Na emberek, ötlet kéne! Történt év elején, hogy átépítettem a bringám egy új vázra. A szett úgy ahogy van ment át a korábbi vázról, a hátsó váltás a régi bringán pöpec volt. Viszont az új vázra építés után nem lett tökéletes, olyan volt mintha kicsit szorulna a bowden és a váltó rugó nem húzná elég erősen nehezebb fokozatba a láncot, szóval nem volt teljesen pontos illetve vagy fönt volt jó, vagy lent ahova belóttem. Gondoltam nem szarozunk, kapott új bowdenszettet hátra. Jó is lett, de az az érzésem, hogy mégsem tökéletes, több törődést igényel. Ez még külső bowdenvezetésű váz és akkor mindig jól működik (értsd 99%-os és nem csak 90%) amikor WD40-el befújom és tisztítom a középcsapi alatti műanyag bowdenvezetőt, de amint ez "kiszárad" akkor érzésem szerint rosszabb (szorulósabb) lesz. Vált, fokozatok is megvannak, tudok is vele menni csak keresem az okát a dolognak.
Az előző váznál nem volt ilyen gondom, illetve érzésre ott nagyobbak voltak a toleranciák, nem volt ennyire érzékeny. A réginél akkor csinált csak ilyet, ha a kulacsból kifolyt létől lett ragadós a bowden
Váltófül rendben van.
5700-as 105-ös váltókar, 6700-as 10-es ultegra váltó.
Arra gondolok, hogy esetleg a 2 vezető anyaga térhet ami miatt ez érzékenyebb, a márka amúgy azonos, Scott. A bowden sima köszörült, nem teflonos.
Következő lépésben lehet, hogy kap egy teflonos bowdent, esetleg valami teflonos csövet alulra, bár nem tudom, hogy ezt érdemes-e illetve honnan lőjek ilyet.
Minden tipp érdekel!
(vicces, de azóta kezdett most ez megint zavarni, mióta újra mentem egy külső, nem bandázs alatti bowdenes váltókarral és meglepett, hogy ott mennyire könnyen és pontosan járt a váltókar pedig elég alap darab volt...szóval ha valakinek van eladó új 7800-as Dura-ace váltókarja akkor is szólhat :-)