Muszáj vagyok berúgni a topikba, mert döglődik.
Két stoplis történetről, ami az elmúlt 3 hétben történt.
Elsőnek cseréltem stoplicsavarokat-alátéteket a chain cipőmön, mert a régi alátétek közül több is nagy kerek-bumszli volt (cserélve voltak, mert elhagytam őket menet közben..) s nem tudtam miattuk szabadon állítani a stopli helyzetét. Csere után szépen beállítottam a stopli a kedvenc helyzetembe, hogy minél inkább hajlítóból-farizomból tekerjek, s minél szűkebben (szinte láncvillát polírozva). Teljesen jó is volt kb. 2 hétig, aztán furcsán elkezdett fájni a térdem, s nem is érződött túl kényelmesnek: megnéztem, hát, teljesen el volt csúszva a stopli, csavarok kilazulva.
Tanulság: valahogy, nekem ezek a csavarmeghúzások sosem sikerülnek túl acélosra. Bár inkább kelljen néha utánhúzni, mint, hogy elnyalt menetekkel és berohadt csavarokkal kelljen szórakozni.
Másik: Speci cipőm talpán relatíve új a stopli (tavaly került föl rá, kb. 7ezer km van benne) Minden egyes fordulatnál olyanokat nyikorgott-sírt, hogy 2 km-ről hallották, ha közelítek. S a becsatolás-kilépés sem volt olyan sima, meg akadozva engedte csak mozogni a lábfejem. Fújtam egy spricc kenőanyagot a stoplira, áttöröltem egy ronggyal, és: minden hang megszűnt, kilépés-belépés-mozgás szinte folyadékszerűvé vált.
Nagyszerű. Mindig történnek ilyenek.
Egyébként érdekes módon a Diamante Radiale még mindig bírja hátul, kb. 2600 km-rel, teljesen jó állapotú. Azért tartom érdekesnek, mert, ismerek olyat, aki 2ezer alatt szövetre szopatta. Bár szerintem ő nem is 7 baron császkált vele. >igazából elmondása szerint 10-en..<