Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#26481
Posted 2010. January 15. - 23:34

#26482
Posted 2010. January 15. - 23:19

#26484
Posted 2010. January 15. - 18:12

jó guminak nincs feltétlenül nagyobb gördülési ellenállása, göröngyösebb úton (mondjuk egy átlagos magyar út) még jobb is a ballonosabb, gördülés szempontjából is. 20as gumi max tüköraszfalton lehet jobb ebben.
Ezt én is így gondolom. 19-21-23 közül nekem a 23-as gurult a legjobban.
#26485
Posted 2010. January 15. - 14:31

Én imádtam a 20-ast. Évekig csak olyanom volt (meg 19-es). Igaz, hogy lejtõzni és kanyarodni viszont nem tanultam meg tisztességesen
Amikor az elsõ 23-ast fölraktam, kb. olyan gördülésiellenállás-különbséget éreztem, mint az országúti-trekking váltáskor.
#26486
Posted 2010. January 15. - 13:29

Én imádtam a 20-ast. Évekig csak olyanom volt (meg 19-es). Igaz, hogy lejtõzni és kanyarodni viszont nem tanultam meg tisztességesen
Amikor az elsõ 23-ast fölraktam, kb. olyan gördülésiellenállás-különbséget éreztem, mint az országúti-trekking váltáskor.
Nekem 19-es Vittoriam volt a regi Malin, most 23-as (Pro3Race), de ez utobbi hatarozottan jobban gurul.
Amcsiban volt ember, aki tokolt is azzal, hogy merje is, mennyi az annyi.
Mivel a 19-es a terheles alatt relative jobban deformalodik (a meretehez kepest) es ez tobb energiat emeszt fel.
A footprint is kozel azonos.
#26487
Posted 2010. January 15. - 12:26

Én imádtam a 20-ast. Évekig csak olyanom volt (meg 19-es). Igaz, hogy lejtõzni és kanyarodni viszont nem tanultam meg tisztességesendöntött gyors kanyarokban sokkal instabilabb egy 20as gumi mint egy 23as. két azonos tudású lejtõzõ közül, biztos, hogy a 23assal menõ fog elõbb leérni, ha ugyanannyit kockáztatnak.

#26488
Posted 2010. January 15. - 11:14

Ekkora különbség van egy 19 és egy 20 vagy 23mm széles gumi között?! Nehezen hihetõ, ballonosságban biztos nincs akkora. Vagy jobban ráz?
#26489
Posted 2010. January 15. - 09:46

#26490
Posted 2010. January 15. - 08:55

azért szerintem 20as gumival elég rossz közlekedni, egy ideig én is híve voltam. de mezõnyversenyre használhatatlan
Ekkora különbség van egy 19 és egy 20 vagy 23mm széles gumi között?! Nehezen hihetõ, ballonosságban biztos nincs akkora. Vagy jobban ráz?
#26491
Posted 2010. January 14. - 23:52

amúgy a télimen így van, sh fékkar, campa egyforgáspontos fék, 23as gumi, de elfér azért, meg télen nem halok bele, ha kell tekernem 2t a finomállítón
nem fogok versenyezni....
#26492
Posted 2010. January 14. - 21:49

#26493
Posted 2010. January 14. - 21:01

feltettem a 20as conti külsõket az R500as kerekekre, és annyira minimális a túlnyúlása oldalirányba(lefordulni biztos nem fog:) ), hogy szerintem simán jók lennének a campa fékek is..
annyira jól néznek ki a Skeleton fékek..
#26494
Posted 2010. January 14. - 19:05

az aljas dolog lenne, ha egy shimano-s bringára campa fékeket tennék?? :icon_roll
Nem aljas, hanem sz**.Campan a gyorskioldo a fekkarnal van, Shimanonal a feken. Ergo nem lesz gyorskioldod. Ritkan kell, de azert hasznos.
feltettem a 20as conti külsõket az R500as kerekekre, és annyira minimális a túlnyúlása oldalirányba(lefordulni biztos nem fog:) ), hogy szerintem simán jók lennének a campa fékek is..
annyira jól néznek ki a Skeleton fékek..

Flickr
#26495
Posted 2010. January 13. - 15:44

A sima nokon nem könnyebb, mint az xtr.
Félig igaz, félig nem. A váltóbovdenezés tömege 33g/méter, a féké viszont 54g/méter. A nokon alumínium egységesen 38g/méter, az alligator 27,5 g/méter.
#26496
Posted 2010. January 13. - 10:29

