Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32981
Posted 2006. September 01. - 11:41
Mindenki mashogy ul a biciklin. A profikat szelcsatornaban kiserletezik ...
Mezonyben, meg ahogy bir ugy ul.
Nyilvan attol fugg mire hasznalod a biciklit, mennyit mesz, hol stb. Ez olyan, mint a nyereg, a pedal, a geometria. Tapasztalati uton eldontheto.
A trendeket meg le lehet lesni a profiktol (sloping, stucni hossz, emelkedes, wheelbase) - aztan vagy jo vagy varialsz tovabb
#32982
Posted 2006. September 01. - 09:32
Nekem is feltûnt még korábban, hogy Lánc naon púpos, és az pont nem idõfutam volt, úgyhogy ez nem (csak) kemölbekk.
#32983
Posted 2006. September 01. - 09:26
#32984
Posted 2006. September 01. - 09:05
Jaj gyerekek ennyire sügérek ne legyetek már! Nézzétek már meg azt az Amstrong fotót! Nem puposan ül, hanem a mezébe felül be van építve a Camel Back. Durva lenne, ha a hasához képest ilyen "púpos" lenne a háta!
az nem egy teknõspáncél?.... 8)
#32985
Posted 2006. September 01. - 08:25
#32986
Posted 2006. August 31. - 23:47
tudtok esetleg olyan patkóféket ajánlani, aminek 65 mm-es húzóútja van? (Azt hiszem, így mondják). Lehet még valahol ilyet kapni?
#32987
Posted 2006. August 31. - 22:21
ez meg egy tipikus Bodrogi Laci féle kormányfogás, ahogyan senki nem csinálja rajta kívül...leejtett csukló
http://www.cyclingne...vuelta065/5_06g
ha már itt tartunk: az ejtett csukló az nem javallt, ugye?
én mondjuk montizom, de szeretném tudni, hogy egyenesen, vagy hogyan tartsam a csuklóm?
ha nem figyelek, mindig "lekonyul", és késõbb veszem észre, hogy picit megfájdult, olyankor már persze késõ áfogni. ebbõl is gondolom ,hogy egyenesen jobb lehet. csak nem jut eszembe alkalmazni..
#32988
Posted 2006. August 31. - 22:02
Armstrong ennél puposabban már nem is ülhetne
Armstrong azért ül így, mert komoly gerincproblémája van, ha valaki nem tudná... szóval kettõ (vagy több, már nem emlékszem) csigolyája nem mozdul egymáshoz képest. Ehhez képest elég jól kisakkozták az idõfutampozíciót.
#32989
Posted 2006. August 31. - 21:47
Nekem az van és nagyon nem jött be!
Mik a tapasztalatok? ha szar nem próbálom ki...
Dura Ace fékbowden 650-ft azért ez is érdekes...
#32990
Posted 2006. August 31. - 11:37
#32991
Posted 2006. August 31. - 11:29
Armstrong ennél puposabban már nem is ülhetneHelyes tartás: a legfontosabb talán az, hogy a hát ne púpozódjon, hanem nagyjából egyenes legyen
De még mielõtt megszólna valaki, hogy azért ül úgy mert idõfutam gépen van:
helyes testtarás:
Nos ebbõl is látszik hogy nincs pontos recept arra, hogy hogyan is kell ülni, mert még a profik is annyiféle-képpen ülnek a bicón ahányan vannak...
ez pl egy tipikus túra ülés:
http://img.tar.hu/so.../25501375.jpg#3
ez meg egy tipikus Bodrogi Laci féle kormányfogás, ahogyan senki nem csinálja rajta kívül...leejtett csukló
http://www.cyclingne...vuelta065/5_06g
#32992
Posted 2006. August 31. - 11:07
#32993
Posted 2006. August 31. - 10:43
Helyes tartás: a legfontosabb talán az, hogy a hát ne púpozódjon, hanem nagyjából egyenes legyen, (aztán a váll ne legyen felhúzva, kar ne kegyen eltartva a törzstõl, a kéz ne szorongassa a kormányt) a többi tartásdolog a geometriával és beállítással is összefügg: a kéz enyhén behajlítva (sem egyenesen, sem nagyon a törzs alatt), a törzs ne zárjon túl éles szöget (és természetesen túl nagyot sem, mint más biciklifajtákon szokásos) a felsõcsõvel (az ülõcsõszögtõl is függ), a lábfej ne lógjon ("madárkaromfogás").
