Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#28181
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Én most néztem utána, szúrásos defekt ellen ajánlott elõre beletölteni defektvédõ löttyöt (Tufonak van sajátja), de azért azt ajánlják, hogy legyen nálad tartalékban egy másik gumi. Ez szerintem edzésen nem probléma, versenyenek meg így is, úgy is löttek, ha neki kell állni szerelni, úgyhogy oda én nem vinnék tartalékot.

#28182
vendég_bertaa_*

vendég_bertaa_*
  • vendég
Sziasztok!

Shimano WH-R550 versenyzõs (de edzésre is azt használom inkább) kerekembe szeretnék Tufo peremes szingókat venni.
Egy: mûködne, csak fel kell rakni, semmi ragasztgatás, és csak nyomásra kell fújni?
Kettõ: a felütéses defektek kizárva, ugye?
Három: ha szúrásos defektet kapok, akkor mi van?
Várom az értelmes válaszokat, bármi érdekel ezzel kapcsolatban. :)

#28183
szike81

szike81

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 712 hozzászólás
Azert azt a tejet csak szerelhetobe toltsetek bele. En egyebkent ilyet hasznalok varosban. De ne kerdezzetek, tapasztalatot nem tudok irni, azota nem volt defektem, vagy csak nem vettem eszre. :D

#28184
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

ebben gondolkodom en is: http://www.no-flats.hu/belsok.htm
de elvileg a defektgatlo tej is beletoltheto a presta szelepbe, epp ma kerdeztem meg a forgalmazot mailban errol.


Prestabol is van szerelheto, meg nem szerelheto. Persze lehet bele lehet ugyeskedni a nem szerelhetobe is, nem tudom, de nem tiszta munka, attol tartok.

#28185
Blamazs

Blamazs

    vendég

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás
  • LocationGyőr

Mi volna a lehetõ legkönnyebb megoldás országúti kerék defekthajlamának csökkentésére? Tour de Pelso utolsó kilóméterében kaptam defektet, még egyszer nem szeretném megtapasztalni ezt a nagyon rossz érzést.
A könnyût súlyra értem.


ebben gondolkodom en is: http://www.no-flats.hu/belsok.htm
de elvileg a defektgatlo tej is beletoltheto a presta szelepbe, epp ma kerdeztem meg a forgalmazot mailban errol.

#28186
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

de igen a kompakt hajlamosabb. azert mert a kis tanyercsak 34-es es azon nem fekszik fel olyan nagy feluleten a lanc.


Felfekvés a felületen? Az hogy jön ide? Nagytányérról kicsire váltásnál, mint ahogy ave is írta, hogy így esik le, nem hiszem hogy szóba kerül a felület. Én és a közelembe lévõ kompaktosoknál nem szokott leesni váltásnál, amúgy meg pláne nem. Lehet szerencsém van és az átdobóm(kifejezetten kompakthoz van) jó és jól is van beállítva. Azt el tudom képzelni, hogy vannak átdobók, amelyek tervezésénél nem figyeltek oda tökéletesen és rosszul beállítva hajlamosabb leesni, de azt tartom, hogy egy jól megkonstruált, jól beállított kompakt rendszernél nem hiszem hogy szignifikánsabban többször esne le a lánc. Sõt nekem a hagyományosnál több ilyen gondom volt, valószínûleg nem tudtam jól beállítani ott.

#28187
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
A hagyományos peremes belsõs kerékbe is lehet ilyen defektgátló löttyöt rakni? Ez a defekt téma engem is érdekelne. Szingósba is lehet rakni?

#28188
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
hogy defekteltél? felütés? vagy simán leeresztett?

Deda küllõvédõ Michelin Airstop Belsõ Michelin Erilium 2 Kevlar ezzel nem defektelsz le soha ha 7 Bar körül mész (haver valami 15k-t rakott az Erilium 1-be) de nem is egy verseny széria :D

egyébként meg Versenyre pöccints fel egy Tufo Peremes szingót .. nyomd tele azzal a löttyel.. elég kemény (csak aztán ne felejtsd el levenni :D )

#28189
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

http://piacter.bikem...=226158&cat=all

Ez a kerékszett ugye nem 2009-es, hanem az a "dögnehéz" régebbi fajta?!
Mert akkor inkább a Proton kerékszettet(ugyanolyan tömeg, mint a régi Ksyrium Elite-k(kb. 1770g)) vállalom be 10000,-Ft-tal olcsóbban...
Illetve mit jelent az, hogy peremes a kerék? Itt az említett kerékszett: http://piacter.bikem...=220917&cat=all
Más: a 600C, a 650C, és a 700C ugye a kerék méretét jelenti... na most milyet szoktak rakni az országúti bringákba? És ez mitõl függ?