Na igen, ezt a lehetõséget én is ismerem de azt nem tudtam, hogy ez bringára nem vonatozik. Azért egy próbát megér.
Mindenesetre autóval kb 30.000-et közlekedet egy évben, vagyis ez beleférhetne akár az általam fizetett útadóba is.
KP
Ez kerékpárokra nem vonatkozik. A közútkezelõ minden lehetséges indokkal próbál kibújni a fizetés alól, még az autósoknak is elenyészõ%a kap pénzt plusz az autósok zöme biztosítást, 100%uk (na jó 99% mert a határmentiek kint takolnak) benzinbõl útadót fizet, egy kerékpáros semmit nem fizet. Hiába dokumentálnál te akármit, leráznak hogy miért nem kerülted ki, vagy te mennyivel járulsz hozzá az utak karbantartásához. kb ennyi hirtelen. (azzal már ne engem ostromoljatok, hogy az illetékes "elvtársak" ebbõl mennyi pénzt lopnak el
)
Kubai: a barátod ennyire pénzes, hogy egy Spengle karbonkerékkel télibringázik, vagy ennyire hülye?![]()
Más: tud valaki olyan defektlöttyöt belinkelni, amit bele lehet tölteni szingszelepes (országúti) belsõbe?
#26497
Posted 2010. January 12. - 23:28

Biztos bele lehet juttatni fecskendõvel is. Ködös nekem ez az egész defektlötty téma úgy ahogy van, de jó lenne a szingómnak egy kis extra védelem. A sok megválaszolatlan kérdés miatt sem merek belevágni egy tubeless MTB kerékszett építésébe.
Jobban is jártál, hogy nem lett a tiéd a Spengle kerék, egyik ismerõsöm is vett egy pár használtat, de nagyon sok baja volt vele, neki is volt tengelytörés, ezek a kerekek több mint 10éves konstrukciók, egyszerûen elhasználódnak, egy kis sérülés vagy hiba a szövetben néhány év alatt szétrázhatja a kereket. A barátom majdnem 200ezerért vette a párt, ha jól emlékszem alig tudott belõle 50ezer körül kiszállni. Én 20ezret sem adtam volna az elsõkerékért. Max ha lenne egy retro triatlonkerékpárom. Néha megversenyeztetném egy sprint ,max rövidtávon.
Tufo szingoban tufo lötyit használtam. Igazából jól mûködött, de azt a lyukadás után kell beletenni, nem elõtte.
#26498
Posted 2010. January 12. - 23:22

Csak simán menõ, nekem a leendõ gizdulós-pályázós bringámba lett volna, Õ tulajdonképpen ugyanerre használja, de idéntõl valszeg a BVSC-ben pályázik, és ott fogja néha belecsattintani a bringába.Jobban is jártál, hogy nem lett a tiéd a Spengle kerék, egyik ismerõsöm is vett egy pár használtat, de nagyon sok baja volt vele, neki is volt tengelytörés, ezek a kerekek több mint 10éves konstrukciók, egyszerûen elhasználódnak, egy kis sérülés vagy hiba a szövetben néhány év alatt szétrázhatja a kereket. A barátom majdnem 200ezerért vette a párt, ha jól emlékszem alig tudott belõle 50ezer körül kiszállni. Én 20ezret sem adtam volna az elsõkerékért. Max ha lenne egy retro triatlonkerékpárom. Néha megversenyeztetném egy sprint ,max rövidtávon.
Matt: Bikemag apróban volt...kb 5 percet volt fent

Szerk.: egyszer volt egy nemgyengén túlárazott, viszont példaértékûen megépített retro triatlonbringa az apróban...revX-ekkel, acélváz...stb. Mostanában nagyon rákattantam a Retro cuccokra

#26499
Posted 2010. January 12. - 21:16

Jobban is jártál, hogy nem lett a tiéd a Spengle kerék, egyik ismerõsöm is vett egy pár használtat, de nagyon sok baja volt vele, neki is volt tengelytörés, ezek a kerekek több mint 10éves konstrukciók, egyszerûen elhasználódnak, egy kis sérülés vagy hiba a szövetben néhány év alatt szétrázhatja a kereket. A barátom majdnem 200ezerért vette a párt, ha jól emlékszem alig tudott belõle 50ezer körül kiszállni. Én 20ezret sem adtam volna az elsõkerékért. Max ha lenne egy retro triatlonkerékpárom. Néha megversenyeztetném egy sprint ,max rövidtávon.
#26500
Posted 2010. January 12. - 20:37

Ez kerékpárokra nem vonatkozik. A közútkezelõ minden lehetséges indokkal próbál kibújni a fizetés alól, még az autósoknak is elenyészõ%a kap pénzt plusz az autósok zöme biztosítást, 100%uk (na jó 99% mert a határmentiek kint takolnak) benzinbõl útadót fizet, egy kerékpáros semmit nem fizet. Hiába dokumentálnál te akármit, leráznak hogy miért nem kerülted ki, vagy te mennyivel járulsz hozzá az utak karbantartásához. kb ennyi hirtelen. (azzal már ne engem ostromoljatok, hogy az illetékes "elvtársak" ebbõl mennyi pénzt lopnak el
)
Kubai: a barátod ennyire pénzes, hogy egy Spengle karbonkerékkel télibringázik, vagy ennyire hülye?![]()
Más: tud valaki olyan defektlöttyöt belinkelni, amit bele lehet tölteni szingszelepes (országúti) belsõbe?