Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#26821
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Hogy érted, hogy földig ér a vége?

Ha elõre kidobja, és a menetszél visszaküldi, hát... ez már csak ilyen móka :)


Hát, hogy olyan leffentyû kéne rá, ami egészen a földig lelóg.

#26822
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Megint visszatérnék a sárvédõ témára. Nekem nagyon úgy tûnik, hogy csak akkor lesz tökéletes, ha egészen a földig ér a vége. Viszont ami még problémát jelent, az az elsõ sárvédõ eleje, ami elvileg elõre kidobja a szmötyit, viszont a menetszél visszanyomja.


Hogy érted, hogy földig ér a vége?

Ha elõre kidobja, és a menetszél visszaküldi, hát... ez már csak ilyen móka :)

#26823
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Megint visszatérnék a sárvédõ témára. Nekem nagyon úgy tûnik, hogy csak akkor lesz tökéletes, ha egészen a földig ér a vége. Viszont ami még problémát jelent, az az elsõ sárvédõ eleje, ami elvileg elõre kidobja a szmötyit, viszont a menetszél visszanyomja.

#26824
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

olyat is hallottam hogy nem túl halk a váltás az elektromossal, így le tudják reagálni a váltásodat az elõtted haladók, ami mondjuk egy sprintbefutónál elég gáz..
_________
törhetetlen dolgok, rossz technikák....errõl Rasmussen jut eszembe:


Hát nem tudom te mennyire szoktad figyelni, illetve hallani 60-nál a boly eleje felé a közönség ordítása közepette, hogy mögötted valahol valaki valamelyik irányba váltott egyet. Az indexes váltóknak is van hangja, régen ettõl is paráztak a profik a 80-as évek elején, hogy hallani a váltást, aztán mindenki átszokott mégis.

#26825
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Mellesleg nem látom egyenlõre a rendszer elõnyét azon kívül, hogy esztétikus - bár errõl megoszlanak a vélemények.
Már azt is értem, hogy miért kellett üregesre csinálni a nagytányért: mert ide van becsavarva az 5 lánckerék rögzítõcsavar, vagyis a rögzítésnél van "húsa" rendesen hogy tartson is a menet, ha csak simán elvékonyították volna a fogazat felé akkor 53-as méretben lett volna vagy 400g csak a nagytányér.
Viszont így meg a karok lettek irreálisan vastagon (a régebbiekhez képest) hogy ne legyen egy lépcsõ a kar és a lánckerék találkozásánál.
Ja és ha véletlenül túlhúzod az egyik lánckerék rögzítõcsavart ami aluba könnyen megeshet, akkor a nagytányér mehet a kukába.
Nem mondom, hogy nem jó a cucc, de egyenlõre nem látom az elõnyeit a hagyományos megoldáshoz képest.

Üdv,
Petter

Miért, nem aluból vannak a csavarok? Mert ha abból akkor soha nem fogod kitépni a menetet.


A sebesség mindent megold.

 


#26826
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
no jah. nyugati orszagokban akik megveszik az ultegras DA-s bringakat azok szepen vissza is hordjak oket a boltba szervizelni. igy a legkevesbe sem erdekli oket hogy mit hogy hova csavarsz fel. tekintve hogy nem a tulaj csinalja. a boltban a szerelonek meg van nyomatekkulcsa.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#26827
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
A Shimano talan a legmerevebb az osszes kozul. Plusz esztetik is, hogy nem latszik csavar. Szerintem eleg kevesen cserelgetik folyamatosan a lanckerekeket, szoval ez egy "nemproblema". :)

#26828
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts
3645 %-al Merevebb, szebb, jobb, "tvájszömézing"...stb.
Amúgy ilyen kategóriás cuccnál ha túlhúzod, akkor csak a te hibád...nyomatékkulcs, és a meghatározott érték. Tuti nem fogod túlhúzni :)

#26829
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts
Közben találtam valamit:

http://techdocs.shim...69830676114.pdf

ebbõl minden világos.

Mellesleg nem látom egyenlõre a rendszer elõnyét azon kívül, hogy esztétikus - bár errõl megoszlanak a vélemények.
Már azt is értem, hogy miért kellett üregesre csinálni a nagytányért: mert ide van becsavarva az 5 lánckerék rögzítõcsavar, vagyis a rögzítésnél van "húsa" rendesen hogy tartson is a menet, ha csak simán elvékonyították volna a fogazat felé akkor 53-as méretben lett volna vagy 400g csak a nagytányér.
Viszont így meg a karok lettek irreálisan vastagon (a régebbiekhez képest) hogy ne legyen egy lépcsõ a kar és a lánckerék találkozásánál.
Ja és ha véletlenül túlhúzod az egyik lánckerék rögzítõcsavart ami aluba könnyen megeshet, akkor a nagytányér mehet a kukába.
Nem mondom, hogy nem jó a cucc, de egyenlõre nem látom az elõnyeit a hagyományos megoldáshoz képest.