A peremes az, amelyikbe kell belsõ is, tehát ami az emberek 99 százalékának van (magyarul nem szingós). Országútiba 700c kerékméret való. Ez a szabvány.

nekem akkor volt ilyen amikor a váltókar "végfoka" volt az átdobó felsõhatára és nem a csavar... (amikor fel váltás van .. akkor volt is egy pici visszamozgás amikor elengedtem a váltót)
kicsit keményebbre kell húzni a bowdent...

Váltók .. én utálom ha bárminek hangja van a bringán .. a mostani poros Pesten a lenagyobb hangot a hátsó váltóm váltógörgõim csapágya közé került homokszemek okozzák... makulátlanra tisztítom de 2-3 nap alatt már zenél is... létezik rendesen zárt csapágyas váltógörgõ? (persze XTR az az :D)

valaki próbált már lánctisztító kütyüt tudjátok ezt a felcsatolós bizbaszt ér az valamit? kb 5 liter színtiszta WD-40 em van lánctisztításra de a szemek belsõ felülfetérõl csak mechanikai ráhatással lehet leszedni a saras olajos trutymót...


Tacx, BBB gyárt nem túl drága csapágyazott görgõt.

Valaki az én kérdésemre is válaszolhatna.

#28190
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás

...De az is lehet, hogy csak allitgatnom kell meg picit.


nekem akkor volt ilyen amikor a váltókar "végfoka" volt az átdobó felsõhatára és nem a csavar... (amikor fel váltás van .. akkor volt is egy pici visszamozgás amikor elengedtem a váltót)
kicsit keményebbre kell húzni a bowdent...

Váltók .. én utálom ha bárminek hangja van a bringán .. a mostani poros Pesten a lenagyobb hangot a hátsó váltóm váltógörgõim csapágya közé került homokszemek okozzák... makulátlanra tisztítom de 2-3 nap alatt már zenél is... létezik rendesen zárt csapágyas váltógörgõ? (persze XTR az az :D)

valaki próbált már lánctisztító kütyüt tudjátok ezt a felcsatolós bizbaszt ér az valamit? kb 5 liter színtiszta WD-40 em van lánctisztításra de a szemek belsõ felülfetérõl csak mechanikai ráhatással lehet leszedni a saras olajos trutymót...

#28191
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
http://piacter.bikem...=226158&cat=all

Ez a kerékszett ugye nem 2009-es, hanem az a "dögnehéz" régebbi fajta?!
Mert akkor inkább a Proton kerékszettet(ugyanolyan tömeg, mint a régi Ksyrium Elite-k(kb. 1770g)) vállalom be 10000,-Ft-tal olcsóbban...
Illetve mit jelent az, hogy peremes a kerék? Itt az említett kerékszett: http://piacter.bikem...=220917&cat=all
Más: a 600C, a 650C, és a 700C ugye a kerék méretét jelenti... na most milyet szoktak rakni az országúti bringákba? És ez mitõl függ?

#28192
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Nem igazán értem mi a probléma váltásnál a compacttal. Tök ugyan úgy fel lerakja a láncot(chorus), mint 53/39-nél. Én semmilyen problémát nem fedeztem fel ilyen téren. Sõt, miután beállítottam rendesen alig hiszem el hogy kicsirõl nagyra milyen könnyen megy a váltás megnyomom és hang nélkül azonnal fennt van, le is szoktam nézni, hogy ez meg hogy lehet ilyen gyorsan fennt.


Valoban, amikor megy, akkor gond nelkul megy.
Azt vettem eszre, ha hatul nagyon van, es elol is, akkor ugye elegge keresztbe fut a lanc, ha ilyenkor ledobom elol, akkor hajlamos leesni elol a kozepcsapagyra. Nem veletlenul van dogfang. ill hasonlo a profik bringajan is. Ha csak egyszer esik le versenyhelyzetben, bukhat egy 3 hetes versenyt is akar.

