Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#26761
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

nemkicsit rohadt volna rá a kezemre, meg amúgyis útálom :D az az érzés...brrr :D

Igen, peremes szingók. kisebb gördülési ellenállás, alkalmi vétel volt. 3500ft-ból (ugye 7ezer osztva kettõvel...) vegyél olyan külsõt és belsõt, amiben van defektvédelem, és belsõvel együtt 280g...és ha töltök bele löttyöt, akkor a defekt sem gáz.


De mégegyszer mondom, alkalmi vétel volt.
szerk.: és a kanárisárga cool :D


2mm lyuk az kicsi vagy nagy? nekem az elõretöltött lé azt nem fogta meg. szerencsére nem egyedül voltam.

#26762
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Látszik, hogy nem vagyok szingó tulajdonos, csak laikusként írtam a véleményem. De jó a téma, mert hamarosan én is szingó tulajdonos leszek és minél több infot magamba akarok szívni róla.

#26763
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Ha út közben komoly defektet kapsz egy szingós kerékkel, az elég nagy szopás. Le lehet feszegetni a szingót elvileg a felnirõl, de nagyon macerás lehet. Ha újat kell ragasztani, logikusan belegondolva nem fogsz tudni olyan precízet ragasztani, mert amúgy is 24órás procedúra egy szingót tisztességesen felragasztani, plusz nem fogod az út mellett tökéletesre leoldani a felnit.

A szingó versenyre pályára meg súlymániásoknak ajánlott. Edzésre meg csak úgy tekerészni nem érdemes ilyet venni, pont a problémás szerelhetõség miatt, meg drága is. A peremes szingó tulajdonképpen a szerelhetõségi porblémát igyekszik megoldani, megtartva a szingó elõnyeit.

Karbonfelnikre ajánlott a szingó ragasztása, bár létezik peremes karbonfelni is, félrecsúszik a gumifelrakáskor a szerszám és máris kész a baj.

Versenyzéskor is evidens a használat: könnyû szingós versenykerék, nyilván csak a versenyen használod, így egy szezoban csak a versenytávokat kell futnia a keréknek és a guminak is. Így tovább használható. Évközben meg nyúzod az edzõkereket.

Defektnél nem ragaszt az ember, felteszi az új szingót, felpumpál és hazateker finoman.

#26764
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Na, tisztázzuk: nem azért használok szingót, mert olyan nagy versenyzõ lennék. Ezt a bringát svájci használt importból vettem '91-ben 16500-ért, és ilyen kerekei voltak, kész... De életemben ezel bringáztam a legjobbakat, talán azért, mert akkor még fiatalabb voltam... Szép, muffolt váz, "cizellált" Shimano 600-as cuccal, oda nem adnám semmiért. Egy jó ideig nem használtam, ebben a szezonban vettem újra elõ, valszeg azért jártam így, hogy elöregedett a szingó oldala és kirepedt. Nem magam fogom az újat felragasztani, majd felragasztatom ott, ahol a szingót veszem.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#26765
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
köszi!
így már vágom!
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#26766
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Ha út közben komoly defektet kapsz egy szingós kerékkel, az elég nagy szopás. Le lehet feszegetni a szingót elvileg a felnirõl, de nagyon macerás lehet. Ha újat kell ragasztani, logikusan belegondolva nem fogsz tudni olyan precízet ragasztani, mert amúgy is 24órás procedúra egy szingót tisztességesen felragasztani, plusz nem fogod az út mellett tökéletesre leoldani a felnit.

A szingó versenyre pályára meg súlymániásoknak ajánlott. Edzésre meg csak úgy tekerészni nem érdemes ilyet venni, pont a problémás szerelhetõség miatt, meg drága is. A peremes szingó tulajdonképpen a szerelhetõségi porblémát igyekszik megoldani, megtartva a szingó elõnyeit.

