Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#25781
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

A kérdés ez volt:

"Egyéb olcsóbb megoldás?"


"õsi román szokás"
"sikeres ember ilyet nem csinál"
Index fórumon aranyköpések, majd késõbb szállóigék :)

#25782
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

koskormányon legbelülre nem lehet, vagy nem érdemes feltenni a montis váltókrokat? mert akkor csak 2 fékkar kéne, amit lehet olcsón szerezni, akár újat is.


Új 10-es Campagnolo Veloce fékváltókart (pár) már 75 eurótól lehet kapni. Általában 110-140 ugyan, de valószínûleg a 11-es Athena miatt található mostanában olcsóbb is. Ez (75 E.) már túl sok? Régebbi 8-as Xenon-t, Mirage-t, 9-es Veloce-t, Centaurt kb. 40 eurótól használtan, 60-tól újonnan. Néha Chorus vagy Record is akad, de azok jóval ritkábbak.
A brit biciklisták (Derailleur Gears Q&A) közt eléggé elterjedt a Campagnolo fékváltókarral való modernizálás, ezzel ui. tudnak hibrid rendszereket is mûködtetni (azaz ehhez a Campánál olcsóbb Shimano sor, hátsóváltó), kis bowdenbefogási módosításokkal. A Campa fékváltókarok viszont olcsóbbak (jelentõsen), könnyebbek, javíthatók (szerintem jobbak is, bár a 105-ös Shimano sõt az újabb 9-es Tiagra is épp elég jó).
Koskormányon, ha épp alul fogsz, onnan, alulról is akarsz váltani, ezért sem érdemes montis váltókarral bajlódni. Az egydimenziós montis embereknek át kell magukat programozniok az igazi biciklizéshez!

#25783
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Hát köszi szépen! :) Nagyon szerettem volna új bringát venni, de nincs rá pénzem egyelõre, így megtettem ami tõlem telt és a pénztárcám bírta... :D


Ezek (ill. a szövegkörnyezet) szerint olasz csapágyház, azaz 70 mm-es és jobbmenetes jobboldalt is. Loctite 232-t tettem hasonlóan jobboldalon is jobbmenetes (de más menetû) régi francia biciklik jobboldali meneteire. Betekeréskor eleve erõsen meg kell bikkantani! Kitekeréshez van egy külön szerszám, a helyi bicikliklubból kölcsönöztem egyszer, de mehet anélkül is, óvatos, pontos satuzással (többször sikerült).
Ha még egy 8-as Chorus (vagy Record, Centaur, Veloce) fékváltókart is szereznél hozzá, az ,,egyelõre" szót el is felejtheted, nem kell ennél jobb bicikli (csak profi élversenyzõknek, külön szerelõgárdával). Mondjuk jövõre, idén élvezd ezt. Elismerésem a gondos, szép munkáért (nekem ugyan az eredeti szín jobban tetszett, de az új is szép)!

#25784
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

És sikeres ember ilyet nem csinál.



A kérdés ez volt:

"Egyéb olcsóbb megoldás?"

#25785
RMate

RMate

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 posts
Mindenkinek köszönöm az elismerést a bicajhoz! A váz festés topikba megy a mester elérhetõsége, de a komment végén megadom azért itt is. Mindenképp megpróbálom a felsorolt dolgokat, mert április 24-én szeretnék vele elindulni a Balaton körül. Egyébként aki a képeken látható úriember, na õ festette a vázat. A bowdenezéshez köszi a tippet, valamikor meg akarom csinálni majd az újrabowdenezést, mert régi már és a bowdenházat nem tudom megtakarítani, bár maguk a bowdenek nagyon pöpec állapotban rozsdamentesen vannak még. :D

Tehát a mester:
Holtay István
9813 Gersekarát (Vas megye)
Tel.sz.: 06705763566

#25786
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

végre megtértél. köszöntelek a hívõk között. :)


Hosszútávú project :) nem fogom kihajítani a kukába a dura ace szettemet... :D

#25787
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,387 posts

MINDEN elismerésem, és hatalmas gratuláció az elképzelés megvalósításáért, és a kivitelezés minõségéért, elsõosztályú munka.


Ja és lõjetekle, campagnolo-t akarok! :D


végre megtértél. köszöntelek a hívõk között. :)

#25788
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,387 posts

Sziasztok! Van egy fasza kis Reynolds 501-es vázra épített gipiemme szettel szerelt bringám. Itt látható. Mint látható, egy komoly ráncfelvarráson esett át, azonban sajnos azzal a helyzettel állok szemben, hogy a középcsapágy széttekeredik, jobban mondva a jobb oldali csésze letekeredik már egy nem túl hosszúnak mondható 70km-es tekerés közben is. Kicseréltem a tengelyt benne, de teljesen hiába, még így is letekeredik. Egyéb tippeket és ötleteket várnék hozzáértõ emberektõl.


elõször is gratula,mert nagyon szép lett a bicó. a festés qrva jól néz ki. 1 ötlet: vlszínû a homokfúvás kiszedett némi piszkot,festéket a cs.házból,és ez lehet a gond. ki kellene szedni a középrészt,megtakarítani a felületeket,és ezután a jobb oldalát menetrögzítõvel kellene összerakni. ne használj belõle túl sokat,csak néhány csappet. utána is szét lehet majd szedni,csak több kraft kell majd hozzá. még 1 javaslat: a h.fék bovdenjét ha a stucni/homlokcsõ másik oldalán vezeted el,lehet,hogy kicsit könnyebb lesz fékezni vele. így kicsit természetesebb ívet követ a bovden.

