
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#31361
Írta 2007. augusztus 27. - 13:31


"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is" (Rejtõ Jenõ)
#31362
Írta 2007. augusztus 27. - 11:24

A vázmérettel továbbra sem vagyok teljesen tisztában, a 169 cm-hez 50-est javasolnak, az 52-es még belefér ?
Azért akarok már elsõre 105-öst, mert hosszú távra tervezem a kerékpárt
Köszönöm az építõ kritikát és továbbra is szívesen fogadom a segítséget.
Ha visszanézed az aug.20 elõtti hozzászólásomat, lehet hogy választ találsz a kérdésre! Csak menj vissza pár oldalt..
Amúgy: Kinek mennyi a sebességrekordja?

#31363
Írta 2007. augusztus 24. - 23:49

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#31364
Írta 2007. augusztus 24. - 22:57

egy öreg, acél moserem van /92??/ némi módosítással, kúl. Már már ott tartok, hogy többet megyek vele, mint a montival.
fékrõl meg annyit: korabeli 105ös egyforgáspontos, gyári!! pofákkal nyomtam "nózvilit" ijedtemben, sirokba, egy teherautó miatt.. beállítás kérdés.
#31365
Írta 2007. augusztus 24. - 14:37

Tavasztól nyomulok egy cro-mo országúti vázra épített egyebivel, egyenes kormánnyal, olcsó gumikkal. (Tehát hibrid gép ez is bõven.)
Mégis ég és föld a kettõ! Ahol a leginkább érzek különbséget (az országúti javára):
gyorsíthatóság
gördülékenység
kényelem (kényelmes üléspozíció hosszab távon is, rugalmas vasvilla...)
Aki anyagi megfontolásból töri a fejét egyik vagy másik megoldáson, annak azt tudom javasolni, hogy vegyen egy egykori felsõ-középkategóriás országútit a montija mellé. Hihetetlen milyen olcsón lehet naggyon szép állapotú outikat kapni.
#31366
Írta 2007. augusztus 24. - 11:22

#31367
Írta 2007. augusztus 24. - 07:18

A fék miatt meg ne parázz! Nem fékezni, tekerni kell!
A sebességgel meg csak okosan! Majd átszoksz a vékonykerékre...
Sok sikert!
Ezt én is tanúsíthatom. Mint lelkes kezdõ outis egy hétig kiakasztott hátsófékkel tekertem és észre sem vettem, elkapott a gépszíj

"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is" (Rejtõ Jenõ)
#31368
Írta 2007. augusztus 23. - 22:33


#31369
Írta 2007. augusztus 23. - 20:38


#31370
Írta 2007. augusztus 23. - 12:13

Üdv!
Mekkora a különbség MTB slick gumival és az országúti között? Végsebesség, átl.seb?
és és föld kb.
Sokat mentem montival aszfalton az országúti elõtt, és nagyban különbözik a kettõ.
Teljesen más a vázgeo, a koskormány adta több kormányfogás-lehetõség, fv-kar, sokkal keskenyebb gummák, merev villa, könnyebb az egész...
mit mondjak még?
Más az egész. Országútra országúti kell!


A sebességrõl meg csak annyit, hogy nagytányért-kónusz és késsz.

#31371
Írta 2007. augusztus 23. - 12:11

#31372
Írta 2007. augusztus 23. - 12:08

#31373
Írta 2007. augusztus 23. - 11:50

Mekkora a különbség MTB slick gumival és az országúti között? Végsebesség, átl.seb?
#31374
Írta 2007. augusztus 22. - 22:58


Én is széppen lassan midnent ami "szétment" vagy épp láttam akcióban valami épp beleillõt.... azt kicseréltem így lett a SORA setbõl 105 - ULTEGRA - DURA-ACE vegyes 3as
Nocturnus: én még nem láttam SPD re de a LOOK nak is csak KéO ra való van

#31375
Írta 2007. augusztus 22. - 16:09

A budaõrsi decathlon-ban láttam pár napja ... biondoban stoplival tuti lehet kapni ...
Nem tudjátok véletlen, hogy ilyen "stoplivédõ" létezik-e spd-sl-hez is?
#31377
Írta 2007. augusztus 22. - 11:16

Országútiban az elképzelésem a következõ: 40-70 ezer kötött váz+carbon villa, akár használtan is (van is egy ilyen specialized allez elite), újonnan merida 904 + hajtómû truva., lánc+sor sora/tiagra (a véleményetekre alapozva), váltók/váltókarok 105/tiagra, keréknek valami kezdõ szett, fék 105/tiagra, kormány/nyak/üléscsõ valami olcsó. Természetesen lehetnek használtak a cuccok, ha még jól mûködnek.
A vázmérettel továbbra sem vagyok teljesen tisztában, a 169 cm-hez 50-est javasolnak, az 52-es még belefér ?
Azért akarok már elsõre 105-öst, mert hosszú távra tervezem a kerékpárt

Köszönöm az építõ kritikát és továbbra is szívesen fogadom a segítséget.
#31378
Írta 2007. augusztus 22. - 08:06


#31379
Írta 2007. augusztus 21. - 22:12

A vészhelyzet van, akkor meg úgyis az elsõn múlik (Elõl szintén 1forgáspontos fék vészfékezés esetén megemeli a 76 kilómat)
Jó pofa kell bele...
(És alternatív fékezési módokat (felegyenesedés pölö) is jobban lehet alkalmazni, mint montin.)
A 8as sor is elég, a fogkiosztás helyes megválasztásán sok múlik.
#31380
Írta 2007. augusztus 21. - 21:45

A féken/váltón spórolni akarsz, de a karbonvilla meg jó lenne? Nos akkor melyik a fontosabb? Perzse, nem rossz az a karbon villa, de ha 1000 km-t tekersz évente - ahogy írtad -, szerintem tök felesleges. Ha már spórolni akarsz, javasolnám a sora-t. Igen, a sora "csak" nyolcas. Viszont gazdaságosabb, mint a 9-es, 10-es rendszer. És szerintem kezdõ szinten (bocs, ha lealacsonyítalak) bõven elég a 8. Pláne, ha elsõ országuti...
Érdemes elolvasni a Bikamag 2007. májusi számában a kompatibilitási tesztet. (A 8/9/10-es rendszer: 92. oldal, jobb felsõ sarok, 3-as pont)
A fék miatt meg ne parázz! Nem fékezni, tekerni kell!

A sebességgel meg csak okosan! Majd átszoksz a vékonykerékre...
Sok sikert!