Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34361 replies to this topic

#31361
epinefrin

epinefrin

    vendég

  • fórumtag
  • 224 posts
Crank Brothers Quattro pedált használ valaki? Valahogy nem tudok hozzászokni a mûanyag stoplihoz és az egyoldalas belépéshez; mindig elfelejtek lenézni ha elindulok és elég gáz, ha épp a rossz oldalt kapom el :nie_patrz A másik alternatíva a speedplay lenne, ami ugye súlybajnok meg minden de (szvsz) elég idétlenül néz ki és a kényelmességében is kételkedem egy kicsit... de nyugodtan meg lehet cáfolni :)

"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is" (Rejtõ Jenõ)

- - -> LOVAK <- - -


#31362
földlakó

földlakó

    vendég

  • fórumtag
  • 182 posts

A vázmérettel továbbra sem vagyok teljesen tisztában, a 169 cm-hez 50-est javasolnak, az 52-es még belefér ?
Azért akarok már elsõre 105-öst, mert hosszú távra tervezem a kerékpárt :)
Köszönöm az építõ kritikát és továbbra is szívesen fogadom a segítséget.


Ha visszanézed az aug.20 elõtti hozzászólásomat, lehet hogy választ találsz a kérdésre! Csak menj vissza pár oldalt..

Amúgy: Kinek mennyi a sebességrekordja? :)

#31363
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
meg felni fékpofa kérdés:P:P

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#31364
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,707 posts
íííígy van.
egy öreg, acél moserem van /92??/ némi módosítással, kúl. Már már ott tartok, hogy többet megyek vele, mint a montival.
fékrõl meg annyit: korabeli 105ös egyforgáspontos, gyári!! pofákkal nyomtam "nózvilit" ijedtemben, sirokba, egy teherautó miatt.. beállítás kérdés.

#31365
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
Én két évig használtam a montimat kizárólag aszfalton. (merev villa, Sportcontact 1.6, 5.5 Bar stb.) 30-32km/h átagsebesség könnyen tartható volt vele.
Tavasztól nyomulok egy cro-mo országúti vázra épített egyebivel, egyenes kormánnyal, olcsó gumikkal. (Tehát hibrid gép ez is bõven.)

Mégis ég és föld a kettõ! Ahol a leginkább érzek különbséget (az országúti javára):
gyorsíthatóság
gördülékenység
kényelem (kényelmes üléspozíció hosszab távon is, rugalmas vasvilla...)

Aki anyagi megfontolásból töri a fejét egyik vagy másik megoldáson, annak azt tudom javasolni, hogy vegyen egy egykori felsõ-középkategóriás országútit a montija mellé. Hihetetlen milyen olcsón lehet naggyon szép állapotú outikat kapni.



#31366
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,247 posts
Valóban más az oúti mint a mtb, de azért vannak átmeneti megoldások, amit egyéni igények/használati módok indokolhatnak. Attól függ mennyit és mennyire akar valaki aszfalton menni, és mellette terepen. A teleszkópos villa lehet a kérdés döntõ része, emrt ha valaki ehhez raaszkodik, akkor nagyjából felejtõs az aszfaltos használat. Vsizont merev villával már lehet jó kompromisszumos megoldás. EGy közepesen jó váz és kerékszettel, ill. nem túl nehéz külsõvel egy mtb gép is már egy alsó/közép kategóriás oúti tömegében lehet. Egyre kisebb a tömegkülönbségek közöttük. Egy átlagos (alu) oúti nálunk azért még mindig 9-10,5 kg között van, ha acél akkor 11 körül, egy olcsóbb külsõ 300-340 gr., kerékszett 1800-2000 gr ( ami nem 100e Ft). Szóval el lehet érni mtb-vel is ezt a tömeget egy könnyebb slick gumi feltételével. PErsze a geometriából, emghajtásból-áttételezésbõl adódó hátrány marad, de abszolút jó megoldás a két mûfajra nincs. Mindenesetre a hegyi versenyeken rendszeresen futnak be montisok az elsõ 30-50-ben is.

#31367
epinefrin

epinefrin

    vendég

  • fórumtag
  • 224 posts

A fék miatt meg ne parázz! Nem fékezni, tekerni kell! :)
A sebességgel meg csak okosan! Majd átszoksz a vékonykerékre...
Sok sikert!


Ezt én is tanúsíthatom. Mint lelkes kezdõ outis egy hétig kiakasztott hátsófékkel tekertem és észre sem vettem, elkapott a gépszíj :D

"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is" (Rejtõ Jenõ)

- - -> LOVAK <- - -


#31368
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
hegyrõl lefele még kevés is lehet az 53-11 :D

#31369
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
Attól tartok az 53/11-et nem mostanában fogom pörgetni :)
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#31370
Arti

Arti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 376 posts

Üdv!
Mekkora a különbség MTB slick gumival és az országúti között? Végsebesség, átl.seb?


és és föld kb.
Sokat mentem montival aszfalton az országúti elõtt, és nagyban különbözik a kettõ.
Teljesen más a vázgeo, a koskormány adta több kormányfogás-lehetõség, fv-kar, sokkal keskenyebb gummák, merev villa, könnyebb az egész...
mit mondjak még?
Más az egész. Országútra országúti kell! :) Egy életérzés. Remek, majd meglátod! :)

A sebességrõl meg csak annyit, hogy nagytányért-kónusz és késsz. ;)
"Minél messzebbre jutok, annál kisebbek lesznek a problémáim."

