Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34361 replies to this topic

#24221
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,378 posts
tök mind1. láttam már más sportágaknál is hasonló szülõi mentalitást. a báttyám is a fradinál tekert régen,ahogy én is. 70-es évek vége 80-as évek közepéig volt õ is igazolt versenyzõ. serdülõknél meg volt határozva pl az áttét,a kerék. csak acél abroncs lehetett,óne szingó. klipszes pedál már lehetett...kötelezõ volt. késõbb ifiként már kapott szingós kereket. még ékes hajtómûve volt,de késõbb már kapott alu hajtókart is. szval nem elsõre kaptak meg mindent. nálam más volt a helyzet,mert én kb 18 évesen lettem leigazolva,akkor meg már lehetett mindent. nem is ifi voltam,hanem U23. azért ez nem volna még rosz manapság sem,ha nem kapnának meg mindent 1xre. talán kissebb pénzráfordítással is neki lehetne kezdeni kedvelt sportágunknak. ami mondjuk a tömegbázisnak is jót tehetne. talán több tehtség kerülne felszínre. tudom támogatók is kellenének. másrészt a gyerekeknek sem mind1,hogy a technika számít,v sem. sztem sokaknak elveszik a kedvét ezek az anyagi okok. v vlmi ilyesmi. remélem azért érthetõ,hogy mit is akartam kihozni.

#24222
The D

The D

    vendég

  • fórumtag
  • 102 posts
17évesen akkor mindenkit ültessenek Tankokba meg régi Ford T modellekbe, és Volgákba, Ifába tanulni vezetni, mert annyi idõsen nem érdemli meg a légzsákot, szervót, rendes váltót? :)

#24223
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

erre a képre reagálnék. sztem ez a legnagyobb vétek 1 szülõ részérõl,hogy túl korán megkapja a gyerek a legjobb technikát. 1 lépés: tanuljon meg a gyerkõc biciklizni. 2. tanuljon meg versenybringán ülni,kerékpározni. technikai oldalról: lehet már kicsi versenybringákat kapni,de f/vkarral. minek? elöszõr talán frikciós váltóval,és klipszes pedállal kéne menni,hogy késõbb ne okozzon gondot,ha vlmi gáz van. van itthon 1 tanítványom. 9 éves,de nem nagyon érti még,hogy miként müxik a váltás. persze f/vkaros a bringája. a klipszes pedál meg azért kéne,hogy megtanuljon elõre gondolkodni,és szépen tartani a lábát. vlkinek ez 1bõl megy,de vlkinek nem. elég sztem kb16 éves kortól komolyabb technikát venni. most ennyi,de sztem lesz még hozzá szavam.


Mi ebben a vétek? A gyerek megszereti 8 évesen a sportot, sikerélménye van, ezek után már talán nem fog a tv elött tespedni, szemetet zabálni, nem fog dohányozni, piálni, nem lesz drogos.

#24224
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
Azért amikor összeszorítod.. szálakra törik az epoxi.... mondjuk az még javítható...

donciccio: meg simán minek outi... nincs is korosztálya :D akkor meg montizzon.. amíg nincs ereje hajtani a drótszamarat nem is fogja élvezni.. a Monti nagyobb szabadságot ad azért...

#24225
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,378 posts
erre a képre reagálnék. sztem ez a legnagyobb vétek 1 szülõ részérõl,hogy túl korán megkapja a gyerek a legjobb technikát. 1 lépés: tanuljon meg a gyerkõc biciklizni. 2. tanuljon meg versenybringán ülni,kerékpározni. technikai oldalról: lehet már kicsi versenybringákat kapni,de f/vkarral. minek? elöszõr talán frikciós váltóval,és klipszes pedállal kéne menni,hogy késõbb ne okozzon gondot,ha vlmi gáz van. van itthon 1 tanítványom. 9 éves,de nem nagyon érti még,hogy miként müxik a váltás. persze f/vkaros a bringája. a klipszes pedál meg azért kéne,hogy megtanuljon elõre gondolkodni,és szépen tartani a lábát. vlkinek ez 1bõl megy,de vlkinek nem. elég sztem kb16 éves kortól komolyabb technikát venni. most ennyi,de sztem lesz még hozzá szavam.

#24226
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
YouTube - cannondale taurine broken
YouTube - cannondale taurine vs hammer
még mindig jobb bukásnál az alu? ezt esése válogatja, hogy épp hol melyik váz éli túl. alu igaz csak horpad, max szakad, a karbon meg látványosan eltörik. és? nem mind1? ígyis-úgyis kuka.

#24227
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts

Lightweight es DI2 egy 8 eves bringajan... :o
Feltöltött kép


mit kaphat otthon a gyerek, ha ezek után nem õ nyer....

#24228
The D

The D

    vendég

  • fórumtag
  • 102 posts
A gyerek alatt legalább nem megy tönkre a lightweight kerék... :)))

#24229
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
ha közelebb állítom a nyerget a KOPS állásnál akkor jobban érvényesíthetõ a húzórész a pedálozásnál, de megfájdul a derekam

#24230
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Valahol olvastam fit-rol egy kicsit nemreg, es a KOPS kifejezes nem esett le, hat rakerestem.
Ez a "terd a pedal tengely felett", es lam Sheldonnal olvasni lehet errol is, hogy igazabol ez is csak egy okolszabaly, es igenis el lehet terni errol.

Keith Bontrager on The Myth of K.O.P.S.

Kerdes, van itt valaki, aki eltert ettol, es ha igen mit tapasztalt?


