Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#32941
Írta 2006. szeptember 03. - 11:35
#32942
Írta 2006. szeptember 03. - 11:09
Bocsi, nem tudtam, hogy a Sh!mano másképp ajánlja. A SRAM 6 mm-t mond: [http://www.sram.com/...5_4_3__7_04.PDF
Én oldalirányra értettem az ugrálás, mivel hosszirányban még nem láttam ilyet...
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#32943
Írta 2006. szeptember 03. - 11:06
#32944
Írta 2006. szeptember 03. - 11:02
Vettem egy sram pc-58as láncot a 7es SH 600-as UG-s rendszeremhez. Az elõzõ lánc egy Dura-Ace UG-s lánc volt. A Sram láncból levettem pár szemet, hogy pont ugyanannyi legyen mint az elõzõ DA láncon.(nagyjából a váltó két görgõje egymás alatt áll, ha elõl a nagytányyéron hátul a legkissebb fogaskereken van) Így pont egy szemmel hosszabb a DA lánc, gondolom vagy ennyire megnyúlt, vagy sajna a sram lánc nem ez a méret. Fel is szereltem(külsõket is cseréltem meg megtisztítottam az egész bicót), de sajna nem jó az alsó 4 fogaskereken. Ott ugrál. A felsõ 3 fogaskereken viszont teljesen jó.
A kérdés, hogy mit szúrtam el?
1. Nem jó a sram lánc az UG-hez?
2. Elálítódott a váltó(vagy esetleg már régebben el volt állítódva, csak a régi lánc viselte, mert szélesebbre kopott)?
3.Valamit elszúrtam szerelés közben?
Mathias attól félek itt arról lesz szó, amit #1299-ben írtam.
Amit PTamás ír az az oldalirányú beállításra vonatkozik, de gondolom a te láncod "hosszában" ugrál. Annyiban kiegészíteném a 3. pontját, hogy a Shimano szerint inkább minél kevesebb legyen az a távolság. A beállítások ábrán:
http://bike.shimano....69830538387.pdf
#32945
Írta 2006. szeptember 03. - 10:40
A váltó beállítása:
1. Vedd le a láncot.
2. Vedd le a bovdent.
3. Van egy csavar (nem a 2-õ egymás mellett), amivel a felsõ váltógörgõ és a fogaskoszorú közti távolságot tudod állítani. A távolság legyen ~ 6 mm, vagy több.
4. A két csavar segítségével határold be a váltót (ne menjen túl a legnagyobb fogaskereken, se a legkisebben, pont alattuk álljon a felsõ váltógörgõ; a kezeddel kell a váltót benyomnod a küllõk felé)
5.A váltónál lévõ finomállítót tekerd be. (Ha a váltókarnál is van, azt pedig 3-4 fordulatot tekerd ki)
6. Fûzd be a bovdent és húzd meg. Lehetõleg a feszeshez közel legyen, hogy ne kelljen sokat tekerni az állítón.
7. Tedd fel a láncot. (A váltó legyen a legkisebb fogaskeréknél)
8. Váltogass össze-vissza, le-föl és a finomállító segítségével húzz a bovdenen, amig a váltás nem lesz tökéletes.
Elvileg így kéne beállítani. Csúnyán hangzik, de nagyon könnyû
ON
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#32946
Írta 2006. szeptember 03. - 10:15
Halványan be van karikázva...ott kell lennie egy mûanyag tekerõnek...azt tekerd egyik irányba, ha nem jó vissza és a másik irányba.
Ez a finom állítás...a csavarokhoz én is csak elméletben értek, de a finom állítás elég szokott lenni a pattogás megszûntetéséhez.
#32947
Írta 2006. szeptember 03. - 10:01
Milyen jellegü az ugrálás?
Lehetséges hogy kicsit kopottak a kis fogaskerekeid akkor az uj lánc szinte azonnal megugrik rajta,de ez csak akkor van igy ha terheled.
Ha terheletlenül csak ugy pörgetve is ugrál akkor más a betegség.
Ehez nem értek de kétlem hogy ne lenne jo a sram lánc DA rendszerhez.
Nem azon van a hangsúly hogy a sram nem jó a DA-hoz, hanem, hogy a sram pc-58 jó-e a 7es UG-s(nem HG nem IG) rendszerhez.
Terhelés alatt ugrál rendesen szinte tekerni sem lehet. Terhelés nélkül(megfordítottam a bicót) is van gond de nem olyan látványos, de ott is ugrál, illetve akadozik mikor fel kéne mennie a váltó(illetve a váltógörgõk) után a lánckerékre.
Csak nem akarok váltót állítgatni(és nem is értek hozzá), ha a lánc a baj, és nem akarok láncot venni ha csak be kellene állítani a váltót.
A váltóállítást én is meg tudom csinálni kis segítséggel tõletek? Vagy azért annál bonyolultabb?
#32948
Írta 2006. szeptember 03. - 09:47
Lehetséges hogy kicsit kopottak a kis fogaskerekeid akkor az uj lánc szinte azonnal megugrik rajta,de ez csak akkor van igy ha terheled.
Ha terheletlenül csak ugy pörgetve is ugrál akkor más a betegség.
Ehez nem értek de kétlem hogy ne lenne jo a sram lánc DA rendszerhez.
