hét elején drukkoltam 7.5barra a külsőket (rubino pro3 slick), csütörtökre érezhetően sokkal kényelmesebb volt, tegnap meg szinte már karosszék. Megnéztem, 6 bar fölött volt kicsivel a nyomás.
Semmivel sem éreztem lomhábbnak, tohonyábbnak, s kanyarban sem akart "lefordulni", sőt, jobban tapad, mint magasabb nyomáson (utóbbin ez egy borzalmas gumi, még 2014-ben egy alkalommal konkrétan azért estem vele, mert megcsúszott, de azóta is volt vele több csúszás-úszás az első keréknél, vagy elpörgő hátsó..)
úgy gondolom, hogy kipróbálom most egy darabig 6.5-7 közti értékeken. Korábban már használtam 7-en, de utána "becsületből" elkezdtem újra magasabb nyomáson futtatni (nomeg a rengeteg mocsok kátyú-üvegszilánk-kavics miatt).
Ha nem érzem majd furcsának-rossznak 6.5-en, akkor annyin fogom használni. A pumpát is kíméli, ha nem kell eszméletlen nyomásokat előállítani vele, a gumi se kopik úgy (bár ennek mindegy, több rajt' a vágás, mint futófelület..)
Más: pár hete rinyáltam tele az internetet (hah), hogy fáj mindenem a chain cipőben, lábboltozat, térd, "hot-spotok" vannak a lábujjak tövében, durván kényelmetlen, instabil, rossz.
Mindent csak egyszerűen megközelíteni, és egy változót cserélni: talpbetét! visszatettem a gyári chain nova betétet, egyből megszűnt minden gond. Annyi baja van annak a betétnek, hogy konkrétan kőkemény és papírvékony, így borzasztó tud lenni a merev talp mellett. (én sima 300ft-os török cérnazoknit hordok, százikából)
Kipróbáltam a cipőt a body geometrys specialized talpbetéttel is, ami meg zselés.
Most nem tudom eldönteni, melyikkel fogom használni Jó mindkettővel, a specivel lágyabb, így inkább maradok ennél.
Ja, megint túlbonyolítom? Igen, mert kipróbáltam a gumijaimat 0.5 barral alacsonyabb nyomáson, meg a cipőmet egy másik talpbetéttel.
Pedig tudjuk, hogy ezek mind túlbonyolítások és fölösleges túráztatások.
Kár, hogy kényelmesebb meg jobb így tekerni.
Más: szóba jöhetne akár a mostani rendszer "upgrade"-je, 10s v 11s rendszerre, de egyelőre ezt is napolnám. Egyszeru okokból: a mostani sorommal és áttételemmel nincs hiányérzetem a körülmények közt. Megvan benne minden fokozat, amit használok is. És teljesen tisztán-csendesen teszi a dolgát. Akkor minek hozzányúlni? Még a fékerő-fékhatás is sokat javult a promax rc-472-es fékekkel a régi centaurhoz képest. Már felső fogásból pöckölve is brutál a fékerő.
Oké, hajtókarból jobb lenne rövidebb, de 175-öst meg a kutya nem veszi meg..