Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#2221
paul

paul

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 383 posts

Sziasztok!

Egy kis segítség kellene mert nem igazán értek az országúti cuccokhoz.Van a gépemen egy FSA karbon hajtókar 50-34-es 110 BCD tányérokkal.Nekem ez túl nehéz áttételt eredményez.Szeretném lecserélni egy kicsit kisebbre ha lehet.46-32 esetleg?Cyclo gépeken láttam 46-os tányérokat de a másik tányér 36-os volt.Mekkora a legkisebb tányér méret amit fel tudok tenni?



#2222
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

http://apro.bikemag....3-l401486.html#

 

mintha ez a kormány nem passzolna ahhoz a fvkarhoz

 

persze lehet hogy csak rossz helyen van mint itt http://www.bikesport...ortexbestlg.jpg



#2223
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

mármint hogy könnyű bringában is használható tömeggel, is fel legyen találva.. 

Igen, sajnos Rohloff es hasonlok not good enough.


Edited by ave, 2017. July 26. - 22:43.


#2224
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

 

Nem tudom, inkabb fokozatmentes valtot kellene vegre feltalalni.

mármint hogy könnyű bringában is használható tömeggel, is fel legyen találva.. 


Edited by Bikertigger, 2017. July 26. - 20:45.

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2225
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

pár napja azon tipródtam hogy szerintetek marad a 130-as hátsó pacskertáv?

 

meglépik a vázgyártók hogy felmennek 135-re és lesz hely 11+ soroknak?

 

megaüzlet lenne, de én persze maradnék 130as :-)

Mar most is 135 van a tarcsafek miatt, nem?

Nem tudom, inkabb fokozatmentes valtot kellene vegre feltalalni.



#2226
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

pár napja azon tipródtam hogy szerintetek marad a 130-as hátsó pacskertáv?

 

meglépik a vázgyártók hogy felmennek 135-re és lesz hely 11+ soroknak?

 

megaüzlet lenne, de én persze maradnék 130as :-)



#2227
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

Na emberek, jelentem jó lett!

Ott kezdem, hogy alapvetően én vagyok a hülye :-) Gondoltam 2 napja este, hogy gyerekek alszanak akkor nekiállok. lebontom hátul a bowdent a váltónál kifűzöm és érzem, hogy picit ragadós ott ahol a házban fut. Na mondom megvagy! Mikor összeraktam asszem behúztam valami vékony olajjal, ezek szerint nem kellett volna. Ezt most jól leszedtem róla, kapott új bowdenházat hátra, az alsó vezetőhöz 5 centi tefloncsövet úgy, hogy a vége kikanyarodjon felfelé a homlokcső felé, így ez védi az ISO löttytől - ezt amúgy mindenkinek ajánlom. Összerakom, de csak nem lett 100-as... Nézegetem innen-onnan és arra jutok, hogy nem lehet más más mint a váltótartó konzol. És ahogy erre gondolok bevillant, hogy legutóbb a szervizben elő lett szedve a szerszám, beszéltünk is róla, hogy megnézzük de végül erre nem került sor... Szóval tegnap megnézték és bizony volt benne egy kis geller. Kihúzták, jó lett.

Ennyike.

 

Gyanítom, hogy a 3 dolog összeadódott (konzol, ragadós bowden, alsó vezető). Mindenesetre a szervizben elég volt ránézni a konzolra, hogy megint jól álljon, elég puha anyagból van. Aminek végül is örülök, Ha baj van akkor inkább ez hajoljon mintsem, hogy a karbon papucs törjön.

 

Mellesleg rákérdeztem a teflonos bowdenre, amiről csak annyit mondtak, hogy tök jó ameddig rajta van a teflon a bowdenen de amint ez elkezd lekopni róla úgy ez begyűrődik a házba, a többit mindeki tudja. Egyszóval a sima köszörült hosszú távon megbízhatóbb.

 

Kösz a tippeket mégegyszer!

igen. a teflonos bowdenhez elfelejtettem hozzátenni ugyanezt. lekopik,aztán ott lesz a teflon,ahol nem kéne. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2228
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Na emberek, jelentem jó lett!