#32994
Posted 2006. August 30. - 23:12
[quote name='trepps']Megnézem majd egy dzsegvájerrel!...[/quote][/quote]Nekem az van és nagyon nem jött be!
#32995
Posted 2006. August 30. - 16:10
Nekem is az van, talán mintha a Kerékvárban lenne belõle…, viszont az érdekes hogy nem sok köszörülést látok rajta, ??!!, ha a S ezt nem tartja fontosnak talán nincs is jelentõsége?
Felrakás elõtt próbálgattam és fõleg a fékszettnél azért érzõdött hogy „érdesen” jár a bowdenházban. Megnézem majd egy dzsegvájerrel!...[/QUOTE]
#32996
Posted 2006. August 30. - 16:04
A Shimanonál van ilyen, Centeron-mechanizmusnak hívják és elvileg arra hivatott, hogy kompenzálja a nem tizedmm-re pontos indexes hátsóváltó beállítást. Mivel gyakorlatilag lehetetlen tized mm pontosan a hátsóváltó görgõit pontosan az egyes fgk-kek alá belõni, a lánc mindenképp kanyarodik kicsit.A Shimano úgy gondolja, hogy inkább a 2 terelõkerék között legyen egy kicsit ferde a lánc, mintsem a felsõ terelõ és a fogaskerék között, ami rövidebb szakasz és jobban feszülõ lánc miatt nem árt ha felül van egy kis mozgási tér. (A felsõ görgõt a használt fgk "alá húzza")
Ja, igaz!!, én mondjuk arra gondoltam, ha nem mozogna a görgõ gyorsabb lenne a váltás és terhelés alatt agresszívebben rántaná át a láncot, bár nem tudom számítna-e ebben az az 1mm valamit…
#32997
Posted 2006. August 30. - 15:30
#32998
Posted 2006. August 30. - 14:29
Én a helyedben megpróbálnék kb 20 fokot fordítani felfelé a kormányon, így majdnem vízszintes lenne a kormáy elõre nyúló felsõ része és merõlegesek lennének a fékkarok markolatai az alkarodra, ami nekem egy nagyon kényelmes fogási pont. Igaz, hogy így mégjobban nyújtózkodnod kellene elõre, de épp emiatt kevesebb súly kerülne a karjaidra. További tehermentesítés ha a karjaidat könyökben enyhén behajlítod.
Érdemes ellesni a profik hogyan csinálják:
http://www.sportsonl...oducts/7534.jpg
szerk: hopp közben látom Pötty is írt hasonlót. Én azért írtam a kormány fordítást a fékkar emelés helyett mert ahhoz nem kell újra bandázsolni a kormányt.
#32999
Posted 2006. August 30. - 13:55
A kép alapján amit belinkeltél egyértelmûen a nyereg a ludas. Emelj az orrán, amíg nagyjából vízszintes nem lesz.
+ Egy pettyet a fékkart is fejjebb emelhetnéd a kormányon. Maga a kormány az elég jól áll.
Ja, ha Bp-i vagy akkor azt ajánlanám, hogy menj el bicóstól a Biondoba, Mártihoz. Õ segít neked pontosan beállítani.
#33000
Posted 2006. August 30. - 12:38
Merida 903-asom volt, M-es (nem volt vele semmi baj). Vettem egy ugyanilyen vázat, csak S-est (átépítettem),rá volt írva a vázra, hogy vigyázz mert kicsi a váz és beleérhet a kerékbe a lábad....és téényleg beleér.
Én hallottam már 60as vázról, aminek a kerekébe kanyar közben beleért a haver lába. Gondolom megvan az elõnye/hátránya a rövid tengelytávnak.