Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#27141
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Azert aki nez kerekparverseny kozvetiteseket, az tudja, hogy nem egy perec van, szinte kizarolag karbonvazak vannak, es a legritkabb esetben torik vaz, villa. Ha valakinek meg 50-nel nekimegy egy auto, akkor nem a vaz, vagy villa torese lesz a legnagyobb baja.

Sokat kibirnak a karbonvazak/villak, de valoban lehet veluk pechesen esni, es akkor torik.
Szoval aki eppen csak ki tudja szenvedni az arat 1 (vagy tobb) ev alatt, annak nem javalnam azert, hogy pl. Pinarello Dogmat vegyen. :)

Vagy kosson ra biztositast, allitolag lehet.

#27142
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Azért a jégkorongütõt nem lehet egy karbonvázhoz hasonlítani. Mondom ezt jégkorongban laikusként. Ott a meccseken össze vissza verik löködik egymást, nemcsoda, hogy törnek az ütõk. Egy karbonváznál össze-vissza van tekercselve minden irányból a váz, fõleg a csõkötések körül, a kikönnyített nyilván sérülékenyebb, de a 900g nál nehezebb vázak szerintem biztonságosan és tartósan használhatóak. 900alatti vázat nem vennék.

Szóval nagy fémkulccsal lehet ütni a csöveket, de egy másik könnyû karbon csõvel nem? :) (egyébként 10bõl egyszer törik ettõl, általában nem bírja azt a terhelést (a lövést) amire tervezték)
Abban igazad van hogy tényleg nem lehet hasonlítani õket, csak arra mondtam, hogy tudom hogyan törik.
A 2. részben is egyetértünk.


A sebesség mindent megold.

 


#27143
tommi000001

tommi000001

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

Akkor, ezek után mit vársz? Használt? Mennyiért vetted? Ahhoz képest, hogy tegnap kezdtél el érdeklõdni, sokáig nem húztad a vásárlást.

Új
240 .pénz
...
A vásárlást már 1 éve húzom.

#27144
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Helosztok!

Tud valaki vmit a Gepida Bandon 1100 es modelljérõl ,amit 2007-ben adott ki??

Sok rosszat nem írjatok ,mert már megvettem :))

Üdv
Tomi


Akkor, ezek után mit vársz? Használt? Mennyiért vetted? Ahhoz képest, hogy tegnap kezdtél el érdeklõdni, sokáig nem húztad a vásárlást.

#27145
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Azért a jégkorongütõt nem lehet egy karbonvázhoz hasonlítani. Mondom ezt jégkorongban laikusként. Ott a meccseken össze vissza verik löködik egymást, nemcsoda, hogy törnek az ütõk. Egy karbonváznál össze-vissza van tekercselve minden irányból a váz, fõleg a csõkötések körül, a kikönnyített nyilván sérülékenyebb, de a 900g nál nehezebb vázak szerintem biztonságosan és tartósan használhatóak. 900alatti vázat nem vennék.

#27146
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ja el is felejtettem hogy ez egy jeghoki forum :mybad:
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#27147
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,278 posts

az az easton aminek nincs is hazai forgalmazasa?



sztem ilyen témában beszél

http://eastonhockey.com/

edit : lemardtam :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#27148
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

az az easton aminek nincs is hazai forgalmazasa?

Ennek van. Jégkorongütõket hoznak be elég nagy számban. :)


A sebesség mindent megold.

 


#27149
tommi000001

tommi000001

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Helosztok!

Tud valaki vmit a Gepida Bandon 1100 es modelljérõl ,amit 2007-ben adott ki??

Sok rosszat nem írjatok ,mert már megvettem :))

Üdv
Tomi

#27150
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
az az easton aminek nincs is hazai forgalmazasa?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#27151
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

ez icipicit sem tulzas? :wtf: 300karbon torott vaz? nem kellene akkor sokkal tobb karbonvaz visszahivasrol hallanunk?

Nem váz, csak csõ és a fele easton.


A sebesség mindent megold.

 


#27152
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

Érdemes megnézni ezt a videót. Ennél azért nagyobb erõhatások lépnek fel egy nagy sebességû ütközéskor.


itt sem a karbon torik, hanem az illesztes engedi el. ugyanis ez egy alu-karbon villa, es ossze van ragasztva a vall-nyak resz a ket karbon labbal.

Nagyon sok karbon csõ törést láttam már (az elmúlt 6 évben átlag heti egyet)


ez icipicit sem tulzas? :wtf: 300karbon torott vaz? nem kellene akkor sokkal tobb karbonvaz visszahivasrol hallanunk?
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#27153
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Beszéltem mérnökkel ezekrõl a karbon dolgokról, látta a cannondale-es videót is. Azt mondta, hogy ezek a nagy átmérõjû csövek valóban ilyen rugalmasak, de nem feltétlenül csak ilyen irányú behatások érik a vázat és azokat már nem biztos hogy így fogja bírni. A vékonyabb csövek meg egyáltalán nem bírják fõleg amikor terhelés (feszültség) alatt vannak. Az aluváz annak ellenére hogy behorpad még simán használható, messze nem szenved akkora anyagszerkezeti változásokat, mint amikor a karbonban megsérül valami.
Nagyon sok karbon csõ törést láttam már (az elmúlt 6 évben átlag heti egyet), jobb esetben hallani egy reccsenést és nem törik el teljesen, de már nem lehet nagyon terhelni, de valamikor csak úgy eltörik minden elõjel nélkül minimális terhelés hatására.
Nem azt mondom, hogy nem jó a karbon csak nem érdemes agyonkönnyítettet venni, ha nem vagy tele pénzzel.

