Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#31361
Posted 2007. August 21. - 22:12
A vészhelyzet van, akkor meg úgyis az elsõn múlik (Elõl szintén 1forgáspontos fék vészfékezés esetén megemeli a 76 kilómat)
Jó pofa kell bele...
(És alternatív fékezési módokat (felegyenesedés pölö) is jobban lehet alkalmazni, mint montin.)
A 8as sor is elég, a fogkiosztás helyes megválasztásán sok múlik.
#31362
Posted 2007. August 21. - 21:45
A féken/váltón spórolni akarsz, de a karbonvilla meg jó lenne? Nos akkor melyik a fontosabb? Perzse, nem rossz az a karbon villa, de ha 1000 km-t tekersz évente - ahogy írtad -, szerintem tök felesleges. Ha már spórolni akarsz, javasolnám a sora-t. Igen, a sora "csak" nyolcas. Viszont gazdaságosabb, mint a 9-es, 10-es rendszer. És szerintem kezdõ szinten (bocs, ha lealacsonyítalak) bõven elég a 8. Pláne, ha elsõ országuti...
Érdemes elolvasni a Bikamag 2007. májusi számában a kompatibilitási tesztet. (A 8/9/10-es rendszer: 92. oldal, jobb felsõ sarok, 3-as pont)
A fék miatt meg ne parázz! Nem fékezni, tekerni kell!
A sebességgel meg csak okosan! Majd átszoksz a vékonykerékre...
Sok sikert!
#31363
Posted 2007. August 21. - 21:23
Merida 904-es vázról mi a véleményetek ? Karbon villás és az egyik webalpon találtam egyet nagyon kedvezõ áron.
#31364
Posted 2007. August 21. - 15:35
Országúti kerékpár esetén melyek azok az alkatrészek amelyeken valamelyest lehet spórolni ?
Szerintem pl. fékek, hátsó váltó. Én pl már vegyes 9/10-es 105-t használok, de a fékek még a régi (de 2 forgáspontos) 8-as szériából valók. Hátsó váltók: a dura ace kivételével full kompatibilisek egymással, még akkor is ha közben megszaporodnak hátul a fogaskerekek. Sokáig a 8-as 105-t használtam 7/8/9-hez is.
#31366
Posted 2007. August 21. - 13:57
Ilyen biszbaszt lehet nálunk kapni, vagy marad a külföldi beszerzés?
A másik kérdés, hogy az a lyuk a végén ugye nem a csavar helye? (bár mi más lenne...) :scared: Nekem csak arra kéne ez a gumiborítás, hogy sikerüljön esés nélkül fölmásznom a vonatra
ITT elvileg kapsz olyat.
Ha itt elvbõ nem vásárolsz, akkor marad a rendelés
#31367
Posted 2007. August 21. - 13:48
Másik kérdésem, hogy milyen vázat ajánlanátok 40-60 ezer között, elsõsorban újonnan, bár bikemag apróban láttam egy szép specialized allez comp vázat használtan ? A merida 880-as arany színe kimondottan tetszik Jah és fontos, hogy legyen kis méretben is (169 cm vagyok, ahhoz 50-52-es jó?).
Elõre is köszönöm a hozzáértõ segítséget.
#31368
Posted 2007. August 21. - 11:50
epinefrin: nagyon ritkán fordul elõ a magyar boltokban raktáron, a nagybb-jobb boltokban érdemes körbekérdezni, ha nincs, akkor jobban jársz, ha te rendeled online (más dologgal érdemes kapcsolni).
Oké, köszi a gyors választ :prosze:
"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is" (Rejtõ Jenõ)
#31369
Posted 2007. August 21. - 10:45
#31370
Posted 2007. August 21. - 10:41
#31371
Posted 2007. August 21. - 10:33
A másik kérdés, hogy az a lyuk a végén ugye nem a csavar helye? (bár mi más lenne...) :scared: Nekem csak arra kéne ez a gumiborítás, hogy sikerüljön esés nélkül fölmásznom a vonatra
"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is" (Rejtõ Jenõ)
#31372
Posted 2007. August 19. - 19:58
de igy yobban látszik miyen megoldásokat választhatsz Nittoval
--Nitto Albatross Cro-mo handlebar --
--Nitto Mustache--
és ez amire gondoltatok
http://www.cheekytra...au/CIMG0804.JPG
#31373
Posted 2007. August 19. - 19:46
Országúti féket nem akarsz... pedig nem rossz:
http://www.eandsweb....o1/117_1794.JPG
Hmmm... megfontolandó. Nittók vannak 26-os és 25.4-es befogóval, de a csõ egyébként - általában - 23.8-as (amire egyébként jók a cross karok).
