Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#27141
Írta 2009. október 01. - 22:56

#27142
Írta 2009. október 01. - 22:51

RAUH-Welt
B E G R I F F
#27143
Írta 2009. október 01. - 22:35

az az easton aminek nincs is hazai forgalmazasa?
sztem ilyen témában beszél
http://eastonhockey.com/
edit : lemardtam

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#27144
Írta 2009. október 01. - 22:33

Ennek van. Jégkorongütõket hoznak be elég nagy számban.az az easton aminek nincs is hazai forgalmazasa?

A sebesség mindent megold.
#27145
Írta 2009. október 01. - 22:33

Tud valaki vmit a Gepida Bandon 1100 es modelljérõl ,amit 2007-ben adott ki??
Sok rosszat nem írjatok ,mert már megvettem

Üdv
Tomi
#27146
Írta 2009. október 01. - 22:25

RAUH-Welt
B E G R I F F
#27147
Írta 2009. október 01. - 22:22

Nem váz, csak csõ és a fele easton.ez icipicit sem tulzas? :wtf: 300karbon torott vaz? nem kellene akkor sokkal tobb karbonvaz visszahivasrol hallanunk?
A sebesség mindent megold.
#27148
Írta 2009. október 01. - 22:19

Érdemes megnézni ezt a videót. Ennél azért nagyobb erõhatások lépnek fel egy nagy sebességû ütközéskor.
itt sem a karbon torik, hanem az illesztes engedi el. ugyanis ez egy alu-karbon villa, es ossze van ragasztva a vall-nyak resz a ket karbon labbal.
Nagyon sok karbon csõ törést láttam már (az elmúlt 6 évben átlag heti egyet)
ez icipicit sem tulzas? :wtf: 300karbon torott vaz? nem kellene akkor sokkal tobb karbonvaz visszahivasrol hallanunk?
RAUH-Welt
B E G R I F F
#27149
Írta 2009. október 01. - 21:52

Nagyon sok karbon csõ törést láttam már (az elmúlt 6 évben átlag heti egyet), jobb esetben hallani egy reccsenést és nem törik el teljesen, de már nem lehet nagyon terhelni, de valamikor csak úgy eltörik minden elõjel nélkül minimális terhelés hatására.
Nem azt mondom, hogy nem jó a karbon csak nem érdemes agyonkönnyítettet venni, ha nem vagy tele pénzzel.
A kedvenc karbonváz törésem, tavaly vagy tavalyelõtt valamelyik nagy körversenyen volt. Nagy fékezés közben leszakadt a fejcsõ.
A sebesség mindent megold.
#27150
Írta 2009. október 01. - 21:31

A karbonos témához: szerelõ, akitõl vettem a bringám azt mondta, hogy a karbon igenis jól viseli az ütéseket, bent van a szervízben direkt ezért egy váz(mármint tesztre), odaadja a legnagyobb kulcsot, hogy azzal csapjak rá, utána megnézhetem, hogy milyen lesz, de ha ugyanezt alu-val csináljuk meg máris kuka, de a karbon ettõl az ütéstõl nem is fog meggyengülni(ezt Õ mondta)
Ezt erõsen kétlem. A karbon kompozit a felületi sérülésekre nagyon érzékeny, a mûgyanta réteg mélyebb sérülésekor még akkor is jelentõsen csökken a merevsége, ha maga a karbonszövet sértetlen marad. A szálirány által meghatározott irányokban nagy terhelést képes elviselni, máshonnan terhelve viszont törhet. Érdemes megnézni ezt a videót. Ennél azért nagyobb erõhatások lépnek fel egy nagy sebességû ütközéskor.
#27151
Írta 2009. október 01. - 21:20

#27152
Írta 2009. október 01. - 21:16

De nem derül ki. A biztostó érdeke, hogy minél kevesebbet fizessen, elõfordulhat hogy a kárszakértõ nem ért hozzá és mindenre azt mondja, hogy nincs semmi baja. Könnyû bringát nagyobb esés után nem érdemes használni.
erre csak annyit hogy
AMIT TILTUNK FÓRUMUNKBAN:
2. Bármilyen illegális tevékenységre, illetve a Büntetõ Törvénykönyv hatálya alá esõ cselekedetekre felbújtó, ilyen tevékenységet ismertetõ, illetve ehhez segítséget kérõ, továbbá nyílt szexualitást ábrázoló hozzászólások. Az ilyen szöveges és képi információt tartalmazó internetes oldalak hivatkozásainak bemutatása.
koszonom.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#27153
Írta 2009. október 01. - 19:58

