Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34313 hozzászólás a témában

#2321
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

kedvencem, a "stucni túl hosszú, kormány túl széles", meg "osztályon aluli felszereltség (egy tektro fék meg fsa hajtókar miatt), a "kerékszett túl nehéz és rosszul centrírozott" és társai.

 

minden esetre ökölszabály: olasz váz orra tészta,, középcsapágyháza kolbász, de cserébe üt-ver-ráz.

Ezek legalább VALÓBAN mérnek is, nem csak érzésre adják a pontot. Van cikk arról, hogy milyen protokol szerint mérnek és mivel. Mérőasztalra befogott vázakat terhelnek innen-onnan és mérik a deformációt Ettől függetlenül lehetnek elfogultak, de a konkrét. mért adataikban meg lehet bízni.


  • Vejne kedveli ezt

#2322
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ez a roadbike magazin az autobild megfelelője lehet a németeknél... annak megfelelő tesztpontszámokkal.

kedvencem, a "stucni túl hosszú, kormány túl széles", meg "osztályon aluli felszereltség (egy tektro fék meg fsa hajtókar miatt), a "kerékszett túl nehéz és rosszul centrírozott" és társai.

 

minden esetre ökölszabály: olasz váz orra tészta,, középcsapágyháza kolbász, de cserébe üt-ver-ráz.



#2323
st81

st81

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Ez a roadbike magazin az autobild megfelelője lehet a németeknél... annak megfelelő tesztpontszámokkal.



#2324
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://www.roadbike....v.1693964.9.htm

 

http://www.roadbike....d.1694376.9.htm

 

a grafikonon a federungot és steifigkeitot érdemes nézni.

 

van olyan olasz váz, ami ezekre jó pontot kap? mármint: hogy tudják az olaszok egyszerre merev-rázósra és tészta-nyújthatóra készíteni a vázakat?

 

:D

 

bezzeg a német:

 

http://www.roadbike....0.1680352.9.htm

 

jobb középcsapágyház-merevség és jobb csillapítás-kényelem.

 

de ez mindig így van a .de magazinok tesztjein

 

ld

 

http://www.roadbike....l.1680328.9.htm

 

55-ös fejcső merevség? attól még az én hegesztett nyakú acélcolos villám is többet tud...


Vejne módosította - 2017. május 24. - 06:22


#2325
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.863 hozzászólás

http://apro.bikemag....e-l392834.html#

 

szép ez a Dr. Osa :-)

 

mondjuk én deklaráltan kékacélbuzi vagyok

 

de ezért a vasért érdemes kukázni egy trabantot és 1:1 -ben cserélni



#2326
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://weightweenies...art=15#p1318129

 

még a múltkorihoz.

 

amúgy itt a 23-as conti egy 21-es felnin

 

780DSC_1744s_1_.jpg



#2327
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

oltfüggő, hogy lehet-e alkudni, pl a rose-nál, ami valójában egy webáruház nem igazán lehetséges.

pont emiatt érdemes nézni krabonvázat. Komfort miatt főleg. :) 



#2328
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Üdvözletem!

 

14 év monti használat után úgy gondoltam, hogy vennék mellé egy országúti kerékpárt. A táv 40-60 km (ritkábban 100 körül), heti 2-3 alkalommal. Mivel közel a Vértes és a Bakony, ezért jó lenne olyan áttétel, amivel a hegyeket is meg tudom mászni.

Országútin közel 25 éve ültem utoljára, úgyhogy mindenképpen személyes próba lesz, hogy kényelmes-e a gép, de alapvetően komfort vázakat néztem .

A mai trend a karbon+tárcsafék kombó, ugyanakkor nem tudom, hogy szükséges-e nekem ez a szint. Váltóból a Tiagra v. a 105 szerintem untig elég lenne. Véleményeket kérnék ill. aki tulajdonolta vagy próbálta az alábbi kerékpárokat (az árakban van szórás), mik a tapasztalatai:

- Cube Attain GTC carbon ill. GTC pro disc

- Wilier GTR Team

- Rose xeon SL-2000/CGF-2000, cdx-2000

Még egy kérdés: a honlapokon hirdetett árak fixek, vagy lehet belőle még kedvezményt kérni, hasonlóan az autóvásárláshoz?

 

Előre is köszönöm!

A tárcsafék felesleges és egy jó alu váz is megteszi. A tiagra meg már elég jól működik.

Boltfüggő, hogy lehet-e alkudni, pl a rose-nál, ami valójában egy webáruház nem igazán lehetséges.



