Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#25681
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Volt egy felütéses defektem, a külsõ kb 2-3mm hosszan kiszakadt. Tettem bele belsõjavító foltot, de nagy nyomás alatt így is kidudorodik. Lehet ezt valahogy javítani (régi külsõdarabot belevágni vagy ilyesmi)?
Alig párszáz km van benne, 10k feletti külsõ :(


Én apró lyukakat a külsõn pillanatragasztóval szoktam javítani, nem tudom, hogy ekkoránál mûködne-e még.

#25682
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Volt egy felütéses defektem, a külsõ kb 2-3mm hosszan kiszakadt. Tettem bele belsõjavító foltot, de nagy nyomás alatt így is kidudorodik. Lehet ezt valahogy javítani (régi külsõdarabot belevágni vagy ilyesmi)?
Alig párszáz km van benne, 10k feletti külsõ :(
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#25683
iMaty

iMaty

    vendég

  • fórumtag
  • 154 hozzászólás

Ha SIS-es váltókarod van, akkor egy ideig elfelejtheted a kilences sort. Végy nyolcasat, hozzá való lánccal! 1. mert olcsóbb, 2. mert a nyolcas sort tudja kezelni a SIS váltókar. Amúgy a váltónak mindegy a váltókar, a lényeg a bovdenhúzás. Arra a kerékre felmegy a hetes kazetta is, ha a váltókarod annyit tud. Lényeg, hogy jár hozzá távtartó, amit fel kell tenni a kerékre. Tehát a több fokozathoz elõször a váltókart kell kicserélni.
(SIS-en én az alsócsõre szerelt hagyományos váltókart értek, általában 5-6-7 sebességgel.)


Nekem 7-es alsócsöves váltókarom van 8-as sorral. Túl kell húzni, és akkor viszi :)
- egy bolygó, két kerék -

#25684
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Szerintem is simán lehet országutizni komolyabb testsúllyal is. Maximum gyakrabban centíroz az ember, vagy vesz egy erõsebb kerékszettet. Az már más kérdés, hogy országútival meg kell tanulni biciklizni, nem mindenen átmenni, kátyút kerülni vagy átugrani...
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#25685
dutsh

dutsh

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
  • LocationBp22
Hmm,
hát nagyon köszi a hozzászólásokat, megnyugtató azért.

@bloke
Igen, a 32 küllõs kerekeknél nem akarok ritkábbal kísérletezgetni, ezt énis így gondolom.

#25686
Vidinger

Vidinger

    vendég

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás
Én 125 kg voltam mikor elkezdtem kerekezni és 20as gumik voltak a felnin de nem lett semmi gond.Pedig nálunk igazán rossz utak vannak és sikerült is megfognom jó pár lyukat. Ja! Meg semmi extra felni csak egy RemerX Stormy 13-622. Ha ez a felni engem kibírt akkor gondolom hogy valami komolyabb gyártónak még tartósabbak a kerekei.

#25687
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Van egy fajta, számomra érthetlen, hozzáállás az országútihoz, miszerint azzal csak autópályaminõségû aszfalton lehet menni.


Menj néhányszor végig vele Újpesten, a Görgey utcán vagy mondjuk a Dunakeszi reptéren! ;)
Én az útminõséggel kapcsolatos negatív tapasztalataimat még Csepelen és vonzáskörzetében szereztem egy BCA nyergében. Nem volt kellemes azokon az utakon közlekedni, pedig annak a bringának még relative vastag gumijai voltak. Igaz, ennek már van vagy húsz éve, ha nem több.

#25688
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Van egy fajta, számomra érthetlen, hozzáállás az országútihoz, miszerint azzal csak autópályaminõségû aszfalton lehet menni. Sokan használnak 20-as gumit, lehet, hogy innen ered. Ha nagyon aggódtok a súly miatt, akkor tegyetek bele 25-öset, vagy akár 27-eset, azt akkor már mehettek Paris-Roubaixra is.

#25689
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Nyugodtan vedd meg bármelyiket, 115 kg még nem extrém nehéz, ennyit el fognak bírni. A probléma leginkább keréknél lehetne, de szerencsére ezekben 32 küllõs, nagyon erõs kerekek vannak (a Meridában legalábbis, nekem is még megvan az eredeti kerék).


No ezzel kiakasztottál, de rendesen... én is ebben a súlyban vagyok és emiatt nem mertem outit venni már legalább tizenöt éve. :(
(nomeg a fõvárosi utak minõsége miatt)

#25690
Vidinger

Vidinger

    vendég

  • fórumtag
  • 40 hozzászólás
Van 10 sebességes pozicionált alsócsöves váltókar is. Én azt használom és nekem mûködik rendesen. Tiagra agy,105-ös sor,105-ös lánc persze mindkettõ 10 sebességes. a Váltókar pedig Dura-Ace SL-7800 10s. Ez a váltókar állítható hogy pozicionált legyen vagy sem,de én ajánlom hogy aki alsócsöves váltókart akar felszerelni az okvetlen pozicionált legyen mert másképp elég húzós.Nehéz a pontos váltás ha nem pozicionált meg hát ugye még te a láncvonalat állítod addig csak egy kézzel tudod fogni a kormányt és ha gödröt találsz az úton (márpedig fogsz találni) akkor már meg is van a baj.A legtöbb esetben nagy csattanás a vége.

