Az elsõ váltóhoz nem lesz jó, mert a montis és az országúti elsõváltók áttétele más (az országúti váltókar kevesebb bowdent húz),
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#29201
Posted 2008. December 05. - 21:37

#29202
Posted 2008. December 05. - 12:24


#29203
Posted 2008. December 05. - 08:23

Döntöttem némit az ülésen, így már nem nyom...annyira. 53x12-vel száguldottam végig az utcán
Nekem ugyanilyen nyergem van a montin. Elsõre kicsit kemény volt, de pár nap alatt megszoktam és most már nagyon kényelmes, még balatonmegkerülõ túrát is csináltam vele anélkül, hogy problémáim lette volna altájon.
#29204
Posted 2008. December 04. - 21:05

a váltó elméletileg jó, a fék bowdenhúzása kérdéses lehet, nem tudom, hogy a kantifék vagy a patkóféknél van nagyobb bowdenhúzás (mmint ha ez van a bringádon), a bowdenvezetõ szemet, amit a váltókar-konzoljára lehet kapni, sztem bármeliyk kompetensebb bringásboltban lehet kapni, bár nem érne nagy meglepi ha kedvesen mosolyognának fejrázás közben......
pár hónapoja láttam ilyen az apróban
sztem matuzék tonnaszám lapátolják...
ha nagyon kell akkor lefényképezem az enyémet
Az elsõ váltóhoz nem lesz jó, mert a montis és az országúti elsõváltók áttétele más (az országúti váltókar kevesebb bowdent húz),
#29205
Posted 2008. December 04. - 20:08

#29206
Posted 2008. December 04. - 00:00

#29207
Posted 2008. December 03. - 23:22

#29208
Posted 2008. December 03. - 22:57

Ezek szerint a váltó is oké lesz, minden kafa!:bananadan
Olyan bovdenvezetõ szemet meg majd csak lehet szerezni valahonnan.
Köszönöm a választ.
#29209
Posted 2008. December 03. - 22:33

pár hónapoja láttam ilyen az apróban
sztem matuzék tonnaszám lapátolják...
ha nagyon kell akkor lefényképezem az enyémet
Országútit szeretnék egyeneskormányosítani.
Jól sejtem hogy kanti fékkar kell hozzá?
A bringa 2x7 sebességes, van egy LX 3x7-es kantifékes fékváltókarom, az jó hozzá? Mármint a váltókhoz is?
(remélem olyan kiegészítéssel igen, hogy kistányérra ne váltsak le, mert az nincs is:))
Lehet olyan kütyüt kapni valahol (hol?), amit az alsócsövön a leszerelt váltókarok helyére lehet rakni és megakasztja a bovdenházat?
Hogy néz az ki és mi a neve?
Hirtelen csak ennyi.Köszi.
#29210
Posted 2008. December 03. - 21:02

Jól sejtem hogy kanti fékkar kell hozzá?
A bringa 2x7 sebességes, van egy LX 3x7-es kantifékes fékváltókarom, az jó hozzá? Mármint a váltókhoz is?
(remélem olyan kiegészítéssel igen, hogy kistányérra ne váltsak le, mert az nincs is:))
Lehet olyan kütyüt kapni valahol (hol?), amit az alsócsövön a leszerelt váltókarok helyére lehet rakni és megakasztja a bovdenházat?
Hogy néz az ki és mi a neve?
Hirtelen csak ennyi.

#29211
Posted 2008. November 27. - 21:47

az hogy vízszintes legyen a nyereg az meg arany szabály
amikor nekem normálisan be lett állítva én is úgy éreztem, mintha kis sámlin ülnék...
A monti mellé állítva így is 5 cm-vel van lejjebb a nyereg. A kerékszettrõl nem tudok mit nyilatkozni, kétszer tekertem vele az utcában. Majd talán holnap, akkor még világosban hazaérek a munkából. Ami furcsa, hogy blokkol a fék
Nah meg ami mókás, hogy a hosszú kesztyûm végét becsípte a váltókar :scared:
#29212
Posted 2008. November 27. - 21:43


#29213
Posted 2008. November 27. - 21:40

nem dönteni kell a nyerget, hanem lejjebb engedni. vkinek nem jön be az a nyereg amit a bringához adnak
#29214
Posted 2008. November 27. - 21:13

