Tajvani az is, mint a legtöbb.
Miert, most akkor a Pinarello, Colnago sem olasz?
Tajvani az is, mint a legtöbb.
Miert, most akkor a Pinarello, Colnago sem olasz?
kis gumiügy:
év elején apróban találtam cst cito névre keresztelt külsőket, hartje clivo névre matricázva. a 4500 ft-os ár&170-es szövetsűrűség és 28mm-es kivitelben 236 grammos tömeg megfogott, beruháztam rá.
Nem tudom, mennyit mentem vele pontosan, mert egy ideig conti gp-vel futottam hátul idén, de kb. 3ezer km-re saccolom a hátsó futását.
Pontosan mérethelyes a keskeny (kívül 21, belül 15) felnimen, s elég puha keverék. Utóbbi két fronton tűnik föl: egyrészt kiválóan tapad, nagyon magabiztossá teszi az izgágát is, cserébe viszont már ilyen kevés km után is kezd picit érződni a futófelületen, hogy már nem szép kerek. Úgy gondolom, ez nagyjából csak 6 ezer km körül fog bírni hátul, bár, kisebb tömegűeknek (80kg alatt) biztos tovább tartana.
Ja, defektem nem volt vele, miért is lett volna? Egyébként kis csirke belsővel használom, ami elvileg 18-25mm közti külsőkbe való, de, nincs probléma a 28mm-essel sem. 80-90psi körüli értéken fut, de ez nem készpénz, a lidl-ös pumpa nyomásmérője nem a pontosságáról híres.
Elöl tartósan a 25mm-es conti ultrasportII teljesít, ez egész évben így volt. 26mm-re mértem a keskeny felnin. Defekt nulla, pedig minden nap több üveget kerülgetek kis sugárban. Szerintem az áráért (16 euró) ez egy nagyon jó gumi, bár, kis ráfizetéssel (21-22 euró körül) már van a sima grand prix, ami 180-as szövetsűrűségű és black chilis-poly-x-es.
Az én kocaszintemen várhatót, hogy ne csússzon, legyen stabil kanyarban, és ne kapjak vele defektet, szépen hozza.
Egyébként ezt 90psi-vel szoktam használni.
A vittoria diamante radiálék is jól vannak, az óra szerint azokban is már 3000 van, és, az elvileg "szövetig kopik 1500 alatt" hátsó is tartja magát, igaz, már-már szögletesen kockás a futófelület.
Ahogy gyűlöltem ezt a gumit tavaly, úgy megszerettem idén. a 24mm-es változata pontosan 25mm keskeny felnin, és PONTOSAN 100psi-n érzi magát legjobban. Hátra akár alacsonyabb nyomással is használhatod, mert nem tűnik föl. Elöl jó, ha van benne 100. Furcsa, hogy ekkora nyomáson ha a futófelületre nyomsz rá ujjal felülről, alig deformálódik, ellenben, az oldalfalát nyomva úgy érzed, mintha kb. 3-4 bar lenne a gumiban. Pont ezért érdemes elöl magasabb értékkel használni, mert, tavaly nem egyszer volt, hogy a villaváll belső oldaláról fekete guminyomokat kapargattam
De valami fenomenálisan jó vele menni. Kényelemre-viselkedésre egy kiváló gumi, sajnos, hátrányok vannak. Egyrészt radírozódik a futófelület hamar, nagyon lágy keverék. Másrészt érzetre kissé lomhább, mintha "nehezen gurulna". Ja, és minden porszemet gyűjt, ugyan defektet még nem kaptam vele, de kisebb kavics is szépen bele tudja magát ütni a futófelületbe. szóval, csak ésszel-óvatosan.
És olyan jó, hogy 90-100 psi értékkel használom a gumijaimat 80 kg fölötti tömeggel, míg néhányan 55-60 kg-al a 130-140-ek mellett kardoskodnak. én szeretek az úton lenni, kapcsolatban az anyafölddel, ha nem bringázok, úgyis két méterrel a föld fölött lebegek kb.
Az FSA olasz gyártó???
Tajvani az is, mint a legtöbb.
http://www.cyclingne...heel-factories/
enté módosította - 2016. augusztus 06. - 17:46
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
@iaspring: bocsi.
csak az ottaniak ajánlgatnak mindig vision team 30 kerékszettet, mert jó.
újabb kérdés:
6600-as hátsó váltó(hosszú kanalas) elviszi a 12-30-as sort?
Tech doc.-ot néztük, tudjuk hogy abba 27 fog van írva...
van valakinek ilyesféle tapasztalata?
kollégának kellene.
menni fog.
http://www.bikeforum...ar-no-hill.html
max. a b-csavart kell majd bentebb tekerni szerintem. ja, meg pár extra szem a láncba
http://www.parktool....ticle-section-5
@iaspring: bocsi. csak az ottaniak ajánlgatnak mindig vision team 30 kerékszettet, mert jó.
Vejne módosította - 2016. augusztus 05. - 14:44
az európai központ olaszországban van, s, a fészbúk oldaluk pl. lombard cégként jegyzi őket.
vision kerekeid vannak a wilierben?
akkor azt is kaposvárról szerezted..
Ott kezdett gyanus lenni, hogy a Vision kerekeimen rajta volt a matrica hogy Hand built in Italy
Most megnéztem a honlapjukat és az Aboutnál sem utal semmi arra hogy olaszok lennének
az európai központ olaszországban van, s, a fészbúk oldaluk pl. lombard cégként jegyzi őket.
vision kerekeid vannak a wilierben?
akkor azt is kaposvárról szerezted..
