Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#22841
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Elmondom hogy gondolkoztam:
Ha úgy veszük, hogy az átlagnál pl. 2cm-el rövidebb a karom,
akkor az otimális 53cm vázméret ezáltal 51cm-re módosulhat(??)

Ami még számitásba jöhet: beszerzek az 55cm Bianchihoz egy 60as stucnit(az minusz 4centit jelent)-elvileg akkor egyenértékû lesz egy 51 körüli vázzal.(felsõcsöhosszban)
Igazából más bajom nincs vele, minthogy hajlitottabb könyökkel tekernék, magyarul messze a kormány-fõleg alsófogásban.


véleményem szerint a karhossznak semmi köze a vázmérethez. a vázméret a testmagasság, a belsõ lábhossz és a felsõtest kérdése. ha rövid a karod (egyébként mit értesz azon hogy átlag – 2cm a karod? van átlag karhossz?), azt rövidebb stucnival érdemes korrigálni.

ha pl 53-as helyett 50-es vázat veszel akkor 3 cm-el kerül alacsonyabbra a kormány

#22842
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Re: Lapierre
6,750 Kg szvsz kizart. Ez egy nehez kormany, nyereg, a Fulcrum Racing 3 peremes kerek az kifejezetten nehez (a kepen mas van, mint a szovegben), 7800 se eppen konnyu.

#22843
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Philippe Gilbert FDJ-s Lapierre-je eladó egészen baráti áron (bár ha jól látom ez valami licitálós kikiáltási ár)

Lapierre hm xlite quipe franaise des jeux, Vente Occasion vlo route course sur Troc-Vlo

#22844
berza

berza

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás
Elmondom hogy gondolkoztam:
Ha úgy veszük, hogy az átlagnál pl. 2cm-el rövidebb a karom,
akkor az otimális 53cm vázméret ezáltal 51cm-re módosulhat(??)

Ami még számitásba jöhet: beszerzek az 55cm Bianchihoz egy 60as stucnit(az minusz 4centit jelent)-elvileg akkor egyenértékû lesz egy 51 körüli vázzal.(felsõcsöhosszban)
Igazából más bajom nincs vele, minthogy hajlitottabb könyökkel tekernék, magyarul messze a kormány-fõleg alsófogásban.

#22845
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Igen, elsõre nekem is ez volt a megérzésem, hogy van benne anyag
-nem mai darab-mikori lehet a kilencvenes évek eleje?
Érdekes dolog a méret.Én 172vagyok és egy 55öst nyúztam a nyáron(55ös felsõcsõhossz) 100as kormányszárral, de úgy vettem észre
hogy meglehetõsen hosszú nekem. Úgy 4centit nyertem volna egy rövidebb stucni, amivel pont okés, de ha nem tévedek,
ezzel az 50essel + egy 110es stucni
ELMÉLETILEG ugyanott leszek.(???)
Kösz a biztatást:D


A szettet 93 és 98 között gyártották, de ez 93-94 körüli lehet.


A sebesség mindent megold.

 


#22846
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
A 172cmhez kicsi lesz az 50es váz. Azt is vedd figyelembe, hogy egy 50es vázon alacsonyabban fogsz ülni, ha felhúzod a nyerget akkor meg nagyon mélyre kell majd hajolni, ami derék és hátfájdalomhoz vezet(het) plusz a vállöv hamarabbi kifáradásához. 53as körüli vázakat próbálj, azok között lesz a jó.

#22847
berza

berza

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás
Igen, elsõre nekem is ez volt a megérzésem, hogy van benne anyag
-nem mai darab-mikori lehet a kilencvenes évek eleje?
Érdekes dolog a méret.Én 172vagyok és egy 55öst nyúztam a nyáron(55ös felsõcsõhossz) 100as kormányszárral, de úgy vettem észre
hogy meglehetõsen hosszú nekem. Úgy 4centit nyertem volna egy rövidebb stucni, amivel pont okés, de ha nem tévedek,
ezzel az 50essel + egy 110es stucni
ELMÉLETILEG ugyanott leszek.(???)
Kösz a biztatást:D

#22848
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.383 hozzászólás

Biztos találkoztatok vele és/vagy használjátok -én nem ismerem.
Mit kell tudni egy 8as fékváltós pezsgõ 105ös szettrõl?

A kérdés oka:
Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: barellia brügelmann 5O-cm!akciós!!!!

Jól kezelhetõ darab?


erre szoktam mondani,hogy ezekbe még volt anyag. megbízható cucc.

#22849
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
A 1056 egy kiraly szeria volt. Eleg sok ilyen alkatreszt vettem ujonnan (valtokat, agyat, RX-100-as "testver" STI-t) Massziv, ma is jol mukodnek.

#22850
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

Biztos találkoztatok vele és/vagy használjátok -én nem ismerem.
Mit kell tudni egy 8as fékváltós pezsgõ 105ös szettrõl?

Igen. Megbízható, tartós, és elõnye, hogy a Shimano ma is forgalmaz 8-as készletet, annak részei (pl. hátsó lánckerekek (2300, Sora), fékek) pótlásnak jók. A 105-ös fékváltókar sokkal jobb, mint a Soráé, azt nem szabad cserélni (csak ugyanolyanra, vagy persze jobbra). Ilyen 8-as 105-ös van a hétköznapi biciklimen vagy két éve, egyszer cseréltem láncot 8300 km után. Tartósabbnak hiszi a közvélekedés, mint a 9-10 sebességeseket.

A kérdés oka:
Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: barellia brügelmann 5O-cm!akciós!!!!

Jól kezelhetõ darab?

