Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#2221
Írta 2017. július 26. - 00:20
#2222
Írta 2017. július 25. - 23:54
Akkor megmondom a tutit !
Eltipegsz kedvenc bringaboltodba és veszel 2 méter bovdenházat és szépen végigvezeted a váltóig. Még drága sem kell hogy legyen.
És ennyi. Egy sör lesz ! :-))
Nem te vagy az egyetlen, aki szenved a hátsó váltó bovdenezésével. Több új bringán láttam, hogy ez az új divat, a vázon belüli bovdenvezetés valami miatt szorul. Ez a módszer mindenkinél megoldotta a problémákat. Még sarazni is mehetsz vele, folyathatod az izót a kulacsból, erre nem fog hatni. Szépen el tudod vezetni a váz alján gyorskötözővel, alig fog látszani. A köszörült bovden viszont jó ötlet, olyat vegyél mindenképp !
#2223
Írta 2017. július 24. - 15:29
kizárólag az alsó vezető az, ami nem ugyanez mint korábban...
hogy ezt kiderítsd, ideiglenesen, egy próbakör / görgőzés erejéig nem érdemes kipróbálni az alsó bovdenvezető kihagyását?
Végül is nem rossz ötlet. Az a gond, hogyha leveszem az egész vezetőt akkor nincs ami megtartsa a bowdent 1 adott helyzetben és váltás ásorán a bowden a csapágyházon mászkálna jobbra-balra, vagyis ugyanitt lennék.
Más tészta, de kezdem megérteni miért jó a Di2 és miért ennyire sikeres a versenysportban: egy esős nap után nem lennék egy team szerelő helyében ha mindenki 100% pontos váltást akarna 11 sebis gépekkel. Azért minden eső után mégsem lehet 8-10 bringát teljes bowdenszettet cserélni és mindet beállítani.
Szerintem amúgy az emberek túlnyomó többségének ez így is jó lenne ahogy most van....csak hát ugye ha "bassza" valami az ember agyát...
#2224
Írta 2017. július 24. - 14:19
kizárólag az alsó vezető az, ami nem ugyanez mint korábban...
hogy ezt kiderítsd, ideiglenesen, egy próbakör / görgőzés erejéig nem érdemes kipróbálni az alsó bovdenvezető kihagyását?
#2225
Írta 2017. július 24. - 14:08
Következő lépésben lehet, hogy kap egy teflonos bowdent, esetleg valami teflonos csövet alulra, bár nem tudom, hogy ezt érdemes-e illetve honnan lőjek ilyet.
teflonos csövet váltó bowden házból a leg1xűbb kivenni. meghámozod a házat,és már ott is a teflon cső.
a teflon bevonatos bowdenről,ha lekopik a bevonat,akkor meg ugyanott vagy,mint egy köszörült bowdent tettél volna bele.
donciccio módosította - 2017. július 24. - 14:11
- petter78 kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2226
Írta 2017. július 24. - 13:00
vegyél 7800/6600 valtokart.
Vagy wiggle lifeline performance kábelszettet. Vagy 5300 Ft-ért vampagnolo bowdenszettet, az jó shimihez is.
És ne kenj semmit rá. Nekem tisztán a legjobb ( egyelőre life line essential, de van készlet premiumbol itthon..
6600 amúgy pont van de sajnos megette már a kenyere javát...
Volt ilyen gondod?
nekem az a furcsa, hogy ugyanez a szett egyszerű köszörült bowdenekkel problémamentes volt a korábbi bringán szóval keresem azt a pontot ami változott, és egyelőre úgy gondolom, hogy kizárólag az alsó vezető az, ami nem ugyanez mint korábban...
#2227
Írta 2017. július 24. - 12:55
Elhajlott váltótartófül? Megnézném azt is.
az tuti jó (célszerszámmal megnéztük)
#2228
Írta 2017. július 24. - 12:24
Viszont az új vázra építés után nem lett tökéletes, olyan volt mintha kicsit szorulna a bowden és a váltó rugó nem húzná elég erősen nehezebb fokozatba a láncot, szóval nem volt teljesen pontos illetve vagy fönt volt jó, vagy lent ahova belóttem.
