Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#25501
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ma voltam a tiszatómaratonon versenyezni, összetettben 10. lettem, de nagyon felb@szták az agyam egyesek...megyek, vezezetem az élmezõnyt, állnék ki, és bazeg kanyarog mögöttem, nem hajlandó jönni vezetni. Õ úgy gondolta hogy majd én végig tartom neki a szélárnyékot. Aha persze. Gyakorlatilag úgy kellett magamat befékeznem a mezõnybe. Páran összeverõdtünk elöl és mi vezettünk, a többiek meg szépen ellustultak a szélrányékunkban. DE ha szökni próbáltunk akkor bezzeg egybõl pörögtek a lábak és mindenki kurvaerõs volt...undorító ez a hozzáállás...a vége elõtt 3km-el meg persze mindenkinek nagy volt a szája és toltákneki, a sprintnél meg elõreverekedték magukat, és kb kipihenten bementek a célba... nembaj, tapasztalatszerzésnek jó volt. Korosztályban 3. lettem.
A mezõny lustaságát jól jellemzi az, hogy 37-es átlagot mentünk 65km-en...

Van egy jó megoldás ez ellen. Páran összeálltok, aztán sprint, satufék, sprint, satufék. Hatalmas bukások + a gyengék lemaradnak. Nem fogja élvezni a mezõny, de ha b@sznak vezetni, megérdemlik.


A sebesség mindent megold.

 


#25502
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Nagyon szep eredmeny, grat!! Ez egy tok sik palya, jol gondolom? A 37 km/h tenyleg nem sok, nem voltak a hazai "profi" csapatok, vagy mi? Vagy nagy szel volt? Vagy a hosszu lassu rajt huzta le az atlagot?

Undorito, vagy sem, valahol ez megy a profiknal is. Ha egyben marad a mezony, minek kellene 50-nel menni? Mezonynek gyorsan csak azert kell menni, hogy ne legyen sikeres szokes. (hogy ne tudjanak megszokni, illetve ha mar megszoktek, hogy visszahozzak oket)
Mondom ezt ugy, hogy ha nagyon belassulunk akkor en is mindig eloremegyek, es ha rendesen forgunk, nem amerikazok. (Bar a rendes forgas nagyon ritka, vegulis amator verseny ;))
Persze en nem kockaztatok semmit, mivel sosem az elmezonyben nyomulok. pl. Dabason 36-os atlaggal 20 percet kaptam a gyoztestol.

#25503
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

Placebo hatás. A bowden az akkor is csak egy drót, ha 100 forintos nevenincs, vagy ha többezer forintos Dura Ace. Mondjuk szerintem stp esetében a legnagyobb ludas az a végigfutó bowdenház lehet.
Magyar amatõr versenyeken már csak így megy.


utólag visszaolvasva egyértelmûen félreérthetõen (?? :D:D:D) fogalmaztam, természetesen a bowden házra gondoltam, nem a bowdenre.

stp: nem tudod megszakítva futtatni? Minek hátsófék?

#25504
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
bowden+ház noname, de zsír új Bajnokos darabok, cserével inkább várok amíg kilehelik lelküket.
hossz az sanszos, mert az elsõfék ~40centi bowdennel harap.
a fékpofára meg azért gyanakszom, mert ha behúzom elõször a hátsó sarka koppan, majd kiflibe tudom ráhajlítani a felnire, ott is elég sok rugalmasság van így. de akkor majd játszok még a beállítással.

bloke köszi a rögzítéses tippeket, kiskubai neked meg grat. :)

sasi: minden zsír új, 50km-nél kevesebbet futott.

#25505
sasi123

sasi123

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,969 posts
Ez a nyúlós dolog érdekes... Nem biztos, hogy ez van de leírom:
Nekem is hasonló gondom volt húztam a féket és véghatás alig volt valami... Kicseréltem a bowdeneket, majd kiderült, hogy fékeim egyszerûen csak megszenvedték nagyon a telet és a feszítõ rugó is nagyon elfáradt. Tehát nem bowden volt a ludas , hanem a féktest.