Ott kezdem, hogy alapvetően én vagyok a hülye :-) Gondoltam 2 napja este, hogy gyerekek alszanak akkor nekiállok. lebontom hátul a bowdent a váltónál kifűzöm és érzem, hogy picit ragadós ott ahol a házban fut. Na mondom megvagy! Mikor összeraktam asszem behúztam valami vékony olajjal, ezek szerint nem kellett volna. Ezt most jól leszedtem róla, kapott új bowdenházat hátra, az alsó vezetőhöz 5 centi tefloncsövet úgy, hogy a vége kikanyarodjon felfelé a homlokcső felé, így ez védi az ISO löttytől - ezt amúgy mindenkinek ajánlom. Összerakom, de csak nem lett 100-as... Nézegetem innen-onnan és arra jutok, hogy nem lehet más más mint a váltótartó konzol. És ahogy erre gondolok bevillant, hogy legutóbb a szervizben elő lett szedve a szerszám, beszéltünk is róla, hogy megnézzük de végül erre nem került sor... Szóval tegnap megnézték és bizony volt benne egy kis geller. Kihúzták, jó lett.

Ennyike.

 

Gyanítom, hogy a 3 dolog összeadódott (konzol, ragadós bowden, alsó vezető). Mindenesetre a szervizben elég volt ránézni a konzolra, hogy megint jól álljon, elég puha anyagból van. Aminek végül is örülök, Ha baj van akkor inkább ez hajoljon mintsem, hogy a karbon papucs törjön.

 

Mellesleg rákérdeztem a teflonos bowdenre, amiről csak annyit mondtak, hogy tök jó ameddig rajta van a teflon a bowdenen de amint ez elkezd lekopni róla úgy ez begyűrődik a házba, a többit mindeki tudja. Egyszóval a sima köszörült hosszú távon megbízhatóbb.

 

Kösz a tippeket mégegyszer!


  • donciccio likes this

#2229
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Akkor megmondom a tutit !

Eltipegsz kedvenc bringaboltodba és veszel 2 méter bovdenházat és szépen végigvezeted a váltóig. Még drága sem kell hogy legyen.

És ennyi. Egy sör lesz ! :-))

Nem te vagy az egyetlen, aki szenved a hátsó váltó bovdenezésével. Több új bringán láttam, hogy ez az új divat, a vázon belüli bovdenvezetés valami miatt szorul. Ez a módszer mindenkinél megoldotta a problémákat. Még sarazni is mehetsz vele, folyathatod az izót a kulacsból, erre nem fog hatni. Szépen el tudod vezetni a váz alján gyorskötözővel, alig fog látszani. A köszörült bovden viszont jó ötlet, olyat vegyél mindenképp !

Azért ez elég rossz megoldás egy külső bovdenes országúti váznál, ahol az alsó vezetőn kívül szépen súrlódásmentesen futhat a bovden. Ráadásul a legrosszabb szett van a bringán ebből a szempontból, ami nehezen fogja tolerálni a megnövekedett pontatlanságot, váltás szempontjából annál jobb minél kevesebbet fut házban a bovden. Nem mellesleg a végig kívül futó bovdenház meg elég ocsmányul nézne azon az országútin.


  • donciccio likes this


A sebesség mindent megold.

 


#2230
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Arctenyer gazdagon...
  • Kisherceg and donciccio like this

#2231
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Akkor megmondom a tutit !

Eltipegsz kedvenc bringaboltodba és veszel 2 méter bovdenházat és szépen végigvezeted a váltóig. Még drága sem kell hogy legyen.

És ennyi. Egy sör lesz ! :-))

Nem te vagy az egyetlen, aki szenved a hátsó váltó bovdenezésével. Több új bringán láttam, hogy ez az új divat, a vázon belüli bovdenvezetés valami miatt szorul. Ez a módszer mindenkinél megoldotta a problémákat. Még sarazni is mehetsz vele, folyathatod az izót a kulacsból, erre nem fog hatni. Szépen el tudod vezetni a váz alján gyorskötözővel, alig fog látszani. A köszörült bovden viszont jó ötlet, olyat vegyél mindenképp !

 


Marci

#2232
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

 kizárólag az alsó vezető az, ami nem ugyanez mint korábban...

