@Donciccio:
no, nézz rá, mennyivel "terpesztősebb" az ultra, mint a régi négyszög
.
egy egymás melletti összehasonlításon a krabon négyszögtengelyes és ultra torque:
ez a képen lévő régi négyszög 111 mm-es tengelyen van. az enyém 102 mm.
@Donciccio:
no, nézz rá, mennyivel "terpesztősebb" az ultra, mint a régi négyszög
.
egy egymás melletti összehasonlításon a krabon négyszögtengelyes és ultra torque:
ez a képen lévő régi négyszög 111 mm-es tengelyen van. az enyém 102 mm.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
@Donciccio:
no, nézz rá, mennyivel "terpesztősebb" az ultra, mint a régi négyszög .
egy egymás melletti összehasonlításon a krabon négyszögtengelyes és ultra torque:
Edited by Vejne, 2016. July 28. - 19:37.
Ave: azért gondoltam, hogy nem biztos, hogy cserés a középrész, mert, egy ismerősnek is recsegett az újonnan beépített ht2-es közép, pedig gondolom, nem lehetett a csapággyal baj
kicsit felújítottam ezt a 10-es UT centaur hajtóművet. holnap kipróbálom milyen.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Sima menetes Shimano, nem ertem mi itt a kerdes. A csesze es csapagy egyben van, ez nem Campa. Ujat kell venni es kesz.
a recsegés-ropogás a csapágyból jön?
Valami recsegés-ropogás hallatszik a középcsapágy(?) felől, nálam ez a negyedik szezonja a váznak, és akkor új BB lett beletéve./nem volt hangja.
Lehet az, hogy a csapágyak adták meg magukat, érdemes cserélni? vagy a csapágyfészek nyekereg a karbonban?
(Az előző alu vázban ugyan ilyen hangot hallatott a 3 év használat után.)
7800-as hajtókarom van, ahhoz 7800-as BB-t már nem kapok, mit lehet beletenni helyette a mostaniak közül? Esetleg thirdparty csapágy?
ezt a kettőt néztem:
https://www.bike24.c...10618][10621]=1
szerintem a sima 105-ös csapággyal se lenne gond, bármelyik ht2 szériából.
a recsegés-ropogás a csapágyból jön?
Flickr
Valami recsegés-ropogás hallatszik a középcsapágy(?) felől, nálam ez a negyedik szezonja a váznak, és akkor új BB lett beletéve./nem volt hangja.
Lehet az, hogy a csapágyak adták meg magukat, érdemes cserélni? vagy a csapágyfészek nyekereg a karbonban?
(Az előző alu vázban ugyan ilyen hangot hallatott a 3 év használat után.)
7800-as hajtókarom van, ahhoz 7800-as BB-t már nem kapok, mit lehet beletenni helyette a mostaniak közül? Esetleg thirdparty csapágy?
ezt a kettőt néztem:
https://www.bike24.c...10618][10621]=1
https://www.bike24.c...,23;mid=0;pgc=0
Flickr
http://apro.bikemag....az-l353833.html
dejó, hogy most vettem két lencsét 81ezerbe. legalább nem fenyeget a veszély, hogy egy cc. 25 éves colos homlokcsövű használt aluvázért fizessek is, még, akkor sem, ha kb. rám van szabva a geometria
@Moric:a videón a kommentek közt az új vs. régi átdobók (rövid-hosszú karos) is előjön, azok sem kompatibilisek. Ne cseréld a 6800-as átdobót 7900-esre, mert nem lesz jó.
Reménykedtem benne, hogy ez megoldja a problémámat. Több ötletem nincs, marad a teljes csere.
én az FD-5600-os (rövid karos) váltómat cseréltem 5800-ra (hosszú karos) mivel fogalmam se volt, hogy nem kompatibilis, aztán működik szépen. 5600-os fékváltókarral.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Országúti bringámat szeretném szervizbe vinni Budapesten. Megbízhatóság és szakértelem, az ár másodlagos.
A jelenlegi bolt ahol szervizeltettem a munka után mindig maradt valami bosszantó gond.
Ezeket megoldottam magam. A mostani előtt tehetetlenül állok (Apróbb szereléseket elvégzem, de nem értek hozzá. Nincs hozzá kedvem és időm sem, ezért szervizbe viszem a bringát.).
