Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34343 replies to this topic

#31741
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,374 posts
Pazar. :) Nem a konkrét szövegértéssel volt bajom, hanem általában vesztem el a méretkavalkádban. De már jó. :)

#31742
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts
Akkor 120mm, angolmenet, 1" a-head kormánycsapi és stucni, 27 vagy 26,8mm nyeregcsõ. Elég infó? :)

#31743
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,374 posts
Köszi a válaszokat! Ebbe a vázba szerettem bele: http://store.somafab.com/pacrtrfr.html

#31744
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts
Kiegészítés: a pályavázak 120mm szélesek, régebbi oútik 126 (jelenleg gyártottak mind 130).

Középcsapi sztem minden közelmúltban gyártott vázban angolmenetes, kivéve egy csomó elvetemült olaszt.

Egyébként minden kcs ugyanolyan méretû, csak a bal-jobb menetekkel meg talán menetemelkedéssel van kavarás.

#31745
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
1. Hogy mekkora illik, arról hosszasan lehetne vitatkozni. Amelyik váznak 58 +-1cm a felsõcsöve (C-C), azzal nem nagyon lõsz mellé. Vagy ha betûkkel méreteznek, akkor nézd meg a gyártó ajánlását. Átlagos testalkatra, azt mondják, ez a kényelmes, ill. optimális. Ettõl függetlenül érezheted magad kényelmesen egy 56-os, vagy 60-as vázon is. Vagy ha másik bringáról van méreted (nyereg közepe-kormányfogás), ezzel frankón be tudod lõni, mekkora váz, és kormányszár kombináció lehet jó.

2. Mostanában (legalább 20 éve) 130 mm az országútikon.

3. Középcsapágy lehet angol, olasz, ritkább esetben francia menetes. A boltok kínálatára vetítve ez kb. azt jelenti, hogy a Campa olasz, a Sh an. és fr., a többi meg angol menetes. Rápacsálás szempontjából a francia a ritkasága miatt (igaz, ilyen vázak sem gyakoriak), az olasz a dupla jobbmenete miatt esélyes. A legkevesebb szívás az angol menetessel van.

Visszaolvasás is jó dolog, a Te méreted már legalább 5x ki lett tárgyalva- többek között.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#31746
_kz_

_kz_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,374 posts
Elkezdte izgatni a fantáziámat egy országúti, vagy pályavázra épített ss, viszont majdnem semmit se tudok az outi technikáról, méretezésekrõl. Elsõ körben ezeken akadtam fent:

1. 183 cm testmagassághoz kb. mekkora váz illik?
2. Milyen villasaru-távolságokat alkalmaznak?
3. Középcsapágy menete: mintha lenne metrikus és whitworth megközelítés is. Melyikkel lehet kevésbé rápacsálni?

Köszi elõre is, az "olvass vissza te ...." választ is értékelem. :)

kz

#31747
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Köszi!

Igazából az öcsémnek kellene
Van egy régi 105-ös Mali Team de nagy neki a váz, esett is vele
Szerintem egyszerûbb ha átépíti másik vázra

#31748
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
Haverom is ilyet vett, mondván, hogy õ nem vesz használtat... nem tudtam meggyõzni.
Azóta volt már baja a hajtómûvel, a felnivel, a küllõanyák elszinezõdtek (olyan, mintha rozsdálnának, de nem tom, létezik-e acél küllõanya), cserélt fékkart...

Még ha nem is akarsz a gépre sokat áldozni, ezek szerintem mindenképpen ellene szólnak:
- racsnis hátsóagy
- gagyi váltók
- gyenge fékek
-szar geometria (és hidd el, én sem vagyok versenyzõ, de nagyon gyenge)

Ha ezeket kezded el csereberélni, garantáltan ráköltesz egy csomót és még mindig egy alap géped lesz és sok stresszel is jár.

Néz körül inkább apróban és kérdezz inkább utána, ha nem vagy biztos.


pcycle: köszi a válaszod!



#31749
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts

Mi a véleményetek az alábbi bringáról ?
Megér újan 60 ezret ?

VÁZ FFI ALU 56CM/700C 58CM/700C 61CM/700C
VILLA HITEN
KORMÁNYCSAPÁGY CARTRIGE RENDSZERÛ, TÖMÍTETT
HAJTÓMÛ / KÖZÉPRÉSZ
SUGINO LH2460 175/53-39 MONOBLOKK 68/119MM
VÁLTÓRENDSZER
SHIMANO A50 ELSÕ/HÁTSÓ VÁLTÓ; MFTZ07714-28 FOGASKERÉKSOR; SY20A VÁLTÓKAR
FÉK ARTEK CALIPPER
KERÉK AGYAK JOYTECH ALU GYORSZÁRAS
ABRONCS REMERX AERO 14X622
GUMI SCHWALBE 20X622 BLIZZARD SPORT

http://www.schwinncs...hu/67-6414.html

Ennyibõl klasszisokkal jobb használt bicajt veszel itt az apróban.

Szép csendben mondom én 30at sem adnék érte...


#31750
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Retizotyó: a cxp 22 nagyon erõs, tartós darab, nekem is van, az open protól csak tömegben és árban különbözik. a MAch-ok is jól bírják a gyûrödést, megbízhatók még az Ambrosio és Fir felnik is, e utóbbi kicsit nehezebb társaitól, de 3-4e-s árban vannak. A Remerxnek is van 1-2 jó felnije, ami nem kõhenéz, félaero és olcsó, a plussz elõny az elpusztíthatatlanságuk. Viszont létezik egy árnyoldal is: minden gyártónak idõnként kijön gyengébb széria, még a MAvicnak is, ilyenkor a felni gyengébb a szokásosnál és többet kell centrírozni (küllõknél is van hasonló).
Zsola: kétséges, hogy megéri-e megvenni, mégha "nyersanyagértéken" ér is 60 ezret, szinte midnen alkatrész a fellelhetõ legócskább.

