Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#25661
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Sziasztok!
Régi japán SR országúti pedálom van, és egy ideje nagyobb terhelésnél, recseg-ropog, szinte pattognak a csapágygolyók. Ez az állapot nagyjából állandósult mindkét pedálban. Újrazsíroztam rendesen, de rövid idõ elteltével visszatér mindig a recsegés. Van ötlete valakinek, hogy mit rontok el?


A golyók cserélhetõek? Ha igen, akkor azt még megérné kipróbálni, nem egy nagy beruházás.

#25662
mVik

mVik

    vendég

  • fórumtag
  • 140 posts
Sziasztok!
Régi japán SR országúti pedálom van, és egy ideje nagyobb terhelésnél, recseg-ropog, szinte pattognak a csapágygolyók. Ez az állapot nagyjából állandósult mindkét pedálban. Újrazsíroztam rendesen, de rövid idõ elteltével visszatér mindig a recsegés. Van ötlete valakinek, hogy mit rontok el?

#25663
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Ha tartós kereket akarsz, akkor az utóbbi.

#25664
vendég_konadew88_*

vendég_konadew88_*
  • vendég
Lehet hogy nem olyan egyszerû a kérdés mint ahogy gondolom, de melyik mellett tennétek le a voksotokat, milyen egyéb megoldásotok lenne?
Adott két kerékszett, amik közül választani kéne:
Mavic Aksium kerékszett aggyal, vagy Mavic CXP33 (32küllõs) Shimano 105-ös szettel?
A gumi mindkét esetben Continental Ultra Race lenne 622-23-as méretben...

Ötleteket, válaszokat elõre is várom! :)

#25665
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,387 posts

Az én ötletem, hogy egy 1989-ben készült váznál elõfordulhat, hogy nem tökéletes a csapágyház kidolgozottsága, mivel akkor még nem külsõ csapágyhoz tervezték a vázakat. El kell vinni egy olyan mûhelybe, ahol meg tudják csinálni a csapágyház párhuzamosra munkálását. Nem tudom mi a magyar szakkifejezés, angolul bottom bracket facing-nek hívják és ezzel a szerszámmal csinálják
Feltöltött kép


asszem homlokmaró a neve. nem csak ezzel kellene dolgozni. sztem a cs.ház menetét is át kéne vágni.

#25666
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Csak a Time villa tobbet erhet. A vaz mondjuk a fejcso hosszabol itelve nagyobbnak tunik 58-asnal.

#25667
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
Rotwild-ért? Nem értek az országútikhoz, de a Rotwildnek nem nagyon van monti váza 200ezer alatt, szóval az országúti cuccai se lehetnek rosszak.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#25668
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
szerintem nem az. elég régi váz, persze ettõl még lehet jó, de kb ez reális ár érte...

#25669
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
vagy lopott, vagy meg van szorulva
(szerintem lopott)
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#25670
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Erre nézzetek már rá, estleg megvenném, de nem akarok valami átbaltázás áldozata lenni.
Apr

#25671
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
egyszer dolgoztam egy muhelyben ahol ilyen campa szerszam volt. egy alom hasznalni... es egy remalom kifizetni. emlekszem a kes resze el volt kopva, a cseredarab £99 volt. nagyker aron.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#25672
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Az én ötletem, hogy egy 1989-ben készült váznál elõfordulhat, hogy nem tökéletes a csapágyház kidolgozottsága, mivel akkor még nem külsõ csapágyhoz tervezték a vázakat. El kell vinni egy olyan mûhelybe, ahol meg tudják csinálni a csapágyház párhuzamosra munkálását. Nem tudom mi a magyar szakkifejezés, angolul bottom bracket facing-nek hívják és ezzel a szerszámmal csinálják
Feltöltött kép

