag lehetetlen tized mm pontosan a hátsóváltó görgõit pontosan az egyes fgk-kek alá belõni, a lánc mindenképp kanyarodik kicsit.A Shimano úgy gondolja, hogy inkább a 2 terelõkerék között legyen egy kicsit ferde a lánc, mintsem a felsõ terelõ és a fogaskerék között, ami rövidebb szakasz és jobban feszülõ lánc miatt nem árt ha felül van egy kis mozgási tér. (A felsõ görgõt a használt fgk "alá húzza")
Ja, igaz!!, én mondjuk arra gondoltam, ha nem mozogna a görgõ gyorsabb lenne a váltás és terhelés alatt agresszívebben rántaná át a láncot, bár nem tudom számítna-e ebben az az 1mm valamit…
#33025
Posted 2006. August 30. - 15:30


#33026
Posted 2006. August 30. - 14:29

Én a helyedben megpróbálnék kb 20 fokot fordítani felfelé a kormányon, így majdnem vízszintes lenne a kormáy elõre nyúló felsõ része és merõlegesek lennének a fékkarok markolatai az alkarodra, ami nekem egy nagyon kényelmes fogási pont. Igaz, hogy így mégjobban nyújtózkodnod kellene elõre, de épp emiatt kevesebb súly kerülne a karjaidra. További tehermentesítés ha a karjaidat könyökben enyhén behajlítod.
Érdemes ellesni a profik hogyan csinálják:
http://www.sportsonl...oducts/7534.jpg
szerk: hopp közben látom Pötty is írt hasonlót. Én azért írtam a kormány fordítást a fékkar emelés helyett mert ahhoz nem kell újra bandázsolni a kormányt.
#33027
Posted 2006. August 30. - 13:55

A kép alapján amit belinkeltél egyértelmûen a nyereg a ludas. Emelj az orrán, amíg nagyjából vízszintes nem lesz.
+ Egy pettyet a fékkart is fejjebb emelhetnéd a kormányon. Maga a kormány az elég jól áll.
Ja, ha Bp-i vagy akkor azt ajánlanám, hogy menj el bicóstól a Biondoba, Mártihoz. Õ segít neked pontosan beállítani.
#33028
Posted 2006. August 30. - 12:38

Merida 903-asom volt, M-es (nem volt vele semmi baj). Vettem egy ugyanilyen vázat, csak S-est (átépítettem),rá volt írva a vázra, hogy vigyázz mert kicsi a váz és beleérhet a kerékbe a lábad....és téényleg beleér.
Én hallottam már 60as vázról, aminek a kerekébe kanyar közben beleért a haver lába. Gondolom megvan az elõnye/hátránya a rövid tengelytávnak.

#33029
Posted 2006. August 30. - 12:10

Úgy értem, hogy tekersz pl:500 km-t (nem egyhuzamban) utána rááll a tested automatikusan. Az elején szokatlan persze...pl én alig tudtam elindulni életem elsõ outijával, és nem is mertem kiállni a nyeregbõl, mert olyan bizonytalannak érzetem. De senki nem volt ott mellettem, aki mondta volna, hogy karokat így tedd, lábbal úgy tekerj, hát amúgy legyen...egyszerûen kialakul...csak tedd a kilómétereket a cangába és összeszoktok. (én 165 centi létemre meg tudtam szokni a 60-as gépet is...igaz hamar megszabadultam tõleMilyen a helyes országúti tartás?
Grolsch szerint:
"Többen szokták kérdezni, hogy mások hogyan tartják a kezüket bicózás közben, meg hasonlók. Szerintem ez nem olyan dolog, amit tanulni kell, vagy ellesni vkitõl."