Karbonfelnikre ajánlott a szingó ragasztása, bár létezik peremes karbonfelni is, félrecsúszik a gumifelrakáskor a szerszám és máris kész a baj.

Versenyzéskor is evidens a használat: könnyû szingós versenykerék, nyilván csak a versenyen használod, így egy szezoban csak a versenytávokat kell futnia a keréknek és a guminak is. Így tovább használható. Évközben meg nyúzod az edzõkereket.

#26767
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
és azt hogy ragasztom rá?
mert itt azt írogatta Exile, hogy beletelt neki egy kis idejébe, mire az elõzõ ragasztót leszedte...
nem értek hozzá(még) azért kérdezek ennyit..:)
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#26768
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

viszont azt nem tudom az út mellett megcsinálni mi?


Erre van a lötty. Kis lyukakat, ami tüske, szilánk, ilyesmi okoz, azokat el tudja tömíteni, max. vissza kell pumpálni a kiengedett levegõt. Nagy vágásra nem jó, de akkor valószínûleg egy belsõs köpeny is kuka lesz.
Vinni kell pótszingót.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#26769
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
olyan gumikesztyût használok,a miben van hintõpor, nem rohad a kezemre...;)

na akkor ez a peremes szingó egy jó dolog..:)
és a nem peremes?az is tudja ezeket?
viszont azt nem tudom az út mellett megcsinálni mi?
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#26770
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

gumikesztyû? :chin:
amúgy bringaszereléshez PR88 ;)

ezek a külsõk peremes szingók?
az miért jó? :)


nemkicsit rohadt volna rá a kezemre, meg amúgyis útálom :D az az érzés...brrr :D

Igen, peremes szingók. kisebb gördülési ellenállás, alkalmi vétel volt. 3500ft-ból (ugye 7ezer osztva kettõvel...) vegyél olyan külsõt és belsõt, amiben van defektvédelem, és belsõvel együtt 280g...és ha töltök bele löttyöt, akkor a defekt sem gáz.


De mégegyszer mondom, alkalmi vétel volt.
szerk.: és a kanárisárga cool :D

#26771
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts

Hát akkor nemnagyon lehetsz hozzászokva :D Nyáron mikor korlátokat meg ajtókat festettem, minden nap higítóval mostam kezet. Két hét után szerinted hogy nézett ki a kezem? :D egyhetes kézkrém terápiával azért rendbejött...


gumikesztyû? :chin:
amúgy bringaszereléshez PR88 ;)

ezek a külsõk peremes szingók?
az miért jó? :)
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#26772
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

Csak piszokul be lehet szipuzni tõle, úgyhogy négy küllõközönként inkább sétáltam egyet...


Hát akkor nemnagyon lehetsz hozzászokva :D Nyáron mikor korlátokat meg ajtókat festettem, minden nap higítóval mostam kezet. Két hét után szerinted hogy nézett ki a kezem? :D egyhetes kézkrém terápiával azért rendbejött...

szerk.: Szereztem két ilyen gumit: TUFO C S3 LITE...a kettõt vettem 7ezerért, és pár km van bennük, semmi kopás nincs rajta :D

#26773
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts

Csiszolópapír, és még jót is teszel, ha megkaristolod a felnit, mert az új ragasztó jobban fog kötni. De ha a régi ragasztó nincs rossz állapotban, akkor nem is fontos eltávolítani
Most olvasom, hogy Palmatex, ami nem hivatalos szingóragasztó, akkor inkább az elõbbi megoldás.


Na, válaszolok magamnak: a lakkbenzin nem, ellenben a nitrohigító remekül oldja a Palmatexet. Így konyhai mosogató-dörzsinél durvább mechanikai eszközt nem kellett bevetnem. Csak piszokul be lehet szipuzni tõle, úgyhogy négy küllõközönként inkább sétáltam egyet... De most már tiszta a felni.

