Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34338 replies to this topic

#32941
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
Igen, a 3. csavarral (B) egyfajta elõfeszítését lehet állítani a karnak. Minél bejjebb csavarod (órával egy irányba), annál közelebb kerül a sorhoz a felsõ görgõ. 23-as lánckeréknél sajnos tövig becsavarva is elviselne még néhány mm-t. (Minél közelebb van a sorhoz a felsõ görgõ, értelemszerûen annál gyorsabb, hangtalanabb a váltás, beállításakor a legnagyobb átmérõjû lánckerék alatti pozícióban kell hogy legyen, úgy hogy a görgõ ne közelítse meg 2-3mm-nél jobban azt.)

#32942
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,695 posts
efi99:
Bocsi, nem tudtam, hogy a Sh!mano másképp ajánlja. A SRAM 6 mm-t mond: [http://www.sram.com/...5_4_3__7_04.PDF
Én oldalirányra értettem az ugrálás, mivel hosszirányban még nem láttam ilyet...
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#32943
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts
Ja és mivel alighanem a 4 alsón használtad legtöbbet, azok koptak el jobban, a felsõkön ezért jó.

#32944
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

Vettem egy sram pc-58as láncot a 7es SH 600-as UG-s rendszeremhez. Az elõzõ lánc egy Dura-Ace UG-s lánc volt. A Sram láncból levettem pár szemet, hogy pont ugyanannyi legyen mint az elõzõ DA láncon.(nagyjából a váltó két görgõje egymás alatt áll, ha elõl a nagytányyéron hátul a legkissebb fogaskereken van) Így pont egy szemmel hosszabb a DA lánc, gondolom vagy ennyire megnyúlt, vagy sajna a sram lánc nem ez a méret. Fel is szereltem(külsõket is cseréltem meg megtisztítottam az egész bicót), de sajna nem jó az alsó 4 fogaskereken. Ott ugrál. A felsõ 3 fogaskereken viszont teljesen jó.

A kérdés, hogy mit szúrtam el?

1. Nem jó a sram lánc az UG-hez?
2. Elálítódott a váltó(vagy esetleg már régebben el volt állítódva, csak a régi lánc viselte, mert szélesebbre kopott)?
3.Valamit elszúrtam szerelés közben?


Mathias attól félek itt arról lesz szó, amit #1299-ben írtam.
Amit PTamás ír az az oldalirányú beállításra vonatkozik, de gondolom a te láncod "hosszában" ugrál. Annyiban kiegészíteném a 3. pontját, hogy a Shimano szerint inkább minél kevesebb legyen az a távolság. A beállítások ábrán:
http://bike.shimano....69830538387.pdf

#32945
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,695 posts
OFF
A váltó beállítása:
1. Vedd le a láncot.
2. Vedd le a bovdent.
3. Van egy csavar (nem a 2-õ egymás mellett), amivel a felsõ váltógörgõ és a fogaskoszorú közti távolságot tudod állítani. A távolság legyen ~ 6 mm, vagy több.
4. A két csavar segítségével határold be a váltót (ne menjen túl a legnagyobb fogaskereken, se a legkisebben, pont alattuk álljon a felsõ váltógörgõ; a kezeddel kell a váltót benyomnod a küllõk felé)
5.A váltónál lévõ finomállítót tekerd be. (Ha a váltókarnál is van, azt pedig 3-4 fordulatot tekerd ki)
6. Fûzd be a bovdent és húzd meg. Lehetõleg a feszeshez közel legyen, hogy ne kelljen sokat tekerni az állítón.
7. Tedd fel a láncot. (A váltó legyen a legkisebb fogaskeréknél)
8. Váltogass össze-vissza, le-föl és a finomállító segítségével húzz a bovdenen, amig a váltás nem lesz tökéletes.
Elvileg így kéne beállítani. Csúnyán hangzik, de nagyon könnyû :)
ON
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#32946
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts
Feltöltött kép

Halványan be van karikázva...ott kell lennie egy mûanyag tekerõnek...azt tekerd egyik irányba, ha nem jó vissza és a másik irányba.
Ez a finom állítás...a csavarokhoz én is csak elméletben értek, de a finom állítás elég szokott lenni a pattogás megszûntetéséhez.
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32947
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Milyen jellegü az ugrálás?
Lehetséges hogy kicsit kopottak a kis fogaskerekeid akkor az uj lánc szinte azonnal megugrik rajta,de ez csak akkor van igy ha terheled.
Ha terheletlenül csak ugy pörgetve is ugrál akkor más a betegség.
Ehez nem értek de kétlem hogy ne lenne jo a sram lánc DA rendszerhez.