#25789
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

Hát köszi szépen! :) Nagyon szerettem volna új bringát venni, de nincs rá pénzem egyelõre, így megtettem ami tõlem telt és a pénztárcám bírta... :D


MINDEN elismerésem, és hatalmas gratuláció az elképzelés megvalósításáért, és a kivitelezés minõségéért, elsõosztályú munka.


Ja és lõjetekle, campagnolo-t akarok! :D

#25790
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts

Sziasztok! Van egy fasza kis Reynolds 501-es vázra épített gipiemme szettel szerelt bringám. Itt látható. Mint látható, egy komoly ráncfelvarráson esett át, azonban sajnos azzal a helyzettel állok szemben, hogy a középcsapágy széttekeredik, jobban mondva a jobb oldali csésze letekeredik már egy nem túl hosszúnak mondható 70km-es tekerés közben is. Kicseréltem a tengelyt benne, de teljesen hiába, még így is letekeredik. Egyéb tippeket és ötleteket várnék hozzáértõ emberektõl.


Respect a bringa, sok meló lehetett vele. A festést ki csinálta? Szerintem mást is érdekelne az elérhetõsége, esetleg az ár pl. a vázfestéses topicban...

A középcsapágyas problémára én menettömítõt mondanék, pl kis szilárdságú loctite 222. 1500 körül van egy 5ml-es. Szerintem elég az utolsó pár menetet bekenni, mert különben nem tudod majd kiszedni. Korrózió ellen is véd.

Van egy leak lock nevû anyag is, ez nem keményedik meg teljesen, hanem gumiszerû marad. Az oldalon az utolsó: http://soos.hu/wsweb...=KAT022#2000725
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#25791
RMate

RMate

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 posts
Hát köszi szépen! :) Nagyon szerettem volna új bringát venni, de nincs rá pénzem egyelõre, így megtettem ami tõlem telt és a pénztárcám bírta... :D

#25792
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Sziasztok! Van egy fasza kis Reynolds 501-es vázra épített gipiemme szettel szerelt bringám. Itt látható. Mint látható, egy komoly ráncfelvarráson esett át, azonban sajnos azzal a helyzettel állok szemben, hogy a középcsapágy széttekeredik, jobban mondva a jobb oldali csésze letekeredik már egy nem túl hosszúnak mondható 70km-es tekerés közben is. Kicseréltem a tengelyt benne, de teljesen hiába, még így is letekeredik. Egyéb tippeket és ötleteket várnék hozzáértõ emberektõl.


Bocs, hogy segítõ választ nem adok, de igazán dícséretes dolog, hogy ilyen szépen ki lett pofozva a bringa.

#25793
RMate

RMate

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 posts
Sziasztok! Van egy fasza kis Reynolds 501-es vázra épített gipiemme szettel szerelt bringám. Itt látható. Mint látható, egy komoly ráncfelvarráson esett át, azonban sajnos azzal a helyzettel állok szemben, hogy a középcsapágy széttekeredik, jobban mondva a jobb oldali csésze letekeredik már egy nem túl hosszúnak mondható 70km-es tekerés közben is. Kicseréltem a tengelyt benne, de teljesen hiába, még így is letekeredik. Egyéb tippeket és ötleteket várnék hozzáértõ emberektõl.

#25794
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

koskormányra MTB váltást szerelni õsi román szokás


És sikeres ember ilyet nem csinál.

#25795
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
koskormányra MTB váltást szerelni õsi román szokás

#25796
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
koskormányon legbelülre nem lehet, vagy nem érdemes feltenni a montis váltókrokat? mert akkor csak 2 fékkar kéne, amit lehet olcsón szerezni, akár újat is.

#25797
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
konyoklo esetleg? raszerelheto a jelenlegi kormanyra, es nem kell valtokarokat cserelni

BBB BHB-52 AeroBase (Korm
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#25798
vendég_konadew88_*

vendég_konadew88_*
  • vendég
Kona Dew bringámat sokat használom országúton. Rájöttem hogy a kormányon könyökölve legalább 5-6 km/h-val gyorsabb tudok lenni szembeszélben.
Kérdésem a következõ: kormány, stucni csere még viszonylag olcsón meglenne országutira, azonban itt jön a nehézség, hogy váltós fékkarnak 3x8at kéne tudnia, hogy kihasználjam a gyári váltókat... Namost ez még 2x15.000 Ft ha a shimano-kat nézem. Egyéb olcsóbb megoldás? :)

#25799
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

Pedig az authort ugyanaz a cég árulja itthon, mint a cseheknél. Nincs hazai forgalmazó.



különbség valószínuleg az áfa, a szállítás és árfolyamkockázat-mentesítés díja

#25800
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,387 posts

Apr

és ez sem okozhat csalódást
nagyon szép a daytona hajtómû, kár hogy az egész bringa ronda mint a bûn.
kérdés hogy a campa váltó és sram sor hogy zenél.
legalább fél éve hirdeti!


én megmondom neked: nagyon jól "zenél". én 9-es veloce fékváltókarral/váltóval 9-es dura ace sort mûködtettem. hibátlanul tette a dolgát.