Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#29221
Posted 2008. November 27. - 13:52

A nyereg mindig generális kérdés, montinyeregrõl átülve, tényleg jóval kényelmetlenebbnek tûnik az oúti nyereg, de azért hogy mennyire az már fontos, komoly problémákat okozhat. Léteznek rossz nyergek, és méginkább létezik szubjektíve rossz nyereg, ezenkívül a legfontosabb a beállítás: ne legyen túl magasra állítva a nyeregcsõ és ne álljon felfelé, de nagyon lefelé sem a nyereg orra.
A hibrid vázanyag megoldások nem nagyon jöttek be: a karbon hátsóvilla dolgot a kényelem és merevség fokozására vezették be, de nem igazán váltotta be a reményeket. Szerintem külön nem érdemes ilyan vázat választani, plusszban rákölteni. Tömegben alig könnyebb, talán valamivel merevebb, viszont az illesztéseknél azért lehetnek problémák. Vagy fullkarbon vagy fullalu/acél, egyedül az elsõ villával érdemes variálni, de egy aluvázba pld. nem érdemes fullkarbon villát sem tenni, hacsak nem egykilóalatti.
#29222
Posted 2008. November 27. - 13:37

és akkor nem nyomott viszont ha kicsit is de csúszol le, ami miatt felesleges izommunkát végzel. hogytarsd magad, ugyh inkább lefele vidd
am milyen nyerged van?
#29223
Posted 2008. November 27. - 12:15

A kátyút, amibe véletlenül belementem jól vette, a rázással semmi bajom, azt meglepõen jól elnyeli, meg lehet vele suhanni rendesen

Talán este lesz kép, legkésõbb péntek délután.
#29224
Posted 2008. November 27. - 10:45


gabe nyomj képet az új géprõl.
#29225
Posted 2008. November 26. - 21:50

montihoz képest mindenképp brutál kényelmetlen,,, szokd meg
#29226
Posted 2008. November 26. - 19:58

montihoz képest mindenképp brutál kényelmetlen,,, szokd megItt nem úgy kell a nyerget állítani, mint montin, hogy nagyjából nyújtott lábbal érd el a pedált? Mert elsõ blikkre nem tûnik magasnak a nyereg. Nah azért holnap kipróbálom kicsit lejjebb tolva.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#29227
Posted 2008. November 26. - 19:50

#29228
Posted 2008. November 26. - 19:44

#29229
Posted 2008. November 26. - 19:38


#29230
Posted 2008. November 26. - 17:31

Kedves fórumosok!
Mit gondoltok a karbon támvilláról?
Nemsokára összejön a pénzem az új országútira A most kapható modelleknél (pl.trek 2.1 ,kellys 5.9 vagy author 5500) használatos karbon hátsó támvilla szerintetek érezhetõen csökkenti az úthibák miatti rázást? Fölöslegesen nem költenék ilyesmire, csak ha tudnám hogy növeli a kényelmet. Ha csak a súlya miatt jobb mint az aluminium, az a néhány dkg nekem nem számít.. Említett típusok karbon elsõ villájában vajon elférne a 25-ös gumi? Egy 25-ös gumival szerelt outi sokkal lomhább mint a szokásos 23-as gumival? Ha valaki már ment már karbon támvillás országútival, kérem írjon! Elõre is köszönöm. Kobuc
#29231
Posted 2008. November 26. - 17:27

én meg 53kg vok,és 173cm 14-15 éves
na off vége
Amm merida road 901-18-ról vélemények? 2009-es típussal szemezgetek,ballagásra jó lenne beszerezni.Aztán meg majd kerékszett csere,meg 150/ultegra szettre is csere:) Amúgy ultegra mennyivel jobb 105-nél? Súlykülönbség?
#29232
Posted 2008. November 26. - 15:20

A Shimano r500 (vagy valami hasonló, de az 500 biztos) kerékszettel kapcsolatban valakinek véleménye, tapasztalata? A ma átveendõ bringámon ilyen kerékszett van. 52 kg vagyok, szóval gondolom sok gond nem lesz vele, bár a kátyúkerülgetést monti' után szoknom kell majd.
r550-em volt kb fél évig, 56-60 kg-al használtam, sprintelésnél lehet érezni h nyeklik egy picit ahogy rángatod (a mostani Mavicomnál nem érzem, igaz 4-el több küllõ és sokkal merevebb, nehezebb...), de ettõl eltekintve tökéletes kerékszett, semmi bajom nem volt vele. kapott két nagy esést is, másodiknál rendesen oda lett baszva, ennek ellenére semmi baja, egy pici nyolcas sem.
#29233
Posted 2008. November 26. - 14:56

Mit gondoltok a karbon támvilláról?
Nemsokára összejön a pénzem az új országútira A most kapható modelleknél (pl.trek 2.1 ,kellys 5.9 vagy author 5500) használatos karbon hátsó támvilla szerintetek érezhetõen csökkenti az úthibák miatti rázást? Fölöslegesen nem költenék ilyesmire, csak ha tudnám hogy növeli a kényelmet. Ha csak a súlya miatt jobb mint az aluminium, az a néhány dkg nekem nem számít.. Említett típusok karbon elsõ villájában vajon elférne a 25-ös gumi? Egy 25-ös gumival szerelt outi sokkal lomhább mint a szokásos 23-as gumival? Ha valaki már ment már karbon támvillás országútival, kérem írjon! Elõre is köszönöm. Kobuc
#29234
Posted 2008. November 26. - 14:38


Amm merida road 901-18-ról vélemények? 2009-es típussal szemezgetek,ballagásra jó lenne beszerezni.Aztán meg majd kerékszett csere,meg 150/ultegra szettre is csere:) Amúgy ultegra mennyivel jobb 105-nél? Súlykülönbség?
#29235
Posted 2008. November 26. - 14:31


#29236
Posted 2008. November 26. - 12:36

#29237
Posted 2008. November 26. - 12:10



A Shimano r500 (vagy valami hasonló, de az 500 biztos) kerékszettel kapcsolatban valakinek véleménye, tapasztalata? A ma átveendõ bringámon ilyen kerékszett van. 52 kg vagyok, szóval gondolom sok gond nem lesz vele, bár a kátyúkerülgetést monti' után szoknom kell majd.
#29238
Posted 2008. November 26. - 11:49

#29239
Posted 2008. November 26. - 11:47

MAvic ssc sl állítgatni kell?? Úgy tudom beállítják elég jól gyárilag, aztán még párezer km bírja... Volt már pár gyári kerekem, egyáltalán nem kellett az agyhoz nyúlni.
#29240
Posted 2008. November 26. - 09:28

Nem gyári, a rövid alkatrészlistából kiindulva
3 fõ alkatrészbõl 1-et cserélsz már nevezhetõ a bicaj, ez a 105-ös agy mavic felni, pedig gyanúsan nem gyári + sachs hajtómû...
Tehát akkor ez így ahogy van kevés az üdvösséghez?