kis hosszú történet, unalmas lesz, előre bocsájtom, de bikemagon már megszokhatták tőlem.. hehe
egész évben kotyogott-kattogott a pedálom, de kizárólag stoplival, ha, csak úgy utcai cipővel császkáltam, hibátlan volt minden. Persze, a stoplit már 3.5 éve használtam, sokat lépcsőztem benne, mert a bringát a pincéből föl-le szinte kizárólag cipőben vittem
tegnap már kattanni sem kattant a pedálba, s ahogy leszálltam, észrevettem, hogy konkrétan letört a stopli orra, de, a dokkolófelület hátulja is több helyen darabokban hiányzott már, kopottas volt. Mivel volt már példa ismerősnél arra, hogy törő stopli miatt csonttörés lett a történet vége, így nem szroztam, cseréltem a stoplit.
az új nullkm-es plattival meg.. tökéletes flow-áramlat élmény, megszűnt a kotyogás-kattogás, sokkal kellemesebb és egyenletesebb volt a pedálozás. Azért (is) bánom, hogy halogattam a cserét sokáig, mert kb. 5555 km-t tettem a láncba a kotyogóssal, s szerintem, nem tett jót annak se, hogy nem volt mindig egyenletes a terhelés.
nem ejti ugyan a 0.75-öt sehol még erőltetve-püfölve sem, kb. 0.4-0.5-re lehet megnyúlva, de, néha már azért nem vált olyan szépen a fölsőbb lánckerekeknél. mindegy, mert lánc is van tarcsiban.
ja, az új stoplival-alátétekkel-csavarokkal meg tényleg jól jártam. kicsit mintha hátrébb és szűkebbre tudtam volna venni a figurát. legalábbis érzésre.
#nagyon jó így menni, na. rég élveztem már ennyire a bringát..
ja, amúgy ilyen a stopli:
http://www.ebay.com/...sd=301815160555
bár én nem ennyiért vettem, hanem pont feléért.
a csavarokról: a gyáriak borzalmasak! nagy félgömb fej, csillagfejű csavarhúzóhoz való, vajból. Cseréltem is, a kedvenc LBS-ben 12 mp alatt kerített nekem egy szerelő egy szett m5-ös 10mm hosszú imbuszfejes (4es imbusz) csavarokat, lapos fejjel, jó kemény anyagból, állítólag gyári stoplikészlethez járt, de megmaradt. Boldogság.
nem gondoltam volna, hogy ennyit számít az új stopli. A régi sajnos tényleg lötyögött fel-le a köröm alatt, a kegyelemdöfés után meg tényleg nyugodt szívvel cseréltem le.