Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#2881
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
Attól még egyáltalán nem rossz vele menni, csak szokni kell.
  • Vejne likes this

#2882
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

17-es belső szélességű felnin alacsonyabb nyomáson sem kóvályog a gp4000. A 15-ös felnin a 24-es Diamante pro radiale kis nyomáson nagyon furcsa, mintha el lenne törve a láncvilla.


Haha, olvasd vissza a posztjaim a radialerol.. 😂😂
  • sisqo likes this

#2883
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
16 milis a felni szélesség,akkor az határeset vagy nem lesz az igazi?

Edited by stellaz, 2016. October 10. - 17:56.


#2884
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
17-es belső szélességű felnin alacsonyabb nyomáson sem kóvályog a gp4000. A 15-ös felnin a 24-es Diamante pro radiale kis nyomáson nagyon furcsa, mintha el lenne törve a láncvilla.

#2885
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

köszi, akkor a te véleményed is az, hogy elég a 25 mm, nem kell mondjuk a 28 miliset erőltetni?

szerintem akkor van értelme a 28mm-esnek, ha a felnid is széles (17-18-19) hozzá. 



#2886
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
En a cx gumik melle 25os gp2ot hasznaltam, 27mm szeles. Nagyon kenyelmes, es jol gordul. Viszont alanyabb nyomason nemtom mennyire megbizhato, nekem 6 baron is kovalygosnak tunt, furan sodrodott nagyobb sebessegu kanyarokban.

#2887
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts

köszi, akkor a te véleményed is az, hogy elég a 25 mm, nem kell mondjuk a 28 miliset erőltetni?

 

Nekem 28 mm-es GP 4000 van 17 mm-es belső szélességű felnin. Nagyon ballonos, így 30 mm széles, és meglepően könnyen gördül, és baromi kényelmes. Még keveset mentem vele, de a 95 kilómhoz soknak tűnik a 6 bar, 5,5 - 5 bar lesz az ideális. Ha befér a vázba, vedd a 28-ast.



#2888
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Nekem eléggé bejött a 25 mm-es GSR, sokkal kényelmesebb, mint a 23 mm-es elődje. Elvileg a Black Chili alapanyagon kívül nincs sok különbség, mert a benne lévő defektvédő szalag ugyanazt a teljesítményt hozza, mint a GP4000-ben lévő Vectran, csak némileg nagyobb súllyal. De ennél bővebbet nem tudok mondani, mert GP4000-em még nem volt :)

 

köszi, akkor a te véleményed is az, hogy elég a 25 mm, nem kell mondjuk a 28 miliset erőltetni?



#2889
Pisz

Pisz

    vendég

  • fórumtag
  • 57 posts

jellemzően városi használatra melyiket választanátok?

 

25 mm continental grand sport race

23 mm continental gp 4000

 

most mind a kettő elég akciós áron van

 

mondjuk, pont egy 23 mm-es gumit akarok lecserélni, de ha annyival jobb a grand prix 4000 akkor elgondolkodnék, hogy nem váltok méretet

 

téli, vizes felhasználás nem fontos, mert van kifejezett városi nyűvős gépem

 

Nekem eléggé bejött a 25 mm-es GSR, sokkal kényelmesebb, mint a 23 mm-es elődje. Elvileg a Black Chili alapanyagon kívül nincs sok különbség, mert a benne lévő defektvédő szalag ugyanazt a teljesítményt hozza, mint a GP4000-ben lévő Vectran, csak némileg nagyobb súllyal. De ennél bővebbet nem tudok mondani, mert GP4000-em még nem volt :)


Edited by Pisz, 2016. October 10. - 11:18.


#2890
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

jellemzően városi használatra melyiket választanátok?

 

25 mm continental grand sport race

23 mm continental gp 4000

 

most mind a kettő elég akciós áron van

 

mondjuk, pont egy 23 mm-es gumit akarok lecserélni, de ha annyival jobb a grand prix 4000 akkor elgondolkodnék, hogy nem váltok méretet

 

téli, vizes felhasználás nem fontos, mert van kifejezett városi nyűvős gépem


Edited by stellaz, 2016. October 09. - 14:24.


#2891
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Meg szeptemberben tekertem egyet a magyar idofutam bajnokkal, 48 percen at 48 km/h...

Errol csinaltam egy videot:

 

Pelikan Jani hetfon versenyez Katarban az U23 idofutamban.  Szurkoljunk neki egyutt!


  • GT_Atee and donciccio like this

#2892
jackbacsi87

jackbacsi87

    fórumtag

  • fórumtag
  • 60 posts

Pár napja írtam, hogy mozgásvilág tesztnapon rájöttem nagy az 58-as vázam nekem. Azóta keresem az új egyetlenemet.:):):)
Amatőr versenyeken indulgatok, valami versenyzősebb gép kellene. 
Erről a fuji-ról mi a véleményetek?
http://www.jofogas.h...ar_51681161.htm
Facebookon is hirdetnek egyet, először azt hittem ugyan az a kettő, de pl bandázs stucni is más.
https://www.facebook...924452800993310


Edited by jackbacsi87, 2016. October 07. - 20:44.