#29215
Posted 2008. November 27. - 20:34

#29216
Posted 2008. November 27. - 20:14

#29217
Posted 2008. November 27. - 19:35

Jettisonnak köszönöm a gyors reagálást. Ha jól értelmezem a választ és nem vagyok súlymániás, akkor a karbon támvilla helyett a jól felszereltségre érdemes inkább koncentrálnom (pl 105-ös szet) Az új outikat általában 23-as gumikkal adják. Ha nagyon ráz, egy kis lelassulás árán legfeljebb késõbb lecserélhetem traktor 25-ösre. Márkaválasztásban is elkélne egy kis segítség! Merida, trek, és KTM. Jól hangzó nevek. De nem tudom pontosan melyik országbéli, hány éves múlttal rendelkezõ gyártók ezek. Külsõre nagyon pöpecnek tûnik a Trek 1.7 és a KTM strada 2000 (sajnos egyiket sem volt alkalmam kipróbálni).Az author is tetszik, a kellys már nem annyira. Vajon az utóbbi csehül és szlovákul gyártott gépek vannak olyan precízek, mint a nyugati vetélytársak? Ahogy ismerem magam hajlamos vagyok megfizetni a sznob adót. Mennyit érdemes várnom a vásárlással? Mikor és hol szoktak lenni nagy leárazások.? A Hervisben már láttam féláron megvásárolható bringákat is. Sajnos nem outikat.. Hát ezek volnának a kérdéseim. Aki többet tud nálam írjon!
Érdemes ilyenkor, a szezon végével körbenézni, mert úgy dobálják utánad a bringákat 20-40% kedvezménnyel. Mivel hasonló cipõben járok, kicsit körbejártam én is a problémát. Érdemes utolsó darabokra vadászni, abból még szoktak engedni. Nem illik reklámozni, de privátban küldök pár tippet.
#29218
Posted 2008. November 27. - 18:42

#29219
Posted 2008. November 27. - 18:00

azonos árfekvésben a nívósabb gyártó valószínûleg gyengébb vázat fog adni
én úgy vagyok vele h akár acél vázzal is mennék de a 105ös szettnél nem mennék rosszabbal, (mmint ha mindenképp 10es rendszereben gondolkodunk)
sok múlik a geometrián és ha nem versenyezni akarsz akkor pláne elég egy alu max karbon villával
a merida a jó érték arányáról híres bár nekem nem jönnek be az alu vázaik, a trek armstrong miatt lett nagy név, viszont a ktm pokoli szép bringákat csinál sztem
jah és ezeknek a féláron megvásárolható bringáknak ne nagyon dõljünk be, marketingofgás....
itthon olcsón nem fogod megúszni ha komolyn gépet akarsz
Jettisonnak köszönöm a gyors reagálást. Ha jól értelmezem a választ és nem vagyok súlymániás, akkor a karbon támvilla helyett a jól felszereltségre érdemes inkább koncentrálnom (pl 105-ös szet) Az új outikat általában 23-as gumikkal adják. Ha nagyon ráz, egy kis lelassulás árán legfeljebb késõbb lecserélhetem traktor 25-ösre. Márkaválasztásban is elkélne egy kis segítség! Merida, trek, és KTM. Jól hangzó nevek. De nem tudom pontosan melyik országbéli, hány éves múlttal rendelkezõ gyártók ezek. Külsõre nagyon pöpecnek tûnik a Trek 1.7 és a KTM strada 2000 (sajnos egyiket sem volt alkalmam kipróbálni).Az author is tetszik, a kellys már nem annyira. Vajon az utóbbi csehül és szlovákul gyártott gépek vannak olyan precízek, mint a nyugati vetélytársak? Ahogy ismerem magam hajlamos vagyok megfizetni a sznob adót. Mennyit érdemes várnom a vásárlással? Mikor és hol szoktak lenni nagy leárazások.? A Hervisben már láttam féláron megvásárolható bringákat is. Sajnos nem outikat.. Hát ezek volnának a kérdéseim. Aki többet tud nálam írjon!
#29220
Posted 2008. November 27. - 15:17

Jettisonnak köszönöm a gyors reagálást. Ha jól értelmezem a választ és nem vagyok súlymániás, akkor a karbon támvilla helyett a jól felszereltségre érdemes inkább koncentrálnom (pl 105-ös szet) Az új outikat általában 23-as gumikkal adják. Ha nagyon ráz, egy kis lelassulás árán legfeljebb késõbb lecserélhetem traktor 25-ösre. Márkaválasztásban is elkélne egy kis segítség! Merida, trek, és KTM. Jól hangzó nevek. De nem tudom pontosan melyik országbéli, hány éves múlttal rendelkezõ gyártók ezek. Külsõre nagyon pöpecnek tûnik a Trek 1.7 és a KTM strada 2000 (sajnos egyiket sem volt alkalmam kipróbálni).Az author is tetszik, a kellys már nem annyira. Vajon az utóbbi csehül és szlovákul gyártott gépek vannak olyan precízek, mint a nyugati vetélytársak? Ahogy ismerem magam hajlamos vagyok megfizetni a sznob adót. Mennyit érdemes várnom a vásárlással? Mikor és hol szoktak lenni nagy leárazások.? A Hervisben már láttam féláron megvásárolható bringákat is. Sajnos nem outikat.. Hát ezek volnának a kérdéseim. Aki többet tud nálam írjon!sztem sok különbség nincs a karbon tám és alu támvilla között érzésre, a 25ös gumi sokkal lájtosabbá teszi a dolgot, mint a karbon tám, de sztem1-2 km/h-t tuti fog, ha nem többet, de mért akarsz traktorgumival menni?