#31371
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Csak, hogy érdemes-e lecserélni ó.útira, mert naon jó az mtb-m, de nem használom ki igazán..

#31372
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
Nem igazán mérhetõ össze, mivel az ó.úti 28'-as kerék.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#31373
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 posts
Üdv!
Mekkora a különbség MTB slick gumival és az országúti között? Végsebesség, átl.seb?

#31374
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
azért mert hoszútávra tervezel az nem jelenti azt hogy egybõl Középkat. ot kell venni :P nekemis hoszútávra van mégis már csak a váz/vázkieg. az eredetik... úgyis kell cserélned majd ...meghibásodik, eltörik, elkopik, elesel és rommámegy(ez nem elszigetelt eset... outival mocskos nagyokat lehet esni)

Én is széppen lassan midnent ami "szétment" vagy épp láttam akcióban valami épp beleillõt.... azt kicseréltem így lett a SORA setbõl 105 - ULTEGRA - DURA-ACE vegyes 3as

Nocturnus: én még nem láttam SPD re de a LOOK nak is csak KéO ra való van :( a másik valahogy nem jut ki olaszországból

#31375
nocturnus

nocturnus

    vendég

  • fórumtag
  • 30 posts

A budaõrsi decathlon-ban láttam pár napja ... biondoban stoplival tuti lehet kapni ...


Nem tudjátok véletlen, hogy ilyen "stoplivédõ" létezik-e spd-sl-hez is?
Biciklizem, tehát vagyok.

#31376
brumbie

brumbie

    vendég

  • fórumtag
  • 143 posts

Ilyen biszbaszt lehet nálunk kapni, vagy marad a külföldi beszerzés?


A budaõrsi decathlon-ban láttam pár napja ... biondoban stoplival tuti lehet kapni ...

#31377
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
Országútiban vagyok kezdõ, a montit már régóta gyakorlom. A spórolást a meglévõ bringámból kiindulva értettem: kb. 450ezer ft az értéke, de ebbõl a 2 legfontosabb rész a váz és a teleszkóp messze veri minõségben a többi alkatrészt. A középrészem, hajtómûvem, agyaim kifejezetten olcsó kategóriásak, de a súlyomnak köszönhetõen bírják.
Országútiban az elképzelésem a következõ: 40-70 ezer kötött váz+carbon villa, akár használtan is (van is egy ilyen specialized allez elite), újonnan merida 904 + hajtómû truva., lánc+sor sora/tiagra (a véleményetekre alapozva), váltók/váltókarok 105/tiagra, keréknek valami kezdõ szett, fék 105/tiagra, kormány/nyak/üléscsõ valami olcsó. Természetesen lehetnek használtak a cuccok, ha még jól mûködnek.
A vázmérettel továbbra sem vagyok teljesen tisztában, a 169 cm-hez 50-est javasolnak, az 52-es még belefér ?
Azért akarok már elsõre 105-öst, mert hosszú távra tervezem a kerékpárt :)
Köszönöm az építõ kritikát és továbbra is szívesen fogadom a segítséget.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#31378
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
Igazat adok az elöttem szólóknak ... ez nem monti ezzel nem megálni kell (nem is fogsz tudni :D... )

#31379
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
Fék miatt nem kell parázni. Én egyforgáspontos féket nyûvök, olcsó betéttel és elõl hátul nagyon pöpec. Persze nem V-fék, viszont a vékony, minta nélküli gumi sokkal kezesebben fékezhetõ átlagos körülmények között, mint a monti.
A vészhelyzet van, akkor meg úgyis az elsõn múlik (Elõl szintén 1forgáspontos fék vészfékezés esetén megemeli a 76 kilómat)

Jó pofa kell bele...
(És alternatív fékezési módokat (felegyenesedés pölö) is jobban lehet alkalmazni, mint montin.)

A 8as sor is elég, a fogkiosztás helyes megválasztásán sok múlik.



#31380
Arti

Arti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 376 posts
Gabe!
A féken/váltón spórolni akarsz, de a karbonvilla meg jó lenne? Nos akkor melyik a fontosabb? Perzse, nem rossz az a karbon villa, de ha 1000 km-t tekersz évente - ahogy írtad -, szerintem tök felesleges. Ha már spórolni akarsz, javasolnám a sora-t. Igen, a sora "csak" nyolcas. Viszont gazdaságosabb, mint a 9-es, 10-es rendszer. És szerintem kezdõ szinten (bocs, ha lealacsonyítalak) bõven elég a 8. Pláne, ha elsõ országuti...
Érdemes elolvasni a Bikamag 2007. májusi számában a kompatibilitási tesztet. (A 8/9/10-es rendszer: 92. oldal, jobb felsõ sarok, 3-as pont)

A fék miatt meg ne parázz! Nem fékezni, tekerni kell! :)
A sebességgel meg csak okosan! Majd átszoksz a vékonykerékre...
Sok sikert!
"Minél messzebbre jutok, annál kisebbek lesznek a problémáim."