Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#25081
Posted 2010. July 02. - 15:49

Hány láncszem kell egy 50/34 és 12/25-ös, rövidkanalas váltós rendszerhez?
Lemérni nem tudom, mert a nagy része hiányzik.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#25082
Posted 2010. July 02. - 14:05

#25083
Posted 2010. July 02. - 12:42

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#25084
Posted 2010. July 02. - 00:37

Szvsz 100e korul talalni hasznalhatokat hasznaltan, 150e-ert pedig mar igen komolyakat is.
De acelvazon Sora/Tiagra szintu cuccokat ritkan fogsz talalni.
Ezek inkabb aluvazakon fordul elo.
Az, hogy mennyivel lehet gyorsabban menni orszagutival a montihoz kepest, majd probald ki, kivancsi vagyok!Egy par km-s szakaszon merd meg az idot mindkettovel.
Lemérem.

A sebesség mindent megold.
#25085
Posted 2010. July 01. - 21:40

vagy nincs beállítva jól.. néhány mm hátrébb a stopli.. már nem úgy nyomod vádliból.. máshol a nyereg.. már nem az a csúcs pont a combodon... túl rövid hosszú a hajtókar.. ha tényleg be kell állítani egy bringát... rendesen.. ahhoz egy szélcsatorna meg kb 2 hét kell
mert szerintem a birngások 99% nak (köztük nekem is) lehetne jobb hatásfokú beállításokat eszközölni a bringáján .. (maradék 1% meg szerencse
)
(futócipõ analógia...)
persze, de van itt bárki nyereg & kormány: mínusz 15 cm beállítással? pedig azzal biztos lehet haladni. meg a 130as , mínusz 7 fokos stucnival :-))
#25086
Posted 2010. July 01. - 15:27

Van itt egy koma kecskeméten, 185 centi körül (légellenállás miatt írom) montiján van könyöklõ (de ilyen 3x8as montit képzelj el, alivio cuccokkal...), meg nem is teljesen slick a gumija, és 10km-en 37es átlagot azért tol vele...országútival kisebb átlagot megy, 35-36 körülit..érdekes, Õ sem tudja hogy mitõl van, szerintem nem pont a mérete az outi.
vagy nincs beállítva jól.. néhány mm hátrébb a stopli.. már nem úgy nyomod vádliból.. máshol a nyereg.. már nem az a csúcs pont a combodon... túl rövid hosszú a hajtókar.. ha tényleg be kell állítani egy bringát... rendesen.. ahhoz egy szélcsatorna meg kb 2 hét kell


(futócipõ analógia...)
#25087
Posted 2010. July 01. - 14:46

Szvsz 100e korul talalni hasznalhatokat hasznaltan, 150e-ert pedig mar igen komolyakat is.
De acelvazon Sora/Tiagra szintu cuccokat ritkan fogsz talalni.
Ezek inkabb aluvazakon fordul elo.
Az, hogy mennyivel lehet gyorsabban menni orszagutival a montihoz kepest, majd probald ki, kivancsi vagyok!Egy par km-s szakaszon merd meg az idot mindkettovel.
Van itt egy koma kecskeméten, 185 centi körül (légellenállás miatt írom) montiján van könyöklõ (de ilyen 3x8as montit képzelj el, alivio cuccokkal...), meg nem is teljesen slick a gumija, és 10km-en 37es átlagot azért tol vele...országútival kisebb átlagot megy, 35-36 körülit..érdekes, Õ sem tudja hogy mitõl van, szerintem nem pont a mérete az outi.
#25088
Posted 2010. July 01. - 13:59

De acelvazon Sora/Tiagra szintu cuccokat ritkan fogsz talalni.
Ezek inkabb aluvazakon fordul elo.
Az, hogy mennyivel lehet gyorsabban menni orszagutival a montihoz kepest, majd probald ki, kivancsi vagyok!