#25506
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Ma próbáltam haver frissen összerakott bringáját, és az ultegra 6700 fékváltókar 6700-as fékkel és dura ace bowdenezéssel elég dúrván keménynek érzõdött álló helyzetben...és menet közben is :D dúrván jól fognak...

Szerk.: A bowdenezést kicserélni meg filléres dolog, ha nem is az volt a probléma, legalább van fasza bowdene. (de valszeg az lesz a baj...)

szerk2: Ha már így itt írtam, akkor belefér még egy kis OFF is:
Ma voltam a tiszatómaratonon versenyezni, összetettben 10. lettem, de nagyon felb@szták az agyam egyesek...megyek, vezezetem az élmezõnyt, állnék ki, és bazeg kanyarog mögöttem, nem hajlandó jönni vezetni. Õ úgy gondolta hogy majd én végig tartom neki a szélárnyékot. Aha persze. Gyakorlatilag úgy kellett magamat befékeznem a mezõnybe. Páran összeverõdtünk elöl és mi vezettünk, a többiek meg szépen ellustultak a szélrányékunkban. DE ha szökni próbáltunk akkor bezzeg egybõl pörögtek a lábak és mindenki kurvaerõs volt...undorító ez a hozzáállás...a vége elõtt 3km-el meg persze mindenkinek nagy volt a szája és toltákneki, a sprintnél meg elõreverekedték magukat, és kb kipihenten bementek a célba... nembaj, tapasztalatszerzésnek jó volt. Korosztályban 3. lettem.
A mezõny lustaságát jól jellemzi az, hogy 37-es átlagot mentünk 65km-en...


Placebo hatás. A bowden az akkor is csak egy drót, ha 100 forintos nevenincs, vagy ha többezer forintos Dura Ace. Mondjuk szerintem stp esetében a legnagyobb ludas az a végigfutó bowdenház lehet.
Magyar amatõr versenyeken már csak így megy.

#25507
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

A kérdés az, hogy szarul fog a fék, vagy csak a fékkart húzva nyúlós érzés? Azt hiszem Sheldon Browntól olvastam, hogy a nyúlós fékkar érzés pont annak a jele, hogy erõs a fék: ahogy húzod a kart, a nagy erõtõl deformálódik a fékpofa, pont az a fék fog gyengén, ami behúzva (álló bringánál) keménynek érzõdik. Egyébként szerintem ha már rajta lesz a bandázs, javulni fog. A bandázs elõtt a szigszalagot egyébként érdemes behúzott fékkarral feltenni. Ehhez kell valamilyen "harmadik kéz", én dróttal szoktam megoldani.

Ma próbáltam haver frissen összerakott bringáját, és az ultegra 6700 fékváltókar 6700-as fékkel és dura ace bowdenezéssel elég dúrván keménynek érzõdött álló helyzetben...és menet közben is :D dúrván jól fognak...

Szerk.: A bowdenezést kicserélni meg filléres dolog, ha nem is az volt a probléma, legalább van fasza bowdene. (de valszeg az lesz a baj...)

szerk2: Ha már így itt írtam, akkor belefér még egy kis OFF is:
Ma voltam a tiszatómaratonon versenyezni, összetettben 10. lettem, de nagyon felb@szták az agyam egyesek...megyek, vezezetem az élmezõnyt, állnék ki, és bazeg kanyarog mögöttem, nem hajlandó jönni vezetni. Õ úgy gondolta hogy majd én végig tartom neki a szélárnyékot. Aha persze. Gyakorlatilag úgy kellett magamat befékeznem a mezõnybe. Páran összeverõdtünk elöl és mi vezettünk, a többiek meg szépen ellustultak a szélrányékunkban. DE ha szökni próbáltunk akkor bezzeg egybõl pörögtek a lábak és mindenki kurvaerõs volt...undorító ez a hozzáállás...a vége elõtt 3km-el meg persze mindenkinek nagy volt a szája és toltákneki, a sprintnél meg elõreverekedték magukat, és kb kipihenten bementek a célba... nembaj, tapasztalatszerzésnek jó volt. Korosztályban 3. lettem.
A mezõny lustaságát jól jellemzi az, hogy 37-es átlagot mentünk 65km-en...