#31374
Posted 2007. August 17. - 19:29
És úgy is szokták, hogy - bár nem szép - pölö moustache kormány végébe nyomják bele, és akkor a kar vége elõre felé áll. Mondom, ez elég csúnya.
Ha jó a kanti fékkar is, akkor ajánlom *mastert, nála kapsz átlagost és ritka darabot is!
De a Nitto kormányok nem 26,0mm-esek? Mert akkor arra egy jobb cross fékkar és készen is vagy!
Országúti féket nem akarsz... pedig nem rossz:
http://www.eandsweb....o1/117_1794.JPG
#31375
Posted 2007. August 17. - 17:57
http://www.dirtragma...icle.php?ID=857
meg innét:
http://www.sheldonbr....html#handlebar
yobo, köszi!
kz
#31376
Posted 2007. August 17. - 17:39
talán október vége felé akkor esélyes a Nitto.
ha valami specko fékkar is kll akkor szóy.
#31377
Posted 2007. August 17. - 16:35
#31378
Posted 2007. August 17. - 15:33
Nem lesz egyszerû!
Mivel ezek cross fékkarok, ezért alapvetõen országúti jellegû kormányra valók, ami 26,0.
Ami egyeneshez van az meg vagy V fékkar vagy kanti. Na, olyanból már lehet válogatni...
A Nitto-ra lesz? Ha annak a hajlatába teszed, akkor szerintem a normál ou. fékkar a legjobb, a kényelmes fogásba, akkor szoktak még idûfutamféket fordítva. Több ötletem nincs
Igen, nitto. Még nem tudom, hogy track, road, vagy moustache. Nekem canti fékkar is jó, ou. kart viszont nem szeretnék. Az idõfutamfék, nem a kormányvégbe megy?
#31379
Posted 2007. August 17. - 14:12
TranzX em van ami pont így néz ki ... stb
Köszi a választ!
Valszeg kihagyom, mert annyit sajnos nem tekerek városon kívül, hogy igazán hasznát vegyem.
#31380
Posted 2007. August 17. - 14:07
Országúti kerékpár vásárlásán töröm a fejem. De nem igazán értek hozzájuk, ezért is kérném a nálam jóval hozzáértõbbek segítségét.
Hogy is van a sorrend: sora-tiagra-105-ultegra-dura ace ?
Le írna nekem valaki egy hasonló sorrendet a campagnolo felszerelések esetében.
169 cm vagyok, 50-52 cm-s vázat ajánlottak, ez fedi a valóságot ?
105-ös szettes kerékpárra gondoltam, használtan, 100-150ezer ft körül esélyes, hogy találok ilyet pár évesen, használható állapotban ?
Elõre is köszönöm a segítséget.
Nemcsak a testmagasság, hanem sok más egyéb testméret is számít a bringa beállítgatásánál, úgyhogy vegyél elõ egy mérõszalagot, és irány a
http://www.competitivecyclist.com
ami egy nagyon igényes weblap. Itt találsz egy Fit Calculator-t, ami asszem 8 különbözõ adatból számol neked vázméretet, nyeregmagasságot, stb-stb. Én ez alapján ellenõriztem a bicajom, és elég megbízható.
Persze a legjobb ha kikéred egy igazán hozzáértõ véleményét, de az is fontos hogy te jónak érezd!
A Fit Calculator amúgy 3 különbözõ setup-hoz is megadja az ajánlott értékeket: versenyzõs beállítás, Eddy Merckx-féle 70-80-as évekbeli divat, és a francia stílusú beállítás, ami a legkényelmesebb hosszú távokon.
Szerintem nagyon érdekes és hasznos.
Kíváncsi vagyok milyennek találod.
A Campa meg alulról felfelé: Xenon-Mirage-Veloce-Centaur-Chorus-Record.
100-150-bõl használtan nagyon jó bicajt lehet kapni kis szerencsével, csak érdemes jól megnézni.
Sajnos a Moser vázam hátsórésze kicsit hibás, és reszelve van a papucs hogy egyenesen álljon a kerék. Ezért aztán nincs középen, kb. fél centit a racsni felé kell húzni, hogy jó legyen.
Szerintetek mit lehet kezdeni vele? illetve tudtok ajánlani vkit aki helyretenné?? a papuccsal kell bûvészkedni, mert amúgy karbon a hátsórész.
köszi!