#2893
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

pl. x sebességes campag mindig elvált az azonos fokozatszámú shimano sorokon, mert minden rendszerük egy ici-picit szélesebbre van távtartózva (s ugye a láncváltós rendszerek az "enyhe túlváltást" jobban tolerálják, mint az alulhúzást)

 

ld. 9s campag rendszer "natívan" 4.5mm-en mukodne legszebben, de hibátlanul elviszi  4.35mm-re hézagolt shimano sorokat, s a 11s campag is makulátlan 11s shimano sorokon (bár ott meg csak 0.1mm a különbség..)

 

Az ultratorque egyik nagy előnye, hogy csapágykészlet van hozzá 1500-2000 ft közt, és cserélhető, olcsón futtatható.

 

A kerekekhez-agyakhoz van shimano rotor.

 

A fékkarjaik minden féktesttel kompatibilisek, felső fogásból nagyon jó fékerővel húzhatóak.

 

A 11s láncaik keskenyebbek, erősebbek a régi 10s-től.

 

Szóval tényleg tudnak jó dolgokat is, de attól még szeretem ekézni őket, mert nagyon sok baromságot-értelmetlen hülyeséget csináltak (pl. az ősidőkben volt 13-29-es 11s soruk, ami eltunt a kínálatból, pedig tök jó!)

 

A Potenza meg ugyan még nagyon új, de van pár előnye:

 

power-torque plüss, ami megtartotta a pt tengelyt, de kukázta a rendszer két hátrányát: a hajtókarleszedőt (önlehúzó csavaros már..) és a 14mm-es imbuszcsavart (most már 10-es, mint az ut)

Az új stílusú kioldókar nagyon jól kezelhető bármerről, és tényleg finom-kis ereju váltásokat tesz lehetővé.

"elvileg" a belsőségeken is dolgoztak, hogy kevésbé az olcsófröcsimuanyagok hibájából adódó sztorikkal legyen tele egy-egy vásárlói véleményező rovat.

 

A váltótest meg tényleg az "ölelés-átölelés" fantázianevu technológiát örökölte a c-r-sr vonalról, kiváló. Annyi, hogy campag nem javasolja, hogy ps váltókart us-hez tervezett váltóval használj, se a fordítottat, mert elég nagy különbség van rugóerőben a két modell közt. Majd keresek referenciát rá, mert korábban láttam. :)

 

ja, amúgy akinek esze van, továbbra sm vásárol semmilyen román-olasz terméket...


Edited by Vejne, 2016. October 07. - 07:56.


#2894
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Don, vedd ide, hogy a campag valtobowden jó mindenhez, a shimano fejét meh koszorulni kell ....

A bolti 200 ft os bowden szerencsére jó campaghoz is es mashoz is, mert univerzális

áhhh. annyi mindent lehetne,de mire összeszedném már elfelejteném mit írtam az elején. :D


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2895
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Don, vedd ide, hogy a campag valtobowden jó mindenhez, a shimano fejét meh koszorulni kell ....

A bolti 200 ft os bowden szerencsére jó campaghoz is es mashoz is, mert univerzális

#2896
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

puhány fiatalok... miért nem Don-ról vesztek példát? :)


Volt pár éve ilyen hozzáállás miatt szivizomgyuszim, azóta se százas a szívem. És fél évig egy számmal nagyobb cipő kellett a tesztalabra miatta. Azóta szerencsére csak a szédülés és szinkope állandó, néha egy kis blackouttal felallaskor. Hidd el, nincs értelme. Nem egyforma mindenki.

Pl ismerek srácot, aki edzoteremben 4 év alatt jutott oda, mint más egy év alatt, és jóval kevesebb munkakapacitasa van.

Változó, ki mennyit bír. Meg milyen tápanyag igényes. Ld, mekkora sztekk vitamincsomagok vannak népszerűen a sargaknal :)


Egyszer voltam fiatal és hülye. 😇

Bár most fizikailag szét vagyok csúszva, nem kicsit, kb az egész napot végigaludnam, alig vonszolom magam szobarol szobára :+

#2897
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Már többször írtam, hogy személy szerint jobb kedvelem a power shift rendszert, mint az ultrat v régi sokatnyomost. Most idézem egy ismerőst, mit írt, mikor mondtam neki, hogy szerintem a potenza iszonyat jó lett.

