Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34355 replies to this topic

#2241
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Más:

 

tavaly vettem 2 db cst cito gumit apróból, 4500 ft-os áron. Egyet használtam közülük, tavaly egész szezonban hátul, idén meg április óta. Sajnos a másikat eladtam, de elvileg vissza tudom vásárolni.. :)

 

Miért tenném?

Mert jó. Nem tudom, mennyi km van benne, de sok. És csak hátul futott, nulla probléma eddig. Közel mérethelyes, 29mm szélesnek mértem, remekül tapad ennek köszönhetően, ellenben nem kopik túl gyorsan (alsó hangon 8-9ezer km-re tippelem a mostani futását?)

 

A cst oldalán megtaláljátok a modellt

 

https://ebike.hu/ter...00c-gumikopeny/

 

170-es szövetsűrűség, és a cst hatos szintű defektvédelme jellemzi. A szélességéhez képest teljesen jó tömegben van. Igazából 20-24 eurót megér szerintem, mert van olyan jó gumi, mint a black chillis conti grand prix. Elég kellemes érzete van kézbe véve is (nem túl merev, lágy-képlékeny, van rugalmassága)

Ami nagyon szimpathikus volt már az elején: Nem kell hozzá gumileszedő, se izmozás. Körbehúzod a felni körül, és tkp. magától helyére pattan. Nyomásra helyezve meg tényleg 10-15 mp egy gumicsere vele. Defektet nem kaptam, és szerencsére tág nyomáshatárok közt lehet használni (4-7 bar közt minden értéken használtam, de 6 körül érzi magát a legjjobban)

 

így lassan 2 szezon használat után azt mondom: Ajánlott. 

ezt a rivjút csak azért írtam meg, mert szerintem "mégnemvót"


  • donciccio likes this

#2242
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Csak nincs előnye a kívül vezetettel szemben.

A szerelők azért is utálnak ilyen agyonintegrált, mindenhol bújtatott vázakat (pl. tt kormány-váz kombi) átbowdenezni, mert lelkileg gyötrődnek tőle. Nem akarnak sok pénzt elkérni a klienstől, nem akarják, hogy "lehúzásszaga" legyen, szeretnének olcsón dolgozni, de. Néha annyira megszopatja őket és annyi értékes időt (más munkára fordíthatót) vesz el tőlük, hogy nem mernek túl alacsony árat mondani, aztán meg persze van lelkifurdalás, hogy túl drága árat szabtak meg.

 

Senkinek sem jó. 



#2243
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

csináltak acél vázaknál is belső bovden elvezetést régen. mondjuk ezeknél nem gond a bovden cser,ha mindegyik úgy van megcsinálva,mint az enyém. egy kis csőben futnak. tök 1xű a csere.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2244
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

116_1104.jpg117_3866.jpg


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2245
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

113_6795.jpg115_4917.jpg


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2246
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ilyenkor mindig eszembe jut, amikor a szervizben álldogálva ecsetelem a szerelőnek, hogy már csak az empáthia és "ne árts" elvének követése miatt sem vennék-hoznék be rejtett kábeles vázat átbowdenezésre.. :)

 

Meg tudom, "ronda" a nyílt húrozás, de tény: olcsó tefloncsöves bowdenház-fém kupak& sima rozsdamentes bowden mellett hibátlan, és kb. 3-4ezer km után kell negyed fordulatot tekerni a spannolón.

 

Még ütött-vert régi mechanikus szettnél is.. Egy bowdenbelső cseréje meg körülbelül 25 mp-ig tart



#2247
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Látnátok a BMC Teammachine-t vagy az új KTM-et, végig belül fut majd minden. Még jó, hogy a profik felnifékkel mennek, hamarabb kapnának új bringát mint hogy szétszedjék nekik a csöveket.



A sebesség mindent megold.

 


#2248
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
Nekem szerencsere nincs kormanyon belul vezetve, igy a kormanycsere csak az atszerelest es bandazsolast jelentette. Montis fekben mar joparszor csereltem olajat, de a hidraulikus fekvalto felepitese lenyugozoen bonyolult... a gumiboritas nem konnyiti meg a dolgot. Szvsz elobb eladom a cxet, minthogy raszanjam magam a berhelesere.

Egy endurance bringanal nem kene a tarcsafek.

Edited by arn, 2017. August 06. - 20:33.


