Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34343 replies to this topic

#31121
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 posts

Nekem kerékpárboltban sikerült vennem. Hátha te is szerencsével jársz. :)


Kerestem már ilyesmit régen, de nem jártam szerencsével, néhol azt sem értették, mit akarok, igaz, ez vagy 3 éve volt, és nem Pesten, hanem Egerben, ezért bátorkodtam kérdezni :)

Van sárvédõszem rajta, persze, elvileg akár országúti féket is lehet rá tenni, csak a V-fékszemek, ugye...

Köszönöm a tippet, széjjelnézek :)

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#31122
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

Henger: Hopp, most olvastam: ilyen kantihoz való bowdenakasztót ("zsiráfnyak") hol lehet beszerezni? Mert van itthon stx kanti fék komletten, mindenestül, csak kellene valami, amibe bele lehet akasztani a bowdent... :)


Nekem kerékpárboltban sikerült vennem. Hátha te is szerencsével jársz. :) Viccet félretéve, ez sztem nem egy bonyolult valami, bármelyik bicós boltban tudnak adni. Vagy rövid határidõvel hoznak. Van olyan, ami a sárvédõ furatába megy középen; a Speeder vázon van ilyen furat? Ha nincs, és sehogyan sem lehet kantit felszerelni, akkor még mindig ott a mini-V. Ennek a fékteste rövidebb, így tudja kezelni az outi fékkar
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#31123
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,702 posts

Ne méricskélj, feleannyit húz, mint amennyi a V fékhez kellene.


jó-jó, de erre mondtam, hogy a véfékemmel canti állásban használom a fékkart, mert így tetszik.. és remekül mûxik.
tehát ettõl valszeg nem félnék.


inkább az bánt, hogy ahogy nézegetem, 9sebis fékváltókar elég durván van árazva :( Tiagra 17 körül, és ez egy darab... más nincs?
szóval elég sokba lenne egy ilyen kis koskormányos átalakítás... és ahogy számolgatom, még súlyban is rosszabbul jönnék ki, bár az a 100-200 g elviselhetõ.

#31124
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 posts

ezt nem értem.
a kanti fék ugyanoda megy, mint a V-fék... szerintem is a legkézenfekvõbb megoldás lehet, és az Avid gyárt is jónak tûnõt..

mondjuk a bowdenvég ilyenkor hova rögzül? fõleg elöl, mert hátul hátha van középsõ szem a vázon... :gondolgondol:


Bocsánat, félreértettem (valamiért országúti 2forgáspontosra gondoltam), a kanti fék nem jó, mert hátul nincs középsõ szem (elöl nem lenne gond, mert lehet venni az aheadsetbe illõ közdarabot, ami tartja a bowdenvéget.


X.

Henger: Hopp, most olvastam: ilyen kantihoz való bowdenakasztót ("zsiráfnyak") hol lehet beszerezni? Mert van itthon stx kanti fék komletten, mindenestül, csak kellene valami, amibe bele lehet akasztani a bowdent... :)

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#31125
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

ezt nem értem.
a kanti fék ugyanoda megy, mint a V-fék... szerintem is a legkézenfekvõbb megoldás lehet, és az Avid gyárt is jónak tûnõt..

mondjuk a bowdenvég ilyenkor hova rögzül? fõleg elöl, mert hátul hátha van középsõ szem a vázon... :gondolgondol:


Avid, B+ hasonló kialakítású. B+t használtam, merem ajánlani. Ott van még az Alhonga. Szemtelenül olcsó, kialakítása a '93-as LX-re hajaz. Jó fékpofával foghat erõsen. Vagy ott a rengeteg retro cucc. LX, XT, XTR, csak hogy az ismertebbeket említsem. Ezek nagyon jók, és olcsón hozzájuk lehet jutni.

Bovdenház rögzítésére ott van az úgynevezett zsiráfnyak. Lehet a stucni alá szerelni a villanyakra, vagy a villanyak alján a sárvédõ furatába. Ugyanígy van hátra is, többféle.

duzmath: "Kb mennyit húz egy országúti fékkar?"

Ne méricskélj, feleannyit húz, mint amennyi a V fékhez kellene.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#31126
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,702 posts

Csufi lenne a V-fékcsonkokkal.

X.


ezt nem értem.
a kanti fék ugyanoda megy, mint a V-fék... szerintem is a legkézenfekvõbb megoldás lehet, és az Avid gyárt is jónak tûnõt..

mondjuk a bowdenvég ilyenkor hova rögzül? fõleg elöl, mert hátul hátha van középsõ szem a vázon... :gondolgondol:

#31127
duzmath

duzmath

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 354 posts
[quote name='Xabi']Csufi lenne a V-fékcsonkokkal.

Kb mennyit húz egy országúti fékkar? Lehet ezt tudni? Mert akkor méricskélnék, hátha :)

Talán ez megoldás lehet.http://cyclocrosswor...avagcabred.html

#31128
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts

Egyébként ki milyen pedál fordulaton teker, és mi a tapasztalata, véleménye?



Én egy 2 kerekû mákdaráló vagyok :D 100 fölött mindig .. hegyen 130-150 sõõt afölött.. (egyébként meg csak hegyezek :D)

#31129
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 posts

Van, pl. a Dia Compe 287-V. 76USD, hoppá.
Ehelyett olcsóbb kantiféket szerelni a bicajra.


Csufi lenne a V-fékcsonkokkal.

Kb mennyit húz egy országúti fékkar? Lehet ezt tudni? Mert akkor méricskélnék, hátha :)

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#31130
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,702 posts

Létezik olyan, hogy V-fékkel kompatibilis országúti fékkar?

