Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#26821
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
vagy el kell fogadni hogy ha szakado esoben biciklizel akkor nem csontszarazon fogsz megerkezni :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#26822
szike81

szike81

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 712 hozzászólás
Igencsak széles kell rá.Akkor nem megy a lábadra.

#26823
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Hát, hogy olyan leffentyû kéne rá, ami egészen a földig lelóg.


Leffentyût is csak ügyesen, mert adott esetben azt a vizet is kifröcsköli oldalra (ezzel együtt a lábadra) ami amúgy nem is zavart volna.

Nekem le is kellett szuperálnom róla (bár gyárilag is van egy picike rajta), és amennyire lehetett hátra/lefelé toltam az egész cuccot.

Ez most így bevált, de kamásli is elkél nagy retekben.

#26824
szike81

szike81

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 712 hozzászólás

Hát, hogy olyan leffentyû kéne rá, ami egészen a földig lelóg.


Igen kell, de mi tart vissza?

Esõben ha nem akarsz szmötyis lenni, akkor nem mész gyorsan, és persze jó öreg kamásli sokféle bajtól megoldhat.

#26825
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Hogy érted, hogy földig ér a vége?

Ha elõre kidobja, és a menetszél visszaküldi, hát... ez már csak ilyen móka :)


Hát, hogy olyan leffentyû kéne rá, ami egészen a földig lelóg.

#26826
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Megint visszatérnék a sárvédõ témára. Nekem nagyon úgy tûnik, hogy csak akkor lesz tökéletes, ha egészen a földig ér a vége. Viszont ami még problémát jelent, az az elsõ sárvédõ eleje, ami elvileg elõre kidobja a szmötyit, viszont a menetszél visszanyomja.


Hogy érted, hogy földig ér a vége?

Ha elõre kidobja, és a menetszél visszaküldi, hát... ez már csak ilyen móka :)

#26827
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Megint visszatérnék a sárvédõ témára. Nekem nagyon úgy tûnik, hogy csak akkor lesz tökéletes, ha egészen a földig ér a vége. Viszont ami még problémát jelent, az az elsõ sárvédõ eleje, ami elvileg elõre kidobja a szmötyit, viszont a menetszél visszanyomja.

#26828
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 hozzászólás

olyat is hallottam hogy nem túl halk a váltás az elektromossal, így le tudják reagálni a váltásodat az elõtted haladók, ami mondjuk egy sprintbefutónál elég gáz..
_________
törhetetlen dolgok, rossz technikák....errõl Rasmussen jut eszembe:


Hát nem tudom te mennyire szoktad figyelni, illetve hallani 60-nál a boly eleje felé a közönség ordítása közepette, hogy mögötted valahol valaki valamelyik irányba váltott egyet. Az indexes váltóknak is van hangja, régen ettõl is paráztak a profik a 80-as évek elején, hogy hallani a váltást, aztán mindenki átszokott mégis.

#26829
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Mellesleg nem látom egyenlõre a rendszer elõnyét azon kívül, hogy esztétikus - bár errõl megoszlanak a vélemények.
Már azt is értem, hogy miért kellett üregesre csinálni a nagytányért: mert ide van becsavarva az 5 lánckerék rögzítõcsavar, vagyis a rögzítésnél van "húsa" rendesen hogy tartson is a menet, ha csak simán elvékonyították volna a fogazat felé akkor 53-as méretben lett volna vagy 400g csak a nagytányér.
Viszont így meg a karok lettek irreálisan vastagon (a régebbiekhez képest) hogy ne legyen egy lépcsõ a kar és a lánckerék találkozásánál.
Ja és ha véletlenül túlhúzod az egyik lánckerék rögzítõcsavart ami aluba könnyen megeshet, akkor a nagytányér mehet a kukába.
Nem mondom, hogy nem jó a cucc, de egyenlõre nem látom az elõnyeit a hagyományos megoldáshoz képest.

Üdv,
Petter

Miért, nem aluból vannak a csavarok? Mert ha abból akkor soha nem fogod kitépni a menetet.


A sebesség mindent megold.