A sebesség mindent megold.

 


#2329
st81

st81

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Üdvözletem!

 

14 év monti használat után úgy gondoltam, hogy vennék mellé egy országúti kerékpárt. A táv 40-60 km (ritkábban 100 körül), heti 2-3 alkalommal. Mivel közel a Vértes és a Bakony, ezért jó lenne olyan áttétel, amivel a hegyeket is meg tudom mászni.

Országútin közel 25 éve ültem utoljára, úgyhogy mindenképpen személyes próba lesz, hogy kényelmes-e a gép, de alapvetően komfort vázakat néztem .

A mai trend a karbon+tárcsafék kombó, ugyanakkor nem tudom, hogy szükséges-e nekem ez a szint. Váltóból a Tiagra v. a 105 szerintem untig elég lenne. Véleményeket kérnék ill. aki tulajdonolta vagy próbálta az alábbi kerékpárokat (az árakban van szórás), mik a tapasztalatai:

- Cube Attain GTC carbon ill. GTC pro disc

- Wilier GTR Team

- Rose xeon SL-2000/CGF-2000, cdx-2000

Még egy kérdés: a honlapokon hirdetett árak fixek, vagy lehet belőle még kedvezményt kérni, hasonlóan az autóvásárláshoz?

 

Előre is köszönöm!


st81 módosította - 2017. május 22. - 10:03


#2330
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://road.cc/conte...roblem#comments

 

nincs annyi gumikacsa az univerzumban, ami fél debrecent lefedné!



#2331
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
http://apro.bikemag....al-l392303.html

De ez karbon ..

És olcsóbb az alunal..

#2332
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://www.bikerumo...harity-auction/

 

újrahasznosított alu kávékapszulák?

 

van egy zsák cola zero aludobozom. felajánlom ezeknek, hátha ragasztanak még ilyen karbon muffos csodákat.



#2333
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

jönnek új anyagok is http://www.cyclingwe...ne-frame-260002

ez karbon, csak van nyomokban grafén. mint, a "szkandium-váz" vagy "magnézium-váz", pedig azokat a fémeket is csak ötvözőanyagként használják :)

 

btw, a look pl. lenszövetet használ pár karbonvázánál.. mégsem mondják, hogy "lenváz" :D


Vejne módosította - 2017. május 18. - 17:01


#2334
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.863 hozzászólás

olcsó karbon vs. drága alu egy hitvita.

Aki karbont akar az úgyis azt vesz, aki meg drága alut, annak is megvan az oka. A drága alu lassan kezdi betölteni a titán szerepét, annak aki nem kommerszt akar, hanem valami MÁST

Leginkább ki kéne próbálni ezeket az új alukat, nekem mondjuk szimpatikus pár

Kiváltképp ez a Bowman, mert ennek még menetes a középcsapágyháza nem a gagyi pressfit.

jönnek új anyagok is http://www.cyclingwe...ne-frame-260002



#2335
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

olcsó karbon vs. drága alu egy hitvita.

Aki karbont akar az úgyis azt vesz, aki meg drága alut, annak is megvan az oka. A drága alu lassan kezdi betölteni a titán szerepét, annak aki nem kommerszt akar, hanem valami MÁST

Leginkább ki kéne próbálni ezeket az új alukat, nekem mondjuk szimpatikus pár

Kiváltképp ez a Bowman, mert ennek még menetes a középcsapágyháza nem a gagyi pressfit.



#2336
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

http://road.cc/conte...rk-headset-2017

 

tök mázli, hogy anyám-apám nem olvassa a kerékpáros fórumokra sz.rt hülyeségeimet, mert megkapnám, hogy "olyan panaszkodós vagy".. 

 

Ja, most is panaszkodni-szájathúzni fogok..

 

szerintem ezeknek az aluvázaknak az égvilágon semmi értelme.

 

1.1kg körül van, na és? Olcsó karbon is ott van, vagy kicsit nehezebb, cserébe, egy jó nehéz karbonváz tuti nem papírfalú, nem horpad, nem fárad hamar, ja, és kényelmesebb is, meg sokszor olcsóbb, mint ezek a csúcs-aluk, mint az aithein és tsai.

 

Nem jó, na! :D

 

Egy alap-karbonvázra épített bicaj ált. egy árban van azonos felszereltség mellett, mint a csúcs-aluk. És nem gondolkoznék , melyiket vegyem..