#25691
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Nyugodtan vedd meg bármelyiket, 115 kg még nem extrém nehéz, ennyit el fognak bírni. A probléma leginkább keréknél lehetne, de szerencsére ezekben 32 küllõs, nagyon erõs kerekek vannak (a Meridában legalábbis, nekem is még megvan az eredeti kerék).

#25692
dutsh

dutsh

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
  • LocationBp22
Üdv!

Egy véleményt szeretnék kikérni.

A kérdésem a következõ:
Szeretnék nemsokára egy országúti bicót, a kiszemeltek a viszonylag könnyen elérhetõ nagyjából belépõ szintû fékváltósok (Gepida810 , Gepida 930, Merida 880-16; stb. stb. e kategórián belül).
A problémám csak az, hogy nem vagyok túl könnyû (~ 115 kg) és fõleg a vázakról (nem kifejezetten ezekrõl, kicsit drágábbakról) úgy hallottam ridegségük miatt amúgy is elég hajllamosak repedni nálam sokkalta könnyebb emberek alatt is. Felhasználási célterület hobbi teljesítménytúrázós tekergetés lenne és nem gyötörném halálra, csak azt szeretném megtudni érdemes -e ilyenekben gondolkodnom, vagy Véleményetek szerint több lenne vele a kiadás és csalódás, mint az élvezet?
A miheztartás végett eddig egy Magellán Crater Alivio-val toltam, nem elsõsorban terepen (slick gumival), a korlátait a súlyom függvényében tiszteletben tartottam, 6 év és kb. 15-16e km alatt egy láncnyúlás és racsnikopás okán kellett beruháznom javításokba minden más pöccre megy. Lényegében tehát arra lennék kíváncsi, hogy a fent említett jószágoktól is elvárhatok -e hasonlókat, hasonló hozzáállás mellett vagy csak egy pénztemetõ lenne a dologból? (nemcsak vázra gondolok feltétlen, akármi alkatrészre)

Bármi véleményért elõre is Köszönöm!

#25693
iMaty

iMaty

    vendég

  • fórumtag
  • 154 hozzászólás

Eredmenyek:
M

Rosszul tudtam a sajatomat 13:39, nem 49. Ennyi edzessel es tulsullyal nagyon elegedett vagyok. :)


Én nem vagyok a listán, de meg is érdemeltem :) Amilyen kálvária volt az egész (mármint nekem - nem lett kész a nyári bicó, a téli odafelé megdöglött, kikéstem a rajtot, végül ott helyben kértem kölcsön valakitõl egy gépet), örülök, hogy végül elindultam, fölértem... Soma, a szervezõ pedig utólag megsúgta, hogy 13:29-et mentem. Majd jövõre megint jobb lesz :D
- egy bolygó, két kerék -

#25694
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

helló!

segítséget kérnék.
új kerekeket tervezek venni mert a mostaniban gyakran eltörik a hátsó tengelyem. nem igazán bírja a 125kg-ot. (naygon olcsó kerekek 10.000 volt a 2)
azt javasolták hogy kazettás agy jobban mûködne.
valószínû rendelni fogok.
az lenne a kérdésem hogy ezek a cuccok mûködnek egymással?
illetve ezek a kerekek a relatíve kevés küllõvel bírni fogják a súlyt?

Shimano R500 Clincher Wheels | Buy Online | ChainReactionCycles.com
Shimano Tiagra Cassette 9 Speed HG50 | Buy Online | ChainReactionCycles.com
Shimano Nexave Rear Derailleur C600 | Buy Online | ChainReactionCycles.com
Shimano HG73 Chain 9 Speed | Buy Online | ChainReactionCycles.com

mint az nagyjából látszik is nincs rá túl sok pénzem. csak városban rohangálós bringába kellene...

köszi a segítséget!


Ha SIS-es váltókarod van, akkor egy ideig elfelejtheted a kilences sort. Végy nyolcasat, hozzá való lánccal! 1. mert olcsóbb, 2. mert a nyolcas sort tudja kezelni a SIS váltókar. Amúgy a váltónak mindegy a váltókar, a lényeg a bovdenhúzás. Arra a kerékre felmegy a hetes kazetta is, ha a váltókarod annyit tud. Lényeg, hogy jár hozzá távtartó, amit fel kell tenni a kerékre. Tehát a több fokozathoz elõször a váltókart kell kicserélni.
(SIS-en én az alsócsõre szerelt hagyományos váltókart értek, általában 5-6-7 sebességgel.)

#25695
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Eredmenyek:
M

Rosszul tudtam a sajatomat 13:39, nem 49. Ennyi edzessel es tulsullyal nagyon elegedett vagyok. :)

#25696
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Akkor mi tartott vissza? :)

#25697
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

Volt valaki vasárnap mészkõhegyet mászni? Mennyit mentetek?


én nem voltam,de akár naponta kimehetek a Naszályba mivel Vácon lakok:)

#25698
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
En voltam, 13:49 lett az enyem. kb. 1/2 perccel jobb mint tavaly.

#25699
iMaty

iMaty

    vendég

  • fórumtag
  • 154 hozzászólás
Volt valaki vasárnap mészkõhegyet mászni? Mennyit mentetek?
- egy bolygó, két kerék -

#25700
csika

csika

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni olyan ügyben, hogy vettem BBB look stoplit és költözködés után észrevettem, hogy a dobozból kiestek a csavarok+alátétek! Nincs hozzá vkinek elfekvõben?