 


#26830
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
no jah. nyugati orszagokban akik megveszik az ultegras DA-s bringakat azok szepen vissza is hordjak oket a boltba szervizelni. igy a legkevesbe sem erdekli oket hogy mit hogy hova csavarsz fel. tekintve hogy nem a tulaj csinalja. a boltban a szerelonek meg van nyomatekkulcsa.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#26831
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
A Shimano talan a legmerevebb az osszes kozul. Plusz esztetik is, hogy nem latszik csavar. Szerintem eleg kevesen cserelgetik folyamatosan a lanckerekeket, szoval ez egy "nemproblema". :)

#26832
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
3645 %-al Merevebb, szebb, jobb, "tvájszömézing"...stb.
Amúgy ilyen kategóriás cuccnál ha túlhúzod, akkor csak a te hibád...nyomatékkulcs, és a meghatározott érték. Tuti nem fogod túlhúzni :)

#26833
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás
Közben találtam valamit:

http://techdocs.shim...69830676114.pdf

ebbõl minden világos.

Mellesleg nem látom egyenlõre a rendszer elõnyét azon kívül, hogy esztétikus - bár errõl megoszlanak a vélemények.
Már azt is értem, hogy miért kellett üregesre csinálni a nagytányért: mert ide van becsavarva az 5 lánckerék rögzítõcsavar, vagyis a rögzítésnél van "húsa" rendesen hogy tartson is a menet, ha csak simán elvékonyították volna a fogazat felé akkor 53-as méretben lett volna vagy 400g csak a nagytányér.
Viszont így meg a karok lettek irreálisan vastagon (a régebbiekhez képest) hogy ne legyen egy lépcsõ a kar és a lánckerék találkozásánál.
Ja és ha véletlenül túlhúzod az egyik lánckerék rögzítõcsavart ami aluba könnyen megeshet, akkor a nagytányér mehet a kukába.
Nem mondom, hogy nem jó a cucc, de egyenlõre nem látom az elõnyeit a hagyományos megoldáshoz képest.

Üdv,
Petter






Sziasztok!

Tudja valaki közületek, hogy a Shimano új hajtómû kialakítása a rejtett lánckerék rögzítõ csavarokkal hogy mûködik? (2009-es Dura és 2010-es Ultegra)
Egy Ultegrás bringán töröm a fejem de a hajtómû az ami nem szimpi akkor, ha csak a saját tányérjaival kompatibilis.
A nagytányér helyére gondolom nem lehet csak gyárit feltenni, a kistányér még kérdéses, oda talán felmegy egy "sima" furatos. (50/34 kombinációból szeretnék 50/36-ot)
Ha használ valaki közületek ilyet akkor kiváncsi lennék részletekre.
Gondolom a furatkör átmérõk szabványosak (kompakt 110mm, sima 130mm)

Üdv,
Petter



#26834
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás
Sziasztok!

Tudja valaki közületek, hogy a Shimano új hajtómû kialakítása a rejtett lánckerék rögzítõ csavarokkal hogy mûködik? (2009-es Dura és 2010-es Ultegra)
Egy Ultegrás bringán töröm a fejem de a hajtómû az ami nem szimpi akkor, ha csak a saját tányérjaival kompatibilis.
A nagytányér helyére gondolom nem lehet csak gyárit feltenni, a kistányér még kérdéses, oda talán felmegy egy "sima" furatos. (50/34 kombinációból szeretnék 50/36-ot)
Ha használ valaki közületek ilyet akkor kiváncsi lennék részletekre.
Gondolom a furatkör átmérõk szabványosak (kompakt 110mm, sima 130mm)

Üdv,
Petter

#26835
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Egy át nem gondolt kísérlet balul ütött ki...

#26836
Janes

Janes

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
milyen baleset érte amiért ezt kellett vele tenni?

#26837
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

A mindenit! ...picit bõvebben? (Pl. hol készült az átalakítás?)


A garázsban. Vésõ, kalapács, reszelõ, kés, pillanatragasztó.

#26838
iMaty

iMaty

    vendég

  • fórumtag
  • 154 hozzászólás
A mindenit! ...picit bõvebben? (Pl. hol készült az átalakítás?)
- egy bolygó, két kerék -

#26839
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Történt egy kis "baleset" a nyergemmel, így lett belõle egy egyedi, anatómikus kialakítású új modell.

Feltöltött kép

#26840
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
amíg megjön a vázam egy kb 20 éves bianchival közlekedek ha van idõm. lehet vagy 2.2 kg a váz és egyszerûen nem tudom elhinni hogy ez valaha is elrepedne (acél)