Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34355 hozzászólás a témában

#3181
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

hé, azzal a karral egyszerre illik e-h váltani, ahogy don is írta!

 

szóval, 39-25-ről 53-16-ra :)

 

közben, amíg Vittore örül, hogy tótiában jó az aszfalt, a külföldi turisták meg a magyart szidják, mert nem túl karakteres:

 

http://www.gphirek.h...t-siratjak.html


Vejne módosította - 2016. július 21. - 19:13


#3182
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

mivoltma?

 

:lol:

 

sikerült pár év után megint órákat bóklászni víz nélkül

 

bp-letkés-ipolyszalka-párkány-esztergom-bp volt a terv, kb 85 km-nél jöttem vissza a párkányi hídon. itt egy kis OFF: a szlovákiai 14 kms szakaszon nagyjából keresnem kellett a kátyúkat, annyira nincs. pedig járnak arra kamionok, de bírja: valahogy világosabb az aszfaltjuk, nem értek hozzá de olyan mintha a fekete szurkot vmi mással helyettesítenék. komoly, hogy ez az országuk úgynevezett elmaradott régiója :-) persze párkány város az kivétel, gondolom szóltak nekik, hogy amíg magyar polgármestert választanak addig felejtős a jó út. pedig a városig hibátlan, valószínű, ezeket a szakaszokat a megye kezeli és elég jól, szóval legközelebb megállok rajta golfozni

 

esztergomnál nem voltam fáradt ezért tűnt jó ötletnek hazamenni dobogókő felé. kevés volt a vizem és nagyon nem jött be a tippem hogy a pilisben tuti vannak ilyen olyan közforrások az út mellett. a hegyipatakból mégse akartam tölteni. végülis pilisszentkeresztig kellett gurulni vízért. így 131 km lett a móka de ez a szomjas dülöngélés eléggé szétverte az addig 25 körüli átlagomat

 

ja és az ipolyszalka fölötti dombtetőn óriási élmény volt beletenyerelni a 39/25-ről egy mozdulatra 39/16-ra :lol:


  • Vejne kedveli ezt

#3183
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.368 hozzászólás

amúgy az agyam eldobom, milyen korlátoltan gondolkoznak sokan.

 

Agyondicsérték a potenza szett váltásteljesítményét-gyorsaságát-finomságát, nomeg, az eps-szerűen lekonyuló kioldókar ergonómiáját, a váltókar rövid és kis erővel történő működését.

 

Sokat fejlődött a szett az elődhöz képest teljesítményileg, de, nagoyn sokan ócsárolják, anélkül, hogy kipróbálták volna. Milyen okból?

"nem tud kisebb lánckerék irányába sokat váltani, szóval szar."

 

buta, korlátolt, idióta hozzáállás, főleg, mert, a sokat váltós campák több lánckereket ledobó tulajdonságát az emberek nagy része akkor szokta kihasználni, mikor bringázás után kónuszra teszi a láncot..

 

Biztos nagyon fárasztó egymás után többször lenyomni a kioldókart.

 

A shimanosok-sramosok miért nem rinyálnak, hogy nincs 3-5 lánckerék ugrás egy nyomásra? :) Miért nem rinyálnak a shimanosok, hogy nem kell izomból tolni a kart, hogy váltson a gép? Miért nem sírnak, hogy nem csattog-recseg a váltás és a kar? :)

53-19-ről,39-15-re váltani "kicsit" egyszerűbb nekem a campával. ezt az opciót elég sokszor használom. 


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3184
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

En azt varom el egy fekvaltokartol, hogy az legyen rairva, hogy DURA-ACE.   :)


  • gaboca1, Alexander the Great, zscs és 1 további fórumtag kedveli ezt

#3185
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
Mit vàrok el egy fvkartól?

Mozgó forgó kopó baszakodó belsô alkatrészei acelbol legyenek,ne muanyagbol

Fasza ergonomia

Nekem sokat szamit a tobbszoros vàltàs,dombtetôkon jo dolog csak ugy letolni a kis kart

#3186
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

amúgy az agyam eldobom, milyen korlátoltan gondolkoznak sokan.

