Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#31521
Posted 2007. June 26. - 17:57
#31522
Posted 2007. June 26. - 13:51
Köszi a segítséget, szerintem elmegyek majd és megnézem mennyivel nehezebb az acél...A geminit már néztem, de sajna abból a legkissebbnek 56-osat láttam és az nekem nagy Még alszom rá párat..
Vess egy pillantást a használt acél gépekre az apróban. Szerintem jobban jársz velük, mint egy alap újjal. (Pl. jó acél váz és jó állapotú régi+új alkatrészek - ez a legköltséghatékonyabb megoldás, mondjuk 56-osnál nehéz kisebbet találni)
Ha új váz+villa, akkor nézd meg a Malit, jónak tûnik, csak szerintem nagyon gáz a színe
jó kis alu-acél csata
én is acélpárti vagyok. Steelman, Yasec, nameg a hõskor bringái...
#31523
Posted 2007. June 26. - 12:55
JAJ ÉS A LEGJOBB Acélt lehet széppen hegeszteni... alut nem
#31524
Posted 2007. June 26. - 11:10
azért azt ugye tudod hogy a dögcédula alunak vajmi kevés köze van az általánosan használt vázanyag alukhoz már ami a tulajdonságaikat illetiPcycle... jaja lehet javítani de kb felére harmadára fog viszazuhanni a hajlítás helyén az anyagi megbízhatóság míg az acél bõven megtartja 2/3 adát (lásd példa alu dögcédulát 90 fokra meghajlítod majd visza.. utána mint a papírt el lehet tépni azon a vonalon .. ugyanezt acélal nem jáccod el ) monjuk nekem apus most nem hajlítatta visza az acélvillám mert sajna a hegesztésnél való hajlítgatást nem szeresse semmi / forrasz anyag megreped .../
mellesleg sztem jellemzõbb amortizálása az alu vázaknak a törés/repedés mint a hajlás....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#31525
Posted 2007. June 26. - 10:49
#31526
Posted 2007. June 26. - 10:19
8-as Campa hátsóváltó ügyben érdemes felhívni Matúzt, Laklóthot.
Voti: a Fondries karbonokról ugyan nincs saját tapasztalatom (fullkarbont kevesen hajthatnak), de külföldi netes fórumok és német tesztek alapján meglepõ dolgok derültek ki: a Top karbonváza enyhén szólva nem merev (2006 v. ezévi modellrõl volt szó). Valószínû, hogy a régebbi modellek (ca, 2005-ig) az igazán jók.
#31527
Posted 2007. June 26. - 09:18
#31528
Posted 2007. June 26. - 09:02
Sziasztok!
Próbált már valaki rövidkanalas váltóval 30-as (montis) fogaskereket használni ?
Nem szakad le a váltó ?
általában 28ig javallott..
lehet hogy még a 30 elmegy ki kell próbálni..hamar látod ha nem(hozzáér a felsõ váltógörgõ a 30ashoz)
#31529
Posted 2007. June 26. - 09:00
Próbált már valaki rövidkanalas váltóval 30-as (montis) fogaskereket használni ?
Nem szakad le a váltó ?
#31530
Posted 2007. June 26. - 08:36
Mi az hogy MTB beütésû? A Bianchi is gyárt MTB vázat, mégsem orszúgtizzák le. Ha jó a geometriája és a megoldásai, akkor szerintem megveheted. Azért nézd meg a Gepida és az Altrix vázakat is!
Az MTB-s beütésû szerintem azt jelenti. hogy az országútiaknál jóval kevesebb (vagy: kevés) a tapasztalatuk és ez azért számíthat.
#31531
Posted 2007. June 26. - 05:37
súlyba meg... már látam kilós(1,8) as acélvázat
Acélvázakkal komolyabban foglalkozók között a kedvenceim:
http://www.steelmancycles.com Álomgépek, amerikai Yasec
www.scapin.com Jellemzõen az alumíniumot a "gagyibb" gépeiknél használják Vannak fent súlyadatok, érdemes körülnézni.
www.jamisbikes.com Amolyan mindenes.