Az alapvetõ problémám, hogy van egy Merida Speederem, és kacérkodom a gondolattal, hogy egy drop kormányt teszek rá. Viszont V-fékes az istenadta, amihez nem találtam még megfelelõ húzású fékkart. Csak fékkar kell, nem fék-váltókar.

X.


ezt konkrétan nem tudom, de az SD7-es karjaimat a legalacsonyabb bowdenhúzással használom a V-fékekhez, ez talán közel van az oúti karok húzásához. megjegyzem, én is gondolkodtam már hasonló elvetemültségen :D
még nem szántam rá magam, meg lehet hogy ki is marad, nemtom...

#31131
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

Létezik olyan, hogy V-fékkel kompatibilis országúti fékkar?

X.


Van, pl. a Dia Compe 287-V. 76USD, hoppá.
Ehelyett olcsóbb kantiféket szerelni a bicajra.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#31132
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Egyébként ki milyen pedál fordulaton teker, és mi a tapasztalata, véleménye?


Én igyekszem mindig 100 fölött tartani.

#31133
Xabi

Xabi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 751 posts
Létezik olyan, hogy V-fékkel kompatibilis országúti fékkar?

Az alapvetõ problémám, hogy van egy Merida Speederem, és kacérkodom a gondolattal, hogy egy drop kormányt teszek rá. Viszont V-fékes az istenadta, amihez nem találtam még megfelelõ húzású fékkart. Csak fékkar kell, nem fék-váltókar.

X.

Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!



#31134
ivory

ivory

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts

legjobb dolog :) aki 20 as pedálfordulattal teker az inkább menjen súllyemelõnek :D


Egyetértek. Egyébként ki milyen pedál fordulaton teker, és mi a tapasztalata, véleménye? Mondjuk lehet, hogy értelmesebb a kérdés, ha megkülönböztetünk három kategóriát:
"idõfutam" (30-90 perc max erõkifejtés),
hegy,
mezõnyben/endurance edzésen (2-6 óra aerobhatár alatt).

Hogy én kezdjem a sort:
"idõfutam" 90-100
hegy: 60-85 (65-70 között megyek a legjobban, viszont fáj tõle a térdem)
endurance edzés: 95-110 az elején gyorsabban aztán egyre lassabban.

Kiváncsian várom a véleményeket, tapasztalatokat akár a a kategóriákkal akár az értékekkel kapcsolatban.

#31135
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
legjobb dolog :) aki 20 as pedálfordulattal teker az inkább menjen súllyemelõnek :D

#31136
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
Csak el ne repülj a nagy pörgetéstõl :D



#31137
Nordenfor

Nordenfor

    vendég

  • fórumtag
  • 59 posts

A váltókarnál adott, mennyi bovdent tud húzni maximum. A vátónál meg a két szélsõ helyzet adott. Az a kérdés, hogy a bovdenhúzáshoz arányosan mennyit mozdul a váltó.
Frikciós váltókar képes kezelni 8-as sort. Láttam mûködés közben Shimanot. A 9-es meg ugyanolyan széles, tehát azt is tudja. Vagyis gyakorlatilag bármit megeszik, csak váltásnál kell kis rutin.


Köszi, Henger, idõközben megtaláltam kérdésemre a válaszodat a "régi idõk bicajai" oldalon. Királyság, hogy az "antik" frikciós váltókarral meg tudok majd dolgoztatni 8 vagy 9 fokozatú fogsort is. Mondjuk a közel 180°-os váltókar ív erre engedett következtetni:)

Különben elég vicces dolog, hogy a mostani 5 fokozatú fogsorral (ahol a legkisebb fogaskerék 22-es!) majdnem olyan sebességet tudok elérni, mint a másik bringámon (az egy trekking) 9 fokozattal, pedig ott a legkisebb kerék 12-es:lol1:. Persze, világos, hogy ez sokminden más miatt is van, nem csupán a fokozatok száma miatt, de azért mégis érdekes.

#31138
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

A régi frikciós rendszerû váltókarok hány fokozatot képesek átfogni? Vagy ez csak a hátsó váltótól függ? Feltételezem, hogy igen, de szeretnék biztos lenni benne:9


A váltókarnál adott, mennyi bovdent tud húzni maximum. A vátónál meg a két szélsõ helyzet adott. Az a kérdés, hogy a bovdenhúzáshoz arányosan mennyit mozdul a váltó.
Frikciós váltókar képes kezelni 8-as sort. Láttam mûködés közben Shimanot. A 9-es meg ugyanolyan széles, tehát azt is tudja. Vagyis gyakorlatilag bármit megeszik, csak váltásnál kell kis rutin.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#31139
Nordenfor

Nordenfor

    vendég

  • fórumtag
  • 59 posts
A régi frikciós rendszerû váltókarok hány fokozatot képesek átfogni? Vagy ez csak a hátsó váltótól függ? Feltételezem, hogy igen, de szeretnék biztos lenni benne:9

Másik kérdésem az lenne hozzátok, hogy lehet valahol kapni bowdenház tartó szemeket (acél) vagy kezdjek csövet fûrészelni?

Elõre is dankesõn!

#31140
_Mickey_

_Mickey_

    vendég

  • fórumtag
  • 136 posts
Megtudná valaki mondani, hogy ez a váz hány gramm?
Állítólag most 140k-ért hozzánk vágják, amiben van karbon támvilla, karbon villa, karbon nyeregcsõ, kormánycsapágy. Szerintetek megéri?

http://www.specializ...jsp?sid=07Allez