Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#27141
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Azért a jégkorongütõt nem lehet egy karbonvázhoz hasonlítani. Mondom ezt jégkorongban laikusként. Ott a meccseken össze vissza verik löködik egymást, nemcsoda, hogy törnek az ütõk. Egy karbonváznál össze-vissza van tekercselve minden irányból a váz, fõleg a csõkötések körül, a kikönnyített nyilván sérülékenyebb, de a 900g nál nehezebb vázak szerintem biztonságosan és tartósan használhatóak. 900alatti vázat nem vennék.

#27142
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ja el is felejtettem hogy ez egy jeghoki forum :mybad:
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#27143
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.275 hozzászólás

az az easton aminek nincs is hazai forgalmazasa?



sztem ilyen témában beszél

http://eastonhockey.com/

edit : lemardtam :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#27144
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

az az easton aminek nincs is hazai forgalmazasa?

Ennek van. Jégkorongütõket hoznak be elég nagy számban. :)


A sebesség mindent megold.

 


#27145
tommi000001

tommi000001

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Helosztok!

Tud valaki vmit a Gepida Bandon 1100 es modelljérõl ,amit 2007-ben adott ki??

Sok rosszat nem írjatok ,mert már megvettem :))

Üdv
Tomi

#27146
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
az az easton aminek nincs is hazai forgalmazasa?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#27147
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

ez icipicit sem tulzas? :wtf: 300karbon torott vaz? nem kellene akkor sokkal tobb karbonvaz visszahivasrol hallanunk?

Nem váz, csak csõ és a fele easton.


A sebesség mindent megold.

 


#27148
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Érdemes megnézni ezt a videót. Ennél azért nagyobb erõhatások lépnek fel egy nagy sebességû ütközéskor.


itt sem a karbon torik, hanem az illesztes engedi el. ugyanis ez egy alu-karbon villa, es ossze van ragasztva a vall-nyak resz a ket karbon labbal.

Nagyon sok karbon csõ törést láttam már (az elmúlt 6 évben átlag heti egyet)


ez icipicit sem tulzas? :wtf: 300karbon torott vaz? nem kellene akkor sokkal tobb karbonvaz visszahivasrol hallanunk?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#27149
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Beszéltem mérnökkel ezekrõl a karbon dolgokról, látta a cannondale-es videót is. Azt mondta, hogy ezek a nagy átmérõjû csövek valóban ilyen rugalmasak, de nem feltétlenül csak ilyen irányú behatások érik a vázat és azokat már nem biztos hogy így fogja bírni. A vékonyabb csövek meg egyáltalán nem bírják fõleg amikor terhelés (feszültség) alatt vannak. Az aluváz annak ellenére hogy behorpad még simán használható, messze nem szenved akkora anyagszerkezeti változásokat, mint amikor a karbonban megsérül valami.
Nagyon sok karbon csõ törést láttam már (az elmúlt 6 évben átlag heti egyet), jobb esetben hallani egy reccsenést és nem törik el teljesen, de már nem lehet nagyon terhelni, de valamikor csak úgy eltörik minden elõjel nélkül minimális terhelés hatására.
Nem azt mondom, hogy nem jó a karbon csak nem érdemes agyonkönnyítettet venni, ha nem vagy tele pénzzel.

A kedvenc karbonváz törésem, tavaly vagy tavalyelõtt valamelyik nagy körversenyen volt. Nagy fékezés közben leszakadt a fejcsõ.


A sebesség mindent megold.

 


#27150
sragli

sragli

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

A karbonos témához: szerelõ, akitõl vettem a bringám azt mondta, hogy a karbon igenis jól viseli az ütéseket, bent van a szervízben direkt ezért egy váz(mármint tesztre), odaadja a legnagyobb kulcsot, hogy azzal csapjak rá, utána megnézhetem, hogy milyen lesz, de ha ugyanezt alu-val csináljuk meg máris kuka, de a karbon ettõl az ütéstõl nem is fog meggyengülni(ezt Õ mondta)


Ezt erõsen kétlem. A karbon kompozit a felületi sérülésekre nagyon érzékeny, a mûgyanta réteg mélyebb sérülésekor még akkor is jelentõsen csökken a merevsége, ha maga a karbonszövet sértetlen marad. A szálirány által meghatározott irányokban nagy terhelést képes elviselni, máshonnan terhelve viszont törhet. Érdemes megnézni ezt a videót. Ennél azért nagyobb erõhatások lépnek fel egy nagy sebességû ütközéskor.