Ha autoval parkolsz hagyd bekapcsolva az ablaktörlõd,ugy nem tudják a szélvédõre rárakni a büntetõcédulát:afro:
#32949
Írta 2006. szeptember 03. - 09:39
#32950
Írta 2006. szeptember 03. - 09:29
A kérdés, hogy mit szúrtam el?
1. Nem jó a sram lánc az UG-hez?
2. Elálítódott a váltó(vagy esetleg már régebben el volt állítódva, csak a régi lánc viselte, mert szélesebbre kopott)?
3.Valamit elszúrtam szerelés közben?
#32951
Írta 2006. szeptember 03. - 08:52
Van rajta láncvillavédõ matrica...csak áttetszõ Annyi pont elég, mert úgyse kell outival sziklákon zötykölõdni, hogy annyira verdessen a lánc.Nem is kell, viccnek szántam. Gyárilag, a képen mintha nem lenne láncvillavédõ. (Bár magamra vonatkoztatva komolynak veszem a festék bovdenház/lánc általi kidörzsölõdésének szigszalagcsíkkal történõ kivédését. Olcsó, jó, átlátszó, és van belõle egy vagon )
Egy helyen viszont én is szigszalagoztam A váz alján a csupasz bowden hozzáér egy helyen a vázhoz. Na oda nyomattam egy pici szigszalagot és probléma elhárítva.
Ja meg gyárilag van rajtuk áttetszõ homlokcsõ védõ matrica is, hogy a bowdenház ne dörzsölje ki!
#32952
Írta 2006. szeptember 02. - 23:05
#32953
Írta 2006. szeptember 02. - 22:32
igen bizony már akciós ár :lick:, sehol nincsenek ilyen durva akciók mint a Velotradenál...szerintem is vétek lenne nem kihasználni...persze ha nincs ellenedre, hogy piros...Ferrari piros169??? Akkor ez már akciós lehet. Ha jól emlékszem 220 körül szokott ez lenni.
ezt nem értem :confused:A maradék 1E forintból meg vehetsz feke te/átlátszó szigszalagot a lánc és a bowdenek ellen :PPPP
#32954
Írta 2006. szeptember 02. - 22:17
#32955
Írta 2006. szeptember 02. - 21:53
Jó dolgokat mondasz...én csak egy dologgal nem értek egyet:ha egyben veszed, olcsóbb, ha Te rakod össze, olyan lesz, amilyennek akarod...
Én egy katalógusos bringát 40 ezerrel olcsóbban raktam össze...mert amin tudtam ott spóroltam, pl Tiagra fék helyett Zoogie, Tiagra hajtókar helyett Sora, helyettük inkább jobb kerekeket vettem...stb...szóval építve nem feltételn drágább (sõt esetemben rengeteget spóroltam)...én a jövõben tuti csak építtetni fogom a gépemet.
Lancelot...el kell döntened, hogy mit szeretnél a pénzedért, hogy neked mi a fontos...karbon villa, vagy a váltó, hány sebességes legyen, használt, vagy új, homogén legyen a rendszer, vagy lehet keverni, pl Prowell hajtókar, Shimano váltó...stb.
Szerintem pont jó idõben akarsz bicót venni, mert a Meridáék ilyenkor szórják ki a megmaradt idei gépeket...néha elképesztõ akciókat lehet kifogni.
Én a helyedben ennyi pénzért vennék egy Merida Road 903-at : homogén Tiagra rendszer, erõsített alu váz, aero karbon villa, 169 ezer Ft...mi kell még
#32956
Írta 2006. szeptember 02. - 21:39
Pl.
http://www.author-hu...mod=tip&ev=2006
És a 170E-bõl marad még 21E "finomításokra"
#32957
Írta 2006. szeptember 02. - 20:18
ha egyben veszed, olcsóbb, ha Te rakod össze, olyan lesz, amilyennek akarod...
Alapvetõen a Shimano- Campa oldalak közül valamelyikre kellene állnod.
Választék van ennyiért bõven.
Amire sztem figyelj: fékváltókar mindenképpen; integrált hajtómû; Look rendszerû pedál, alu váz, esetleg karbon villa - bár ez már aligha fér bele. Gyári kerekek sztem jók, de nem kritikus a fûzött sem.
Konkrét tippem most még nincsen, de a Meridák és a Kelly's -ek elég jó ár-érték arányt adnak.
#32958
Írta 2006. szeptember 02. - 17:34
Arra kezdek vetemedni hogy vennék egy országútit! Örülnék neki hogyha segítenétek! olyan 170e volna a határ És még annyit hogy esetleg összerakni itthon érdemes vagyinkább a boltban rakják össze?
#32959
Írta 2006. szeptember 02. - 17:27
találtam végül olyan féket, ami 6.5 centire jó lenne. Nem tudja vki, hol forgalmaznak Mo.-n Tektro fékeket? Írtam Malinak meg Neuzernek, hátha, de annak is örülök, ha válaszra méltatnak:)
#32960
Írta 2006. szeptember 02. - 16:32
Csak honnan tudom, hogy az elõzõ volt rövid, vagy ez hosszú?
Vagy ráhagyással árulják a mai láncokat?
Mindegyik gyárilag hosszabb. A shimano elgondolás szerint úgy kell beállítani, hogyha elõl a legnagyobbon hátul a legkisebben van a lánc, akkor a hátsóváltó 2 görgõjének közepe pont egymás alá essen.