Nem azon van a hangsúly hogy a sram nem jó a DA-hoz, hanem, hogy a sram pc-58 jó-e a 7es UG-s(nem HG nem IG) rendszerhez.

Terhelés alatt ugrál rendesen szinte tekerni sem lehet. Terhelés nélkül(megfordítottam a bicót) is van gond de nem olyan látványos, de ott is ugrál, illetve akadozik mikor fel kéne mennie a váltó(illetve a váltógörgõk) után a lánckerékre.

Csak nem akarok váltót állítgatni(és nem is értek hozzá:(), ha a lánc a baj, és nem akarok láncot venni ha csak be kellene állítani a váltót.

A váltóállítást én is meg tudom csinálni kis segítséggel tõletek? Vagy azért annál bonyolultabb?

#32948
scottraider

scottraider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 405 posts
Milyen jellegü az ugrálás?
Lehetséges hogy kicsit kopottak a kis fogaskerekeid akkor az uj lánc szinte azonnal megugrik rajta,de ez csak akkor van igy ha terheled.
Ha terheletlenül csak ugy pörgetve is ugrál akkor más a betegség.
Ehez nem értek de kétlem hogy ne lenne jo a sram lánc DA rendszerhez.
Az alkohol nem válasz,de legalább elfelejted a kérdést:cheers:
Ha autoval parkolsz hagyd bekapcsolva az ablaktörlõd,ugy nem tudják a szélvédõre rárakni a büntetõcédulát:afro:

#32949
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts
Szerintem elállítódott a váltó!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32950
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Vettem egy sram pc-58as láncot a 7es SH 600-as UG-s rendszeremhez. Az elõzõ lánc egy Dura-Ace UG-s lánc volt. A Sram láncból levettem pár szemet, hogy pont ugyanannyi legyen mint az elõzõ DA láncon.(nagyjából a váltó két görgõje egymás alatt áll, ha elõl a nagytányyéron hátul a legkissebb fogaskereken van) Így pont egy szemmel hosszabb a DA lánc, gondolom vagy ennyire megnyúlt, vagy sajna a sram lánc nem ez a méret. Fel is szereltem(külsõket is cseréltem meg megtisztítottam az egész bicót), de sajna nem jó az alsó 4 fogaskereken. Ott ugrál. A felsõ 3 fogaskereken viszont teljesen jó.

A kérdés, hogy mit szúrtam el?

1. Nem jó a sram lánc az UG-hez?
2. Elálítódott a váltó(vagy esetleg már régebben el volt állítódva, csak a régi lánc viselte, mert szélesebbre kopott)?
3.Valamit elszúrtam szerelés közben?

#32951
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts

Nem is kell, viccnek szántam. Gyárilag, a képen mintha nem lenne láncvillavédõ. (Bár magamra vonatkoztatva komolynak veszem a festék bovdenház/lánc általi kidörzsölõdésének szigszalagcsíkkal történõ kivédését. Olcsó, jó, átlátszó, és van belõle egy vagon )

Van rajta láncvillavédõ matrica...csak áttetszõ :) Annyi pont elég, mert úgyse kell outival sziklákon zötykölõdni, hogy annyira verdessen a lánc.
Egy helyen viszont én is szigszalagoztam ;) A váz alján a csupasz bowden hozzáér egy helyen a vázhoz. Na oda nyomattam egy pici szigszalagot és probléma elhárítva.
Ja meg gyárilag van rajtuk áttetszõ homlokcsõ védõ matrica is, hogy a bowdenház ne dörzsölje ki!
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32952
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
Nem is kell, viccnek szántam. :D Gyárilag, a képen mintha nem lenne láncvillavédõ. (Bár magamra vonatkoztatva komolynak veszem a festék bovdenház/lánc általi kidörzsölõdésének szigszalagcsíkkal történõ kivédését. Olcsó, jó, átlátszó, és van belõle egy vagon :D)

#32953
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts

169??? Akkor ez már akciós lehet. Ha jól emlékszem 220 körül szokott ez lenni.