 

hogy ezt kiderítsd, ideiglenesen, egy próbakör / görgőzés erejéig nem érdemes kipróbálni az alsó bovdenvezető kihagyását?

Végül is nem rossz ötlet. Az a gond, hogyha leveszem az egész vezetőt akkor nincs ami megtartsa a bowdent 1 adott helyzetben és váltás ásorán a bowden a csapágyházon mászkálna jobbra-balra, vagyis ugyanitt lennék.

 

Más tészta, de kezdem megérteni miért jó a Di2 és miért ennyire sikeres a versenysportban: egy esős nap után nem lennék egy team szerelő helyében ha mindenki 100% pontos váltást akarna 11 sebis gépekkel. Azért minden eső után mégsem lehet 8-10 bringát teljes bowdenszettet cserélni és mindet beállítani.

 

Szerintem amúgy az emberek túlnyomó többségének ez így is jó lenne ahogy most van....csak hát ugye ha "bassza" valami az ember agyát...



#2233
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

 kizárólag az alsó vezető az, ami nem ugyanez mint korábban...

 

hogy ezt kiderítsd, ideiglenesen, egy próbakör / görgőzés erejéig nem érdemes kipróbálni az alsó bovdenvezető kihagyását?



#2234
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

 

Következő lépésben lehet, hogy kap egy teflonos bowdent, esetleg valami teflonos csövet alulra, bár nem tudom, hogy ezt érdemes-e illetve honnan lőjek ilyet.

 

 

teflonos csövet váltó bowden házból a leg1xűbb kivenni. meghámozod a házat,és már ott is a teflon cső.

 

a teflon bevonatos bowdenről,ha lekopik a bevonat,akkor meg ugyanott vagy,mint egy köszörült bowdent tettél volna bele.  


Edited by donciccio, 2017. July 24. - 14:11.

  • petter78 likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2235
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

vegyél 7800/6600 valtokart.

Vagy wiggle lifeline performance kábelszettet. Vagy 5300 Ft-ért vampagnolo bowdenszettet, az jó shimihez is.

És ne kenj semmit rá. Nekem tisztán a legjobb ( egyelőre life line essential, de van készlet premiumbol itthon..

 

6600 amúgy pont van de sajnos megette már a kenyere javát...

 

Volt ilyen gondod?

nekem az a furcsa, hogy ugyanez a szett egyszerű köszörült bowdenekkel problémamentes volt a korábbi bringán szóval keresem azt a pontot ami változott, és egyelőre úgy gondolom, hogy kizárólag az alsó vezető az, ami nem ugyanez mint korábban...



#2236
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Elhajlott váltótartófül? Megnézném azt is.

az tuti jó (célszerszámmal megnéztük)



#2237
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Viszont az új vázra építés után nem lett tökéletes, olyan volt mintha kicsit szorulna a bowden és a váltó rugó nem húzná elég erősen nehezebb fokozatba a láncot, szóval nem volt teljesen pontos illetve vagy fönt volt jó, vagy lent ahova belóttem.


Elhajlott váltótartófül? Megnézném azt is.



#2238
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Na emberek, ötlet kéne! Történt év elején, hogy átépítettem a bringám egy új vázra. A szett úgy ahogy van ment át a korábbi vázról, a hátsó váltás a régi bringán pöpec volt. Viszont az új vázra építés után nem lett tökéletes, olyan volt mintha kicsit szorulna a bowden és a váltó rugó nem húzná elég erősen nehezebb fokozatba a láncot, szóval nem volt teljesen pontos illetve vagy fönt volt jó, vagy lent ahova belóttem. Gondoltam nem szarozunk, kapott új bowdenszettet hátra. Jó is lett, de az az érzésem, hogy mégsem tökéletes, több törődést igényel. Ez még külső bowdenvezetésű váz és akkor mindig jól működik (értsd 99%-os és nem csak 90%) amikor WD40-el befújom és tisztítom a középcsapi alatti műanyag bowdenvezetőt, de amint ez "kiszárad" akkor érzésem szerint rosszabb (szorulósabb) lesz. Vált, fokozatok is megvannak, tudok is vele menni csak keresem az okát a dolognak.
Az előző váznál nem volt ilyen gondom, illetve érzésre ott nagyobbak voltak a toleranciák, nem volt ennyire érzékeny. A réginél akkor csinált csak ilyet, ha a kulacsból kifolyt létől lett ragadós a bowden
Váltófül rendben van.
5700-as 105-ös váltókar, 6700-as 10-es ultegra váltó.