#25508
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

elméletileg minden probléma nélkül mûködik.

stp1:

szigetelõszalaggal.
szar minõségû bowden.
fékpofákhoz pedig kúpos-homorú alátétpár kell, így tudod állítani a fékpofa dõlésszögét nagyjából minden irányba. De nem is kell párhuzamosnak lennie feltétlen.


A kérdés az, hogy szarul fog a fék, vagy csak a fékkart húzva nyúlós érzés? Azt hiszem Sheldon Browntól olvastam, hogy a nyúlós fékkar érzés pont annak a jele, hogy erõs a fék: ahogy húzod a kart, a nagy erõtõl deformálódik a fékpofa, pont az a fék fog gyengén, ami behúzva (álló bringánál) keménynek érzõdik. Egyébként szerintem ha már rajta lesz a bandázs, javulni fog. A bandázs elõtt a szigszalagot egyébként érdemes behúzott fékkarral feltenni. Ehhez kell valamilyen "harmadik kéz", én dróttal szoktam megoldani.

#25509
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
köszi. az alátétezést megpróbálom.

#25510
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts
elméletileg minden probléma nélkül mûködik.

stp1:

szigetelõszalaggal.
szar minõségû bowden.
fékpofákhoz pedig kúpos-homorú alátétpár kell, így tudod állítani a fékpofa dõlésszögét nagyjából minden irányba. De nem is kell párhuzamosnak lennie feltétlen.

#25511
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
bandázsolás elõtt mivel a legcélszerûbb rögzíteni a bowdenházat a kormányhoz?

valamint:
hátsó kétforgáspontos (végig zárt házas bowdennel) egyelõre eszméletlen nyúlós. mint jelenség ismerõs, csak a mértéke zavaró. bekopás után jobb lesz? valamint a fékpofák nem teljesen párhuzamosak a felnivel, de nem találom hogy ilyen dimenzióban hol lehetne állítani valamit rajta.
elõre is köszi.

#25512
vcsabesz

vcsabesz

    vendég

  • fórumtag
  • 39 posts

van a családban egy 8-as sram sor, 8-as sram lánc, 9-es hajtómû (fc-5500), 8-as fvkar kombináció. teljesen jól mûködik: a 8as lánc vastagabb a 9esnél, de ez a hajtómûnél nem számít, mintahogy az átdobó beállításánál sem


Köszönöm szépen a segíséget!
Nálam is ugyanez a felállás lenne...
Jelenleg négyszögtengelyes Truvatív hajtómû van a gépen, passzolhat rá ez az integrált középcsapágyas Tiagra (FC-4500) ?

#25513
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!
Jelenleg 8-as Sora szett van hátul a bringámon. Az lenne a kérdésem, hogy mennyire passzolna hozzá a két tányéros Tiagra hajtómû amit 9-es rendszerhez ajánlanak.


van a családban egy 8-as sram sor, 8-as sram lánc, 9-es hajtómû (fc-5500), 8-as fvkar kombináció. teljesen jól mûködik: a 8as lánc vastagabb a 9esnél, de ez a hajtómûnél nem számít, mintahogy az átdobó beállításánál sem

#25514
vcsabesz

vcsabesz

    vendég

  • fórumtag
  • 39 posts
Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni!
Jelenleg 8-as Sora szett van hátul a bringámon. Az lenne a kérdésem, hogy mennyire passzolna hozzá a két tányéros Tiagra hajtómû amit 9-es rendszerhez ajánlanak.

#25515
Zino

Zino

    vendég

  • fórumtag
  • 97 posts
Koszi a valaszt! Nem versenyezni akarok, hanem monti helyett aszfalton tekeresre, tehat nem celom, hogy hasaljak a gepen, csak azt sem szeretenm, ha tul rovid lenne a vaz. Normalis kenyelmesebb "turistasabb" geo nem problema. A tobbi cegnek a vazit nezve az en magassagomhoz az 58-60 cm-es felsocsohosszu vazakat ajanljak. Az a furcsa, hogy a megadott 60 cm-es geo magassaghoz egesz rovid felsocsohossz tartozik.

