Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#25501
Posted 2010. May 08. - 21:05

Nekem is hasonló gondom volt húztam a féket és véghatás alig volt valami... Kicseréltem a bowdeneket, majd kiderült, hogy fékeim egyszerûen csak megszenvedték nagyon a telet és a feszítõ rugó is nagyon elfáradt. Tehát nem bowden volt a ludas , hanem a féktest.
#25502
Posted 2010. May 08. - 20:58

Ma próbáltam haver frissen összerakott bringáját, és az ultegra 6700 fékváltókar 6700-as fékkel és dura ace bowdenezéssel elég dúrván keménynek érzõdött álló helyzetben...és menet közben is
dúrván jól fognak...
Szerk.: A bowdenezést kicserélni meg filléres dolog, ha nem is az volt a probléma, legalább van fasza bowdene. (de valszeg az lesz a baj...)
szerk2: Ha már így itt írtam, akkor belefér még egy kis OFF is:
Ma voltam a tiszatómaratonon versenyezni, összetettben 10. lettem, de nagyon felb@szták az agyam egyesek...megyek, vezezetem az élmezõnyt, állnék ki, és bazeg kanyarog mögöttem, nem hajlandó jönni vezetni. Õ úgy gondolta hogy majd én végig tartom neki a szélárnyékot. Aha persze. Gyakorlatilag úgy kellett magamat befékeznem a mezõnybe. Páran összeverõdtünk elöl és mi vezettünk, a többiek meg szépen ellustultak a szélrányékunkban. DE ha szökni próbáltunk akkor bezzeg egybõl pörögtek a lábak és mindenki kurvaerõs volt...undorító ez a hozzáállás...a vége elõtt 3km-el meg persze mindenkinek nagy volt a szája és toltákneki, a sprintnél meg elõreverekedték magukat, és kb kipihenten bementek a célba... nembaj, tapasztalatszerzésnek jó volt. Korosztályban 3. lettem.
A mezõny lustaságát jól jellemzi az, hogy 37-es átlagot mentünk 65km-en...
Placebo hatás. A bowden az akkor is csak egy drót, ha 100 forintos nevenincs, vagy ha többezer forintos Dura Ace. Mondjuk szerintem stp esetében a legnagyobb ludas az a végigfutó bowdenház lehet.
Magyar amatõr versenyeken már csak így megy.
#25503
Posted 2010. May 08. - 20:40

Ma próbáltam haver frissen összerakott bringáját, és az ultegra 6700 fékváltókar 6700-as fékkel és dura ace bowdenezéssel elég dúrván keménynek érzõdött álló helyzetben...és menet közben isA kérdés az, hogy szarul fog a fék, vagy csak a fékkart húzva nyúlós érzés? Azt hiszem Sheldon Browntól olvastam, hogy a nyúlós fékkar érzés pont annak a jele, hogy erõs a fék: ahogy húzod a kart, a nagy erõtõl deformálódik a fékpofa, pont az a fék fog gyengén, ami behúzva (álló bringánál) keménynek érzõdik. Egyébként szerintem ha már rajta lesz a bandázs, javulni fog. A bandázs elõtt a szigszalagot egyébként érdemes behúzott fékkarral feltenni. Ehhez kell valamilyen "harmadik kéz", én dróttal szoktam megoldani.

Szerk.: A bowdenezést kicserélni meg filléres dolog, ha nem is az volt a probléma, legalább van fasza bowdene. (de valszeg az lesz a baj...)
szerk2: Ha már így itt írtam, akkor belefér még egy kis OFF is:
Ma voltam a tiszatómaratonon versenyezni, összetettben 10. lettem, de nagyon felb@szták az agyam egyesek...megyek, vezezetem az élmezõnyt, állnék ki, és bazeg kanyarog mögöttem, nem hajlandó jönni vezetni. Õ úgy gondolta hogy majd én végig tartom neki a szélárnyékot. Aha persze. Gyakorlatilag úgy kellett magamat befékeznem a mezõnybe. Páran összeverõdtünk elöl és mi vezettünk, a többiek meg szépen ellustultak a szélrányékunkban. DE ha szökni próbáltunk akkor bezzeg egybõl pörögtek a lábak és mindenki kurvaerõs volt...undorító ez a hozzáállás...a vége elõtt 3km-el meg persze mindenkinek nagy volt a szája és toltákneki, a sprintnél meg elõreverekedték magukat, és kb kipihenten bementek a célba... nembaj, tapasztalatszerzésnek jó volt. Korosztályban 3. lettem.
A mezõny lustaságát jól jellemzi az, hogy 37-es átlagot mentünk 65km-en...
#25504
Posted 2010. May 08. - 20:35