#25673
richard81

richard81

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
Sziasztok,

Felvetem itt is az alábbi recseg-ropog-pattog problémám.
A váz egy kb. 1989-es Peugeot Tourmalet HLE(3 hónapja homokfúvás, újrafényezés történt). Egy 2-es integrált Shimano Tiagra hajtómû lett beszerelve és 2010 februárjában lett kész a bringa. (Ami a régi: a hátsó felni, a hátsó váltó, váltókarok és a pedál/-már próbáltam másik pedállal is, de ugyanúgy 'pattog'. Szóval szinte minden új rajta.)
440 km lett megtéve az új dolgokkal.
A szervizbe már 3x visszamentem ezzel a recsegés-ropogás problémával, minden alkalommal szétszedték, bekenték, összeszerelték, újrahúz minden csavart ..., azonban kb. 1,5 nappal késõbb ismételten elkezdõdött.
Most megint bent van, de már kezd elegem lenni a szervizbe járásból.

Köszönöm elõre is az ötleteket.

#25674
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
összerakni alapól hintõporral érdemes szerintem. kicsit körbedörgölni a felfújt külsõt, pláne téli bringába, amin úgyse cserélget annyit külsõt az ember, plussz kap levest rendesen

#25675
Vidinger

Vidinger

    vendég

  • fórumtag
  • 40 posts

vastag vászon vagy ilyesmi, pont ma csináltam ilyet, vulkanizálóval külsõ belsõ fele beken, hagyni száradni, utána a vászonból kivágott foltot bele, ragasztó körülötte letöröl, összerak, felfúj, edzeni még jó lesz alapon


csak mielõtt beleteszed a belsõt ajánlatos a javított felületet megszórni egy ki hintõporral mert én már jártam úgy hogy nem töröltem le rendesen a ragasztót és utána beleragadt a belsõ és a következõ szétszerelésnél csak pislogtam :)

#25676
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
vastag vászon vagy ilyesmi, pont ma csináltam ilyet, vulkanizálóval külsõ belsõ fele beken, hagyni száradni, utána a vászonból kivágott foltot bele, ragasztó körülötte letöröl, összerak, felfúj, edzeni még jó lesz alapon

#25677
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Volt egy felütéses defektem, a külsõ kb 2-3mm hosszan kiszakadt. Tettem bele belsõjavító foltot, de nagy nyomás alatt így is kidudorodik. Lehet ezt valahogy javítani (régi külsõdarabot belevágni vagy ilyesmi)?
Alig párszáz km van benne, 10k feletti külsõ :(


Én apró lyukakat a külsõn pillanatragasztóval szoktam javítani, nem tudom, hogy ekkoránál mûködne-e még.

#25678
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts
Volt egy felütéses defektem, a külsõ kb 2-3mm hosszan kiszakadt. Tettem bele belsõjavító foltot, de nagy nyomás alatt így is kidudorodik. Lehet ezt valahogy javítani (régi külsõdarabot belevágni vagy ilyesmi)?
Alig párszáz km van benne, 10k feletti külsõ :(
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#25679
iMaty

iMaty

    vendég

  • fórumtag
  • 154 posts

Ha SIS-es váltókarod van, akkor egy ideig elfelejtheted a kilences sort. Végy nyolcasat, hozzá való lánccal! 1. mert olcsóbb, 2. mert a nyolcas sort tudja kezelni a SIS váltókar. Amúgy a váltónak mindegy a váltókar, a lényeg a bovdenhúzás. Arra a kerékre felmegy a hetes kazetta is, ha a váltókarod annyit tud. Lényeg, hogy jár hozzá távtartó, amit fel kell tenni a kerékre. Tehát a több fokozathoz elõször a váltókart kell kicserélni.
(SIS-en én az alsócsõre szerelt hagyományos váltókart értek, általában 5-6-7 sebességgel.)


Nekem 7-es alsócsöves váltókarom van 8-as sorral. Túl kell húzni, és akkor viszi :)
- egy bolygó, két kerék -

#25680
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,248 posts
Szerintem is simán lehet országutizni komolyabb testsúllyal is. Maximum gyakrabban centíroz az ember, vagy vesz egy erõsebb kerékszettet. Az már más kérdés, hogy országútival meg kell tanulni biciklizni, nem mindenen átmenni, kátyút kerülni vagy átugrani...
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"