Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#23261
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás

@ave

Igen valoszinuleg a kistanyeron a 11-12 nem lesz hasznalatban :) Jogos amit mondasz, belattam azota en is :)


Nekem is Campa 11 sp rendszerem van.
Nekem már a felszerelésnél mondták, hogy kistányér esetén az utolsó 2 kis fogaskereket ne használjam hátul és ha elöl nagytányéron megyek, akkor pedig a felsõ 2 legnagyobb fogaskereket ne használjam.

#23262
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 hozzászólás

Viszont ha már itt tartunk a villáknál, a kormánycsapágyam állandóan fellazul. Nem nagyon, én észre sem veszem, de ahova szoktam hordani szereltetni, ott mondták a srácok, hogy ennyire nem szabadna lelazulni ilyen rövid idõ alatt. Ennek mi lehet az oka?


hasonló problémával küzdöttem...
szerencsére sikerült megoldani.
nekem egy félintegrált kormánycsapágyam -wcs- van. arra lettem figyelmes, hogy mikor elkezdem szorítani a csapágyat akkor tök patentul összehúzódik és egyáltalán nem lötyög(ezt elsõ fék behúzásával és egy kevés elõre-hátra mozgatással szoktam lecsekkolni).viszont mikor elkezdem meghúzni a stucni csavarokat akkor kezdõdik a gond... megfigyeltem, hogy mikor a kcs.-hoz közelebbi csavart kezdem meghúzni elõbb akkor ez a lötyögés kissebb. ráadásul minél késõbb kezdem húzni a távolabbik(felsõ) csavart annál késõbb kezdõdik lötyögés.
az jutott az eszembe, hogy egy karbon nyaknak lehet némi torzulása ahogy a stucni csavarjaival összehúzom és ha a felsõ csavart húzom elõbb akkor a villanyak talán egy picit " kúposodhat" és a stucni saját magát húzza feljebb a nyakon.
és itt jött a megvilágosodás.
most azt csináltam, hogy beállítottam a feszességet.elkezdtem meghúzni az alsó csavart. aztán mikor elértem egy kellõ feszességet akkor a "rózsának" a csavarját annyira meghúztam, hogy a felsõ csavar lehúzó erejének "ellen tudjon tartani". mikor ez megvolt akkor már csak a stucni csavarjaival játszottam,hogy a megfelelõ legyen a meghúzás eloszlatása.
miután megcsinálatam mentem vele egy 5-6 órát és még mindig ugyanolyan jó...
"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"

#23263
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 hozzászólás
@ave

Igen valoszinuleg a kistanyeron a 11-12 nem lesz hasznalatban :) Jogos amit mondasz, belattam azota en is :)

#23264
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
>50/34 elol 11-25 hatul

A rovid kanalas valto max. kapacitasa tudtommal 27 fog, marpedig ez a kombo 30-at ad. Tehat a teljes kazettat nem kell tudnia hang nelkul vinni.
En ugy oldottam meg, hogy inkabb hosszabb a lanc, mert az 50x23-nak (neha 27-nek) van ertelme, de a 34x11-12-nek nem sok. ( Schleck esete ota foleg! ;) )
Egyebkent azon tul, hogy 34x12-nel mar teljesen kifekszik a hatsovaltom, elol picit beleer a nagytanyerba is a lanc, szoval nem nagy veszteseg, hogy ezt kerulnom kell.

#23265
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
Discovery Sciencen Engineerdben TREK bringa 'hogyan készült' megy. Ha valakit esetleg érdekel. Semmi belsõ infot nem kaptok, szóval sokat nem mondanak. :D


Nha ez nem mondott semmit. :D Ettõl azért kicsit nagyobb betekintésre számítottam... :D

#23266
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 hozzászólás

akkor az több mint valószínû h a keresztbeváltás miatt van. bár az érdekes h azt mondod h elõször az öt alsó fog zörgött


Hat igen...kivancsi leszek holnap...koszonom a segitseget mindenkinek :)

#23267
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
fogaskeréksor egyenes, nem "imbolyog"?

