Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#2321
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Én a retro acélvázasomat raktam össze egy 7-es 13-23-as sorral alapvetően azért mert régen nem mentek az emberek 25, pláne nem 28-as sorokkal és valahogy túlélték :-). Az elején tartottam tőle, hogy kemény lesz de igazából nem az. A másik bringáimon se nagyon váltom a 25-27-et, csak ha nagyon kell.

Más tészta, de ennek a sornak a kiosztása pont ugyanaz mint a mostani sztenderd 11-es 11-28-as sorok kiosztása, csak nekem pont a közepe van fönt, a aljából meg a tetejéből 2-2 fokozat le van véve.

A 23-as végű sornak meg van még egy előnye: ha pörgetni akarok síkon akkor inkább leteszem elől 39-re minthogy erőltetem a keresztbe álló láncot az 52-21/23 helyett.  Simán bringázom mostanában síkon kistányéron, tök jó. Pláne ha szembeszél is van.

én azért raktam össze ezt a sort,mert a 18-as lánckerék jól jön sokszor. 53/18,90-es pedálfordulatnál kb 33 km/h-ra jön ki. a 30-36 km/h-ás sebességhez nekem jól jön a 17-18-19-es lánckerék hátul. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2322
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

hát igen. még a kicsi elsőkerék hiányzik a teljes őrülethez :-) http://bit.ly/2s5uEey

amit én linkeltem,azon mind a két kerék kicsi. 571,azt hiszem,nem 622. gondolom a meredek ülő cső szög miatt kellett a kicsi kerék..... vagy nem t'om. :D


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2323
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Valahol Tajvanon: Te Huang, nem marad egy kevés abból a Telekomos festékből?... most pont kéne, elég sürgős

 

http://www.cyclingne...ced-sl-gallery/



#2324
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

Simán bringázom mostanában síkon kistányéron, tök jó. Pláne ha szembeszél is van.

 

39/15



#2325
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

ma összeraktam,és használtam is a fent említett 12-23-as sort. nagyon tetszik. :) ha nincs az utamban hosszú,és meredek emelkedő,akkor tök elég nekem a 39-23 mostanában. a hétköznapokban ez az a sor aminek minden fokozatát ki tudom használni. nekem a legjobb sor egy 11-es 12-25 lenne. abban minden van,amire szükségem lehet itt,a környékünkön.   

Én a retro acélvázasomat raktam össze egy 7-es 13-23-as sorral alapvetően azért mert régen nem mentek az emberek 25, pláne nem 28-as sorokkal és valahogy túlélték :-). Az elején tartottam tőle, hogy kemény lesz de igazából nem az. A másik bringáimon se nagyon váltom a 25-27-et, csak ha nagyon kell.

Más tészta, de ennek a sornak a kiosztása pont ugyanaz mint a mostani sztenderd 11-es 11-28-as sorok kiosztása, csak nekem pont a közepe van fönt, a aljából meg a tetejéből 2-2 fokozat le van véve.

A 23-as végű sornak meg van még egy előnye: ha pörgetni akarok síkon akkor inkább leteszem elől 39-re minthogy erőltetem a keresztbe álló láncot az 52-21/23 helyett.  Simán bringázom mostanában síkon kistányéron, tök jó. Pláne ha szembeszél is van.



#2326
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

http://apro.bikemag....hu-l393685.html ezekre a triatlon bringákra emlékeztek még? a 90-es években volt nagy divat. 

hát igen. még a kicsi elsőkerék hiányzik a teljes őrülethez :-) http://bit.ly/2s5uEey



#2327
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

http://apro.bikemag....hu-l393685.html ezekre a triatlon bringákra emlékeztek még? a 90-es években volt nagy divat. 