#27154
Írta 2009. október 01. - 19:33

#27155
Írta 2009. október 01. - 19:10

Én egy hónapja kissé 40 felett rongyoltam bele egy autóba, hasonlóan az autós jóvoltából. Keményen törtem a kocsit, a bringámon viszont semmi külsérelmi nyom (karcolásokat nem figyelembe véve).
Ha megengedsz pár szót, minden alut cserélnék a helyedben ami kicsit is átvett valamit az ütésbõl. Ezek fáradnak és egyszer csak törnek - szintúgy tapasztaltam forgalom kellõs közepén. Karbontól nem kell félni.
Fenti hozzászólással ellentétben nem, a karbon nem törik, rugalmas alakváltozást amíg tud szenvedni. Azután meg olyan szinten törik, hogy használhatatlan úgyis. Addig meg nincs gond. De az alutól ilyenkor menekülj bármi ami ütést kapott, vagy rendesen csavarodott. Minap volt is alkalmam látni egy vadul bringázó kolléga alatt, hogy mekkora ütést bír az alu (mint pl a nemrég linkelt video-n is), de szerintem nem sokáig fog vele már rohangálni.
Egy szó mint száz, én az autóssal minden aludarabot fizettetnék ami kapott rendesen és az külsérelmi nyomokból látható. Minden ami karbon, azt nyugodtan használd tovább, ha nem szálszakadásos, akkor lazán mehet tovább. De mutatok ilyesmit ha nem hinnéd el.
Edit: felépülni nem két nap, szerintem pihenj egy kicsit, pár nap és a te hibáid is kijönnek... csak tapasztalatból ezt is.
Most akkor törik vagy nem? Nem véletlenül ajánlják, hogy karbon vázakat minden használat elõtt át kell vizsgálni, mivel minden figyelmeztetés nélkül törik.
#27156
Írta 2009. október 01. - 19:04

De nem derül ki. A biztostó érdeke, hogy minél kevesebbet fizessen, elõfordulhat hogy a kárszakértõ nem ért hozzá és mindenre azt mondja, hogy nincs semmi baja. Könnyû bringát nagyobb esés után nem érdemes használni.Ez biztositasi csalas, es ha kiderul semmit nem fizetnek, sot.
A sebesség mindent megold.
#27157
Írta 2009. október 01. - 18:44

volt nálad betétlap?
a váz deformációjára a legjobb módszer a madzagos. kiveszed a kerekeket és egy madzagot átvezetsz a hátsó papucson egészen a homlokcsövön át, majd másik oldalon vissza a papucsig. majd tolómérõvel megméred hogy a madzag egyenlõ távra van e (mm-re pontosan) mind2 oldalon a nyeregvázcsõtõl
másik mód hogy beleteszel egy új kereket a vázba és megméred hogy egyenlõ távolságra van e a lánc- és támvilláktól
Én egy hónapja kissé 40 felett rongyoltam bele egy autóba, hasonlóan az autós jóvoltából. Keményen törtem a kocsit, a bringámon viszont semmi külsérelmi nyom (karcolásokat nem figyelembe véve).
Ha megengedsz pár szót, minden alut cserélnék a helyedben ami kicsit is átvett valamit az ütésbõl. Ezek fáradnak és egyszer csak törnek - szintúgy tapasztaltam forgalom kellõs közepén. Karbontól nem kell félni.
Fenti hozzászólással ellentétben nem, a karbon nem törik, rugalmas alakváltozást amíg tud szenvedni. Azután meg olyan szinten törik, hogy használhatatlan úgyis. Addig meg nincs gond. De az alutól ilyenkor menekülj bármi ami ütést kapott, vagy rendesen csavarodott. Minap volt is alkalmam látni egy vadul bringázó kolléga alatt, hogy mekkora ütést bír az alu (mint pl a nemrég linkelt video-n is), de szerintem nem sokáig fog vele már rohangálni.
Egy szó mint száz, én az autóssal minden aludarabot fizettetnék ami kapott rendesen és az külsérelmi nyomokból látható. Minden ami karbon, azt nyugodtan használd tovább, ha nem szálszakadásos, akkor lazán mehet tovább. De mutatok ilyesmit ha nem hinnéd el.
Edit: felépülni nem két nap, szerintem pihenj egy kicsit, pár nap és a te hibáid is kijönnek... csak tapasztalatból ezt is.
#27158
Írta 2009. október 01. - 18:43

Ki kell fizettetni vele az egész gépet. Ki tudja mi sérült egy könnyû bringánál esés után. Ha kell, otthon még én rásegítenék (alkatrészek kicserélése töröttre), hogy biztos totálkár legyen.
Ez biztositasi csalas, es ha kiderul semmit nem fizetnek, sot.
#27159
Írta 2009. október 01. - 18:31

A sebesség mindent megold.
#27160
Írta 2009. október 01. - 18:22

Sziasztok! Ma elütött egy autó. Körforgalomban haladtam, nem adta meg az elsõbbséget. A hátsó kereket kapta el, fellökött én meg csúsztam az aszfalton. 1-2 nap alatt felépülök. A kerék totálkáros. Nagyon drága országúti gépem van. Betétlapot cseréltünk. állítólag a károkozó autós kötelezõje fizet. Holnap jön a kárszakértõ. Jó volna sürgõsen felderítenem addig minden rejtett hibát a bringán.
A alu váz és villa vetemedéseit milyen módszerrel lehet észrevenni? Az ember csak a szemmértékére támaszkodhat? Ismer valaki olyan mûhelyet, ahol esetleg van erre valami tesztelõ pad féleség?
Horzsolás van a hátsó váltón, jobb fékkaron és a könyöklõ kiálló részein. A karbon elsõ villáról nem jött le a festék. A gyanús (rejtett hibás)alkatrészek tesztelésére jól jönne néhány tipp! A lánctányéron is van valami kis sérülés és üt kb 1-2mm-ert! Ez talán még természetes és nem a balesettõl van?
volt nálad betétlap?
a váz deformációjára a legjobb módszer a madzagos. kiveszed a kerekeket és egy madzagot átvezetsz a hátsó papucson egészen a homlokcsövön át, majd másik oldalon vissza a papucsig. majd tolómérõvel megméred hogy a madzag egyenlõ távra van e (mm-re pontosan) mind2 oldalon a nyeregvázcsõtõl
másik mód hogy beleteszel egy új kereket a vázba és megméred hogy egyenlõ távolságra van e a lánc- és támvilláktól