De nem derül ki. A biztostó érdeke, hogy minél kevesebbet fizessen, elõfordulhat hogy a kárszakértõ nem ért hozzá és mindenre azt mondja, hogy nincs semmi baja. Könnyû bringát nagyobb esés után nem érdemes használni.Ez biztositasi csalas, es ha kiderul semmit nem fizetnek, sot.
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#27161
Írta 2009. október 01. - 19:04
A sebesség mindent megold.
#27162
Írta 2009. október 01. - 18:44
volt nálad betétlap?
a váz deformációjára a legjobb módszer a madzagos. kiveszed a kerekeket és egy madzagot átvezetsz a hátsó papucson egészen a homlokcsövön át, majd másik oldalon vissza a papucsig. majd tolómérõvel megméred hogy a madzag egyenlõ távra van e (mm-re pontosan) mind2 oldalon a nyeregvázcsõtõl
másik mód hogy beleteszel egy új kereket a vázba és megméred hogy egyenlõ távolságra van e a lánc- és támvilláktól
Én egy hónapja kissé 40 felett rongyoltam bele egy autóba, hasonlóan az autós jóvoltából. Keményen törtem a kocsit, a bringámon viszont semmi külsérelmi nyom (karcolásokat nem figyelembe véve).
Ha megengedsz pár szót, minden alut cserélnék a helyedben ami kicsit is átvett valamit az ütésbõl. Ezek fáradnak és egyszer csak törnek - szintúgy tapasztaltam forgalom kellõs közepén. Karbontól nem kell félni.
Fenti hozzászólással ellentétben nem, a karbon nem törik, rugalmas alakváltozást amíg tud szenvedni. Azután meg olyan szinten törik, hogy használhatatlan úgyis. Addig meg nincs gond. De az alutól ilyenkor menekülj bármi ami ütést kapott, vagy rendesen csavarodott. Minap volt is alkalmam látni egy vadul bringázó kolléga alatt, hogy mekkora ütést bír az alu (mint pl a nemrég linkelt video-n is), de szerintem nem sokáig fog vele már rohangálni.
Egy szó mint száz, én az autóssal minden aludarabot fizettetnék ami kapott rendesen és az külsérelmi nyomokból látható. Minden ami karbon, azt nyugodtan használd tovább, ha nem szálszakadásos, akkor lazán mehet tovább. De mutatok ilyesmit ha nem hinnéd el.
Edit: felépülni nem két nap, szerintem pihenj egy kicsit, pár nap és a te hibáid is kijönnek... csak tapasztalatból ezt is.
#27163
Írta 2009. október 01. - 18:43
Ki kell fizettetni vele az egész gépet. Ki tudja mi sérült egy könnyû bringánál esés után. Ha kell, otthon még én rásegítenék (alkatrészek kicserélése töröttre), hogy biztos totálkár legyen.
Ez biztositasi csalas, es ha kiderul semmit nem fizetnek, sot.
#27164
Írta 2009. október 01. - 18:31
A sebesség mindent megold.
#27165
Írta 2009. október 01. - 18:22
Sziasztok! Ma elütött egy autó. Körforgalomban haladtam, nem adta meg az elsõbbséget. A hátsó kereket kapta el, fellökött én meg csúsztam az aszfalton. 1-2 nap alatt felépülök. A kerék totálkáros. Nagyon drága országúti gépem van. Betétlapot cseréltünk. állítólag a károkozó autós kötelezõje fizet. Holnap jön a kárszakértõ. Jó volna sürgõsen felderítenem addig minden rejtett hibát a bringán.
A alu váz és villa vetemedéseit milyen módszerrel lehet észrevenni? Az ember csak a szemmértékére támaszkodhat? Ismer valaki olyan mûhelyet, ahol esetleg van erre valami tesztelõ pad féleség?
Horzsolás van a hátsó váltón, jobb fékkaron és a könyöklõ kiálló részein. A karbon elsõ villáról nem jött le a festék. A gyanús (rejtett hibás)alkatrészek tesztelésére jól jönne néhány tipp! A lánctányéron is van valami kis sérülés és üt kb 1-2mm-ert! Ez talán még természetes és nem a balesettõl van?
volt nálad betétlap?
a váz deformációjára a legjobb módszer a madzagos. kiveszed a kerekeket és egy madzagot átvezetsz a hátsó papucson egészen a homlokcsövön át, majd másik oldalon vissza a papucsig. majd tolómérõvel megméred hogy a madzag egyenlõ távra van e (mm-re pontosan) mind2 oldalon a nyeregvázcsõtõl
másik mód hogy beleteszel egy új kereket a vázba és megméred hogy egyenlõ távolságra van e a lánc- és támvilláktól
#27166
Írta 2009. október 01. - 17:53
A váltás is nagyon klassz, sokkal jobb mint a Dura ace, jóval kisebb utat tesz meg a váltókar. Én imádom. Az eddigi legjobb fékváltókarom. Ráadásul designban, súlyban mindent visz.
Igaz a Campa 11es rendszerét nem próbáltam.
#27167
Írta 2009. október 01. - 16:55
Érdekelnének a tapasztalatai, egy ilyen szettel szerelt bicót szeretnék venni de a szettel vannak fenntartásaim:
1. Az elsõ váltókar csak 3 pozíciót tud, az alsó lánckereken nem lehet "trimmelni" csak felül. Vagyis egy 10-es soron a 3-4 legkissebb fokozatban a lánc így elvileg beleérne az elsõ váltó terelõkeretébe.