  • vittore30 likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2328
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

van most itthon több campa veloce sorom. 12-25,és 13-26. néztem a campa doksikat,és láttam,h össze lehet rakni ebből a két sorból,egy 12-23-at is. a betűkódok stimmelnek. ok. gondoltam összerakok egyet próbára. igen: össze lehet rakni,stimmelni fognak a betűk is. tehát a váltás könnyítő szemek oda esnek ahová kell. sajnos nem lesz tökéletes. a 23-as lánckerék egyenes profilú,így egy vastagabb hézagoló kell a 21-23 közé. emiatt a váltó végállásai máshová kerülnek. minden kijjebb kerül. a 23-as lánckeréknek kicsit tányér alakúnak kell lennie. a küllők felé hajlik. azért kell oda vékonyabb hézagoló.

ma összeraktam,és használtam is a fent említett 12-23-as sort. nagyon tetszik. :) ha nincs az utamban hosszú,és meredek emelkedő,akkor tök elég nekem a 39-23 mostanában. a hétköznapokban ez az a sor aminek minden fokozatát ki tudom használni. nekem a legjobb sor egy 11-es 12-25 lenne. abban minden van,amire szükségem lehet itt,a környékünkön.   


  • petter78 likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2329
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ezek legalább VALÓBAN mérnek is, nem csak érzésre adják a pontot. Van cikk arról, hogy milyen protokol szerint mérnek és mivel. Mérőasztalra befogott vázakat terhelnek innen-onnan és mérik a deformációt Ettől függetlenül lehetnek elfogultak, de a konkrét. mért adataikban meg lehet bízni.

ez így van. amúgy pont ezt szeretem ezekben az objektív (ojjettív) mérésekben: HA azt mondom, hogy egy váz kényelmetlen, mindig tudok hivatkozni a tesztekre. HA azt mondom, hogy a fejcső nem elég merev, tudok rá hivatkozni.

 

Btw, a wiliernél a zero9 (gtrl sl előd) pont ilyen alany: de, ott hamarabb panaszkodott haver, hogy nem érzi stabilnak az elejét, mielőtt megtaláltam volna a teszteredményeket.. :D



#2330
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

kedvencem, a "stucni túl hosszú, kormány túl széles", meg "osztályon aluli felszereltség (egy tektro fék meg fsa hajtókar miatt), a "kerékszett túl nehéz és rosszul centrírozott" és társai.

 

minden esetre ökölszabály: olasz váz orra tészta,, középcsapágyháza kolbász, de cserébe üt-ver-ráz.

Ezek legalább VALÓBAN mérnek is, nem csak érzésre adják a pontot. Van cikk arról, hogy milyen protokol szerint mérnek és mivel. Mérőasztalra befogott vázakat terhelnek innen-onnan és mérik a deformációt Ettől függetlenül lehetnek elfogultak, de a konkrét. mért adataikban meg lehet bízni.


  • Vejne likes this

#2331
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ez a roadbike magazin az autobild megfelelője lehet a németeknél... annak megfelelő tesztpontszámokkal.

kedvencem, a "stucni túl hosszú, kormány túl széles", meg "osztályon aluli felszereltség (egy tektro fék meg fsa hajtókar miatt), a "kerékszett túl nehéz és rosszul centrírozott" és társai.

 

minden esetre ökölszabály: olasz váz orra tészta,, középcsapágyháza kolbász, de cserébe üt-ver-ráz.



#2332
st81

st81

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts

Ez a roadbike magazin az autobild megfelelője lehet a németeknél... annak megfelelő tesztpontszámokkal.



#2333
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://www.roadbike....v.1693964.9.htm

 

http://www.roadbike....d.1694376.9.htm

 

a grafikonon a federungot és steifigkeitot érdemes nézni.

 

van olyan olasz váz, ami ezekre jó pontot kap? mármint: hogy tudják az olaszok egyszerre merev-rázósra és tészta-nyújthatóra készíteni a vázakat?

 

:D

 

bezzeg a német:

 

http://www.roadbike....0.1680352.9.htm

 

jobb középcsapágyház-merevség és jobb csillapítás-kényelem.

 

de ez mindig így van a .de magazinok tesztjein

 

ld

 

http://www.roadbike....l.1680328.9.htm

 

55-ös fejcső merevség? attól még az én hegesztett nyakú acélcolos villám is többet tud...