igen bizony már akciós ár :lick:, sehol nincsenek ilyen durva akciók mint a Velotradenál...szerintem is vétek lenne nem kihasználni...persze ha nincs ellenedre, hogy piros...Ferrari piros :D

A maradék 1E forintból meg vehetsz feke te/átlátszó szigszalagot a lánc és a bowdenek ellen :PPPP

ezt nem értem :confused:
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32954
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
169??? Akkor ez már akciós lehet. Ha jól emlékszem 220 körül szokott ez lenni. Nos akkor érdemes ezt kihasználni... A maradék 1E forintból meg vehetsz fekete/átlátszó szigszalagot a lánc és a bowdenek ellen :PPPP :D

#32955
Grolsch

Grolsch

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,323 posts

ha egyben veszed, olcsóbb, ha Te rakod össze, olyan lesz, amilyennek akarod...

Jó dolgokat mondasz...én csak egy dologgal nem értek egyet:
Én egy katalógusos bringát 40 ezerrel olcsóbban raktam össze...mert amin tudtam ott spóroltam, pl Tiagra fék helyett Zoogie, Tiagra hajtókar helyett Sora, helyettük inkább jobb kerekeket vettem...stb...szóval építve nem feltételn drágább (sõt esetemben rengeteget spóroltam)...én a jövõben tuti csak építtetni fogom a gépemet.

Lancelot...el kell döntened, hogy mit szeretnél a pénzedért, hogy neked mi a fontos...karbon villa, vagy a váltó, hány sebességes legyen, használt, vagy új, homogén legyen a rendszer, vagy lehet keverni, pl Prowell hajtókar, Shimano váltó...stb.

Szerintem pont jó idõben akarsz bicót venni, mert a Meridáék ilyenkor szórják ki a megmaradt idei gépeket...néha elképesztõ akciókat lehet kifogni.
Én a helyedben ennyi pénzért vennék egy Merida Road 903-at : homogén Tiagra rendszer, erõsített alu váz, aero karbon villa, 169 ezer Ft...mi kell még ;)
Legyél te is szerencse csomag! :icon_bigg

#32956
Spityu

Spityu

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
Rollingwheels jól leírta; én még hozzáfûzném a jó ár/érték szempontot figyelembe véve az Author márkanevet is, amit a másik két márkához hasonlóan szintén sok helyen árulnak. ;)

Pl.
http://www.author-hu...mod=tip&ev=2006

És a 170E-bõl marad még 21E "finomításokra" :)

#32957
rollingwheels

rollingwheels

    vendég

  • fórumtag
  • 117 posts
Welcome Lancelot :)
ha egyben veszed, olcsóbb, ha Te rakod össze, olyan lesz, amilyennek akarod...
Alapvetõen a Shimano- Campa oldalak közül valamelyikre kellene állnod.
Választék van ennyiért bõven.
Amire sztem figyelj: fékváltókar mindenképpen; integrált hajtómû; Look rendszerû pedál, alu váz, esetleg karbon villa - bár ez már aligha fér bele. Gyári kerekek sztem jók, de nem kritikus a fûzött sem.
Konkrét tippem most még nincsen, de a Meridák és a Kelly's -ek elég jó ár-érték arányt adnak.

#32958
`LanceloT

`LanceloT

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts
Sziasztok!

Arra kezdek vetemedni hogy vennék egy országútit! Örülnék neki hogyha segítenétek! olyan 170e volna a határ És még annyit hogy esetleg összerakni itthon érdemes vagyinkább a boltban rakják össze?

#32959
országutti

országutti

    vendég

  • fórumtag
  • 45 posts
Sziasztok,
találtam végül olyan féket, ami 6.5 centire jó lenne. Nem tudja vki, hol forgalmaznak Mo.-n Tektro fékeket? Írtam Malinak meg Neuzernek, hátha, de annak is örülök, ha válaszra méltatnak:)

#32960
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

Csak honnan tudom, hogy az elõzõ volt rövid, vagy ez hosszú?

Vagy ráhagyással árulják a mai láncokat?


Mindegyik gyárilag hosszabb. A shimano elgondolás szerint úgy kell beállítani, hogyha elõl a legnagyobbon hátul a legkisebben van a lánc, akkor a hátsóváltó 2 görgõjének közepe pont egymás alá essen.