
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#24702
Írta 2010. augusztus 06. - 21:26

#24703
Írta 2010. augusztus 06. - 21:20

(egybént majd szólok hogy állj be szélárnyékba

#24704
Írta 2010. augusztus 06. - 18:37

15 eves valto rendszer... akkor te minek commentelsz.. ezt nem neked fejlesztik... en 3-5 evente teljesen lecserelek mindent.. Furi de egy kezemen megtudom szamolni hany elektromos kutyum kukkant meg.. vasarolni is tudni kell..
Nyugodjatok bele lesz elektromos valtoszet... valszeg ti ugyan ugy 15 eves valtoszetet hasznaltok majd.. ami ugyis mechanikus lesz..
nem vitazok tobbet errol.. ha lesz 105 kategoriaban Di biztos hogy veszek
majd nagyon szégyenlem magam, mikor büszke tartásban elhúzol mellettem a vadi új cuccoddal

#24705
Írta 2010. augusztus 06. - 17:53

Nyugodjatok bele lesz elektromos valtoszet... valszeg ti ugyan ugy 15 eves valtoszetet hasznaltok majd.. ami ugyis mechanikus lesz..
nem vitazok tobbet errol.. ha lesz 105 kategoriaban Di biztos hogy veszek
#24706
Írta 2010. augusztus 06. - 17:49

#24707
Írta 2010. augusztus 06. - 17:24

Van vele problémád, vagy sem?
Nekem 15 éves váltórendszerem van, de sose jutott eszembe, hogy nem mûködik jól, az újabbakról meg már olyanokat írnak, hogy túl könnyû vele váltani.
Most akkor milyen problémát is kell kezelni?
#24708
Írta 2010. augusztus 06. - 17:17

Erõs túlzás, vagy csak rossz a rendszered.a rugó erõ kb 75% a bowden húzására megy el...
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#24709
Írta 2010. augusztus 06. - 17:16

hát persze... a legnagyobb felületen surlódó alkatrész... a rugó erõ kb 75% a bowden húzására megy el.. a fék valóban bowdenes.. de az úgy is marad mert az anyira egyszerû mechanika hogy nem érdemes elektronizálni (kilincs efektus)
ha nem villamosmérnök lennék... el is hinném.. kb... AKKU ... ezt elhiszem..
Milyen jól is fog kinézni majd amikor a vázban össz vissz néhány tized mm vastag réz száll fut majd a karbonvázba... és ennyi a kábelezés... kis csatlakozó a nyeregcsövön.. meg a támvillán..
ha nem szart volna már be egy csomó kiváló elektromos cuccom, akkor én se feszegetném a dolgot....
#24710
Írta 2010. augusztus 06. - 17:13

hát persze... a legnagyobb felületen surlódó alkatrész... a rugó erõ kb 75% a bowden húzására megy el.. a fék valóban bowdenes.. de az úgy is marad mert az anyira egyszerû mechanika hogy nem érdemes elektronizálni (kilincs efektus)A bovdenvezetés szerintem nem okoz olyan rettenetesen nagy problémát, fõleg, hogy elektromos váltás mellett is megy 2 bovden a bringán plusz az elektromos vezetékek.
ha nem villamosmérnök lennék... el is hinném.. kb... AKKU ... ezt elhiszem..Egyébként meg bejön a képbe az esetleges csatlakozási probléma, kábelszakadás, kapcsoló, elektromechanikus alkatrészek, vezérlõ egység, hiba elháríthatatlansága az út szélén, akumulátor mint olyan, stb.
Milyen jól is fog kinézni majd amikor a vázban össz vissz néhány tized mm vastag réz száll fut majd a karbonvázba... és ennyi a kábelezés... kis csatlakozó a nyeregcsövön.. meg a támvillán..
#24711
Írta 2010. augusztus 06. - 17:00

Nem mondanám hogy a bowden vezetés egy nem létezõ probléma... (az tény hogy generál néhány újjat.. de ház ez a technológia, majd azok is ki lesznek javítva)
A bovdenvezetés szerintem nem okoz olyan rettenetesen nagy problémát, fõleg, hogy elektromos váltás mellett is megy 2 bovden a bringán plusz az elektromos vezetékek.
Egyébként meg bejön a képbe az esetleges csatlakozási probléma, kábelszakadás, kapcsoló, elektromechanikus alkatrészek, vezérlõ egység, hiba elháríthatatlansága az út szélén, akumulátor mint olyan, stb.
#24712
Írta 2010. augusztus 06. - 16:32

A villanyos váltónak csak az az egy baja van, hogy nemlétezõ problémákat szeretne megoldani, úgy, hogy generál egy csomó valósat.
Nem mondanám hogy a bowden vezetés egy nem létezõ probléma... (az tény hogy generál néhány újjat.. de ház ez a technológia, majd azok is ki lesznek javítva)
#24714
Írta 2010. augusztus 06. - 07:30

#24715
Írta 2010. augusztus 06. - 07:21

#24716
Írta 2010. augusztus 06. - 00:44


#24717
Írta 2010. augusztus 05. - 23:36

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#24718
Írta 2010. augusztus 05. - 22:03

Vannak uci szabályok, amik nem teszik lehetõvé az ilyen bringák használatát versenyeken. Városban lehet, hogy lesznek ilyen iszonyat ronda izék, de országúti versenyeken nem mostanában.
A szabályok módosulnak... lassan tárcsaféket is lehet majd használni (Cyclocross példa...) rengeteg aerodinamikai megoldást engedélyeztek (TT Kormányok extrém megoldásai, fejcsõ.. Nyeregcsõtõl mm-re lévõ sûllyesztett hátsókerék, etc etc)
Hidd el ... fognak még ilyen bringával versenyezni... nem jövõre... de 5-6 év múlva .. kitudja miket alkotnak
#24719
Írta 2010. augusztus 05. - 20:47

A sebesség mindent megold.
#24720
Írta 2010. augusztus 05. - 20:18

Gripes idõfutam váltót már láttam.. az se semmi csúnya
mellesleg azért megjegyzem hogy az elektronikai ketyerékre hosszabb garancia van mint a mechanikaiakra mert ugye bár ott nincs surlódás és kopás, nem poénból jelent meg a Di2 már a ProTour csapatok közt... ennek ellenére én se szimpatizálok vele
AkPi: és így is van ez jól (tehát nem vagy mérnök) hiddel hogy ki lehet még találni sokkal tökéletesebb váltást ... meghajtást... már az is lehet hogy ki is találták... 20 év múlva úgy fogsz majd ezekre a mai szetekre tekinteni mint mondjuk én most a régi zöld orosz országútimra... rá se merek gondolni hogy csináltam volna meg azzal az Ironman-t
Ha a váltást nézzük meg hasonlókat, csak meg kell nézni a futurisztikus bringákat. Érdekes alternatívák és nem tudni mikor lesznek, vagy lesznek-e egyáltalán ezek a 'ma birngái', de benne van a pakliban, az is tény.