A kedvenc karbonváz törésem, tavaly vagy tavalyelõtt valamelyik nagy körversenyen volt. Nagy fékezés közben leszakadt a fejcsõ.


A sebesség mindent megold.

 


#27154
sragli

sragli

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

A karbonos témához: szerelõ, akitõl vettem a bringám azt mondta, hogy a karbon igenis jól viseli az ütéseket, bent van a szervízben direkt ezért egy váz(mármint tesztre), odaadja a legnagyobb kulcsot, hogy azzal csapjak rá, utána megnézhetem, hogy milyen lesz, de ha ugyanezt alu-val csináljuk meg máris kuka, de a karbon ettõl az ütéstõl nem is fog meggyengülni(ezt Õ mondta)


Ezt erõsen kétlem. A karbon kompozit a felületi sérülésekre nagyon érzékeny, a mûgyanta réteg mélyebb sérülésekor még akkor is jelentõsen csökken a merevsége, ha maga a karbonszövet sértetlen marad. A szálirány által meghatározott irányokban nagy terhelést képes elviselni, máshonnan terhelve viszont törhet. Érdemes megnézni ezt a videót. Ennél azért nagyobb erõhatások lépnek fel egy nagy sebességû ütközéskor.

#27155
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Kobuc milyen kereked volt ami totálkáros lett?

#27156
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

De nem derül ki. A biztostó érdeke, hogy minél kevesebbet fizessen, elõfordulhat hogy a kárszakértõ nem ért hozzá és mindenre azt mondja, hogy nincs semmi baja. Könnyû bringát nagyobb esés után nem érdemes használni.


erre csak annyit hogy

AMIT TILTUNK FÓRUMUNKBAN:

2. Bármilyen illegális tevékenységre, illetve a Büntetõ Törvénykönyv hatálya alá esõ cselekedetekre felbújtó, ilyen tevékenységet ismertetõ, illetve ehhez segítséget kérõ, továbbá nyílt szexualitást ábrázoló hozzászólások. Az ilyen szöveges és képi információt tartalmazó internetes oldalak hivatkozásainak bemutatása.



koszonom.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#27157
DaniKing

DaniKing

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 622 posts
A karbonos témához: szerelõ, akitõl vettem a bringám azt mondta, hogy a karbon igenis jól viseli az ütéseket, bent van a szervízben direkt ezért egy váz(mármint tesztre), odaadja a legnagyobb kulcsot, hogy azzal csapjak rá, utána megnézhetem, hogy milyen lesz, de ha ugyanezt alu-val csináljuk meg máris kuka, de a karbon ettõl az ütéstõl nem is fog meggyengülni(ezt Õ mondta) Gondolom azért Õ jobban látja, hogy hány törött alu, illetve hány törött karbon vázat visznek vissza.

#27158
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Még annyit hozzáfûznék, hogy én most nem f@szméregetésbõl írok, csak mivel homlokegyenest mást írunk, valakinek nincs igaza, és engem is érdekel mi az igazság, mert éppen most fontolgatom a karbonvázat. Nekem speciel nincs személyes tapasztalatom (szerencsére), de mindenhol azt olvastam, hogy mennyi veszélyt jelent egy olyan karbon váz, ami már egyszer kapott egy pofont.

#27159
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Én egy hónapja kissé 40 felett rongyoltam bele egy autóba, hasonlóan az autós jóvoltából. Keményen törtem a kocsit, a bringámon viszont semmi külsérelmi nyom (karcolásokat nem figyelembe véve).
Ha megengedsz pár szót, minden alut cserélnék a helyedben ami kicsit is átvett valamit az ütésbõl. Ezek fáradnak és egyszer csak törnek - szintúgy tapasztaltam forgalom kellõs közepén. Karbontól nem kell félni.
Fenti hozzászólással ellentétben nem, a karbon nem törik, rugalmas alakváltozást amíg tud szenvedni. Azután meg olyan szinten törik, hogy használhatatlan úgyis. Addig meg nincs gond. De az alutól ilyenkor menekülj bármi ami ütést kapott, vagy rendesen csavarodott. Minap volt is alkalmam látni egy vadul bringázó kolléga alatt, hogy mekkora ütést bír az alu (mint pl a nemrég linkelt video-n is), de szerintem nem sokáig fog vele már rohangálni.
Egy szó mint száz, én az autóssal minden aludarabot fizettetnék ami kapott rendesen és az külsérelmi nyomokból látható. Minden ami karbon, azt nyugodtan használd tovább, ha nem szálszakadásos, akkor lazán mehet tovább. De mutatok ilyesmit ha nem hinnéd el.

Edit: felépülni nem két nap, szerintem pihenj egy kicsit, pár nap és a te hibáid is kijönnek... csak tapasztalatból ezt is.


Most akkor törik vagy nem? Nem véletlenül ajánlják, hogy karbon vázakat minden használat elõtt át kell vizsgálni, mivel minden figyelmeztetés nélkül törik.

#27160
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ez biztositasi csalas, es ha kiderul semmit nem fizetnek, sot.

De nem derül ki. A biztostó érdeke, hogy minél kevesebbet fizessen, elõfordulhat hogy a kárszakértõ nem ért hozzá és mindenre azt mondja, hogy nincs semmi baja. Könnyû bringát nagyobb esés után nem érdemes használni.


A sebesség mindent megold.