elméletileg minden probléma nélkül mûködik.
stp1:
szigetelõszalaggal.
szar minõségû bowden.
fékpofákhoz pedig kúpos-homorú alátétpár kell, így tudod állítani a fékpofa dõlésszögét nagyjából minden irányba. De nem is kell párhuzamosnak lennie feltétlen.
A kérdés az, hogy szarul fog a fék, vagy csak a fékkart húzva nyúlós érzés? Azt hiszem Sheldon Browntól olvastam, hogy a nyúlós fékkar érzés pont annak a jele, hogy erõs a fék: ahogy húzod a kart, a nagy erõtõl deformálódik a fékpofa, pont az a fék fog gyengén, ami behúzva (álló bringánál) keménynek érzõdik. Egyébként szerintem ha már rajta lesz a bandázs, javulni fog. A bandázs elõtt a szigszalagot egyébként érdemes behúzott fékkarral feltenni. Ehhez kell valamilyen "harmadik kéz", én dróttal szoktam megoldani.
#25505
Posted 2010. May 08. - 20:24

#25506
Posted 2010. May 08. - 20:13

stp1:
szigetelõszalaggal.
szar minõségû bowden.
fékpofákhoz pedig kúpos-homorú alátétpár kell, így tudod állítani a fékpofa dõlésszögét nagyjából minden irányba. De nem is kell párhuzamosnak lennie feltétlen.
#25507
Posted 2010. May 08. - 20:09

valamint:
hátsó kétforgáspontos (végig zárt házas bowdennel) egyelõre eszméletlen nyúlós. mint jelenség ismerõs, csak a mértéke zavaró. bekopás után jobb lesz? valamint a fékpofák nem teljesen párhuzamosak a felnivel, de nem találom hogy ilyen dimenzióban hol lehetne állítani valamit rajta.
elõre is köszi.
#25508
Posted 2010. May 08. - 18:48

van a családban egy 8-as sram sor, 8-as sram lánc, 9-es hajtómû (fc-5500), 8-as fvkar kombináció. teljesen jól mûködik: a 8as lánc vastagabb a 9esnél, de ez a hajtómûnél nem számít, mintahogy az átdobó beállításánál sem
Köszönöm szépen a segíséget!
Nálam is ugyanez a felállás lenne...
Jelenleg négyszögtengelyes Truvatív hajtómû van a gépen, passzolhat rá ez az integrált középcsapágyas Tiagra (FC-4500) ?
#25509
Posted 2010. May 08. - 18:40

Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni!
Jelenleg 8-as Sora szett van hátul a bringámon. Az lenne a kérdésem, hogy mennyire passzolna hozzá a két tányéros Tiagra hajtómû amit 9-es rendszerhez ajánlanak.
van a családban egy 8-as sram sor, 8-as sram lánc, 9-es hajtómû (fc-5500), 8-as fvkar kombináció. teljesen jól mûködik: a 8as lánc vastagabb a 9esnél, de ez a hajtómûnél nem számít, mintahogy az átdobó beállításánál sem
#25510
Posted 2010. May 08. - 18:01

A segítségeteket szeretném kérni!
Jelenleg 8-as Sora szett van hátul a bringámon. Az lenne a kérdésem, hogy mennyire passzolna hozzá a két tányéros Tiagra hajtómû amit 9-es rendszerhez ajánlanak.
#25511
Posted 2010. May 08. - 16:55

A montim az elozo 19,5-es volt a mostani 20-as. Ennek a felsocsove valahol 60 cm korul van, bar tudom nem osszevetheto a versenybicok geojaval. Tudom, ez hulyen hangzik, de olyan atlagos csoka vagyok, nincsenek hosszu combjaim



Ha van meg oteltetek, szivesen fogadom!