Ez valóban így van?
2. A hátsó váltókaron a könnyebb fokozatba váltás felsõ fogásnál (amikor csak a markolat tetejére támaszkodsz) könnyen kivitelezhetõ? Ahogy próbálgattam a felfelé váltáshoz elég sokat kell mozdítani a váltókaron mivel át kell tolni azt a leváltási pozíción is.
Elõre is kösz a gyakorlati tapasztalatokat!
Üdv!
#27168
Írta 2009. október 01. - 15:13
#27169
Írta 2009. október 01. - 14:43
A alu váz és villa vetemedéseit milyen módszerrel lehet észrevenni? Az ember csak a szemmértékére támaszkodhat? Ismer valaki olyan mûhelyet, ahol esetleg van erre valami tesztelõ pad féleség?
Horzsolás van a hátsó váltón, jobb fékkaron és a könyöklõ kiálló részein. A karbon elsõ villáról nem jött le a festék. A gyanús (rejtett hibás)alkatrészek tesztelésére jól jönne néhány tipp! A lánctányéron is van valami kis sérülés és üt kb 1-2mm-ert! Ez talán még természetes és nem a balesettõl van?
#27170
Írta 2009. október 01. - 11:55
#27171
Írta 2009. október 01. - 09:10
Hajtómû: talán matuznál lenne érdemes szétnézni egy régebbi 9es hajtókart 12-20 körül árul az oldalon, octalink meg minden. 10es rendszerrel is simán elmegy. Elég a gyerkõcnek bõven, úgyis 1-2év és kinövi. Ha U17es a srác és most kezdi a bringázást egy ilyen kis bringán, nem lesz sok neki az 52/39?
Amúgy a hajtókarhossznál mennyire számít a hossz? Pl egy 172feles kar és egy 175ös között ennyi különbség lenne?
Matuz jó ötlet! Bár inkább e-mailben kommunikálnék vele.
Biztosan van neki integrált rendszerû is. A srác nem zöldfülû, nyeri a versenyeket, csak alacsony és sok neki az a plusz fél centi (2×2,5mm). Azt sem hinném, hogy kinövi majd...
Az a kis különbség elég lehet ahhoz, hogy már pattogj a nyeregben, fájjon a térded, vagy hogy lecsökkenjen a fordulatod. Olvastam egy versenyzõrõl, akinek 1 év kellett, mire megszokta a 2,5mm-el hosszabb kart - biztosan van jelentõsége. Nekem 175-ös kompakt Mirage van és 110 körüli fordulatnál elég pattogós, rövidebbel könnyebb volt a magas fordulatot tartani, viszont a hegyeken jól jön a hosszabb erõkar.
#27172
Írta 2009. szeptember 30. - 21:16
Beteszel valami merev vonalzoszerut a labad koze es addig emeled, amig megy. Szoval mintha elnel rajta. Szerintem noni fog az a 84-85cm.Mivel ÉN 185 cm magas vagyok kb86kg .Lábam talpamtól mérve felfelé kb 84-85cm(ágyékig
,nemtom mit hogyan kell mérni...)
#27173
Írta 2009. szeptember 30. - 20:56
#27174
Írta 2009. szeptember 30. - 20:47
A segítségeteket kérem...
Kerékpár vásárlás elõtt állok .Van már némi elképzelésem ...viszont hátha valami elkerülte a figyelmemet.
Nos kb 300eFt-ot szánok ra (MAX)
Ahogy nézegettem a különbözõ gyártók különbözõ vázaival szerelt bringákat egyre inkább azt vettem észre ,hogy a karbon váz számomra nem elérhetõ.
Így jutottam el a Merida 905 RoadRace HFS hez ,amit sajna most magyarországon most nem lehet kapni..
Mivel ÉN 185 cm magas vagyok kb86kg .Lábam talpamtól mérve felfelé kb 84-85cm(ágyékig
Kezem kb 70 cm hosszú.
Ezek alapján 58cm váz kellhet nekem?
Segítséget elõre is köszi
Üdv
Tomi
#27175
Írta 2009. szeptember 30. - 11:42
Itt van:
http://forum.slowtwi...items_P1973361/
#27176
Írta 2009. szeptember 30. - 11:35
A ket gyerekbicaj csak festesben kulonbozik.
A karbon vazaknal eleg gyakori, hogy tokugyanaz a vaz van mas neven is. Pl. a Karbona is csak egy generic vazat matricaz.
#27177
Írta 2009. szeptember 30. - 11:00
Hehe, tok jo...
A Pro-Lite es a Focus tokugyanaz a bico.
Itt egy másik példa, Merida és Centurion

#27178
Írta 2009. szeptember 30. - 09:05
#27179
Írta 2009. szeptember 29. - 23:34
Nem gondoltam volna, hogy ennyire latszik egy ilyen utes.
Nem kicsit erosebb kalapaccsal:
#27180
Írta 2009. szeptember 29. - 21:29
(tehát ilyen ~52-54-es méret lenne a megfelelõ)
nem kitétel, hogy új legyen, de jó állapotnak örvendjen
akár konkrét ajánlat is jöhet, ha van
köszi
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