Elhajlott váltótartófül? Megnézném azt is.
#2229
Írta 2017. július 24. - 12:06
vegyél 7800/6600 valtokart.Na emberek, ötlet kéne! Történt év elején, hogy átépítettem a bringám egy új vázra. A szett úgy ahogy van ment át a korábbi vázról, a hátsó váltás a régi bringán pöpec volt. Viszont az új vázra építés után nem lett tökéletes, olyan volt mintha kicsit szorulna a bowden és a váltó rugó nem húzná elég erősen nehezebb fokozatba a láncot, szóval nem volt teljesen pontos illetve vagy fönt volt jó, vagy lent ahova belóttem. Gondoltam nem szarozunk, kapott új bowdenszettet hátra. Jó is lett, de az az érzésem, hogy mégsem tökéletes, több törődést igényel. Ez még külső bowdenvezetésű váz és akkor mindig jól működik (értsd 99%-os és nem csak 90%) amikor WD40-el befújom és tisztítom a középcsapi alatti műanyag bowdenvezetőt, de amint ez "kiszárad" akkor érzésem szerint rosszabb (szorulósabb) lesz. Vált, fokozatok is megvannak, tudok is vele menni csak keresem az okát a dolognak.
Az előző váznál nem volt ilyen gondom, illetve érzésre ott nagyobbak voltak a toleranciák, nem volt ennyire érzékeny. A réginél akkor csinált csak ilyet, ha a kulacsból kifolyt létől lett ragadós a bowden
Váltófül rendben van.
5700-as 105-ös váltókar, 6700-as 10-es ultegra váltó.
Arra gondolok, hogy esetleg a 2 vezető anyaga térhet ami miatt ez érzékenyebb, a márka amúgy azonos, Scott. A bowden sima köszörült, nem teflonos.
Következő lépésben lehet, hogy kap egy teflonos bowdent, esetleg valami teflonos csövet alulra, bár nem tudom, hogy ezt érdemes-e illetve honnan lőjek ilyet.
Minden tipp érdekel!
(vicces, de azóta kezdett most ez megint zavarni, mióta újra mentem egy külső, nem bandázs alatti bowdenes váltókarral és meglepett, hogy ott mennyire könnyen és pontosan járt a váltókar pedig elég alap darab volt...szóval ha valakinek van eladó új 7800-as Dura-ace váltókarja akkor is szólhat :-)
Vagy wiggle lifeline performance kábelszettet. Vagy 5300 Ft-ért vampagnolo bowdenszettet, az jó shimihez is.
És ne kenj semmit rá. Nekem tisztán a legjobb ( egyelőre life line essential, de van készlet premiumbol itthon..
Vejne módosította - 2017. július 24. - 12:07
#2230
Írta 2017. július 24. - 11:47
Na emberek, ötlet kéne! Történt év elején, hogy átépítettem a bringám egy új vázra. A szett úgy ahogy van ment át a korábbi vázról, a hátsó váltás a régi bringán pöpec volt. Viszont az új vázra építés után nem lett tökéletes, olyan volt mintha kicsit szorulna a bowden és a váltó rugó nem húzná elég erősen nehezebb fokozatba a láncot, szóval nem volt teljesen pontos illetve vagy fönt volt jó, vagy lent ahova belóttem. Gondoltam nem szarozunk, kapott új bowdenszettet hátra. Jó is lett, de az az érzésem, hogy mégsem tökéletes, több törődést igényel. Ez még külső bowdenvezetésű váz és akkor mindig jól működik (értsd 99%-os és nem csak 90%) amikor WD40-el befújom és tisztítom a középcsapi alatti műanyag bowdenvezetőt, de amint ez "kiszárad" akkor érzésem szerint rosszabb (szorulósabb) lesz. Vált, fokozatok is megvannak, tudok is vele menni csak keresem az okát a dolognak.
Az előző váznál nem volt ilyen gondom, illetve érzésre ott nagyobbak voltak a toleranciák, nem volt ennyire érzékeny. A réginél akkor csinált csak ilyet, ha a kulacsból kifolyt létől lett ragadós a bowden
Váltófül rendben van.