Edited by Vejne, 2017. May 24. - 06:22.


#2334
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

http://apro.bikemag....e-l392834.html#

 

szép ez a Dr. Osa :-)

 

mondjuk én deklaráltan kékacélbuzi vagyok

 

de ezért a vasért érdemes kukázni egy trabantot és 1:1 -ben cserélni



#2335
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://weightweenies...art=15#p1318129

 

még a múltkorihoz.

 

amúgy itt a 23-as conti egy 21-es felnin

 

780DSC_1744s_1_.jpg



#2336
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

oltfüggő, hogy lehet-e alkudni, pl a rose-nál, ami valójában egy webáruház nem igazán lehetséges.

pont emiatt érdemes nézni krabonvázat. Komfort miatt főleg. :) 



#2337
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Üdvözletem!

 

14 év monti használat után úgy gondoltam, hogy vennék mellé egy országúti kerékpárt. A táv 40-60 km (ritkábban 100 körül), heti 2-3 alkalommal. Mivel közel a Vértes és a Bakony, ezért jó lenne olyan áttétel, amivel a hegyeket is meg tudom mászni.

Országútin közel 25 éve ültem utoljára, úgyhogy mindenképpen személyes próba lesz, hogy kényelmes-e a gép, de alapvetően komfort vázakat néztem .

A mai trend a karbon+tárcsafék kombó, ugyanakkor nem tudom, hogy szükséges-e nekem ez a szint. Váltóból a Tiagra v. a 105 szerintem untig elég lenne. Véleményeket kérnék ill. aki tulajdonolta vagy próbálta az alábbi kerékpárokat (az árakban van szórás), mik a tapasztalatai:

- Cube Attain GTC carbon ill. GTC pro disc

- Wilier GTR Team

- Rose xeon SL-2000/CGF-2000, cdx-2000

Még egy kérdés: a honlapokon hirdetett árak fixek, vagy lehet belőle még kedvezményt kérni, hasonlóan az autóvásárláshoz?

 

Előre is köszönöm!

A tárcsafék felesleges és egy jó alu váz is megteszi. A tiagra meg már elég jól működik.

Boltfüggő, hogy lehet-e alkudni, pl a rose-nál, ami valójában egy webáruház nem igazán lehetséges.



A sebesség mindent megold.

 


#2338
st81

st81

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts

Üdvözletem!

 

14 év monti használat után úgy gondoltam, hogy vennék mellé egy országúti kerékpárt. A táv 40-60 km (ritkábban 100 körül), heti 2-3 alkalommal. Mivel közel a Vértes és a Bakony, ezért jó lenne olyan áttétel, amivel a hegyeket is meg tudom mászni.

Országútin közel 25 éve ültem utoljára, úgyhogy mindenképpen személyes próba lesz, hogy kényelmes-e a gép, de alapvetően komfort vázakat néztem .

A mai trend a karbon+tárcsafék kombó, ugyanakkor nem tudom, hogy szükséges-e nekem ez a szint. Váltóból a Tiagra v. a 105 szerintem untig elég lenne. Véleményeket kérnék ill. aki tulajdonolta vagy próbálta az alábbi kerékpárokat (az árakban van szórás), mik a tapasztalatai:

- Cube Attain GTC carbon ill. GTC pro disc

- Wilier GTR Team

- Rose xeon SL-2000/CGF-2000, cdx-2000

Még egy kérdés: a honlapokon hirdetett árak fixek, vagy lehet belőle még kedvezményt kérni, hasonlóan az autóvásárláshoz?

 

Előre is köszönöm!


Edited by st81, 2017. May 22. - 10:03.


#2339
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://road.cc/conte...roblem#comments

 

nincs annyi gumikacsa az univerzumban, ami fél debrecent lefedné!



#2340
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
http://apro.bikemag....al-l392303.html

De ez karbon ..

És olcsóbb az alunal..