Arra gondolok, hogy esetleg a 2 vezető anyaga térhet ami miatt ez érzékenyebb, a márka amúgy azonos, Scott. A bowden sima köszörült, nem teflonos.
Következő lépésben lehet, hogy kap egy teflonos bowdent, esetleg valami teflonos csövet alulra, bár nem tudom, hogy ezt érdemes-e illetve honnan lőjek ilyet.

Minden tipp érdekel!

(vicces, de azóta kezdett most ez megint zavarni, mióta újra mentem egy külső, nem bandázs alatti bowdenes váltókarral és meglepett, hogy ott mennyire könnyen és pontosan járt a váltókar pedig elég alap darab volt...szóval ha valakinek van eladó új 7800-as Dura-ace váltókarja akkor is szólhat :-)

vegyél 7800/6600 valtokart.

Vagy wiggle lifeline performance kábelszettet. Vagy 5300 Ft-ért vampagnolo bowdenszettet, az jó shimihez is.

És ne kenj semmit rá. Nekem tisztán a legjobb ( egyelőre life line essential, de van készlet premiumbol itthon..

Edited by Vejne, 2017. July 24. - 12:07.


#2239
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Na emberek, ötlet kéne! Történt év elején, hogy átépítettem a bringám egy új vázra. A szett úgy ahogy van ment át a korábbi vázról, a hátsó váltás a régi bringán pöpec volt. Viszont az új vázra építés után nem lett tökéletes, olyan volt mintha kicsit szorulna a bowden és a váltó rugó nem húzná elég erősen nehezebb fokozatba a láncot, szóval nem volt teljesen pontos illetve vagy fönt volt jó, vagy lent ahova belóttem. Gondoltam nem szarozunk, kapott új bowdenszettet hátra. Jó is lett, de az az érzésem, hogy mégsem tökéletes, több törődést igényel. Ez még külső bowdenvezetésű váz és akkor mindig jól működik (értsd 99%-os és nem csak 90%) amikor WD40-el befújom és tisztítom a középcsapi alatti műanyag bowdenvezetőt, de amint ez "kiszárad" akkor érzésem szerint rosszabb (szorulósabb) lesz. Vált, fokozatok is megvannak, tudok is vele menni csak keresem az okát a dolognak.

Az előző váznál nem volt ilyen gondom, illetve érzésre ott nagyobbak voltak a toleranciák, nem volt ennyire érzékeny. A réginél akkor csinált csak ilyet, ha a kulacsból kifolyt létől lett ragadós a bowden

Váltófül rendben van.

5700-as 105-ös váltókar, 6700-as 10-es ultegra váltó.

 

Arra gondolok, hogy esetleg a 2 vezető anyaga térhet ami miatt ez érzékenyebb, a márka amúgy azonos, Scott. A bowden sima köszörült, nem teflonos.

Következő lépésben lehet, hogy kap egy teflonos bowdent, esetleg valami teflonos csövet alulra, bár nem tudom, hogy ezt érdemes-e illetve honnan lőjek ilyet.

 

Minden tipp érdekel!

 

(vicces, de azóta kezdett most ez megint zavarni, mióta újra mentem egy külső, nem bandázs alatti bowdenes váltókarral és meglepett,  hogy ott mennyire könnyen és pontosan járt a váltókar pedig elég alap darab volt...szóval ha valakinek van eladó új 7800-as Dura-ace váltókarja akkor is szólhat :-)



#2240
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://apro.bikemag....r-l400622.html#

 

ez a kormány nagyon ismerős :D Egyetlen hibája van, merev, mint a kő. Pedig 282 gramm a 44-es is belőle, csak az a fránya 7050-es alu rideg. 

 

Egyébként még mindig jó vételnek tartom: 32 euró, de súlyban-felhasznált anyagban (7050-triplán húzott) simán hozza egy drágább kormány szintjét, ráadásul nagyon rövid és sekély.

 

Én imádom. És jó bedugós stucnihoz is.