Vejne módosította - 2016. augusztus 05. - 12:33
nem tudtad?
csak az fsa jobban hangzik, mint az "avanti tutta", szvsz azon ritka mozaikok egyike, ami angolul hangzatosabb.
Ott kezdett gyanus lenni, hogy a Vision kerekeimen rajta volt a matrica hogy Hand built in Italy
Most megnéztem a honlapjukat és az Aboutnál sem utal semmi arra hogy olaszok lennének
laspring módosította - 2016. augusztus 05. - 12:21
nem tudtad? csak az fsa jobban hangzik, mint az "avanti tutta", szvsz azon ritka mozaikok egyike, ami angolul hangzatosabb.
szép. letisztult vonalak a felt vázaknál.
at fsa nem a váltó szettjét hozza ki véletlenül? már jó pár éve készültek kihozni vlmit,de aztán nem történt semmi. talán akkor terjedtek el az elektromos váltók.
http://www.cyclingwe...m_medium=Social úgy néz ki ez lesz az fsa újdonsága.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
szép. letisztult vonalak a felt vázaknál.
at fsa nem a váltó szettjét hozza ki véletlenül? már jó pár éve készültek kihozni vlmit,de aztán nem történt semmi. talán akkor terjedtek el az elektromos váltók.
ami vicc, hogy az alap outi aluvázasuk geometriájára is ránézve már fáj az ember háta
http://www.wiggle.co...7/#tabSizeChart
nem tudom, amatőrnek mire jó ez..
Éreztem, hogy valami lesz.
http://cyclingtips.c...elease-details/
vicces tömegben van a váz-villa, előbbi 690 gramm alatti, utóbbi 290 alatti vágatlan nyakkal, és, elvileg 2ezer usd körüli ára lesz a váz-villának. Azért az meredek, ha más márkákhoz hasonlítjuk a cédulát.
http://www.bikerumor...es/#more-134321
a gravel vonal mellé érdemes megnézni az új aluvázakat is, amik immáron ismételten karbon nyakas villával érkeznek (egy ideje már spóroltak a villán..) és szépen eldolgozott varratokkal.
Szépek, kedvező árakon.
az fsa is készül valamire. Megy a visszaszámláló:
szép. letisztult vonalak a felt vázaknál.
at fsa nem a váltó szettjét hozza ki véletlenül? már jó pár éve készültek kihozni vlmit,de aztán nem történt semmi. talán akkor terjedtek el az elektromos váltók.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Éreztem, hogy valami lesz.
http://cyclingtips.c...elease-details/
vicces tömegben van a váz-villa, előbbi 690 gramm alatti, utóbbi 290 alatti vágatlan nyakkal, és, elvileg 2ezer usd körüli ára lesz a váz-villának. Azért az meredek, ha más márkákhoz hasonlítjuk a cédulát.
http://www.bikerumor...es/#more-134321
a gravel vonal mellé érdemes megnézni az új aluvázakat is, amik immáron ismételten karbon nyakas villával érkeznek (egy ideje már spóroltak a villán..) és szépen eldolgozott varratokkal.
Szépek, kedvező árakon.
az fsa is készül valamire. Megy a visszaszámláló:
https://www.hedcycling.com/ardennes
azt írják, hogy a belül 21, kívül 25mm széles felnijeikre 23mm-es külső jó. érdekes. campag már a 17-es felnikre sem ajánlja a 23-ast.
másik érdekesség: magyarnak eladhatatlan cuccok ezek. 100 psi-ben maximalizálja a gyártó a guminyomást, ami kb. 6.9 bar. Magyar meg 9.6-al indít alapból...
Pont ez az, hogy nem tudom, hol van. A külsőn rengeteg lyuk látható kívülről. Belül nem látszik, hogy bárhol is átütne bármi. Vagy 15x átnéztem a külsőt kívül-belül. Kifordítva is. (No ezért bátorkodtam ám írni, nem csak úgy, hogy "valamit írjak"...)
Na mindegy, elég bosszantó, alig fél éves külső, szinte alig kopott még. Ha a hátsó lenne, vennék újat az első kerékre és az elsőn lévőt hátra tenném, de így... :-/
1x remélem lesznek Budapesten és környékén jobb és főleg, tisztább útjaink!... Tegnap értünk haza osztrákoktól, nagy volt kultúr-sokk!
zscs módosította - 2016. augusztus 01. - 10:55
Üvegszilánk téma.
Continental GP 4-season-t használok a plusz defektvédelme és a jó tapadása miatt, de sajnos 2 hete nagyon makacs üvegszilánko(ka)t kaptam az első keréken vele. Egy szélvédőből származó apró, de hosszú darabot megtaláltam nagy nehezen, miután duplán defektet okozott ugyanaz a darab. Ma reggelre ismét defektes az első kerekem...
A tüske általában sima ügy, körömmel mindkét irányban belülről körbe megyek 2x és megtalálom hamar. De az üvegszilánk nagyon makacs dolog, a "körömmel körbe menős" technika nem mindig válik be nálam.
Van erre valami ötletes módszeretek, hogy találhatnám meg, hol lehet még benne szilánk?
Minek keresni, ha tudni, hogy hol van? Nyilvan a belson ott van a lyuk, ahol a kulsoben a szilank.
Persze lehet mar egy masik szilank is a gumiban, de ha az nem bokte at a kulsot, akkor 90%, hogy belulrol nem is latszik.
En nem tapogatom az biztos, de ha mar levettem a kulsot, akkor kiforditom es vegignezem
megmértem most gyorsan. 2 mm különbség van a két típusú kar között. jobban mondva 4 mm,ha mind a két oldalt nézzük. a négyszöges rekord van beljebb.
tökmindegy, én lerúgom a láncvillát a bb30-on és ut-on is, ha fáradt vagyok.