Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#26741
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Igy lehetett javitani a defektet.


Ha most van egy 10000 Ft-s kulsod, es egy 3000 Ft-os belsod, kiszakad csunyan, akkor a javitas 13000-ba kerul, nem 26000 -be...

#26742
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
viszont ha modern karbonfelnis versenykereked van, azok szinte kivétel nélkül szingósak. Jó azért vannak peremesek is, de azok alu karbon kombinációjúak.

Külföldrõl nagyon jó áron lehet széles modellskálából válogatni. Én a CRCrõl vettem egy pár Continental Competition-t akcióban 25ezerért. Most ugyanez 120 Euro lenne. Még így is horrordrága volt egy peremes gumihoz mérve az árat. Alig várom a tavaszt, hogy kipróbáljam milyen lesz.

#26743
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

@eddie1978: Jol ertem, hogy defekt koltsegebe beleszamolod a kilyukadt gumit es az ujat is? Nagyon otletes! :D


Igy lehetett javitani a defektet.

#26744
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

@eddie1978: Jol ertem, hogy defekt koltsegebe beleszamolod a kilyukadt gumit es az ujat is? Nagyon otletes! :D

Egyebkent van aki szingoval is nagyon ritkan kap defektet. Es azt mondjak sokkal "kenyelmesebb". (persze nem azok, akik 11 barra fujjak, csak mert az van rairva maximumkent)

Raadasul a gumi is, de a komplett kerek meg foleg sokkal konnyebb.


Én egyáltalán nem éreztem, hogy kényelmesebb lenne, mint egy peremes gumi. Ahol jellemzen nincs üveg, ott esetleg a lötyi segíthet.

A másik, hogy szingos felnit, kereket szinte lehetetlen eladni. Meg ha venni akarsz szingot, akkor azt csak kevés márkából, nagyon kevés típust, még kevesebb boltban, viszont elég magas áron kapsz.

Peremesbõl meg dunát lehet rekeszteni annyi fajta, színû, árú, méretû, defektvédelmû van belõle.

Nekem mavic gp4-es felnim volt, campa record agyakkal, de mégis megváltam tõle egy drótos kedvéért, és ennek a konkrét oka a defekt javíthatatlansága, illetve a fentebb leírt gumi beszerzés szûkös lehetõségei voltak.

#26745
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Én versenyre tervezem, hogy kipróbálom a peremes szingót, ha defektet kapok tök mindegy, hogy mivel kapom. De, ha Mark Cavendish képes elmenni edzeni nyeregtáskával, pumpával, pótbelsõvel és peremes gumival, akkor nem értem, hogy egy hobbi bringás miért akar szingót a mindennapokra.

#26746
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
@eddie1978: Jol ertem, hogy defekt koltsegebe beleszamolod a kilyukadt gumit es az ujat is? Nagyon otletes! :D

Egyebkent van aki szingoval is nagyon ritkan kap defektet. Es azt mondjak sokkal "kenyelmesebb". (persze nem azok, akik 11 barra fujjak, csak mert az van rairva maximumkent)

Raadasul a gumi is, de a komplett kerek meg foleg sokkal konnyebb.

#26747
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,760 posts
DA, Ultegra, 105 az Octalink V1, a többi V2
Feltöltött kép



#26748
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

Tényleg keskenyebb egy Ocatlink-es Uletgra Hajtókar felfekvõfelülete mint az olcsóbbaké? vagy jó hozzá bármelyik Octalink-es középcsapágy?


nem jó bármelyik, csak a BB-5500, 6500 és a DA (7700)

109,5 mm egyébként (a dupla)

#26749
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Tényleg keskenyebb egy Ocatlink-es Uletgra Hajtókar felfekvõfelülete mint az olcsóbbaké? vagy jó hozzá bármelyik Octalink-es középcsapágy?

#26750
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
hát akkor az egyszeri parasztgyereknek nem lesz szingója!! :D
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#26751
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts
Volt Tufo peremes szingom. Egyszer meloba orszagutival mentem. Valami szeg vagy drotdarab felhasitotta az oldalat. Lotyi nem sokat szamitott a kb 10mm-es lyuknal. Mire betoltam lejartam a Campagnolo Pro-Fit pedal muanyagot a cipom talparol. Abban az esetben, ha nem megy utanad a szervizkocsi a tartalek kerekekkel, nagy szopas tud lenni egy defekt. Jo pumpa is kell hozza, mert hiaba bir 12bar-t, vagy tobbet a gumi, ha nem tudod felfujni addig. En 10-nel eltortem a pumpamat. Ja es draga volt: 8k a gumi + 2,5k a patent muanyag + uj kulso es belso, ami mar nem szingo volt, 5k. ~15000Ft-os defekt. Raadasul nem volt a gumiban 500km.