Ez gyakorlati dolog, nem olyan amit könybõl (vagy szóban) megtanulhat az ember...ezért mondom, hogy számomra nincs értelme arról beszélni, hogy na akkor most felsõ fogás és az alsókar a felsõkarral 130 fokos szöget zár be...
De ha valakinek vannak ezirányú információi akkor okay...sorry de én sosem foglalkozom ilyenekkel, csak ülök a gépen és tolom neki...meg nézek sokat outi versenyeket és lesem a NAGYOknak hogyan van beállítva a bringájuk, hogyan tekernek...abból is lehet tanulni.
#33030
Posted 2006. August 30. - 12:02

De cuki a bringád, tetszikItt a link a bicajhoz:
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg

A kép alapján nincs alacsonyan a kormány, nekem a nyergem 5 cm-rel van magasabban a kormánynál, neked meg egyvonalban van....hát ha eddig csak egyszer fordult elõ, akkor lehet meg fog még erõsödni a kezed...
#33031
Posted 2006. August 30. - 11:58

Merida 903-asom volt, M-es (nem volt vele semmi baj). Vettem egy ugyanilyen vázat, csak S-est (átépítettem),rá volt írva a vázra, hogy vigyázz mert kicsi a váz és beleérhet a kerékbe a lábad....és téényleg beleér. Amúgy meg kicsi a lábam...37-es[Grolsch felvetésére: nem a kis vázméret miatt érhet bele a láb az elsõ kerékbe, hanem a geometria miatt, kisebb rsézben hajtókarhossz és láb nagysága :-)]

De csak az elsõ pár hétben volt fura, azóta nem rúgtam bele a kerékbe, különben is csak nagy kormánymozdulatnál fordulhat elõ, menet közben szerencsére nem

Nekem 6 centis a stucnim és nincs bajom a menetstabilitással :chin: Lányoknak kisebb a kezük ezért elkerülhetetlen a rövidebb stucni...bár nem A-hedesbõl nem hiszem, hogy van 6 centis...
#33032
Posted 2006. August 30. - 11:51

Sol: a karfájdalmaid oka elsõsorban a (számodra/még) szokatlan tartás, ez idõvel elmúlik, persze a helyes oúti tartás gyakorlásával. ]
Milyen a helyes országúti tartás?
Grolsch szerint:
"Többen szokták kérdezni, hogy mások hogyan tartják a kezüket bicózás közben, meg hasonlók. Szerintem ez nem olyan dolog, amit tanulni kell, vagy ellesni vkitõl."
#33033
Posted 2006. August 30. - 11:41

[Grolsch felvetésére: nem a kis vázméret miatt érhet bele a láb az elsõ kerékbe, hanem a geometria miatt, kisebb rsézben hajtókarhossz és láb nagysága :-)]
#33034
Posted 2006. August 30. - 11:27

Itt a link a bicajhoz:
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg
Hmm. Kép alapján nem érzem alacsonynak a kormányt, bár én nem sokat értek hozzá, de pl az enyémnél a kormány kb 8 centivel van alacsonyabban mint a nyereg.
#33035
Posted 2006. August 30. - 11:19

#33036
Posted 2006. August 30. - 11:17

#33037
Posted 2006. August 30. - 11:09


Itt a link a bicajhoz:
http://www.kepfeltol...ltoltes.hu_.jpg
#33038
Posted 2006. August 29. - 22:08

Mathias, nekem az egész kezem fájt könyöktõl lefelé, alkar, csukló, kézfej.
És a nyereg vízszintes(vagy enyhén magasabban van az eleeje)? Ha igen akkor emeld a kormányt, ha a nyereg elõre dõl akkor állítsd minimum vízszintbe. Szerintem.
#33039
Posted 2006. August 29. - 21:33

#33040
Posted 2006. August 29. - 21:31

Sajnos képet csak holnap tudok linkelni róla, ha tényleg érdekel. Nem ejtett felsõcsövû, ez egy régebbi váz (ne kérdezd mikori, és sem tudom). A tengelytõl a felsõcsõ közepéig 46 cm. Tényleg nagyon kicsi
Én még per pillanat el sem merem engedni a kormányt, hogy váltsak az egyik kezemmel, nem hogy fogás nélkül.....
Valószínûleg akkor nekem a kormányemelés lesz a nyerõ. Na majd holnap tesztelek
Nem lehet, hogy csak gyenge még a kezed? Mármint ha kicsi izomláz van benne az nem baj szerintem.
Nekem a csuklóm fájt meg zsibbadt tekerés közben, azt a nyereg dõlésszögváltoztatásával küszöböltem ki.