#31751
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
Köszi LóFarkas!
Nem tûnik rossznak, mindenképpen beveszem a körbe, amikor választok! ;)



#31752
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts

Nekem OpenPro-val lettek fûzve a városi kerekeim, eddig 3000km van benne szinte csak Bp-n, meg két hatalmas perec :) olyan mintha új lenne, egyszer sem kellett centrírozni. Mondjuk nem magas peremes és az ára is több mint amit írtál...

Ja és szintén DT küllõkkel csak 2-1,5-2-es.

Nagyon helyes:D Ezexerint nem baxtam el:)

Retizotyo: a leírásodnak nagyjából megfelel a Mach1 CFX. Nekem az van, egyelõre kifogástalan. Lényegesen igénytelenebb/olcsóbb darab a Mavicnál, illesztett, nem szegecselt, viszont 460 g és ahhoz képest nagyon masszív. 3500-4000Ft, ez a fõ elõnye:) Link

#31753
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts

Nekem OpenPro-val lettek fûzve a városi kerekeim, eddig 3000km van benne szinte csak Bp-n, meg két hatalmas perec :) olyan mintha új lenne, egyszer sem kellett centrírozni. Mondjuk nem magas peremes és az ára is több mint amit írtál...

Ja és szintén DT küllõkkel csak 2-1,5-2-es.




Én is néztem az openpro-t, de drága nekem.
A keréképítésem elsõdleges szempontja, hogy tényleg hosszú távra meg legyen oldva a kérdés. A súly nem annyira szempont, melóba járni és örömbringázni kell. Továbbá szeretném, ha továbra is kint merném hagyni a diszkont elõtt, ha bemegyek "tejé megkenyéré".



#31754
zsola_

zsola_

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts
Mi a véleményetek az alábbi bringáról ?
Megér újan 60 ezret ?

VÁZ FFI ALU 56CM/700C 58CM/700C 61CM/700C
VILLA HITEN
KORMÁNYCSAPÁGY CARTRIGE RENDSZERÛ, TÖMÍTETT
HAJTÓMÛ / KÖZÉPRÉSZ
SUGINO LH2460 175/53-39 MONOBLOKK 68/119MM
VÁLTÓRENDSZER
SHIMANO A50 ELSÕ/HÁTSÓ VÁLTÓ; MFTZ07714-28 FOGASKERÉKSOR; SY20A VÁLTÓKAR
FÉK ARTEK CALIPPER
KERÉK AGYAK JOYTECH ALU GYORSZÁRAS
ABRONCS REMERX AERO 14X622
GUMI SCHWALBE 20X622 BLIZZARD SPORT

http://www.schwinncs...hu/67-6414.html

#31755
voti

voti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,179 posts

Dede, fixit értek alatta :P


Miche primato agy lenne, DT Champion 2mm, eddig ennyi.

A felniben én Mavic CXP 22re gondoltam. Nem volt még Mavic felnim, montifelnik esetén eléggé megoszlanak a vélemények. Aki errõl, vagy valami hasonlóról tudna infót adni, annak nagyon megköszönném.

Most Ambrosio valami van és hát ennél kicsit erõsebb kellene.

Nekem OpenPro-val lettek fûzve a városi kerekeim, eddig 3000km van benne szinte csak Bp-n, meg két hatalmas perec :) olyan mintha új lenne, egyszer sem kellett centrírozni. Mondjuk nem magas peremes és az ára is több mint amit írtál...

Ja és szintén DT küllõkkel csak 2-1,5-2-es.


#31756
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
Dede, fixit értek alatta :P


Miche primato agy lenne, DT Champion 2mm, eddig ennyi.

A felniben én Mavic CXP 22re gondoltam. Nem volt még Mavic felnim, montifelnik esetén eléggé megoszlanak a vélemények. Aki errõl, vagy valami hasonlóról tudna infót adni, annak nagyon megköszönném.

Most Ambrosio valami van és hát ennél kicsit erõsebb kellene.



#31757
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
A fékrõl nem írt semmit, és azért léteztek hihetetlen rossz fékek (pld. a régi favoritokon lévõ).
Retizotyo: ha városi gépen nem fixit értesz, akkor nekem van olyan kerékszettem eladásra, amit keresel: Remerx félmagas felnik (34 mm körül), 2.0 Dt champion küllõk, 8-as Sora aggyal fûzve, alig használt 8-as fogassal, gumikkal.

#31758
postás

postás

    vendég

  • fórumtag
  • 35 posts
Igen szerintem is fékpofa sokat dobna. Jagwire mindenképp és ha nem rondítja a bringád akkor abból is a sárga.
Szerintem.

#31759
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
Ide írom (bár bele lehet kötni: outi, fixi, keréképítés...)

Kérek javaslatokat elsõsorban városi felnire
32 lyuk
fél-aero profil
jó lenne, ha megállna 6e körül (tudom-tudom)

2mm DT-vel fûzném, hátul 3 keresztre

Köszi!



#31760
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

Szükségem lenne nagyobb fékteljesítményre, ezért "gagyesz" kétforgáspontos féktesteimet szeretném lecserélni komolyabbra.


Sztem elõbb keress valami jó fékpofát.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!