#2249
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

bikemag.hu/magazin/hirek/kormanyvaltas-do-beginnig-of-the-szoporoller

újabb érv hogy még ma letépjem a bringáról a hagyományos szettet :P


mig csak a bovdent vezettek a vazba, addig annyira nem izgatott, amivel talalkoztam, az nem is zorgott, de ismeros inkabb kint vezette a C12 vazan a bovdeneket, mert mindig zorgott.

miota megy a hidraulikus fekes bohockodas orszaguton, s ezeket a fekcsoveket is a vazban, villaban vezetik, azota csak fogom a fejem...

az iras meg reklam a speedwaynek :PP

#2250
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

http://bikemag.hu/ma...the-szoporoller

 

újabb érv hogy még ma letépjem a bringáról a hagyományos szettet  :P



#2251
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

http://apro.bikemag....hu-l402159.html

 

biztos a meleg miatt,de ezt a bianchi-t alig vettem észre a hirdetések közt. kb ugyanaz az évjárat,mint az enyém. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2252
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

kicsit hosszabb írás következik. mehetne több,akár topikba is. kencékhez kapcsolódik leginkább.

 

első körben a 10-es record láncomról,és annak karbantartásáról: úgy kezdtem az évet,h új lánc,sor,váltó görgők. a record láncomban alsó hangon 5000 kili van. lehet,h több,de most nem nagyon számoltam utána. a kopás jelenlegi állapota 0,3%!!!!!!!!! a campa útmutatása alapján szoktam mérni. 132,2 mm-t lehet mérni az új láncon,egy adott láncszem mennyiségre. ma mértem,tisztítás után a láncot,és 132,6 mm-t mértem. ez a 0,3%. elvileg most kéne a campa szerint cserélnem. a 0,75% 133,2 mm-nél van. ha a kopás az eddigiekhez hasonló lesz,akkor minimum 10000 kilit el fog menni a lánc. :D azért ez egy 10-es lánctól nem rossz. :) a gyári zsír után 1x olajoztam,utána meg áttértem a waxolásra. azt hiszem a meghajtás topikban olvasgattam róla többet. a waxom könnyen,házilag előállítható,és olcsó. paraffin olaj,és gyertya viasz 1:1-es keveréke. előnye,h mindenképp tisztább a bringa,és leginkább a meghajtás elemei. úgy látszik a tartósságnak is használ. olajnál 5000 kili után már nagyobb kopást lehet mérni. a hátránya a pepecselés,főzőcskézés,ilyesmi. kb 3-400 kilit bír ki országúton a wax. leginkább száraz körülmények közt. vizesen ez a táv lecsökken. én minden waxolás előtt teljesen letakarítottam a láncot. néhány hetente meg a meghajtás többi elemét is. aztán főzőcskéztem a láncot. pepecs meló. amúgy ez a wax nem újdonság,csak most úgy látom,h megint divatba jött. vettem most squirt lube száraz waxot. http://www.squirtlub...ducts/lube.html ma tettem föl először a láncra. természetesen megtisztítottam mindent. lánc,sor,váltó görgő,lánctányérok. ahogy utána néztem,kérdeztem,úgy látom,h kb annyit bír,mint a sima wax. ennél is takarítani kell a láncot,csak nem kell főzőcskézni. lehet,h néhány hét múlva írok a tapasztalatokról. ennyit a láncról.

 

bovdenek. mindig keresem a legkisebb súrlódás,olcsó megoldását. megint képbe került a wax. működik. jobb,mint az olaj,vagy a zsír. igaz más arányban csináltam meg a kencét. 2 rész paraffin olaj,és 1 rész gyertya viasz. a campa bovdenek is újak voltak a bringámon,és csak most kentem meg. szóval ez is kb 5000 kilit ment el a gyári kenőanyagával. nagyon finoman megkentem a puhább waxommal,és egész kellemes lett a váltás minősége. majdnem olyan lett érzetre,mint az új. kb 1-2 hete van a bovdeneken,és nem lassult be tőle a bovden. szóval erre is megfelelő kenőanyag lehet.

 

még annyi,h találtam még egy száraz waxot,ami hasonló lehet,mint a squirt lube. a soudal terméke: http://www.soudal.hu...aszos-kenoanyag  

rövid távú tapasztalat a squirt lube-al kapcsolatban: sokan csodaszerként beszélnek, írnak erről a kenőanyagról. sztem korántsem az. kb 200 kili után zajos lesz a lánc tőle. nem nyikorog,de azért hallani a láncot. a wax többet bír azért.  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2253
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Sziasztok!
Egy kis segítség kellene mert nem igazán értek az országúti cuccokhoz.Van a gépemen egy FSA karbon hajtókar 50-34-es 110 BCD tányérokkal.Nekem ez túl nehéz áttételt eredményez.Szeretném lecserélni egy kicsit kisebbre ha lehet.46-32 esetleg?Cyclo gépeken láttam 46-os tányérokat de a másik tányér 36-os volt.Mekkora a legkisebb tányér méret amit fel tudok tenni?