A gondom: cseréltettem középrészt, láncot és hátsó sort. Tekeréskor a bal oldali hajtókart terhelve vékony, magas hangon pattog (receg?) valami. Átnéztem a rögzítéseket, minden rendben. Olvastam, hogy lehet a nyeregcső. Kivettem áttöröltem (a szerviz is foglalkozott vele, látni lehetett, ezt rendesen lekezelték). A probléma fennáll. Ha kiállok a nyeregből akkor is hallom. Egyenletes tekeréskor megszűnik, ha gyorsítok megint hallom (induláskor is jelentkezik, vagy pl 30km/h-s sebességnél kényelmesen pörgetve semmi, de ha innen gyorsítok megint előjön, emelkedőn végig hallani). Nagyon sokat ront ez a probléma a kerekelés élményén. Bosszantó. Az ominózus hanghatás a cserés szerviz után jelentkezett.
Szeretném kérni azokat, akik szervizeltetik országútijukat, mely budapesti szervizt használják, ajánlják jó szívvel.
A fennálló problémára való megoldásokat, ötleteket is hálásan megköszönném.
Napsütést és körhátszelet!
általában itt a középrészt kell zsírozni. szervizt nem szoktam ajánlani, inkább magam csinálom amit tudok. volt pár rossz tapaztalat, de a bringámat én szeretem, a szerelő meg úgy nyúl hozzá, mint egy melóhoz. nekem meg nem éri meg a szívást hogy valamit elcsesszen rajta, csak azért mert szar napja van
a videón a kommentek közt az új vs. régi átdobók (rövid-hosszú karos) is előjön, azok sem kompatibilisek. Ne cseréld a 6800-as átdobót 7900-esre, mert nem lesz jó.
Reménykedtem benne, hogy ez megoldja a problémámat. Több ötletem nincs, marad a teljes csere.
Edited by Moric, 2016. July 26. - 12:13.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Országúti bringámat szeretném szervizbe vinni Budapesten. Megbízhatóság és szakértelem, az ár másodlagos.
A jelenlegi bolt ahol szervizeltettem a munka után mindig maradt valami bosszantó gond.
Ezeket megoldottam magam. A mostani előtt tehetetlenül állok (Apróbb szereléseket elvégzem, de nem értek hozzá. Nincs hozzá kedvem és időm sem, ezért szervizbe viszem a bringát.).
A gondom: cseréltettem középrészt, láncot és hátsó sort. Tekeréskor a bal oldali hajtókart terhelve vékony, magas hangon pattog (receg?) valami. Átnéztem a rögzítéseket, minden rendben. Olvastam, hogy lehet a nyeregcső. Kivettem áttöröltem (a szerviz is foglalkozott vele, látni lehetett, ezt rendesen lekezelték). A probléma fennáll. Ha kiállok a nyeregből akkor is hallom. Egyenletes tekeréskor megszűnik, ha gyorsítok megint hallom (induláskor is jelentkezik, vagy pl 30km/h-s sebességnél kényelmesen pörgetve semmi, de ha innen gyorsítok megint előjön, emelkedőn végig hallani). Nagyon sokat ront ez a probléma a kerekelés élményén. Bosszantó. Az ominózus hanghatás a cserés szerviz után jelentkezett.
Szeretném kérni azokat, akik szervizeltetik országútijukat, mely budapesti szervizt használják, ajánlják jó szívvel.
A fennálló problémára való megoldásokat, ötleteket is hálásan megköszönném.
Napsütést és körhátszelet!
http://blog.artscycl...-compatibility/
Because SRAM, Campy, and most aftermarket brakes, such as Ciamillo brakes for example, use the old traditional cable pull ratio, they are unsafe to run with the new style Shimano brake levers. However, they will all work just fine with the old style Shimano levers
nem lesz gond, ha még 5600-os fékkarjaid vannak, ellenben, az 5700-5800 már nem jó ahhoz a karhoz
@Moric:
a videón a kommentek közt az új vs. régi átdobók (rövid-hosszú karos) is előjön, azok sem kompatibilisek. Ne cseréld a 6800-as átdobót 7900-esre, mert nem lesz jó.
Edited by Vejne, 2016. July 25. - 20:02.
Sram rival? Olcsó és pille tömegben van, erőre megfelelo..
Vigyázz, hogy a Shimano újabb karok fekhuzasa más.. Ne keverd bele, ha nem muszáj
5600-os 105-ös karhoz kéne, szóval akkor inkább régebbi típusok ajánlottak. rivalból melyik? mert van ugye a 'régabbi', rival, meg rival 22 néven is láttam.
amúgy az újabb ékváltókarok húzása miben más? többet/kevesebbet húz? nem húz eleget a régebbi fékekhez, vagy inkább pont, hogy az újabb féekek nem jók a régi fékváltókhoz, mert több húzás kell nekik? (remélem érthető, nem keveredtem bele)
Sziasztok,
mi számít mostanság outi fékek között 'bestbuy'-nak? Ultegra? Esetleg valami más márka, valamelyik jól sikerült darabja? Az 5800-as szériás 105-ös-ről mik a vélemények?
Köszi!