Én eltértem, pontosabban sosem foglalkoztam vele. Én mindig érzésre állítom be a dolgokat.

#24231
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Valahol olvastam fit-rol egy kicsit nemreg, es a KOPS kifejezes nem esett le, hat rakerestem.
Ez a "terd a pedal tengely felett", es lam Sheldonnal olvasni lehet errol is, hogy igazabol ez is csak egy okolszabaly, es igenis el lehet terni errol.

Keith Bontrager on The Myth of K.O.P.S.

Kerdes, van itt valaki, aki eltert ettol, es ha igen mit tapasztalt?

#24232
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts

megpofoznám az apját...
ezek az amcsik mindent úgy túlzásba visznek...


Hát az õ fizetésükhöz és az ottani árakhoz képest olyan mintha te Novatec helyett Mavic-ot vennél...

Mindenki döntse el hogy fölösleges e vagy sem (de azért ezzel így MO. is sokan vannak...)

#24233
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts
Elfogadom, méretben tökéletes is lesz. :D

#24234
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts
Ez mekkora kép.. :D :D Ráadásul még ki is lóg a kereke a rajtvonalról. Meg az az aero sisak.. Andris amíg az apát pofozod én kiszedem a gyerek alól a bringát.

#24235
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts

Lightweight es DI2 egy 8 eves bringajan... :o
Feltöltött kép


megpofoznám az apját...
ezek az amcsik mindent úgy túlzásba visznek...
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#24236
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts

Lightweight es DI2 egy 8 eves bringajan... :o


Ezt nem érzem túl fairnek ezt a versenyt... de azért Klipszes pedál .. adidas cipõ :D (meg kicsit kicsik ezek a kerekek.... LW gyártana ilyet? :D)

Én nem kettõt estem már Karbonnal.. és semmi baja nem lett... még a festés se jött le róla... (bezzeg rólam...)
Kerék... Nyereg... Kormány/Bandázs/(sajnos fékkar)... Pedál... Gyorsszár/(sajnos hátsó váltó) mindig elõbb ér le mint a váz...

Ehhez azért ki kell venni a hátsó kereket hogy a lánc villa így el törjön..

#24237
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

[..]Megéri a 10e difi az alábbi bringáknál? Raleigh vs. Puch, látszólag mindkettõ tip-top, raleighre csak egy új nyereg kéne, puchra meg új gumi, ezek nem nagy befektetések, igazából az outizás megízleléséhez illetve edzésre nézelõdöm... Súlyban mekkora lehet a különbség az említett bringák között, egyáltalán milyen súlyban vannak az ilyen retro outik?

Rövid válasz: nem.
Hosszabb: Egyik sem éri meg, mint Jettison és mások is írták. Emellett a képek sem elég informatívak, nincs a más hasonló hírdetéseknél szokásos közelkép egyes részletekrõl. A kerekekrõl semmi (min. 30000 Ft kiadás, ha új kell, nem beszélve a további cserélnivalókról). Amúgy mindkettõ csinos, ki kéne próbálni, ellenõrizni a 4x2 csapágy mûködését (a pedálokéitól eltekintek), a felnik állapotát. Ha minden tökéletes, azaz ha a hírdetõ (aki ugyanaz mindkét gépre) rendesen karbantartotta illetve tárolta, neadjisten még emellett használta is, az ár akkor is erõsen túlzott, egyikért sem adnék 25000 Ft-nál többet, (mármint ha venni akarnék), pedig több régi gépem is van, s tucatnyit újítottam már föl. Ha a súly izgat, vigyél mérleget is a próbához. Mindkettõt 10.5 kp alá várnám.
A retro elnevezés amúgy szerintem nem a ,,régi" szó helyett áll, hanem eredeti felszereltséget is jelent, úgy tényleg lehetne drága (gyüjtõnek éri meg); ezek nem olyanok, azaz évrõl évre olcsóbbaknak kéne lenniük a használtak piacán, hisz ezeknél (átlagban) jobb újabb használtak bõvítik folyamatosan e piacot.
(Lakhelyemen fékváltókaros régi biciklik 70 eurónál kezdõdnek, 150-200-ért már kifogástalan, teljesen edzésképes géppel lehet tovagurulni.)
Még annyit, hogy amatõr elsõ gépének szerintem mindkettõ bõven megfelelne.

#24238
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Lightweight es DI2 egy 8 eves bringajan... :o
Feltöltött kép

#24239
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

hát az nem épp mondható korrekt tesztenk, hogy az acél vázra óvatosan ráállok, a korbonra meg ráugrok....


Így volt kiszámítható és látványos a törés, egyébként is eltört volna. Az acélra nem lehet ráugrani mert visszarúg, próbáltam már így visszahajlítani vázat, nem jött össze :) .

Nem vagyok karbon ellenes, simán használnék karbon vázat ha lenne rá pénzem és nem is félteném. És jobban javítható mint az alu. De törtem már el egy-két karbon dolgot, ha nem olyan erõ éri, mint amire tervezték akkor esélytelen szegény.


A sebesség mindent megold.

 


#24240
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts
Jah, nekem is az jött le hogy a karbonnal nem feltétlen jó ötlet perecelni. :) Ettõl még nem szar a karbon, csak...

Vitorlázásban is van a filléres vászonvitorla, ami gyakorlatilag mindent kibír, meg a spéci versenyvitorla, amit ha rosszul hajtasz össze (vagy véletlen rátaposol a fedélzeten), már dobhatod is ki.