33,

Edited by Vejne, 2017. August 03. - 01:18.


#2254
paul

paul

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 posts

Sziasztok!

Egy kis segítség kellene mert nem igazán értek az országúti cuccokhoz.Van a gépemen egy FSA karbon hajtókar 50-34-es 110 BCD tányérokkal.Nekem ez túl nehéz áttételt eredményez.Szeretném lecserélni egy kicsit kisebbre ha lehet.46-32 esetleg?Cyclo gépeken láttam 46-os tányérokat de a másik tányér 36-os volt.Mekkora a legkisebb tányér méret amit fel tudok tenni?



#2255
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

http://apro.bikemag....3-l401486.html#

 

mintha ez a kormány nem passzolna ahhoz a fvkarhoz

 

persze lehet hogy csak rossz helyen van mint itt http://www.bikesport...ortexbestlg.jpg



#2256
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

mármint hogy könnyű bringában is használható tömeggel, is fel legyen találva.. 

Igen, sajnos Rohloff es hasonlok not good enough.


Edited by ave, 2017. July 26. - 22:43.


#2257
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

 

Nem tudom, inkabb fokozatmentes valtot kellene vegre feltalalni.

mármint hogy könnyű bringában is használható tömeggel, is fel legyen találva.. 


Edited by Bikertigger, 2017. July 26. - 20:45.

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2258
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

pár napja azon tipródtam hogy szerintetek marad a 130-as hátsó pacskertáv?

 

meglépik a vázgyártók hogy felmennek 135-re és lesz hely 11+ soroknak?

 

megaüzlet lenne, de én persze maradnék 130as :-)

Mar most is 135 van a tarcsafek miatt, nem?

Nem tudom, inkabb fokozatmentes valtot kellene vegre feltalalni.



#2259
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

pár napja azon tipródtam hogy szerintetek marad a 130-as hátsó pacskertáv?

 

meglépik a vázgyártók hogy felmennek 135-re és lesz hely 11+ soroknak?

 

megaüzlet lenne, de én persze maradnék 130as :-)



#2260
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

Na emberek, jelentem jó lett!

Ott kezdem, hogy alapvetően én vagyok a hülye :-) Gondoltam 2 napja este, hogy gyerekek alszanak akkor nekiállok. lebontom hátul a bowdent a váltónál kifűzöm és érzem, hogy picit ragadós ott ahol a házban fut. Na mondom megvagy! Mikor összeraktam asszem behúztam valami vékony olajjal, ezek szerint nem kellett volna. Ezt most jól leszedtem róla, kapott új bowdenházat hátra, az alsó vezetőhöz 5 centi tefloncsövet úgy, hogy a vége kikanyarodjon felfelé a homlokcső felé, így ez védi az ISO löttytől - ezt amúgy mindenkinek ajánlom. Összerakom, de csak nem lett 100-as... Nézegetem innen-onnan és arra jutok, hogy nem lehet más más mint a váltótartó konzol. És ahogy erre gondolok bevillant, hogy legutóbb a szervizben elő lett szedve a szerszám, beszéltünk is róla, hogy megnézzük de végül erre nem került sor... Szóval tegnap megnézték és bizony volt benne egy kis geller. Kihúzták, jó lett.

Ennyike.

 

Gyanítom, hogy a 3 dolog összeadódott (konzol, ragadós bowden, alsó vezető). Mindenesetre a szervizben elég volt ránézni a konzolra, hogy megint jól álljon, elég puha anyagból van. Aminek végül is örülök, Ha baj van akkor inkább ez hajoljon mintsem, hogy a karbon papucs törjön.

 

Mellesleg rákérdeztem a teflonos bowdenre, amiről csak annyit mondtak, hogy tök jó ameddig rajta van a teflon a bowdenen de amint ez elkezd lekopni róla úgy ez begyűrődik a házba, a többit mindeki tudja. Egyszóval a sima köszörült hosszú távon megbízhatóbb.

 

Kösz a tippeket mégegyszer!

igen. a teflonos bowdenhez elfelejtettem hozzátenni ugyanezt. lekopik,aztán ott lesz a teflon,ahol nem kéne. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A