Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#25661
antrios

antrios

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
sziasztok,

szakértõk segítségét kérném, hosszútávfutás után most kezdek triatlonozni (cél: közép/hosszútáv, de nem versenyezni).
Biciklit vennék, anyagi lehetõségeimhez képest jelenleg két jelölt van, olvasgattam utánuk, meghallgattam hozzáértõket, de nem igazán tudom, melyikkel induljak el.

Az egyik egy Neuzer Altrix Whirlwind RS 105 (ez az olcsóbb, Shimano 105ös váltóval, Tektro fékekkel és Suntour Superbe hajtómûvel ), a másik egy 2010 TREK 1.2 bringa (Shimano Sora váltóval és fékkel, Bontrager komponensekkel).

Mivel még kell ezazamaz kiegészítõ, azok tovább dobják az árat, tehát minden érv és tanács számít, ami a drága bringa mellett/ellene szól.

Minden választ köszönök!

#25662
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Ugyes marketing gepezet volt az, ami beadta a koztudatba, hogy az ipari csapagy jobb, mint a hagyomanyos konuszos.

#25663
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
szerintem a B változat. DT evo küllõkkel..:)



mVik, szerintem is cserélj golyókat,nagy valószínûséggel az lesz a megoldás, de szerintem azok már rég óta nem gömb formájúak..:)
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#25664
sasi123

sasi123

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,969 posts
Szia,
Én most váltottam az általad vázolt B változatról az A változatodra.
B-vel is megvoltam elégedve, de sokkal jobban gurulnak a Mavic kerekek, szettben. 90 kg környékén terhelem és jó pár km megtétele után se jelentkezik semmi probléma.
Talán a Mavic Aksium kicsit több odafigyelést igényel. Lényeges különbség a kevesebb küllõ, és ha jól tudom a 105-s agyak nem ipari csapágyasak még. Nekem legalább is nem azok vannak.

#25665
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Sziasztok!
Régi japán SR országúti pedálom van, és egy ideje nagyobb terhelésnél, recseg-ropog, szinte pattognak a csapágygolyók. Ez az állapot nagyjából állandósult mindkét pedálban. Újrazsíroztam rendesen, de rövid idõ elteltével visszatér mindig a recsegés. Van ötlete valakinek, hogy mit rontok el?


A golyók cserélhetõek? Ha igen, akkor azt még megérné kipróbálni, nem egy nagy beruházás.

#25666
mVik

mVik

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts
Sziasztok!
Régi japán SR országúti pedálom van, és egy ideje nagyobb terhelésnél, recseg-ropog, szinte pattognak a csapágygolyók. Ez az állapot nagyjából állandósult mindkét pedálban. Újrazsíroztam rendesen, de rövid idõ elteltével visszatér mindig a recsegés. Van ötlete valakinek, hogy mit rontok el?

#25667
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Ha tartós kereket akarsz, akkor az utóbbi.

#25668
vendég_konadew88_*

vendég_konadew88_*
  • vendég
Lehet hogy nem olyan egyszerû a kérdés mint ahogy gondolom, de melyik mellett tennétek le a voksotokat, milyen egyéb megoldásotok lenne?
Adott két kerékszett, amik közül választani kéne:
Mavic Aksium kerékszett aggyal, vagy Mavic CXP33 (32küllõs) Shimano 105-ös szettel?
A gumi mindkét esetben Continental Ultra Race lenne 622-23-as méretben...

Ötleteket, válaszokat elõre is várom! :)

#25669
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

Az én ötletem, hogy egy 1989-ben készült váznál elõfordulhat, hogy nem tökéletes a csapágyház kidolgozottsága, mivel akkor még nem külsõ csapágyhoz tervezték a vázakat. El kell vinni egy olyan mûhelybe, ahol meg tudják csinálni a csapágyház párhuzamosra munkálását. Nem tudom mi a magyar szakkifejezés, angolul bottom bracket facing-nek hívják és ezzel a szerszámmal csinálják
Feltöltött kép


asszem homlokmaró a neve. nem csak ezzel kellene dolgozni. sztem a cs.ház menetét is át kéne vágni.

#25670
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Csak a Time villa tobbet erhet. A vaz mondjuk a fejcso hosszabol itelve nagyobbnak tunik 58-asnal.

#25671
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
Rotwild-ért? Nem értek az országútikhoz, de a Rotwildnek nem nagyon van monti váza 200ezer alatt, szóval az országúti cuccai se lehetnek rosszak.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#25672
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
szerintem nem az. elég régi váz, persze ettõl még lehet jó, de kb ez reális ár érte...

#25673
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
vagy lopott, vagy meg van szorulva
(szerintem lopott)
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#25674
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Erre nézzetek már rá, estleg megvenném, de nem akarok valami átbaltázás áldozata lenni.
Apr

#25675
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
egyszer dolgoztam egy muhelyben ahol ilyen campa szerszam volt. egy alom hasznalni... es egy remalom kifizetni. emlekszem a kes resze el volt kopva, a cseredarab £99 volt. nagyker aron.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#25676
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Az én ötletem, hogy egy 1989-ben készült váznál elõfordulhat, hogy nem tökéletes a csapágyház kidolgozottsága, mivel akkor még nem külsõ csapágyhoz tervezték a vázakat. El kell vinni egy olyan mûhelybe, ahol meg tudják csinálni a csapágyház párhuzamosra munkálását. Nem tudom mi a magyar szakkifejezés, angolul bottom bracket facing-nek hívják és ezzel a szerszámmal csinálják
Feltöltött kép

#25677
richard81

richard81

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
Sziasztok,

Felvetem itt is az alábbi recseg-ropog-pattog problémám.
A váz egy kb. 1989-es Peugeot Tourmalet HLE(3 hónapja homokfúvás, újrafényezés történt). Egy 2-es integrált Shimano Tiagra hajtómû lett beszerelve és 2010 februárjában lett kész a bringa. (Ami a régi: a hátsó felni, a hátsó váltó, váltókarok és a pedál/-már próbáltam másik pedállal is, de ugyanúgy 'pattog'. Szóval szinte minden új rajta.)
440 km lett megtéve az új dolgokkal.
A szervizbe már 3x visszamentem ezzel a recsegés-ropogás problémával, minden alkalommal szétszedték, bekenték, összeszerelték, újrahúz minden csavart ..., azonban kb. 1,5 nappal késõbb ismételten elkezdõdött.
Most megint bent van, de már kezd elegem lenni a szervizbe járásból.

Köszönöm elõre is az ötleteket.

#25678
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
összerakni alapól hintõporral érdemes szerintem. kicsit körbedörgölni a felfújt külsõt, pláne téli bringába, amin úgyse cserélget annyit külsõt az ember, plussz kap levest rendesen

#25679
Vidinger

Vidinger

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts

vastag vászon vagy ilyesmi, pont ma csináltam ilyet, vulkanizálóval külsõ belsõ fele beken, hagyni száradni, utána a vászonból kivágott foltot bele, ragasztó körülötte letöröl, összerak, felfúj, edzeni még jó lesz alapon


csak mielõtt beleteszed a belsõt ajánlatos a javított felületet megszórni egy ki hintõporral mert én már jártam úgy hogy nem töröltem le rendesen a ragasztót és utána beleragadt a belsõ és a következõ szétszerelésnél csak pislogtam :)

#25680
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
vastag vászon vagy ilyesmi, pont ma csináltam ilyet, vulkanizálóval külsõ belsõ fele beken, hagyni száradni, utána a vászonból kivágott foltot bele, ragasztó körülötte letöröl, összerak, felfúj, edzeni még jó lesz alapon