 

Agyondicsérték a potenza szett váltásteljesítményét-gyorsaságát-finomságát, nomeg, az eps-szerűen lekonyuló kioldókar ergonómiáját, a váltókar rövid és kis erővel történő működését.

 

Sokat fejlődött a szett az elődhöz képest teljesítményileg, de, nagoyn sokan ócsárolják, anélkül, hogy kipróbálták volna. Milyen okból?

"nem tud kisebb lánckerék irányába sokat váltani, szóval szar."

 

buta, korlátolt, idióta hozzáállás, főleg, mert, a sokat váltós campák több lánckereket ledobó tulajdonságát az emberek nagy része akkor szokta kihasználni, mikor bringázás után kónuszra teszi a láncot..

 

Biztos nagyon fárasztó egymás után többször lenyomni a kioldókart.

 

A shimanosok-sramosok miért nem rinyálnak, hogy nincs 3-5 lánckerék ugrás egy nyomásra? :) Miért nem rinyálnak a shimanosok, hogy nem kell izomból tolni a kart, hogy váltson a gép? Miért nem sírnak, hogy nem csattog-recseg a váltás és a kar? :)



#3187
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Nincs is azzal baj és tényleg.

#3188
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Karbonvázat nem láttam még sorával, itt sincs ilyen. Tiagra, + a többi felszerelést nézve elég jó áron adják ezt a bicót.

wiggle

 

http://www.wiggle.co.uk/felt-zw7-2016/

 

tavaly volt amúgy rengeteg karbongépük sorával, ami sztem teljesen vállalható, mert úgyis a váz a lelke a gépnek.

 

meg a hazaiak közül wilier

 

és látni fogsz. Oké, wiliernél az izoard xp-ket adták sorával, ami nem igazi karbonvázas bicaj, mert a villanyak pl. alu.

 

de, hidd el, jövőre proliferál majd a karbon-sora párosítás, mert, ez az új sora olyan durásra sikerült :D

 

http://cycle.shimano...ess-riders.html

 

1456757487075.jpg


Vejne módosította - 2016. július 20. - 05:53


#3189
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás
Hogy álltok a kerékpáros cipők talpbetéteivel ? Vettem egy Northwave sonic 2 srs-t, fáj benne a lábam, rövid távon is. Ugyan ez a talpa a téli cipőmnek, nincs vele baj. Átraktam a betétet, ami csak minimálisan vastagabb és nincs kilyuggatva pont a taposó részen, és sokkal jobb. Sokáig hegymenetben azért ebben is megzsibbad kicsit.

#3190
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 hozzászólás

http://www.bikeradar...campaign=buffer
Bicók 1000 font alatt.ahogY nézem karbonvaz esetén sora a max ami belefér,aluvàzzal 105
Kezdem azt hinni h rajtam kívul ketten [donci,vejne] toljak acelvaz+campaval :->


Karbonvázat nem láttam még sorával, itt sincs ilyen. Tiagra, + a többi felszerelést nézve elég jó áron adják ezt a bicót.

#3191
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
http://www.bikeradar...campaign=buffer

Bicók 1000 font alatt.ahogY nézem karbonvaz esetén sora a max ami belefér,aluvàzzal 105

Kezdem azt hinni h rajtam kívul ketten [donci,vejne] toljak acelvaz+campaval :->
  • donciccio kedveli ezt

#3192
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

óhh, össze-vissza használom a két cipőt, néha hetekig nincs rajtam a speci, tavaly meg szinte egész évben azzal mentem.

 

a chainen lévő stopli 2013 márciusi vásárlás.. :) és nem annyi km van benne, sokat lépcsőzök vele, de teljesen jó állapotú. Csúnya, de tart.



#3193
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.368 hozzászólás

 

 

Másik: Speci cipőm talpán relatíve új a stopli (tavaly került föl rá, kb. 7ezer km van benne) 

az már egy közepesen használt stopli,nem relatíve új :D


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3194
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Muszáj vagyok berúgni a topikba, mert döglődik.

 

Két stoplis történetről, ami az elmúlt 3 hétben történt.

