Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#31541
Posted 2007. June 27. - 22:36
Vettem nemrég egy ilyen nem teljesen országúti, inkább futár bicót...
1 hét alatt a második defektem van. Uganyúgy kb ugyanazon a helyen.
Miért ide írok? Talán kiderül, ha elmondom milyen kerékrõl van szó...
Az egész zsír új. Alu 6036os felni, duplafalu, átnéztem, teljesen hibátlan.
A külsõm egy Michelin Dinamic 622(700c)X28c, inkább verseny, mint trekking...és amint olvastam egész jó kis gumi, 33TPI, nem a csúcs, de nem is a leggyengébb, amint megtudtam.
A történet kb úgy hangzik, hogy 3 nap után (kb 80 km) kaptam egy azonnali defektet vmi Camel beslõ volt benne, tolhattam haza...kis hasadék nem egészen a futõfelületen, kicsit oldalt.
Azóta vettem bele egy Schwalbe belsõt, megtettem vele kb. 20 km-t és mire hazaértem leeresztett, kiszedtem, hasonlóan, sõt kb ugyanazon a helyen megint pici lyuk, de inkább hasadás.
A külsõt ezerszer áttaperoltam semmi sehol, sérülésnek semmi nyoma, én sem ma kezdtem a bringázást, de fogalmam sincs mi van...
Annyit még, hogy BP terepein kínozom a gépet, amibe belefér minden, villamos sinek, apróköves sétány, úthibák, járdaszegélyen csak nagyon óvatosan...
Nos! uraim! (esetleg hölgyeim, bár nem láttam egyet sem...), ha valakinek van hasznos tanácsa, természetesen technikai, igen leköteleznének a segítségükkel!
Elõre is köszönöm,
Tisztelettel,
Scooby
#31542
Posted 2007. June 27. - 12:12
kerék témában mit tudtok ajánlani? kinek mi jött be?
nekem jelen pillanatban egy pár mavic cxp22 felnivel fûzött Moser gyári kerekem van (nemrég vettem egy sráctól komplett bicót, ez volt rajta),
de már a harmadik küllõ tört ki tegnap..
a fûzés elég érdekes: a rotor felõli oldal keresztbe, a másik oldal radiálisan.
nem vagyok benne biztos, de a probléma részben talán erre is visszavezethetõ, hülyén terhelõdik a cucc.
olyan viszonylag olcsó, de strapabíró edzõkerék kellene, ami nem túl nehéz, és nincsenek vele ilyesmi gondok.
milyenek a campa olcsóbb kerekei??
köszi a tanácsokat!
#31543
Posted 2007. June 27. - 09:55
#31544
Posted 2007. June 26. - 17:57
#31545
Posted 2007. June 26. - 13:51
Köszi a segítséget, szerintem elmegyek majd és megnézem mennyivel nehezebb az acél...A geminit már néztem, de sajna abból a legkissebbnek 56-osat láttam és az nekem nagy
Még alszom rá párat..
Vess egy pillantást a használt acél gépekre az apróban. Szerintem jobban jársz velük, mint egy alap újjal. (Pl. jó acél váz és jó állapotú régi+új alkatrészek - ez a legköltséghatékonyabb megoldás, mondjuk 56-osnál nehéz kisebbet találni)
Ha új váz+villa, akkor nézd meg a Malit, jónak tûnik, csak szerintem nagyon gáz a színe
jó kis alu-acél csata
én is acélpárti vagyok. Steelman, Yasec, nameg a hõskor bringái...
#31546
Posted 2007. June 26. - 12:55
JAJ ÉS A LEGJOBB
#31547
Posted 2007. June 26. - 11:10
azért azt ugye tudod hogy a dögcédula alunak vajmi kevés köze van az általánosan használt vázanyag alukhoz már ami a tulajdonságaikat illetiPcycle... jaja lehet javítani de kb felére harmadára fog viszazuhanni a hajlítás helyén az anyagi megbízhatóság míg az acél bõven megtartja 2/3 adát (lásd példa alu dögcédulát 90 fokra meghajlítod majd visza.. utána mint a papírt el lehet tépni azon a vonalon .. ugyanezt acélal nem jáccod el
) monjuk nekem apus most nem hajlítatta visza az acélvillám mert sajna a hegesztésnél való hajlítgatást nem szeresse semmi
/ forrasz anyag megreped .../
mellesleg sztem jellemzõbb amortizálása az alu vázaknak a törés/repedés mint a hajlás....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#31548
Posted 2007. June 26. - 10:49
#31549
Posted 2007. June 26. - 10:19
8-as Campa hátsóváltó ügyben érdemes felhívni Matúzt, Laklóthot.
Voti: a Fondries karbonokról ugyan nincs saját tapasztalatom (fullkarbont kevesen hajthatnak), de külföldi netes fórumok és német tesztek alapján meglepõ dolgok derültek ki: a Top karbonváza enyhén szólva nem merev (2006 v. ezévi modellrõl volt szó). Valószínû, hogy a régebbi modellek (ca, 2005-ig) az igazán jók.