5700-as 105-ös váltókar, 6700-as 10-es ultegra váltó.
Arra gondolok, hogy esetleg a 2 vezető anyaga térhet ami miatt ez érzékenyebb, a márka amúgy azonos, Scott. A bowden sima köszörült, nem teflonos.
Következő lépésben lehet, hogy kap egy teflonos bowdent, esetleg valami teflonos csövet alulra, bár nem tudom, hogy ezt érdemes-e illetve honnan lőjek ilyet.
Minden tipp érdekel!
(vicces, de azóta kezdett most ez megint zavarni, mióta újra mentem egy külső, nem bandázs alatti bowdenes váltókarral és meglepett, hogy ott mennyire könnyen és pontosan járt a váltókar pedig elég alap darab volt...szóval ha valakinek van eladó új 7800-as Dura-ace váltókarja akkor is szólhat :-)
#2231
Írta 2017. július 20. - 20:22
http://apro.bikemag....r-l400622.html#
ez a kormány nagyon ismerős Egyetlen hibája van, merev, mint a kő. Pedig 282 gramm a 44-es is belőle, csak az a fránya 7050-es alu rideg.
Egyébként még mindig jó vételnek tartom: 32 euró, de súlyban-felhasznált anyagban (7050-triplán húzott) simán hozza egy drágább kormány szintjét, ráadásul nagyon rövid és sekély.
Én imádom. És jó bedugós stucnihoz is.
#2232
Írta 2017. július 16. - 11:34
kicsit hosszabb írás következik. mehetne több,akár topikba is. kencékhez kapcsolódik leginkább.
első körben a 10-es record láncomról,és annak karbantartásáról: úgy kezdtem az évet,h új lánc,sor,váltó görgők. a record láncomban alsó hangon 5000 kili van. lehet,h több,de most nem nagyon számoltam utána. a kopás jelenlegi állapota 0,3%!!!!!!!!! a campa útmutatása alapján szoktam mérni. 132,2 mm-t lehet mérni az új láncon,egy adott láncszem mennyiségre. ma mértem,tisztítás után a láncot,és 132,6 mm-t mértem. ez a 0,3%. elvileg most kéne a campa szerint cserélnem. a 0,75% 133,2 mm-nél van. ha a kopás az eddigiekhez hasonló lesz,akkor minimum 10000 kilit el fog menni a lánc. azért ez egy 10-es lánctól nem rossz. a gyári zsír után 1x olajoztam,utána meg áttértem a waxolásra. azt hiszem a meghajtás topikban olvasgattam róla többet. a waxom könnyen,házilag előállítható,és olcsó. paraffin olaj,és gyertya viasz 1:1-es keveréke. előnye,h mindenképp tisztább a bringa,és leginkább a meghajtás elemei. úgy látszik a tartósságnak is használ. olajnál 5000 kili után már nagyobb kopást lehet mérni. a hátránya a pepecselés,főzőcskézés,ilyesmi. kb 3-400 kilit bír ki országúton a wax. leginkább száraz körülmények közt. vizesen ez a táv lecsökken. én minden waxolás előtt teljesen letakarítottam a láncot. néhány hetente meg a meghajtás többi elemét is. aztán főzőcskéztem a láncot. pepecs meló. amúgy ez a wax nem újdonság,csak most úgy látom,h megint divatba jött. vettem most squirt lube száraz waxot. http://www.squirtlub...ducts/lube.html ma tettem föl először a láncra. természetesen megtisztítottam mindent. lánc,sor,váltó görgő,lánctányérok. ahogy utána néztem,kérdeztem,úgy látom,h kb annyit bír,mint a sima wax. ennél is takarítani kell a láncot,csak nem kell főzőcskézni. lehet,h néhány hét múlva írok a tapasztalatokról. ennyit a láncról.
bovdenek. mindig keresem a legkisebb súrlódás,olcsó megoldását. megint képbe került a wax. működik. jobb,mint az olaj,vagy a zsír. igaz más arányban csináltam meg a kencét. 2 rész paraffin olaj,és 1 rész gyertya viasz. a campa bovdenek is újak voltak a bringámon,és csak most kentem meg. szóval ez is kb 5000 kilit ment el a gyári kenőanyagával. nagyon finoman megkentem a puhább waxommal,és egész kellemes lett a váltás minősége. majdnem olyan lett érzetre,mint az új. kb 1-2 hete van a bovdeneken,és nem lassult be tőle a bovden. szóval erre is megfelelő kenőanyag lehet.
