Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34361 hozzászólás a témában

#30821
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Elhiheted hogy az SPD rendszer is tekerhetõ.;)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#30822
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
bloke

shimanoban tuti van 180as
de azt idõfutamokra gyártják.ill . arra alkalmazzák
országutikon 170 -172,5 -max 175 a megszokott. racionélisan is hacsak nem vagy 2m-es

#30823
Blamazs

Blamazs

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
  • LocationGyőr
igy igaz. spd-hez spd sl-hez sl. csak a ket kategoria kozott varialok.
azt olvastam, hogy az sl/look jobban tart a pedalon es hatekonyabb. de ebbol kifolyolag ha leszallsz a bringarol nehez benne jarni.(nem turazni)
ezert jobb valsztasnak tunne a sima spd. de miert vesz az ember patentpedalt? mert tekerni akar. akkor meg sl/look is jo:)
na ez az en problemam

#30824
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Az spd kötésekrõl: ha oúti cipõre lesz, teljesen mindegy, mert általában mindkettõ fajtát fel lehet tenni rá és egyikben sem lehet normálisan járni (más típusúban sem) de nem is arra találták ki.

ne bizonytalanítsd már el! szerintem úgy gondolta hogy SPD-hez SPD cipõt vesz, SL-hez meg országútit, és így akar dönteni....szerintem jó az SPD, én is azt használom, bár van look cipõm és pedálom is...

#30825
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Monoblokkal kapcsolatban: hát én meg éppen az FSA monoblokkot nem ajánlanám nyugodt szívvel, bár elég könnyû, elég tartós, de az illeszkedéssel van vele valami, mert még mindkét fsa monoblokkom (egyik titán tengelyes isises, a másik négyszögtengelyes cro-mo) kattogott-nyikorgott rendszeresen és sokáig és ki is lazult, ráadásul saját, fsa hajtómûvével. A szerelõk nem tudtak racionális érvet mondani, és aztán arra sem, hogy hónapokkal késõbb mért maradt abba kattogás... (ami megint elõjöhet)
Az spd kötésekrõl: ha oúti cipõre lesz, teljesen mindegy, mert általában mindkettõ fajtát fel lehet tenni rá és egyikben sem lehet normálisan járni (más típusúban sem) de nem is arra találták ki.

#30826
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
Montisban is a 175 az alap, emellett gond lehet még, hogy más a lyukkör oútin mint montin, szóval 1-2 gyártó kivételével elfelejtheted az 53-as tányért, leginkább 48-ig vannak tányérok, újabban meg inkább 46ig.
Esetleg próbáld meg a DA-t használtan.



#30827
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás
Miért milyen magas vagy?

#30828
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Szeretnék hosszabb hajtókarokat a bringámra, de úgy tûnik, hogy 175-nél hosszabb csak Dura Ace van. Van esetleg más megoldás (pl. montis hajtómûvek asszem alacsonyabb árfekvésben is léteznek hosszabb hajtókarral, de a láncvonal jó lenne-e stb)?

#30829
epinefrin

epinefrin

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás

Az FSA-t bátran ajánlom. Nekem nem is a legkönnyebb titántengelyes van, hanem az az alatti. Semmi hiba nincs sem a csapágyazásban, sem a kar-tengelykapcsolatban.
A karbonkarnak is ugyanúgy alumíniumból van a pedálmenet és a tengelyrögzítése, mint bármrely más karnak: egy alumag köré szövik a karbont.


Köszi :prosze: Ma is tanultam valamit :)

"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is" (Rejtõ Jenõ)

- - -> LOVAK <- - -


#30830
epinefrin

epinefrin

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás

Sziasztok!
A kerdes az hogy SPD-SL vagy sima SPD legyen?


+ egy szavazat a sima SPD-nek. Városi bringához - ha ugye gyalogolsz is mellette - mindenképp a montis cipõ a szerencsésebb választás.

"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is" (Rejtõ Jenõ)

- - -> LOVAK <- - -


#30831
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Sima SPD-t, itt is van egy pedál, ami nem sártûrõ annyira, de neked csak városba kell. :)
http://ebike.hu/term.../pedal/spd/2108
Cipõ, meg ha kicsit hajlékonyabb kell:
http://ebike.hu/termekek/cipo/mtb/4291
http://ebike.hu/termekek/cipo/mtb/2375
Õ meg olyan divatosabb is, meg nagyon olcsó:
http://ebike.hu/termekek/cipo/mtb/5891
Õt nem ismerem, de nem annyira drága:
http://ebike.hu/termekek/cipo/mtb/3311

(azt hogy piroskosaras-e vagy sem, azt nem néztem, csak hogy tudjad, hogy milyeneket nézzél.)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#30832
Blamazs

Blamazs

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
  • LocationGyőr
Sziasztok!
Tanacsot szeretnek kerni toletek. Van egy Neuzer Courier bringam.
Szeretnek bringas cipot venni hozza es pedalt. A kerdes az hogy SPD-SL vagy sima SPD legyen? Igazabol az sl-tol azert felek mert abban menni nemigazan lehet ugye, csak tekerni.De idonket azert le kell szallni a bringarol es muszaj gyalogolni is megha kicsit is(pl bolt).
Szoval mi a velemenyetek, melyiket nezegessem magamnak?
Koszi!
Udv:Balazs

#30833
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.026 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Köszönöm a hozzászólásokat :) Szimpibb lett az ISIS rendszer (fõleg miután megcsodáltam Rabbit Maliján lévõ karboncsodát :P )
Már csak egy kérdésem lenne (egyenlõre): milyen monoblokkot lenne érdemes vennem a fent említett hajtómûhöz? Ilyenkor van jelentõsége, hogy az adott hajtómû karbon-e vagy sem?