A montim az elozo 19,5-es volt a mostani 20-as. Ennek a felsocsove valahol 60 cm korul van, bar tudom nem osszevetheto a versenybicok geojaval. Tudom, ez hulyen hangzik, de olyan atlagos csoka vagyok, nincsenek hosszu combjaim ;) olyan normalis. De ha kell megmerem par alkatreszemet, ha az segit a meret meghatarozasaban ;) Hétfoig kene kideriteni, mert akkor ha jo, rendelnem :) Az a gaz, hogy akcios es csak ugy tudjak beszerezni, ha ki is fizetem, igy gyanitom, nem tudjak visszacserelni a botlban, ha tul rovid lenne a vaz.

Ha van meg oteltetek, szivesen fogadom! :)

186cm... hataresetnek tunik 58 es 60 kozott. Attol fugg, hogy a labad hosszu, vagy a felsotested. A 185mm-es homlokcso tunik tul hosszunak a magassagodhoz. De ha nem akarsz nagyon aramvonalas lenni, akkor jo lehet.



#25516
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
186cm... hataresetnek tunik 58 es 60 kozott. Attol fugg, hogy a labad hosszu, vagy a felsotested. A 185mm-es homlokcso tunik tul hosszunak a magassagodhoz. De ha nem akarsz nagyon aramvonalas lenni, akkor jo lehet.

#25517
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts
meg kell hogy mondjam,most,hogy kerékpárüzletben dolgozok,már kb-re átlátom a hazai kerékpárválasztékot. leginkább az országuti kínálatot figyelembe véve,nem igazán tudnék kedvemre valót kapni. elég gyatra a felhozatal. ami meg már bejövõs lenne,az meg csillagászati áron kapható. a megfizethetõ bringák elég xar geometriával kaphatóak( olyan hosszú hátsó traktussal,hogy 1 óra múlva fordul be a vége a bringának). a méretekben is kevés a választék (S,M,L,XL: mi a xar ez? 4 méret mindenkinek?) az alkatrészek is baromi gyenge minõségûek. a csapágyak. na ezen sokat lehet spórolni,ezért olyanok is amilyenek. a minap behoztak 1 régi dura ace szettel összerakott acélvázas colnago-t (majd teszek fel róla képeket. meg,hogy mit kell rajta átépíteni. ha megtudjátok,sírva fakadtok.). 7-es,kazettás. szóval 1985-1990 közé tehetõek az agyak,de olyan a futásuk,hogy megszólal. a horror áron kapható agyak tudják ezt a csapágyazást. szerintem elég siralmas a helyzet. legalábbis nekem. én nem tudnék választani a mai piacról,mert már a középkategóriás,v belépõ szintû bringák nem hozzák azt a minõséget amit azért elvárna az ember.

#25518
Zino

Zino

    vendég

  • fórumtag
  • 97 posts
Közben nézelõdem és ráleltem egy szép példányra:

© CUBE-BIKES © AERIAL

A geometria fulon a 60 cm-es verziot neztem. Szerintetek az jo lehet az en 186 cm magassagomhoz? Kicsit rovidnek erzem a felso cso hosszat. Szerintetek?

#25519
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
nem minosul reklamnak

az minosulne, ha jonne x bolt es elkezdene ide listazni az akcios arukeszletet
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#25520
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

még a végén meggyõzöl (:
elõbb legyen meg a bolt aztán építhetjük befelé..
nyeregben ilyen a kiszemelt http://www.matuzmast...ek/9905-big.jpg


itt a fórumon megtalálsz. ha odáig jutsz,hogy megveszed a cuccokat,akkor keress meg. az üzlet nevét nem írom ide,mert esetleg reklámnak minõsülne. majd priviben.