Remélem, közben ti is rájöttetek, hogy a Performance csak paródia: pont azokat parodizálja, akik túl komolyan veszik ezt a dolgot...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#26774
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Cannondale

#26775
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
igen ebben van valami. szóval akkor 1 szavazat a nevesebb alura. ok
CAAD?? az valami alu rövidítése?

@Jettison: A vaz anyaga nem garancia semmire!
Versenyzesre szvsz ne egy ilyen nevenincs izet vegyel. Inkabb egy megbizhato alu, tutira jobb vaz! USA-ban tobb kriterium versenyzo azert versenyez CAAD-dal, mert kevesbe serulnek bukas soran, illetve kevesebbet buknak vele anyagilag ha megis. Emelett semmifele hatranyt nem szenvednek amiatt, hogy alu. Legalabbis ezt mondtak.



#26776
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
@Jettison: A vaz anyaga nem garancia semmire!
Versenyzesre szvsz ne egy ilyen nevenincs izet vegyel. Inkabb egy megbizhato alu, tutira jobb vaz! USA-ban tobb kriterium versenyzo azert versenyez CAAD-dal, mert kevesbe serulnek bukas soran, illetve kevesebbet buknak vele anyagilag ha megis. Emelett semmifele hatranyt nem szenvednek amiatt, hogy alu. Legalabbis ezt mondtak.

#26777
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
ahha, hát mondjuk szerintem aluvázként elég durván jó az a merida, az meg hogy hogy hívják úgy nem annyira izgat, hogy mennyit tudok rászánni. csak szerteném a lehetõ legtöbbet kihozni a pénzbõl.

Hát, én is új vázat szeretnék és szintén ezen a Meridán gondolkodom, de ez a 80.000 Ft-os ár pont olyan, hogy egy Meridáért sokallom és ha még egy kicsit hozzátennék, már gondolkozhatnék valami jobban csengõ névben (most is Meridám van, nem akarom bántani a márkát)



#26778
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

Hát, én is új vázat szeretnék és szintén ezen a Meridán gondolkodom, de ez a 80.000 Ft-os ár pont olyan, hogy egy Meridáért sokallom és ha még egy kicsit hozzátennék, már gondolkozhatnék valami jobban csengõ névben (most is Meridám van, nem akarom bántani a márkát)


Szerintem semmi baj a meridával, oké hogy egyesek szerint nincs "felnõve" a nagyokhoz (presztizsben), de mint azt jól tudjuk, a merida gyárt a nagyoknak :D
Minek tennél hozzá egy kicsit, ha ugyanazt kapod más felírattal?

#26779
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Hát, én is új vázat szeretnék és szintén ezen a Meridán gondolkodom, de ez a 80.000 Ft-os ár pont olyan, hogy egy Meridáért sokallom és ha még egy kicsit hozzátennék, már gondolkozhatnék valami jobban csengõ névben (most is Meridám van, nem akarom bántani a márkát)

#26780
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
Sziasztok!
Épp õj vázat keresek a meglévõ altrix helyére. Nemrég téma volt itt ezek a matrica nélküli karbon vázak. Tud ezekrõl valaki valami konkrétat? Pl milyen gyártók használják ezeket, minõség, megbízhatóság stb. Az ár elég fontos szempont jelenleg. Karbon vázra nagyjából ez az egy lehetõségem lenne.
Itt egy link róla:
http://cgi.ebay.com/...item4a9c9bf2e24
Vagy a másik lehetõség, hogy veszek egy alu vázat, pl ilyet:
http://www2.merida-b...ikes.Detail.189
Versenyzésre fogom használni, de mint mondtam nem tudok rá 2-3kilókat költeni sajnos. Esetleg ha van valakinek bármi ötlete, tapasztalata, hozzáfûznivalója vagy érve az egyik ill másik félhez, vagy egyéb vázakhoz azt szívesen fogadom. Van valakinek ilyen karbonváza itthon?
köszi elõre is a segítségeteket