Az FSA-t bátran ajánlom. Nekem nem is a legkönnyebb titántengelyes van, hanem az az alatti. Semmi hiba nincs sem a csapágyazásban, sem a kar-tengelykapcsolatban.
A karbonkarnak is ugyanúgy alumíniumból van a pedálmenet és a tengelyrögzítése, mint bármrely más karnak: egy alumag köré szövik a karbont.

#30834
epinefrin

epinefrin

    vendég

  • fórumtag
  • 224 hozzászólás
Köszönöm a hozzászólásokat :) Szimpibb lett az ISIS rendszer (fõleg miután megcsodáltam Rabbit Maliján lévõ karboncsodát :P )
Már csak egy kérdésem lenne (egyenlõre): milyen monoblokkot lenne érdemes vennem a fent említett hajtómûhöz? Ilyenkor van jelentõsége, hogy az adott hajtómû karbon-e vagy sem?

"Embernek lenni nagy betegség. És gyógyíthatatlan is" (Rejtõ Jenõ)

- - -> LOVAK <- - -


#30835
Nordenfor

Nordenfor

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Tudtommal a Shimano és Campa agyak nem kompatibilisek, ez látható a rotor bordázatának különbségén. Az ügyesek inkább a váltókkal szoktak variálni (tehát shimano váltó/-kar viszi a campa fogas/agy kombót, ill. vica versa), volt már errõl itt szó...

Vagy Miche - ami megoldja az inkompatibilitásból adódó gondokat. Köszi!

#30836
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Rozsdasodásról: szerintem sem ajánlatos semmilyen rozsdamárót beleönteni a vázba, mert nem látható mit csinál. Egyébként nem szokott ezzel gond lenni, kívülrõl szokott elkezdeni rozsdásodni a váz. Amennyit érdemes idõnkét és pld. minden felhõszakadás után megtenni, az annyi, hogy leszedni a nyeregtartót, kulacstartókat és a kormánycsapágyat és kiönteni a vizet, ami a vázban rekedt (nekem esõk után kb. 1 liter szokott kijönni), kicsit kiszárítani, aztán bezsírozni a szokásos és elérhetõ helyeket. Egyébként meg havas-latyakos sóslés idõben amúgy sincs sok értelme bicajozni, amellett, hogy életveszélyes és nem is arra való...

#30837
pcycle

pcycle

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.247 hozzászólás
Tudtommal a Shimano és Campa agyak nem kompatibilisek, ez látható a rotor bordázatának különbségén. Az ügyesek inkább a váltókkal szoktak variálni (tehát shimano váltó/-kar viszi a campa fogas/agy kombót, ill. vica versa), volt már errõl itt szó...
A monoblokkoknál eddig az isis rendszer látszik a legjobbnak, mert a hajtókarral való kompatibilitásnál több a lehetséges opció, mint az integráltnál (ha valami történik az integrált monoblokk részével, körülményes ha nem lehetetlen egy új beszerzése), aztán a hajtókarhoz való kapcsolódása sem látszik jobbnak, mint egy sima isisesnek, tömege alig alacsonyabb, mint egy jobb normál monoblokknak. Egyébként meg a használati értékét nézve nem érzek óriási különbséget pld. a régi négyszögesekkel összehasonlítva.

#30838
Nordenfor

Nordenfor

    vendég

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás
Shimano agyra (9s) lehet Campa sort tenni szerintetek? Valahol olvastam, hogy a 9s-es kazettatestek óta kompatibilisek, csak nem vagyok biztos benne.

#30839
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.026 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Üdv mindenkinek!
Mennyire ajánlott/nem ajánlott az ISIS-es rendszer az outiknál (eddig csak integrált hajtõmûveket nyúztam)? Eredetileg a Veloce-t néztem ki magamnak, de Bianchi-mániás lévén most kicsit elbizonytalanodtam :chin:


Országúton még nem lejátszott meccs szerintem, hogy az integrált egyértelmûen jobb. Itt lehet, szimplán az alkatrészutánpótlás hiánya fog dönteni.
(Bár FSA a 2008-as katalógusban is hagyott jófajta -karbon- ISIS rögzítésû hajtókart.)

Nem tökéletes az összehasonlítási alapom: montin 960-as integrált XTR-el járok, országútin ISIS-es karbonnal, utóbbin egy negyedfél fordulatot bele tudom taposni a nagylánckereket az elsõ váltóba. Ez olyan szempont ami - bár kiküszöbölése mint marketingszöveg elöl szerepel a integrált elõnyeinél-, de gyakorlatban kevés hobbistát így engem sem érdekel.

Ja, egyébként a klasszikus 53/39 az alap nálam is, márcsak hagyománytiszteletbõl is. :)

#30840
Bero

Bero

    újonc

  • fórumtag
  • 6 hozzászólás
Ha a look pedálom kotyog egy keveset, azt után lehet állítani, vagy mehet a levesbe?