#23268
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
akkor az több mint valószínû h a keresztbeváltás miatt van. bár az érdekes h azt mondod h elõször az öt alsó fog zörgött

Igen igen, termeszetesen a legnagyobb fokozat alatt a 11es es 12es fogakat ertem! Holnap meg meglatjuk mi lesz, de tobb mint valoszinu, hogy ez keresztbevaltas mar ott, csak gondoltam kiprobalom :)
50/34 elol 11-25 hatul amugy a konfig!



#23269
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
sokan tévesen a legnagyobb fokozat alatt a legnagyobb fogaskereket értik... a probléma szempontjából pedig nagyon nem mind1 h melyikrõl van szó. ezért kérdeztem rá

legnagyobb fokozatot írt nem? nem legnagyobb hátsó lánckereket.





#23270
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 hozzászólás
Igen igen, termeszetesen a legnagyobb fokozat alatt a 11es es 12es fogakat ertem! Holnap meg meglatjuk mi lesz, de tobb mint valoszinu, hogy ez keresztbevaltas mar ott, csak gondoltam kiprobalom :)
50/34 elol 11-25 hatul amugy a konfig!

#23271
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

meglepõ módon ez nemcsak szett, hanem vázméret (pontosabban láncvillahossz) függõ is: minél nagyobb a váz /hosszabb láncvillahossz, annál toleránsabb a hátsó váltó. nem tudom mi a magyarázat,de több példát láttam már rá


S-es merida vázam van, a nyeregvázcsõ 48cmes :D Egyébként az rá a magyarázat hogy ha keresztbe is áll a lánc, nagyobb távolság esetén kisebb a párhuzamostól való eltérés mennyisége, kisebb szögben halad a hajtókartól a sorig a lánc, esetleg PONT ennyi kell hozzá hogy ne legyen hangja.

#23272
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás

meglepõ módon ez nemcsak szett, hanem vázméret (pontosabban láncvillahossz) függõ is: minél nagyobb a váz /hosszabb láncvillahossz, annál toleránsabb a hátsó váltó. nem tudom mi a magyarázat,de több példát láttam már rá


A magyarázat, az a geometria@matematika. >.< De egyébként ja, mondjuk nekem elég rövid ha azt vesszük, mert kicsi vagyok és a váz is kicsi.

#23273
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Én az elsõ váltó utánállításával végig tudom váltani mind a 20 fokozatomat probléma és kerregés nélkül. bár az 53-27et csak egyszer próbáltam, próba kedvéért, nem akarom letépni a váltómat :)

duraace 7800 váltók és fkvkarok ultegra SL karral



meglepõ módon ez nemcsak szett, hanem vázméret (pontosabban láncvillahossz) függõ is: minél nagyobb a váz /hosszabb láncvillahossz, annál toleránsabb a hátsó váltó. nem tudom mi a magyarázat,de több példát láttam már rá

#23274
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
Én az elsõ váltó utánállításával végig tudom váltani mind a 20 fokozatomat probléma és kerregés nélkül. bár az 53-27et csak egyszer próbáltam, próba kedvéért, nem akarom letépni a váltómat :)

duraace 7800 váltók és fkvkarok ultegra SL karral

#23275
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás

legnagyobb fokozat alatt a legnagyobb fogaskerekeket érted?
shimanonál pl kistányér kónuszon és felette 1-gyel beleér a lánc a nagytányér belsõ falába. szóval nem törvényszerû, hogy végig lehet gond nélkül váltani. ennek ellenére valószínûleg nálad nincs rendesen beállítva. kistányéron és legnagyobb fkeréken gond nélkül kellene futnia a láncnak. nézd meg hogy mi az oka a nem sima futásnak. ha nem ér bele az átdobóba, akkor azt nem kell piszkálni.


legnagyobb fokozatot írt nem? nem legnagyobb hátsó lánckereket.

szerintem az alsó 2+kistányér totál keresztbeváltás. shi ultegránál biztos, még 9esnél is.


Nha ez a másik. Kicsit keresztbe fut a lánc. Ez Campánál is megvan. Jó, hogy beleér.