,, Olcsó karbon is ott van, vagy kicsit nehezebb, cserébe, egy jó nehéz karbonváz tuti nem papírfalú, nem horpad, nem fárad hamar, ja, és kényelmesebb is,"

 

Erre azért ne vegyél mérget, az olcsó karbon attól olcsó, hogy kevés karbonszövetet és sok műgyantát tartalmaz, na ez a recept nem a hosszú élettartam elixírje...  :) 


  • Vejne kedveli ezt

#2337
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://road.cc/conte...rk-headset-2017

 

tök mázli, hogy anyám-apám nem olvassa a kerékpáros fórumokra sz.rt hülyeségeimet, mert megkapnám, hogy "olyan panaszkodós vagy".. 

 

Ja, most is panaszkodni-szájathúzni fogok..

 

szerintem ezeknek az aluvázaknak az égvilágon semmi értelme.

 

1.1kg körül van, na és? Olcsó karbon is ott van, vagy kicsit nehezebb, cserébe, egy jó nehéz karbonváz tuti nem papírfalú, nem horpad, nem fárad hamar, ja, és kényelmesebb is, meg sokszor olcsóbb, mint ezek a csúcs-aluk, mint az aithein és tsai.

 

Nem jó, na! :D

 

Egy alap-karbonvázra épített bicaj ált. egy árban van azonos felszereltség mellett, mint a csúcs-aluk. És nem gondolkoznék , melyiket vegyem..


  • donciccio kedveli ezt

#2338
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

50/34-et hasznalja pl. Poppa is, aki tavaly 4mp-re volt a Pilis II-n az abszolut gyozelemtol, sokkal erosebb mint en, es gyakran hasznalja is a 34x28-at!

A multkor itt kitargyalt Ronald Kuba 34x30-cal ment a Kinok Kinjan, es hasznalta, lattam.

En 34x25-ot nagyon sokszor hasznalom, a Kinok Kinjan is pl., de nem is mindig akar az ember erolkodve felmenni az adott emelkedore.

szerintem lakhelyfüggő is.

 

hogy hétvégénként, hébe-hóba átugrunk felvidékre, vagy zemplénbe, tolerálható a 39-26. De, ha naponta járnék olyan helyeken, lazán felkerülne 34-mellé hátra egy menekülő. Mert más néha-néha emelkedőzni, és más napi szinten.

 

Ja, meg itt síkon pl. nagyon jók a nagy kistányérok, 42-16 (39-15) pl. a világból kivisz, ha megvan a csíkszentmihályiflow. Sok munkát levesz a nagytányérról, ha nem mindig azt használod.

 

Egyébként szerintem pont ezért jó a kompakt osztókör: nyugodtan tehetsz rá 53-39-et, ha úgy érzed jónak, de akár 33-as kistányért is enged.

 

Extra mókás, hogy még mindig itt lapul a fiókomban egy régi centaur century gray tripla.. 30-40-50-es tányérok, a 40-50-es 135-ös körön, a kistányér meg talán 74-esen.

 

Nos, ha csak a 30-40-es tányért hagyod rajta, és rövidebb tengelyes középrészt veszel, máris ott a "szubkompakt", vagy "gravel" hajtány :) Csak négyszög..

 

az új dizájnú campag-karok is bejönnek, kistányér 113, nagy 144-es körön, külön rögzítés (mondjuk emiatt 8 csavar..).

 

Bár ami még nagyon tetszik hajtások közül, a Praxis Zayante, emlékszem, 2 éve valami 120 euróért tudtam volna újat venni belőle, nem tettem meg. Kár érte. Csinike-letisztult, nem hivalkodó. Valamiért nagyon tetszik.



#2339
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

50/34-et hasznalja pl. Poppa is, aki tavaly 4mp-re volt a Pilis II-n az abszolut gyozelemtol, sokkal erosebb mint en, es gyakran hasznalja is a 34x28-at!

A multkor itt kitargyalt Ronald Kuba 34x30-cal ment a Kinok Kinjan, es hasznalta, lattam.

En 34x25-ot nagyon sokszor hasznalom, a Kinok Kinjan is pl., de nem is mindig akar az ember erolkodve felmenni az adott emelkedore.


  • Vejne kedveli ezt

#2340
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ugye most viccelsz.

igen, de ez nyilvánvaló volt.

 

azonban, amiket citáltam, mind-mind elhangzottak már különféle fórumokon-fszbk csoportokban, etc. Mindig uramborogass hangulat fog el tőlük..