#27151
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Kobuc milyen kereked volt ami totálkáros lett?

#27152
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

De nem derül ki. A biztostó érdeke, hogy minél kevesebbet fizessen, elõfordulhat hogy a kárszakértõ nem ért hozzá és mindenre azt mondja, hogy nincs semmi baja. Könnyû bringát nagyobb esés után nem érdemes használni.


erre csak annyit hogy

AMIT TILTUNK FÓRUMUNKBAN:

2. Bármilyen illegális tevékenységre, illetve a Büntetõ Törvénykönyv hatálya alá esõ cselekedetekre felbújtó, ilyen tevékenységet ismertetõ, illetve ehhez segítséget kérõ, továbbá nyílt szexualitást ábrázoló hozzászólások. Az ilyen szöveges és képi információt tartalmazó internetes oldalak hivatkozásainak bemutatása.



koszonom.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#27153
DaniKing

DaniKing

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 622 hozzászólás
A karbonos témához: szerelõ, akitõl vettem a bringám azt mondta, hogy a karbon igenis jól viseli az ütéseket, bent van a szervízben direkt ezért egy váz(mármint tesztre), odaadja a legnagyobb kulcsot, hogy azzal csapjak rá, utána megnézhetem, hogy milyen lesz, de ha ugyanezt alu-val csináljuk meg máris kuka, de a karbon ettõl az ütéstõl nem is fog meggyengülni(ezt Õ mondta) Gondolom azért Õ jobban látja, hogy hány törött alu, illetve hány törött karbon vázat visznek vissza.

#27154
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Még annyit hozzáfûznék, hogy én most nem f@szméregetésbõl írok, csak mivel homlokegyenest mást írunk, valakinek nincs igaza, és engem is érdekel mi az igazság, mert éppen most fontolgatom a karbonvázat. Nekem speciel nincs személyes tapasztalatom (szerencsére), de mindenhol azt olvastam, hogy mennyi veszélyt jelent egy olyan karbon váz, ami már egyszer kapott egy pofont.

#27155
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Én egy hónapja kissé 40 felett rongyoltam bele egy autóba, hasonlóan az autós jóvoltából. Keményen törtem a kocsit, a bringámon viszont semmi külsérelmi nyom (karcolásokat nem figyelembe véve).
Ha megengedsz pár szót, minden alut cserélnék a helyedben ami kicsit is átvett valamit az ütésbõl. Ezek fáradnak és egyszer csak törnek - szintúgy tapasztaltam forgalom kellõs közepén. Karbontól nem kell félni.
Fenti hozzászólással ellentétben nem, a karbon nem törik, rugalmas alakváltozást amíg tud szenvedni. Azután meg olyan szinten törik, hogy használhatatlan úgyis. Addig meg nincs gond. De az alutól ilyenkor menekülj bármi ami ütést kapott, vagy rendesen csavarodott. Minap volt is alkalmam látni egy vadul bringázó kolléga alatt, hogy mekkora ütést bír az alu (mint pl a nemrég linkelt video-n is), de szerintem nem sokáig fog vele már rohangálni.
Egy szó mint száz, én az autóssal minden aludarabot fizettetnék ami kapott rendesen és az külsérelmi nyomokból látható. Minden ami karbon, azt nyugodtan használd tovább, ha nem szálszakadásos, akkor lazán mehet tovább. De mutatok ilyesmit ha nem hinnéd el.

Edit: felépülni nem két nap, szerintem pihenj egy kicsit, pár nap és a te hibáid is kijönnek... csak tapasztalatból ezt is.


Most akkor törik vagy nem? Nem véletlenül ajánlják, hogy karbon vázakat minden használat elõtt át kell vizsgálni, mivel minden figyelmeztetés nélkül törik.

#27156
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ez biztositasi csalas, es ha kiderul semmit nem fizetnek, sot.

De nem derül ki. A biztostó érdeke, hogy minél kevesebbet fizessen, elõfordulhat hogy a kárszakértõ nem ért hozzá és mindenre azt mondja, hogy nincs semmi baja. Könnyû bringát nagyobb esés után nem érdemes használni.


A sebesség mindent megold.