#26752
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 posts
Nekem is volt szingóm, kb. 6000 km-t szenvedtem vele. Szerintem kicsit jobban gördül, de ha megkopik a közepe, utána már nagyon könnyú defektet kapni. Én mondjuk egyet megragasztottam, és megvarrtam, egész jó lett, de nem valami egyszerû defektet javítani. Azért próbáltam ki, mert olcsó volt. A két felni, B+ agyak, sapim küllõk, két Vittoria szingó nem volt 20 E Ft.

#26753
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
Én használtam tufo szingot tufo lötyivel, meg conti szingot is, de az a véleményedm, hogy csak a szívás van vele, elõnye meg alig.

Konkrétan a szingo elég drága, illetve kevés a választék, szar felrakni, defekt esetén eldobod, bár nekem a gyári lötyi egész jó volt. Cipelheted a tartalék szingot, nem gurul jobban, nem kényelmesebb, para van vele, hogy mi van ha leugrik. stb.

Az elõnye kb. annyi hogy valamivel könnyebb egy hagyományos rendszernél, meg nem nagyon lehet felütni.

Hobbi bringára, ha már az van rajta elmegy, de napi és/vagy városi használatra szerintem tökéletesen felesleges.

De ha már szingo, akkor én a tufot ajánlom.

#26754
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

akkor a peremes szingót nem kell ragasztani ugye?(a felnihez)

Nem, nem kell, de ha jól tudom ezt is fel tudod ragasztani szingós felnire.
Úgy van, hogy az alján van képezve egy perem, és azt illeszted bele a felnibe, aztán felfújod. ennyi.

#26755
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
akkor a peremes szingót nem kell ragasztani ugye?(a felnihez)
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#26756
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

2mm lyuk az kicsi vagy nagy? nekem az elõretöltött lé azt nem fogta meg. szerencsére nem egyedül voltam.


Nemtudom...de erre van a másik lötty...

#26757
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

nemkicsit rohadt volna rá a kezemre, meg amúgyis útálom :D az az érzés...brrr :D

Igen, peremes szingók. kisebb gördülési ellenállás, alkalmi vétel volt. 3500ft-ból (ugye 7ezer osztva kettõvel...) vegyél olyan külsõt és belsõt, amiben van defektvédelem, és belsõvel együtt 280g...és ha töltök bele löttyöt, akkor a defekt sem gáz.


De mégegyszer mondom, alkalmi vétel volt.
szerk.: és a kanárisárga cool :D


2mm lyuk az kicsi vagy nagy? nekem az elõretöltött lé azt nem fogta meg. szerencsére nem egyedül voltam.

#26758
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Látszik, hogy nem vagyok szingó tulajdonos, csak laikusként írtam a véleményem. De jó a téma, mert hamarosan én is szingó tulajdonos leszek és minél több infot magamba akarok szívni róla.

#26759
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Ha út közben komoly defektet kapsz egy szingós kerékkel, az elég nagy szopás. Le lehet feszegetni a szingót elvileg a felnirõl, de nagyon macerás lehet. Ha újat kell ragasztani, logikusan belegondolva nem fogsz tudni olyan precízet ragasztani, mert amúgy is 24órás procedúra egy szingót tisztességesen felragasztani, plusz nem fogod az út mellett tökéletesre leoldani a felnit.

A szingó versenyre pályára meg súlymániásoknak ajánlott. Edzésre meg csak úgy tekerészni nem érdemes ilyet venni, pont a problémás szerelhetõség miatt, meg drága is. A peremes szingó tulajdonképpen a szerelhetõségi porblémát igyekszik megoldani, megtartva a szingó elõnyeit.

Karbonfelnikre ajánlott a szingó ragasztása, bár létezik peremes karbonfelni is, félrecsúszik a gumifelrakáskor a szerszám és máris kész a baj.

Versenyzéskor is evidens a használat: könnyû szingós versenykerék, nyilván csak a versenyen használod, így egy szezoban csak a versenytávokat kell futnia a keréknek és a guminak is. Így tovább használható. Évközben meg nyúzod az edzõkereket.

Defektnél nem ragaszt az ember, felteszi az új szingót, felpumpál és hazateker finoman.

#26760
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Na, tisztázzuk: nem azért használok szingót, mert olyan nagy versenyzõ lennék. Ezt a bringát svájci használt importból vettem '91-ben 16500-ért, és ilyen kerekei voltak, kész... De életemben ezel bringáztam a legjobbakat, talán azért, mert akkor még fiatalabb voltam... Szép, muffolt váz, "cizellált" Shimano 600-as cuccal, oda nem adnám semmiért. Egy jó ideig nem használtam, ebben a szezonban vettem újra elõ, valszeg azért jártam így, hogy elöregedett a szingó oldala és kirepedt. Nem magam fogom az újat felragasztani, majd felragasztatom ott, ahol a szingót veszem.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!