Üdv,
Petter






Sziasztok!

Tudja valaki közületek, hogy a Shimano új hajtómû kialakítása a rejtett lánckerék rögzítõ csavarokkal hogy mûködik? (2009-es Dura és 2010-es Ultegra)
Egy Ultegrás bringán töröm a fejem de a hajtómû az ami nem szimpi akkor, ha csak a saját tányérjaival kompatibilis.
A nagytányér helyére gondolom nem lehet csak gyárit feltenni, a kistányér még kérdéses, oda talán felmegy egy "sima" furatos. (50/34 kombinációból szeretnék 50/36-ot)
Ha használ valaki közületek ilyet akkor kiváncsi lennék részletekre.
Gondolom a furatkör átmérõk szabványosak (kompakt 110mm, sima 130mm)

Üdv,
Petter



#26830
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts
Sziasztok!

Tudja valaki közületek, hogy a Shimano új hajtómû kialakítása a rejtett lánckerék rögzítõ csavarokkal hogy mûködik? (2009-es Dura és 2010-es Ultegra)
Egy Ultegrás bringán töröm a fejem de a hajtómû az ami nem szimpi akkor, ha csak a saját tányérjaival kompatibilis.
A nagytányér helyére gondolom nem lehet csak gyárit feltenni, a kistányér még kérdéses, oda talán felmegy egy "sima" furatos. (50/34 kombinációból szeretnék 50/36-ot)
Ha használ valaki közületek ilyet akkor kiváncsi lennék részletekre.
Gondolom a furatkör átmérõk szabványosak (kompakt 110mm, sima 130mm)

Üdv,
Petter

#26831
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Egy át nem gondolt kísérlet balul ütött ki...

#26832
Janes

Janes

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
milyen baleset érte amiért ezt kellett vele tenni?

#26833
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

A mindenit! ...picit bõvebben? (Pl. hol készült az átalakítás?)


A garázsban. Vésõ, kalapács, reszelõ, kés, pillanatragasztó.

#26834
iMaty

iMaty

    vendég

  • fórumtag
  • 154 posts
A mindenit! ...picit bõvebben? (Pl. hol készült az átalakítás?)
- egy bolygó, két kerék -

#26835
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Történt egy kis "baleset" a nyergemmel, így lett belõle egy egyedi, anatómikus kialakítású új modell.

Feltöltött kép

#26836
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
amíg megjön a vázam egy kb 20 éves bianchival közlekedek ha van idõm. lehet vagy 2.2 kg a váz és egyszerûen nem tudom elhinni hogy ez valaha is elrepedne (acél)

#26837
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Ez nem kis teljesitmeny, azert szogezzuk le! :) Hogy sikerult? Csak ugy mentel es bamm?


Még régebben történt, és azt hiszem sima szénacél vázak voltak. A egyik csepel apolo, a másik valami ruszki.

Mindenesetre nem volt bennük különösebben sok kilcsi, de érdekes módon mind a kettõ a fejcsõ mögött, az alsócsövön reped el, szinte centire ugyanott.

Az egyiket használtam még repedten is, na az olyan formán szétugrott, hogy nem lehett tolni sem a bringát, a csõ maga, pedig letekeredett mint egy papírhenger.

A másodiknál már inkább nem használtam tovább, ment a hegesztõhöz :)

Az oktogonnál a lámpavason is elég régóta ott van hagyva egy országúti acélváz, ami a középcsapágynál csúnyán el van törve.

Ismerõs acél Kona Exposifja is eltört féléves korában, méghozzá a felsõcsövön a fejcsõ mögött nem sokkal.

Szóval mindentõl függetlenül látni példát erre is.

#26838
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

nem is mondtam egy percig sem hogy orszaguti :) csak azt hogy az is acel es az is eltort


Ok, lehet csak nekem termeszetes, hogy egy monti nem orok eletu barmibol is keszult. :) Raadasul az emlitett model extrem "kemping", meteres nyeregcsovel.

#26839
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
olyat is hallottam hogy nem túl halk a váltás az elektromossal, így le tudják reagálni a váltásodat az elõtted haladók, ami mondjuk egy sprintbefutónál elég gáz..
_________
törhetetlen dolgok, rossz technikák....errõl Rasmussen jut eszembe:

SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#26840
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,275 posts
törhetelen örök anyag nincs (vagy nem lehet kapni :))

nagyon erõs vagy (esetleg és/vagy) rossz tecnikával közlekedõ emberek bármit eltörnek akár többet is egy szezonban
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való