#31550
Posted 2007. June 26. - 09:18
#31551
Posted 2007. June 26. - 09:02
Sziasztok!
Próbált már valaki rövidkanalas váltóval 30-as (montis) fogaskereket használni ?
Nem szakad le a váltó ?
általában 28ig javallott..
lehet hogy még a 30 elmegy ki kell próbálni..hamar látod ha nem(hozzáér a felsõ váltógörgõ a 30ashoz)
#31552
Posted 2007. June 26. - 09:00
Próbált már valaki rövidkanalas váltóval 30-as (montis) fogaskereket használni ?
Nem szakad le a váltó ?
#31553
Posted 2007. June 26. - 08:36
Mi az hogy MTB beütésû? A Bianchi is gyárt MTB vázat, mégsem orszúgtizzák le. Ha jó a geometriája és a megoldásai, akkor szerintem megveheted. Azért nézd meg a Gepida és az Altrix vázakat is!
Az MTB-s beütésû szerintem azt jelenti. hogy az országútiaknál jóval kevesebb (vagy: kevés) a tapasztalatuk és ez azért számíthat.
#31554
Posted 2007. June 26. - 05:37
súlyba meg... már látam kilós(1,8) as acélvázat
Acélvázakkal komolyabban foglalkozók között a kedvenceim:
http://www.steelmancycles.com Álomgépek, amerikai Yasec
www.scapin.com Jellemzõen az alumíniumot a "gagyibb" gépeiknél használják Vannak fent súlyadatok, érdemes körülnézni.
www.jamisbikes.com Amolyan mindenes.
Persze, ha az ár nem számít.
Race, no Rest!
#31555
Posted 2007. June 26. - 00:30
Mi az hogy MTB beütésû? A Bianchi is gyárt MTB vázat, mégsem orszúgtizzák le. Ha jó a geometriája és a megoldásai, akkor szerintem megveheted. Azért nézd meg a Gepida és az Altrix vázakat is!Találtam egy Magellan Gemini 2007-es vázat 23000FT-ért. Minden ismerõs azt mondja hogy a magellan elég MTB beütésû, és ilyen márkájú országúti vázat venni hülyeség, és meg fogom bánni. Szerintem ilyen árban nincs jobb váz, fõlegnem 2007-es alu...Meg tudtok erõsíteni?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#31556
Posted 2007. June 26. - 00:25
campagnolo hátsóváltóm kezd nagyon elfáradni. 8-as sor, kb 12-15 éves modell. Lehet még ilyet kapni, ha nem, kompatibilis ez valami más (shimano? azt ismerem egyedül oputiban ) hátsóváltóval? Váltókarok is campák.
Köszönettel, parej
Most cserelem le a regi hatso valtomat. Ha kell irj. Sajna a felirat lekopott rola az elozo gazdinal. Csak halvanyan latszik a felirat. Ha kell irj!
#31557
Posted 2007. June 25. - 19:05
Találtam egy Magellan Gemini 2007-es vázat 23000FT-ért. Minden ismerõs azt mondja hogy a magellan elég MTB beütésû, és ilyen márkájú országúti vázat venni hülyeség, és meg fogom bánni. Szerintem ilyen árban nincs jobb váz, fõlegnem 2007-es alu...Meg tudtok erõsíteni?
#31558
Posted 2007. June 25. - 17:12
campagnolo hátsóváltóm kezd nagyon elfáradni.
8-as sor, kb 12-15 éves modell. Lehet még ilyet kapni, ha nem, kompatibilis ez valami más (shimano? azt ismerem egyedül oputiban
) hátsóváltóval? Váltókarok is campák.
Köszönettel, parej
szia
nem nem igazánb leeht ujonan.
talán használtan
nekem is 1996os Campa Veloce szettem van 8as..
ha kel valami lehet tudok szerezni bontott cucot.
nem kompatibilis a shimanóval...
egész váltórendszert kéne cserélned még a sort is..
#31559
Posted 2007. June 25. - 17:07
Köszönöm!
#31560
Posted 2007. June 25. - 16:42
Egy buta kérdés. Miért (miben) jobb/több egy alu váz mint az acél? A súlyon kívül vannak egyéb elõnyei is?
(Illetve érdekelne, hogy acél vázba miért nem tesznek elsõ teleszkópot, csak az nem ez a fórum...:-) )
Mivel az aluminium sûrûsége kb harmada a vasénak, "büntetlenül" meg lehet növelni a falvastagságot. Vagyis ugyanakkora tömeg mellett nagyobb átmérõjû és/vagy vastagabb falú csövek készíthetõk és emiatt lesz merevebb. Emiatt viszont elég nyers érzés is, szerintem versenyre való.

Sign In
Create Account

Back to top