még annyi,h találtam még egy száraz waxot,ami hasonló lehet,mint a squirt lube. a soudal terméke: http://www.soudal.hu...aszos-kenoanyag
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2233
Írta 2017. július 15. - 22:40
http://csovaz.blog.h...r_vaz_keszitese
a link enyhén rossz, matster :-)
de a video tetszik
valahogy nem tudom elképzelni, hogy "Tibi, bejönnél vasárnap fusizni, kellene 3 master váz a vékony pénztárcájú magyaroknak?"
- donciccio kedveli ezt
#2234
Írta 2017. július 13. - 18:09
biztos volt már téma a rázós utakon zajongó, kattogó, recegő fvkar
ez már shimanós ősember időszakomban (105/9) is jellemző volt és a 10s centaur is csinálja, igaz csak a baloldalon
érdekesség ha a bal fvkar (ennek 6 lehetséges pozija van) főleg az "első" pozícióban produkálja, ha eggyel feljebb váltok (2es lánctényérnál ez még semmit nem mozdít a FD-n), jobb a helyzet , tehát a feszesebb bovden talán (?) javít rajta
nekem is ilyen. üzemszerű állapot.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2235
Írta 2017. július 12. - 21:59
biztos volt már téma a rázós utakon zajongó, kattogó, recegő fvkar
ez már shimanós ősember időszakomban (105/9) is jellemző volt és a 10s centaur is csinálja, igaz csak a baloldalon
érdekesség ha a bal fvkar (ennek 6 lehetséges pozija van) főleg az "első" pozícióban produkálja, ha eggyel feljebb váltok (2es lánctényérnál ez még semmit nem mozdít a FD-n), jobb a helyzet , tehát a feszesebb bovden talán (?) javít rajta
- donciccio kedveli ezt
#2236
Írta 2017. július 10. - 16:12
keress egy modellt, válassz méretet.
utána tudsz összehasonlítani több kerékpárt is akár.
pl. 56-os cervélo r3-ast 56-os supersixszel meg 56-os madone-al, oltreval.. nagyon jó oldal!
- donciccio kedveli ezt
#2237
Írta 2017. július 10. - 12:54
http://www.fujibikes...aix-elite-frame
a világ második legrégebbi kerékpárgyártója is beszáll a muriba!
ellenben:
az m-es váz tengelytávja 9mm-rel rövidebb az s-estől, és pont itt változik 9mm-t a villa rake-je is..
Nem mindig jönnek össze a jó geometriák minden méretben.
Túl nagy a szórás a népesség átlagmagasságában-testarányaiban..
1 dolog hiányzik csak belőle, hogy jó legyen: egy menet középről....
- donciccio kedveli ezt
#2238
Írta 2017. július 08. - 12:14
http://www.fujibikes...aix-elite-frame
a világ második legrégebbi kerékpárgyártója is beszáll a muriba!
ellenben:
az m-es váz tengelytávja 9mm-rel rövidebb az s-estől, és pont itt változik 9mm-t a villa rake-je is..
Nem mindig jönnek össze a jó geometriák minden méretben.
Túl nagy a szórás a népesség átlagmagasságában-testarányaiban..
#2239
Írta 2017. július 07. - 20:14
Nekem is volt ugyanez a kattogás Mavic felnin.
Hát ezért nem fogják kicserélni, mert ez semmiféle hatással nincs a funkciójára, ez csak egy a fülednek nem tetsző apróság.
Itt szerintem is a ragasztó cseppentése fog segíteni.
Írtam a boltnak, azt mondták megkérdik a forgalmazót. Ennyit még megért, ha nemet mondanak, akkor nem szenvedek tovább, megragasztom.
#2240
Írta 2017. július 07. - 09:43
jövőre kellett volna kihozni. akkor lenne 20 éve,h megcsinálta Pantani a duplát.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A