Igen, ha a mérete jó. Érdemes kipróbálni, hisz az elsõ lánckerekek nem odatartozók (s ezzel még dicsekszik is az eladó), de ha könnyen vált föl is és le is, akkor nem tûnik rossz ajánlatnak. Kérdezd meg a középtengelyt - esetleg olasz, az sem baj (kapható), de érdemes tudni.

#22851
berza

berza

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás
Biztos találkoztatok vele és/vagy használjátok -én nem ismerem.
Mit kell tudni egy 8as fékváltós pezsgõ 105ös szettrõl?

A kérdés oka:
Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: barellia brügelmann 5O-cm!akciós!!!!

Jól kezelhetõ darab?

#22852
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.383 hozzászólás

A BB-UN71-rõl le lehet. Az enyémrõl is lejött, meg rengeteg kép van róla a neten, ahol nincs rajta.


lehet benne vlmi. van itthon 1. majd lehet,hogy kipróbálom.

#22853
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás

baromi szépek.. sajna az újak a közelükbe sem érnek. lementettem néhány képet,mert nagyon durvák a fotók.


Ízlések és pofonok... soha se szerettem a retrót... de tényleg van köztük jó kép... ettõl függetlenül soha se ülnék fel egy ilyenre szívesen...

#22854
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

most,hogy utána gondoltam nem vlszínû,hogy le bírod ütni a menetes részt. még a BB-UN 71/72 középrészrõl sem lehet leszedni ezt a részt. ezt csak a campánál lehet megcsinálni. ez is csak a shimano butaságát mutatja:)


A BB-UN71-rõl le lehet. Az enyémrõl is lejött, meg rengeteg kép van róla a neten, ahol nincs rajta.


A sebesség mindent megold.

 


#22855
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.383 hozzászólás

gyönyörû masinák a múltból annak, akit érdekel:

Ray Dobbins Bike Photo Gallery


baromi szépek.. sajna az újak a közelükbe sem érnek. lementettem néhány képet,mert nagyon durvák a fotók.

#22856
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.383 hozzászólás

nem lehet összehozni a fékváltókarral.

igen. másik monoblok kell nekik. a régi hajtókarhoz a rövid tengely nem elég. a másikhoz meg a hosszabbik tengely már sok. elvileg meg lehet oldani a dolgot. ki kell szedni mind2 középrészt,és leütni róluk a menetes perselyeket. ezek felcserélhetõk. a tengely,és a csapágyak azonosak,csak a menetes részeknek más a mérete. ez persze csak akkor igaz,ha mind1ik k.csapágy shimano.


most,hogy utána gondoltam nem vlszínû,hogy le bírod ütni a menetes részt. még a BB-UN 71/72 középrészrõl sem lehet leszedni ezt a részt. ezt csak a campánál lehet megcsinálni. ez is csak a shimano butaságát mutatja:)

#22857
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Akkor a velobase rosszul írja: The RX100 is an un-painted version of the 105SC/8


Igen, rosszul. Az 551-re lehet igaz ez a mondat.


A sebesség mindent megold.

 


#22858
moyan

moyan

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás

nem lehet összehozni a fékváltókarral.


Akkor a velobase rosszul írja: The RX100 is an un-painted version of the 105SC/8

#22859
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.383 hozzászólás

Akkor ennek analógiájára az RX100as szett A550es jelû átdobóját sem célszerû fékváltókarra kötni?



Mindkettõ 170 mm hosszú.
Nem akarok hülyeséget kérdezni, de jól értem, hogy ha esetemben a vázak csapágyháza nem azonos, és ezért nem cserélném ki a középrészeket, akkor a lánc helyzete 3-4 mm-rel eltolódna? Ebben az esetben vennem kéne megfelelõ középrészt?
(Bocs a körülményeskedést, csak 4 bringa játszik az átalakításban, és még nem tudom, hogy mit hova szeretnék/lehet)


nem lehet összehozni a fékváltókarral.

igen. másik monoblok kell nekik. a régi hajtókarhoz a rövid tengely nem elég. a másikhoz meg a hosszabbik tengely már sok. elvileg meg lehet oldani a dolgot. ki kell szedni mind2 középrészt,és leütni róluk a menetes perselyeket. ezek felcserélhetõk. a tengely,és a csapágyak azonosak,csak a menetes részeknek más a mérete. ez persze csak akkor igaz,ha mind1ik k.csapágy shimano.

#22860
moyan

moyan

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás

Igy van ahogy irod, a 1055 az 7-es, 1056 8-as. Mivel mindketto lanca ugyanaz a hajtokar es az elsovalto is mindegy.
Illetve annyiban nem mindegy, hogy a 1055-os elso valto nem mukodik fekvaltokarral. (A ketrec nem csak oldalra tol, hanem elorefele is)


Akkor ennek analógiájára az RX100as szett A550es jelû átdobóját sem célszerû fékváltókarra kötni?

Más középcsapágy kell hozzájuk, 113/115 tengelyhossz kell a 1055ös hajtómûhöz, a 1056oshoz pedig 107mm.
A 1056osodnak milyen hosszú a karja?


Mindkettõ 170 mm hosszú.
Nem akarok hülyeséget kérdezni, de jól értem, hogy ha esetemben a vázak csapágyháza nem azonos, és ezért nem cserélném ki a középrészeket, akkor a lánc helyzete 3-4 mm-rel eltolódna? Ebben az esetben vennem kéne megfelelõ középrészt?
(Bocs a körülményeskedést, csak 4 bringa játszik az átalakításban, és még nem tudom, hogy mit hova szeretnék/lehet)