
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#30821
Írta 2008. január 04. - 15:05


'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#30822
Írta 2008. január 04. - 14:24

shimanoban tuti van 180as
de azt idõfutamokra gyártják.ill . arra alkalmazzák
országutikon 170 -172,5 -max 175 a megszokott. racionélisan is hacsak nem vagy 2m-es
#30823
Írta 2008. január 04. - 14:13

azt olvastam, hogy az sl/look jobban tart a pedalon es hatekonyabb. de ebbol kifolyolag ha leszallsz a bringarol nehez benne jarni.(nem turazni)
ezert jobb valsztasnak tunne a sima spd. de miert vesz az ember patentpedalt? mert tekerni akar. akkor meg sl/look is jo:)
na ez az en problemam
#30824
Írta 2008. január 04. - 13:51

ne bizonytalanítsd már el! szerintem úgy gondolta hogy SPD-hez SPD cipõt vesz, SL-hez meg országútit, és így akar dönteni....szerintem jó az SPD, én is azt használom, bár van look cipõm és pedálom is...Az spd kötésekrõl: ha oúti cipõre lesz, teljesen mindegy, mert általában mindkettõ fajtát fel lehet tenni rá és egyikben sem lehet normálisan járni (más típusúban sem) de nem is arra találták ki.
#30825
Írta 2008. január 04. - 09:28

Az spd kötésekrõl: ha oúti cipõre lesz, teljesen mindegy, mert általában mindkettõ fajtát fel lehet tenni rá és egyikben sem lehet normálisan járni (más típusúban sem) de nem is arra találták ki.
#30826
Írta 2008. január 03. - 20:53

Esetleg próbáld meg a DA-t használtan.
#30827
Írta 2008. január 03. - 20:30

#30828
Írta 2008. január 03. - 18:07

#30829
Írta 2008. január 03. - 17:11

Az FSA-t bátran ajánlom. Nekem nem is a legkönnyebb titántengelyes van, hanem az az alatti. Semmi hiba nincs sem a csapágyazásban, sem a kar-tengelykapcsolatban.
A karbonkarnak is ugyanúgy alumíniumból van a pedálmenet és a tengelyrögzítése, mint bármrely más karnak: egy alumag köré szövik a karbont.
Köszi :prosze: Ma is tanultam valamit

"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is" (Rejtõ Jenõ)
#30830
Írta 2008. január 03. - 17:09

Sziasztok!
A kerdes az hogy SPD-SL vagy sima SPD legyen?
+ egy szavazat a sima SPD-nek. Városi bringához - ha ugye gyalogolsz is mellette - mindenképp a montis cipõ a szerencsésebb választás.
"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is" (Rejtõ Jenõ)
#30831
Írta 2008. január 03. - 16:04


http://ebike.hu/term.../pedal/spd/2108
Cipõ, meg ha kicsit hajlékonyabb kell:
http://ebike.hu/termekek/cipo/mtb/4291
http://ebike.hu/termekek/cipo/mtb/2375
Õ meg olyan divatosabb is, meg nagyon olcsó:
http://ebike.hu/termekek/cipo/mtb/5891
Õt nem ismerem, de nem annyira drága:
http://ebike.hu/termekek/cipo/mtb/3311
(azt hogy piroskosaras-e vagy sem, azt nem néztem, csak hogy tudjad, hogy milyeneket nézzél.)
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#30832
Írta 2008. január 03. - 15:50

Tanacsot szeretnek kerni toletek. Van egy Neuzer Courier bringam.
Szeretnek bringas cipot venni hozza es pedalt. A kerdes az hogy SPD-SL vagy sima SPD legyen? Igazabol az sl-tol azert felek mert abban menni nemigazan lehet ugye, csak tekerni.De idonket azert le kell szallni a bringarol es muszaj gyalogolni is megha kicsit is(pl bolt).
Szoval mi a velemenyetek, melyiket nezegessem magamnak?
Koszi!
Udv:Balazs
#30833
Írta 2008. január 03. - 14:40

Köszönöm a hozzászólásokat
Szimpibb lett az ISIS rendszer (fõleg miután megcsodáltam Rabbit Maliján lévõ karboncsodát
)
Már csak egy kérdésem lenne (egyenlõre): milyen monoblokkot lenne érdemes vennem a fent említett hajtómûhöz? Ilyenkor van jelentõsége, hogy az adott hajtómû karbon-e vagy sem?
Az FSA-t bátran ajánlom. Nekem nem is a legkönnyebb titántengelyes van, hanem az az alatti. Semmi hiba nincs sem a csapágyazásban, sem a kar-tengelykapcsolatban.
A karbonkarnak is ugyanúgy alumíniumból van a pedálmenet és a tengelyrögzítése, mint bármrely más karnak: egy alumag köré szövik a karbont.
#30834
Írta 2008. január 03. - 13:40



Már csak egy kérdésem lenne (egyenlõre): milyen monoblokkot lenne érdemes vennem a fent említett hajtómûhöz? Ilyenkor van jelentõsége, hogy az adott hajtómû karbon-e vagy sem?
"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is" (Rejtõ Jenõ)
#30835
Írta 2008. január 03. - 13:14

Vagy Miche - ami megoldja az inkompatibilitásból adódó gondokat. Köszi!Tudtommal a Shimano és Campa agyak nem kompatibilisek, ez látható a rotor bordázatának különbségén. Az ügyesek inkább a váltókkal szoktak variálni (tehát shimano váltó/-kar viszi a campa fogas/agy kombót, ill. vica versa), volt már errõl itt szó...
#30836
Írta 2008. január 03. - 10:59

#30837
Írta 2008. január 03. - 10:44

A monoblokkoknál eddig az isis rendszer látszik a legjobbnak, mert a hajtókarral való kompatibilitásnál több a lehetséges opció, mint az integráltnál (ha valami történik az integrált monoblokk részével, körülményes ha nem lehetetlen egy új beszerzése), aztán a hajtókarhoz való kapcsolódása sem látszik jobbnak, mint egy sima isisesnek, tömege alig alacsonyabb, mint egy jobb normál monoblokknak. Egyébként meg a használati értékét nézve nem érzek óriási különbséget pld. a régi négyszögesekkel összehasonlítva.
#30838
Írta 2008. január 03. - 07:44

#30839
Írta 2008. január 03. - 01:17

Üdv mindenkinek!
Mennyire ajánlott/nem ajánlott az ISIS-es rendszer az outiknál (eddig csak integrált hajtõmûveket nyúztam)? Eredetileg a Veloce-t néztem ki magamnak, de Bianchi-mániás lévén most kicsit elbizonytalanodtam :chin:
Országúton még nem lejátszott meccs szerintem, hogy az integrált egyértelmûen jobb. Itt lehet, szimplán az alkatrészutánpótlás hiánya fog dönteni.
(Bár FSA a 2008-as katalógusban is hagyott jófajta -karbon- ISIS rögzítésû hajtókart.)
Nem tökéletes az összehasonlítási alapom: montin 960-as integrált XTR-el járok, országútin ISIS-es karbonnal, utóbbin egy negyedfél fordulatot bele tudom taposni a nagylánckereket az elsõ váltóba. Ez olyan szempont ami - bár kiküszöbölése mint marketingszöveg elöl szerepel a integrált elõnyeinél-, de gyakorlatban kevés hobbistát így engem sem érdekel.
Ja, egyébként a klasszikus 53/39 az alap nálam is, márcsak hagyománytiszteletbõl is.

#30840
Írta 2008. január 02. - 23:57