#25089
Posted 2010. July 01. - 12:57

Van a falu mellett egy régi orosz laktanya ott árulnak. Van egy fajta hangulata a helynek amúgy, ha valaki ilyesmire vágyik érdemes ellátogatni. Még rendõrségi Skodát (Octavia) is árultak!! Na meg van olyan árus aki x5ös BMW motorháztetõjérõl árult..
A város vezetésének elege volt, hogy a lomisok nemritkán havi többszázezer forint totál adómentes "jövedelmet" produkáltak, ráadásul tönkretették a városképet is. Ezért tették ki õket a város szélére és bérleti díjat fizetnek a garázsokért. Még az RTL Klub is foglalkozott a témával.
De elképesztõ dolgok vannak ott felhalmozva nemcsak kerékpárok, régiségek bútorok könyvek..
A történetet ismerem, de nem vagyok benne biztos, hogy mindenkit sikerült beszorítaniuk a piac keretei közé. Még megkérdezem a helyieket is, hogy õk mit tudnak errõl.
Azért szívesebben vennék bringát olyan embertõl aki nem kereskedõ vagy lomis, hanem tényleg használta a bringát.
A sebesség mindent megold.
#25090
Posted 2010. July 01. - 12:08

A város vezetésének elege volt, hogy a lomisok nemritkán havi többszázezer forint totál adómentes "jövedelmet" produkáltak, ráadásul tönkretették a városképet is. Ezért tették ki õket a város szélére és bérleti díjat fizetnek a garázsokért. Még az RTL Klub is foglalkozott a témával.
De elképesztõ dolgok vannak ott felhalmozva nemcsak kerékpárok, régiségek bútorok könyvek..
#25091
Posted 2010. July 01. - 11:43

#25092
Posted 2010. July 01. - 11:11

Mjani: Devecserben már nem akkora a biznisz mint pár éve. A cigók egy részének megvannak a kereskedõi akiknek eladják a jobb cuccokat, (amik aztán néha itt az apróban is felbukkannak gondolom) a "nép" a maradékból mazsolázgat. Mondjuk volt Colnago ultegrával meg egy merida 105össel legutóbb, de elég drágán, bolti ár 70%án kb. Ráadásul belépõjegyet kell fizetni. Jó nem egy nagy összeg 400forint, de ha semmit nem találsz.. sajnos kiokosodtak hogy nagyjából mi mennyit is ér meg mi az a Dura Ace meg az Ultegra. Meg a Campagnolo.
Köszi az információt. Akkor a házaknál már nem is árulnak?
A sebesség mindent megold.
#25093
Posted 2010. July 01. - 08:37


#25094
Posted 2010. June 30. - 23:33

na mesélj.....
Nagyon néha el szoktam menni a szingósokkal (van köztük senior 1-2-3 magyar bajnokok is) edzeni. Aztán mentünk a Tési emelkedõn felfelé (mindig verseny van), az elsõ meredekebb részen leszakadt a boly fele rólunk (persze hogy nekem kell montival elõl menni), utána a laposabb részen a maradék pihent a szélárnyékomban, aztán elmentek (én ott nem tudtam nagyobb tempót menni), de jött a 10%, elõször beállt a távolság köztünk aztán egyre jobban elkezdett fogyni és végül az egyiküket utolértem (karbon váz full duraace) és megelõztem, a maradék kettõhöz sem kellett sok (ha kétszer ilyen hosszú a hegy akkor megvannak

Ha nagy az ellenállás mindenkinek (hegy, szél) akkor annyira nem jön ki az országúti kisebb gördülési ellenállásának elõnye, mint pl síkon vagy lejtõn. Meg persze nem vagyok annyira gyenge, montiban elég jó eredményeim vannak.
A sebesség mindent megold.
#25095
Posted 2010. June 30. - 22:47

Remélem, hogy ez lesz.
![]()
Idén már megtapasztaltam, hogy terep gumival és montival is le lehet nyomni hegyre fel egy karbon vázas fullos országútival rendelkezõ bringást.
na mesélj.....
#25096
Posted 2010. June 30. - 22:12

Majd meg fogsz lepõdni, hogy lehet Dura Ace-el szarabbul menni, mint Sora-val.
Remélem, hogy ez lesz.

Idén már megtapasztaltam, hogy terep gumival és montival is le lehet nyomni hegyre fel egy karbon vázas fullos országútival rendelkezõ bringást.

A sebesség mindent megold.
#25097
Posted 2010. June 30. - 21:54


#25098
Posted 2010. June 30. - 21:44

Vélemények?
Egy ilyen bringa kb mennyibe kerülhet? Figyelem az aprót, de ott inkább kereskedõk hirdetnek tömegesen használt bringákat (gondolom szép haszonnal).
Mondjuk lehet el kéne mennem Devecserre vagy a veszprémi piacra és körülnézni.
A sebesség mindent megold.
#25099
Posted 2010. June 30. - 19:46

Erdekesseg, hogy a fotozasra lathatoan nem hozzaertok keszitettek fel a gepet.
Elso valto tul magasan van, lanc tul hosszu, valoszinuleg nem vettek ki egy szemet sem.