Persze, ha az ár nem számít.
Race, no Rest!
#31532
Posted 2007. June 26. - 00:30
Mi az hogy MTB beütésû? A Bianchi is gyárt MTB vázat, mégsem orszúgtizzák le. Ha jó a geometriája és a megoldásai, akkor szerintem megveheted. Azért nézd meg a Gepida és az Altrix vázakat is!Találtam egy Magellan Gemini 2007-es vázat 23000FT-ért. Minden ismerõs azt mondja hogy a magellan elég MTB beütésû, és ilyen márkájú országúti vázat venni hülyeség, és meg fogom bánni. Szerintem ilyen árban nincs jobb váz, fõlegnem 2007-es alu...Meg tudtok erõsíteni?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#31533
Posted 2007. June 26. - 00:25
campagnolo hátsóváltóm kezd nagyon elfáradni. 8-as sor, kb 12-15 éves modell. Lehet még ilyet kapni, ha nem, kompatibilis ez valami más (shimano? azt ismerem egyedül oputiban ) hátsóváltóval? Váltókarok is campák.
Köszönettel, parej
Most cserelem le a regi hatso valtomat. Ha kell irj. Sajna a felirat lekopott rola az elozo gazdinal. Csak halvanyan latszik a felirat. Ha kell irj!
#31534
Posted 2007. June 25. - 19:05
Találtam egy Magellan Gemini 2007-es vázat 23000FT-ért. Minden ismerõs azt mondja hogy a magellan elég MTB beütésû, és ilyen márkájú országúti vázat venni hülyeség, és meg fogom bánni. Szerintem ilyen árban nincs jobb váz, fõlegnem 2007-es alu...Meg tudtok erõsíteni?
#31535
Posted 2007. June 25. - 17:12
campagnolo hátsóváltóm kezd nagyon elfáradni. 8-as sor, kb 12-15 éves modell. Lehet még ilyet kapni, ha nem, kompatibilis ez valami más (shimano? azt ismerem egyedül oputiban ) hátsóváltóval? Váltókarok is campák.
Köszönettel, parej
szia
nem nem igazánb leeht ujonan.
talán használtan
nekem is 1996os Campa Veloce szettem van 8as..
ha kel valami lehet tudok szerezni bontott cucot.
nem kompatibilis a shimanóval...
egész váltórendszert kéne cserélned még a sort is..
#31536
Posted 2007. June 25. - 17:07
Köszönöm!
#31537
Posted 2007. June 25. - 16:42
Egy buta kérdés. Miért (miben) jobb/több egy alu váz mint az acél? A súlyon kívül vannak egyéb elõnyei is?
(Illetve érdekelne, hogy acél vázba miért nem tesznek elsõ teleszkópot, csak az nem ez a fórum...:-) )
Mivel az aluminium sûrûsége kb harmada a vasénak, "büntetlenül" meg lehet növelni a falvastagságot. Vagyis ugyanakkora tömeg mellett nagyobb átmérõjû és/vagy vastagabb falú csövek készíthetõk és emiatt lesz merevebb. Emiatt viszont elég nyers érzés is, szerintem versenyre való.
#31538
Posted 2007. June 25. - 16:09
Köszönettel, parej
pray the lord my soul to keep
#31539
Posted 2007. June 25. - 10:19
a mai acélvázak nagy többsége minden gond nélkül telósíthatók, -vannak is gyári modellek telóval(õl a kona explosiv ugyanaz a geo mint az alu cc vázaik) - sokkal inkább a "divat" és a retro fíling miatt, nem kerül beléjük teló, plusz maga az acél anyag is sokkal rugalmasabb, komfortosabb mint az alu, tehát sokan azt vallják hogy ezért "nem szükséges"
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való