#23276
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
CICLOSPORT CM 4.1 -es km órán az óra részt lehet stucnira rakni?

Meg am beszereztem kamáslit, szóval most már mehet hidegben is. Egyébként ahogy nem használtam a bringát most vagy egy hónapja, nekem is megjelent a váltási nehézség, mint ha belekötött volna a zsír, vagy nem tudod, de aztán úgy tûnt bemelegedett, mert aztán elkezdett mûködni.

Egyébként meg nekem sem megy kistányérnál végig a soron kattogás nélkül, de középsõn sem (amit vegyünk most te kistányérodnak, mert gondolom kéttányéros, enyém meg 3). Mondjuk simán csak ide-oda váltással behozom ugyanazt az erõsséget.

#23277
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
legnagyobb fokozat alatt a legnagyobb fogaskerekeket érted?
shimanonál pl kistányér kónuszon és felette 1-gyel beleér a lánc a nagytányér belsõ falába. szóval nem törvényszerû, hogy végig lehet gond nélkül váltani. ennek ellenére valószínûleg nálad nincs rendesen beállítva. kistányéron és legnagyobb fkeréken gond nélkül kellene futnia a láncnak. nézd meg hogy mi az oka a nem sima futásnak. ha nem ér bele az átdobóba, akkor azt nem kell piszkálni.

Ma probaltam ki eloszor az elso orszagutim, kerdesem a kovetkezo lenne, egy 2011es Chorus groupporol van szo...elso par meteren valtast probalgattam, es feltunt, hogy az 5 legnagyobb fokozatban hatul, ha elol kistanyeron voltam, akkor nem futott siman....par szaz meter utan ez leredukalodott az also 2 fokozatra! Ha elol kistanyeron van a lanc, hatul a teljes racsnit be kene tudni jarnia a lancnak anelkul, hogy barmi problema legyen, vagy ez a cross shiftingbol adodik mar? Avagy bejarodas kerdese? Koszi a valaszt!

Ui.: Amugy irgalmatlan a gep, ijeszto egyelore a sebessegkulonbseg az xc bringamhoz kepest :|



#23278
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
szerintem az alsó 2+kistányér totál keresztbeváltás. shi ultegránál biztos, még 9esnél is.

#23279
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

Ma probaltam ki eloszor az elso orszagutim, kerdesem a kovetkezo lenne, egy 2011es Chorus groupporol van szo...elso par meteren valtast probalgattam, es feltunt, hogy az 5 legnagyobb fokozatban hatul, ha elol kistanyeron voltam, akkor nem futott siman....par szaz meter utan ez leredukalodott az also 2 fokozatra! Ha elol kistanyeron van a lanc, hatul a teljes racsnit be kene tudni jarnia a lancnak anelkul, hogy barmi problema legyen, vagy ez a cross shiftingbol adodik mar? Avagy bejarodas kerdese? Koszi a valaszt!

Ui.: Amugy irgalmatlan a gep, ijeszto egyelore a sebessegkulonbseg az xc bringamhoz kepest :|


Én ahány campás mögött mentem versenyeken, mindegyik enyhe "daráló" hangot hallatott, mintha a lánc valahol beleérne valamibe. És ez nem 1, nem 10 bringa, hanem sokkaltöbb. Lehet te is ezzel a jelenséggel találkoztál.

#23280
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 hozzászólás
Ma probaltam ki eloszor az elso orszagutim, kerdesem a kovetkezo lenne, egy 2011es Chorus groupporol van szo...elso par meteren valtast probalgattam, es feltunt, hogy az 5 legnagyobb fokozatban hatul, ha elol kistanyeron voltam, akkor nem futott siman....par szaz meter utan ez leredukalodott az also 2 fokozatra! Ha elol kistanyeron van a lanc, hatul a teljes racsnit be kene tudni jarnia a lancnak anelkul, hogy barmi problema legyen, vagy ez a cross shiftingbol adodik mar? Avagy bejarodas kerdese? Koszi a valaszt!

Ui.: Amugy irgalmatlan a gep, ijeszto egyelore a sebessegkulonbseg az xc bringamhoz kepest :|