 

Elsőnek cseréltem stoplicsavarokat-alátéteket a chain cipőmön, mert a régi alátétek közül több is nagy kerek-bumszli volt (cserélve voltak, mert elhagytam őket menet közben..) s nem tudtam miattuk szabadon állítani a stopli helyzetét. Csere után szépen beállítottam a stopli a kedvenc helyzetembe, hogy minél inkább hajlítóból-farizomból tekerjek, s minél szűkebben (szinte láncvillát polírozva). Teljesen jó is volt kb. 2 hétig, aztán furcsán elkezdett fájni a térdem, s nem is érződött túl kényelmesnek: megnéztem, hát, teljesen el volt csúszva a stopli, csavarok kilazulva.

 

Tanulság: valahogy, nekem ezek a csavarmeghúzások sosem sikerülnek túl acélosra. Bár inkább kelljen néha utánhúzni, mint, hogy elnyalt menetekkel és berohadt csavarokkal kelljen szórakozni. :)

 

Másik: Speci cipőm talpán relatíve új a stopli (tavaly került föl rá, kb. 7ezer km van benne) Minden egyes fordulatnál olyanokat nyikorgott-sírt, hogy 2 km-ről hallották, ha közelítek. S a becsatolás-kilépés sem volt olyan sima, meg akadozva engedte csak mozogni a lábfejem. Fújtam egy spricc kenőanyagot a stoplira, áttöröltem egy ronggyal, és: minden hang megszűnt, kilépés-belépés-mozgás szinte folyadékszerűvé vált.

 

Nagyszerű. Mindig történnek ilyenek.

 

Egyébként érdekes módon a Diamante Radiale még mindig bírja hátul, kb. 2600 km-rel, teljesen jó állapotú. Azért tartom érdekesnek, mert, ismerek olyat, aki 2ezer alatt szövetre szopatta. Bár szerintem ő nem is 7 baron császkált vele. :) >igazából elmondása szerint 10-en..<


  • donciccio kedveli ezt

#3195
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás

Hihetetlen...Mondjuk én már 60 kmh  körül elkezdek rettegni. :lol:



#3196
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
http://cycling-today...tour-de-france/

Ez azert több mint menő.sajnos a pilisben annyira trokhàr az úthàlózat hogy 70nél fékezek.lehet h a bükkben több a fantázia miskolc eger közt

#3197
Sasimer

Sasimer

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Aksium kerékre tudja esetleg valaki hogy mekkora hézagoló kell a 8as sorhoz? Gondolom ez vmi standard mm lesz....



#3198
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Es jol be is rohad.

nem szárazon :)

 

 

Más: honnan a ...-ból van az a baromság, hogy a gossamert sok hirdetésben grossamernek írják? Előbbinek van jelentése-értelme, utóbbi meg olyan magyarosan szerencsétlen félreírás-mondás. 



#3199
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

azért az megvan, hogy a 29.8-as méretű vázba nyugodtan applikálhatsz 27.2-est, 29.4-est, v az új outi sztenderd 25.4-est is akár? :)

 

egy jó nyeregcsőadapter sztem legalább 8-10cm hosszú, és szépen végig fölfekszik a vázban, hogy ne terhelje a csöveket.

 

hehe

Es jol be is rohad.


  • Vejne kedveli ezt

#3200
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Egy ilyen pálcikás, kihúzható szögnérővel ( a combcsont teteje, térd és a bokánál azt a nagy cuccot össze kötve, 6óra állásban), illetve a nyereg fore aft pozícióját egy ingával, a knee over pedal metódus alapján.
Az ötleteket köszönöm, a szigetelőszalag lett a bedutó. Karcolni nem szeretném, mert nem egy karbon nyereg cső, de olyan átmérője van, hogy kb. lehetetlen bezserezni másikat.

azért az megvan, hogy a 29.8-as méretű vázba nyugodtan applikálhatsz 27.2-est, 29.4-est, v az új outi sztenderd 25.4-est is akár? :)

 

egy jó nyeregcsőadapter sztem legalább 8-10cm hosszú, és szépen végig fölfekszik a vázban, hogy ne terhelje a csöveket.

 

hehe


Vejne módosította - 2016. július 15. - 11:01