186cm... hataresetnek tunik 58 es 60 kozott. Attol fugg, hogy a labad hosszu, vagy a felsotested. A 185mm-es homlokcso tunik tul hosszunak a magassagodhoz. De ha nem akarsz nagyon aramvonalas lenni, akkor jo lehet.
#25512
Posted 2010. May 08. - 14:38

#25513
Posted 2010. May 08. - 07:44

#25514
Posted 2010. May 07. - 22:50

© CUBE-BIKES © AERIAL
A geometria fulon a 60 cm-es verziot neztem. Szerintetek az jo lehet az en 186 cm magassagomhoz? Kicsit rovidnek erzem a felso cso hosszat. Szerintetek?
#25515
Posted 2010. May 07. - 11:14

az minosulne, ha jonne x bolt es elkezdene ide listazni az akcios arukeszletet
RAUH-Welt
B E G R I F F
#25516
Posted 2010. May 07. - 06:14

még a végén meggyõzöl (:
elõbb legyen meg a bolt aztán építhetjük befelé..
nyeregben ilyen a kiszemelt http://www.matuzmast...ek/9905-big.jpg
itt a fórumon megtalálsz. ha odáig jutsz,hogy megveszed a cuccokat,akkor keress meg. az üzlet nevét nem írom ide,mert esetleg reklámnak minõsülne. majd priviben.
#25517
Posted 2010. May 06. - 23:56

Arra, hogy mi szól ellene, miért ne vegyem meg, milyen hibái és alternatívái vannak. Az elõnyöket ismerem, azért tartok most itt. Sramban egyáltalán nem gondolkozom, Chorus vagy Centaur esetleg szóba jöhet, ha nem sokkal drágább (130-150e). Hajtómûben kettes kompakt verzió, könnyen pótolható tányérokkal, integrált tengellyel, kovácsolt karral, karbon kizárva. Fogaskoszorúban elõny az olcsó utánpótlás és a tartóbakos rendszer, a 10-es rendszer bõven elég.
Semmilyen hátránnyal nem találkozott egyikünk sem. Illetve ha annak számít: A jobb bokám -relatív- szarul áll tekerés közben, így az enyém már szép ezüstre polírozódott a cipõmtõl a jobboldalon, középen...
Illetve, ha hátránynak számít a shimano terhelés alatti váltásnál történõ 'szarakodása' (pl a sramhoz vagy a campához képest), akkor az újabb ultegrát tudnám ajánlani, elméletileg ennél ezen már javítottak, errõl bõvebben egy hét múlva tudok szólni, addigra össze lesz rakva haver 6700-as ultegrával szerelt gépe, és elviszem egy körre.
#25518
Posted 2010. May 06. - 22:19

ja! nyereg. van a boltban elfekvõben 1 ilyen nyereg: http://www.bikeparts...e/BPC114053.jpg san marco rolls a neve. teljesen bõr,és aránylag könnyû. 1 ilyen vázhoz ez illene a legjobban.
még a végén meggyõzöl (:
elõbb legyen meg a bolt aztán építhetjük befelé..
nyeregben ilyen a kiszemelt http://www.matuzmast...ek/9905-big.jpg
#25519
Posted 2010. May 06. - 22:01

hát erre még kell kölcsönkérnem
![]()
mert összesen 40E kp van nálam és nem is lesz több egyhamar de ezen az áron meg eladja sztem nemrossz ár érte..
a beépítés jó lenne de egyelõre felesleges amég nem polirozom fel meg nem készül el a váz éés nem lesz meg minden más apróság mint nyereg nyeregcsõ kormány ilyesmi
ja! nyereg. van a boltban elfekvõben 1 ilyen nyereg: http://www.bikeparts...e/BPC114053.jpg san marco rolls a neve. teljesen bõr,és aránylag könnyû. 1 ilyen vázhoz ez illene a legjobban.
#25520
Posted 2010. May 06. - 21:51