 


#27157
szike81

szike81

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 712 hozzászólás

volt nálad betétlap?
a váz deformációjára a legjobb módszer a madzagos. kiveszed a kerekeket és egy madzagot átvezetsz a hátsó papucson egészen a homlokcsövön át, majd másik oldalon vissza a papucsig. majd tolómérõvel megméred hogy a madzag egyenlõ távra van e (mm-re pontosan) mind2 oldalon a nyeregvázcsõtõl

másik mód hogy beleteszel egy új kereket a vázba és megméred hogy egyenlõ távolságra van e a lánc- és támvilláktól


Én egy hónapja kissé 40 felett rongyoltam bele egy autóba, hasonlóan az autós jóvoltából. Keményen törtem a kocsit, a bringámon viszont semmi külsérelmi nyom (karcolásokat nem figyelembe véve).
Ha megengedsz pár szót, minden alut cserélnék a helyedben ami kicsit is átvett valamit az ütésbõl. Ezek fáradnak és egyszer csak törnek - szintúgy tapasztaltam forgalom kellõs közepén. Karbontól nem kell félni.
Fenti hozzászólással ellentétben nem, a karbon nem törik, rugalmas alakváltozást amíg tud szenvedni. Azután meg olyan szinten törik, hogy használhatatlan úgyis. Addig meg nincs gond. De az alutól ilyenkor menekülj bármi ami ütést kapott, vagy rendesen csavarodott. Minap volt is alkalmam látni egy vadul bringázó kolléga alatt, hogy mekkora ütést bír az alu (mint pl a nemrég linkelt video-n is), de szerintem nem sokáig fog vele már rohangálni.
Egy szó mint száz, én az autóssal minden aludarabot fizettetnék ami kapott rendesen és az külsérelmi nyomokból látható. Minden ami karbon, azt nyugodtan használd tovább, ha nem szálszakadásos, akkor lazán mehet tovább. De mutatok ilyesmit ha nem hinnéd el.

Edit: felépülni nem két nap, szerintem pihenj egy kicsit, pár nap és a te hibáid is kijönnek... csak tapasztalatból ezt is.

#27158
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Ki kell fizettetni vele az egész gépet. Ki tudja mi sérült egy könnyû bringánál esés után. Ha kell, otthon még én rásegítenék (alkatrészek kicserélése töröttre), hogy biztos totálkár legyen.


Ez biztositasi csalas, es ha kiderul semmit nem fizetnek, sot.

#27159
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Ki kell fizettetni vele az egész gépet. Ki tudja mi sérült egy könnyû bringánál esés után. Ha kell, otthon még én rásegítenék (alkatrészek kicserélése töröttre), hogy biztos totálkár legyen.


A sebesség mindent megold.

 


#27160
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Sziasztok! Ma elütött egy autó. Körforgalomban haladtam, nem adta meg az elsõbbséget. A hátsó kereket kapta el, fellökött én meg csúsztam az aszfalton. 1-2 nap alatt felépülök. A kerék totálkáros. Nagyon drága országúti gépem van. Betétlapot cseréltünk. állítólag a károkozó autós kötelezõje fizet. Holnap jön a kárszakértõ. Jó volna sürgõsen felderítenem addig minden rejtett hibát a bringán.

A alu váz és villa vetemedéseit milyen módszerrel lehet észrevenni? Az ember csak a szemmértékére támaszkodhat? Ismer valaki olyan mûhelyet, ahol esetleg van erre valami tesztelõ pad féleség?

Horzsolás van a hátsó váltón, jobb fékkaron és a könyöklõ kiálló részein. A karbon elsõ villáról nem jött le a festék. A gyanús (rejtett hibás)alkatrészek tesztelésére jól jönne néhány tipp! A lánctányéron is van valami kis sérülés és üt kb 1-2mm-ert! Ez talán még természetes és nem a balesettõl van?



volt nálad betétlap?
a váz deformációjára a legjobb módszer a madzagos. kiveszed a kerekeket és egy madzagot átvezetsz a hátsó papucson egészen a homlokcsövön át, majd másik oldalon vissza a papucsig. majd tolómérõvel megméred hogy a madzag egyenlõ távra van e (mm-re pontosan) mind2 oldalon a nyeregvázcsõtõl

másik mód hogy beleteszel egy új kereket a vázba és megméred hogy egyenlõ távolságra van e a lánc- és támvilláktól