Amiért szvsz jó a potenza váltás, az a finom működés, ici pici erőt igényel csak a váltás, semmi izmozas és recseges, olyan shimagnolos, precíz. És az eps kioldogomb miatt jól használhato rövidebb pollexszel is.

Erre reagált ezzel a szemelvwnnyel

#Kövezz meg....sztem jobban működik az escape, mint a hagyományos. Persze lehet, hogy 10-ed annyi idő alatt tönkre megy, de finomabban vált, az egyenkéntinek vannak előnyei, alsó fogásban pl lehetetlen véletlenül egyszerre 2-t váltani (kiélezett helyzetekben ez kritikus tényező lehet egy sprintnél), ezen kívül hülyebiztos és praktikus (pl többször volt már szitu, hogy ittam, ezt általában hegymenetben az ember nem teszi, de ha felért a tetőre, muszáj, namost a tető után általában lejtő jön, akkor viszont kell pakolgatni lefelé, miközben jobb kézben a kulacs....az aljával megnyomod a pöcköt és vált egyet...ennyi...régi karral ez nem megy, és ha ezt a kulaccsal így meg tudom tenni- amíg lenyelek a 3 korty vizet a pofazacskóimból lökök egyet a gombon, akkor kb semmi szükség arra menet közben, hogy egyszerre 3-at váltsak, mert rendszerint ilyen szituban jött jól az egyszerre több, 3-4 fokozat leváltása - ivás közben megnőtt a tempó a lejtőn, de nem tudtam váltani, mert foglalt volt a kezem). A bal karral az átdobó jobban működik, gyorsabb a leváltás, határozottabb, és automatikusan trimmel. Hátránya, hogy csak hozzá passzoló láncdobóval. Esküszöm neked, a régi 9 sp athena az escape karral szebben működik, mint a régi mech-ás a centaur reddel....és itt nem igazán a váltó az oka, az oda teszi, ahová kell...ha jól emlékszem a potenza is kutyafüles. Veloce-ban eddig az összes ismerősöm dicsérte a lógó fülű verziót. Potenza váltó geo meg egy az egyben az új chorus/record, az S oldallappal, ami nem csak váltásban segít, hanem ezzel a kialakítással hosszabb ívben kapcsolódik a lánc a lánckerékhez, több fogban kapaszkodik, ami növeli a lánc élettartamát (több fogra és szemre oszlik el a terhelés)., ezzel együtt pedig a sorét és a tényérét is....#

Nos.. Oskampagsok ezért már az okluket razzak, miközben boszen bizpnygatjak, hogy a többszöri váltásra a kisebb lanckerek irányába egy nélkülözhetetlen adalék :)

én maradok a réginél. fillérekből felújítom,ha kell. potenza-t még nem láttam élőben. erről nem tudok mit mondani. 

 

más,de még mindig campa: időnként olvasom,h a campa nem kompatibilis semmivel. most pl arról olvastam egy kezdő bringástól,h vlmi gondja volt a záróanya szerszámmal,mert nem shimanos. aztán felvilágosítottam,h lényegben shimano szerszámokkal lehet szerelni a campát. az ut csésze szerszám pl ugyanaz,mint a shimanoé. stb. a patentszem kérdése is sokszor felmerül,de hát ez is másképp van,mint papíron. szóval van bőven tévhit,de én sztem ezt még régen cseszték el a hazai kereskedők. ugye a shimit nagyon tólták,a campát meg nem. azt hiszem ezért nem is terjedt el itthon annyira. sajnos. amúgy az is vicces,h egy pl 32 lukas,alu tengelyes campa agyból,egy rotorcserével van az embernek egy fasza kis shimi agya. :D én nem is nagyon gondoltam bele. ezt pl Vejne mondta nekem. 


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2898
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

inkább bicikliznétek. .. :)

ma nem megyek tekerni,de én voltam mostanában,hiába esett,vagy fújt a szél. :) tegnap voltam Zebegény felé. "kicsit" fújt a szellő. 39-18-at tudtam csak elforgatni odafelé Zebegény előtt,a Duna parton. :D amúgy,most jobb Nagymaros,Zebegény közt a bringaút,mint a 12-es. nagyon elszomorít,h sok helyen nem lehet rajta bringával menni,csak ha "bűnözik" az ember. annyira jó lenne az a régi Nosztra kör. :( 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2899
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

puhány fiatalok... miért nem Don-ról vesztek példát? :)


  • Vejne likes this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2900
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

szakado esoben es csontig hatolo hidegben? no way.

 

vonaton voltam egyebkent, hehe. :)

 

szamomra 2 hete egy jo nagy felso leguti virus vitte el a szezont :( kb. egy heten at izom-izuleti fajdalmak, hidegrazas, zavartsag-gyengeseg, alig birtam felallni is.

 

most meg hala az egnek szakad az eso, hideg van, es lehet pedzegetni, mi legyen jovore :D