Egyebkent nekem a nagyra feltetelnel hajlamos neha raemelni a fogak tetejere a lancot, ami aztan tul is tud esni rajta neha. Nem igazan ertem miert van ez, de lehet mert Fulcrum hajtokar (ami ugye igazabol egy atmarkazott Campa) de minden mas meg Shimano. De az is lehet, hogy csak allitgatnom kell meg picit.

#28193
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Mi volna a lehetõ legkönnyebb megoldás országúti kerék defekthajlamának csökkentésére? Tour de Pelso utolsó kilóméterében kaptam defektet, még egyszer nem szeretném megtapasztalni ezt a nagyon rossz érzést.
A könnyût súlyra értem.

#28194
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Nekem az elsõ pedálom Look volt, aztán lecseréltem egy Time RXE modellre, ami majdnem olyan, mint a komolyabb RXS, csak nem lehet rugóerõn változtatni. Súlyban nagyon jó, de amit legjobban szeretek benne, hogy, a Lookkal ellentétben, a stopliján nem kopik el a járástól az a rész, ami bepattan. Még mindig az erdetit használom, míg a Look stoplim néhány hónap alatt elkopott. Ma már nem kapható az RXE, de van jó árban RXS First nevû típus.

#28195
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás

KéO-t használvalaki? meiket menyi ideje panasz? esetleg más Patent pedált


KéO carbon-t használok, eddig gond nélkül. Bár nincs túl sok tapasztalatom mert kevés gyártó pedálját próbáltam. Sõt a régi pd6400as ultegra pedálomat cseréltem le a Look-ra. Ahhoz képest jelentékeny a változás. :D

#28196
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
campa kérdés: mivel csak shimano cuccaim vannak így most ez marad... de akarok 1 campa-t de vagy majd ha lesz TT-m vagy Cyclora...

53/39 lesz elég könnyû vagyok hogy Mo. ne legyen gondom a hegyekkel... felkerül hátulra a 26s vagy 27s... és gyííí....

Következõ csodakérdés:
KéO-t használvalaki? meiket menyi ideje panasz? esetleg más Patent pedált

#28197
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Nekem 7000km alatt 1szer történt ilyen recegõs,rossz úton és ott szerintem én is hibáztam, mert szerintem pont rossz ütemben váltottam elõl és hátul(hátul ráadásul sokat) szinte egyszerre.

Ha leesik a lánc az nem hiszem, hogy a kompakt miatt van, hanem mert rosszul van beállítva, vagy rossz konstrukciójú az átdobó/váltókar.


Ezt nem én találtam ki, ez tény. Nekem is csak kétszer volt, mindkétszer versenyen, ezért tettem fel.

#28198
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
de igen a kompakt hajlamosabb. azert mert a kis tanyercsak 34-es es azon nem fekszik fel olyan nagy feluleten a lanc.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#28199
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Meggátolja a lánc leesését nagyról kicsire váltásnál, kompaktnál gyakrabban elõfordul.


Nekem 7000km alatt 1szer történt ilyen recegõs,rossz úton és ott szerintem én is hibáztam, mert szerintem pont rossz ütemben váltottam elõl és hátul(hátul ráadásul sokat) szinte egyszerre.

Ha leesik a lánc az nem hiszem, hogy a kompakt miatt van, hanem mert rosszul van beállítva, vagy rossz konstrukciójú az átdobó/váltókar.

#28200
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

130mm-es nem kompakt hajtómûhöz is van 50es fogú lánctányér. Gondolkodtam rajta egy darabig én is, hogy elöl kisebbíteni kellene a fogaskereket, de inkább kínzom magam az 53-mal és hátra egy barátibb sort tettem.

Sõt kompakt 110mm es hajtómûhöz is van 52es tányér, úgyhogy nem kell annyit hezitálni. Tegyél fel valamilyen kombinációt és ha késõbb erõsödsz, elég a tányéron buherálni. Én abban a fázisban vagyok hogy próbálom iskolázni hosszabb távokon az 53-1x es áttételeket, aztán majd lesz valami ha nem megy, akkor jöhet a tányércsökkentés.

Az a belinkelt Deda bigyusz mire jó?


Meggátolja a lánc leesését nagyról kicsire váltásnál, kompaktnál gyakrabban elõfordul.