Most mar regelek WW-re... Azt hittem, 500 EUR alatt nem nagyon fordulnak elo ott alkatreszek, de most felkeltetted az erdeklodesemet...
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#22241
Posted 2011. January 03. - 15:24
Most mar regelek WW-re... Azt hittem, 500 EUR alatt nem nagyon fordulnak elo ott alkatreszek, de most felkeltetted az erdeklodesemet...
#22242
Posted 2011. January 03. - 15:14
Ha már pedál, elvileg ma indul útra a US of A-bõl egy érdekes pedálzat! Speedplay Zero Cro-moly-ként látta meg a napvilágot, és egy ottani neves mesterember ( Ward ) által legyártott titanium tengelyeket kapta meg..nagyon nagyon jó áron jutottam hozzá, fõleg úgy, hogy vadiúj, szinte már szégyellem, épp ezért ajánlom is olvasásra néha a WeightWeenies eladó részlegét ( olcsóbb dolgoktól a méregdrága dolgokig minden van )! 160 gramm a pár...
#22243
Posted 2011. January 03. - 14:37
Amugy semmi szukseg a lengesre, de a bellitas ugye akkor nagyon pontos kell legyen, marpedig ezt fixnel nagyon nehez elerni. Ha leng egy kicsit, akkor korulbelul jol beallitott stoplival be tud allni az ember laba a helyes szogbe.
Van a LOOK-nak egy beallito pedalja, nem tudom itthon elerheto-e barmely boltban. Egy 20 perc tekeres utan kikopi pontosan hova allitsd be a fix stoplit. (csak a szoget)
#22244
Posted 2011. January 03. - 14:11
#22245
Posted 2011. January 03. - 14:01
Illetve ki mit ajanl pedalbol? Look, Shimano, fix, vagy azert mozogjon egy kicsit a labam?
#22246
Posted 2011. January 01. - 17:19
Könyvajánló #78 (Coppi és Bartali - Giro 1949)
(Haboztam, eleve idetegyem-e, de nem csupán országúti érdekességû, így került a könyvekhez.)
#22247
Posted 2010. December 31. - 18:32
marad az évenkénti zsírzás, úgyis most rendeltem meg hozzá a szerszámokat
#22248
Posted 2010. December 31. - 18:11
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#22249
Posted 2010. December 31. - 18:09
A Campa olajzónyílást használt. Azért volt elég az agytest közepére, onnan terült szét az anyag.
A Suntour Grease Guard zsírzónipplit használt, de annak folytatása volt az agyban, különbözõ terelõelemek, hogy a zsír tényleg oda menjen ahová kell.
Ott ugyebár a használt zsírt kitolta az új anyag. Annak semmi értelme hogy betolja a használt anyagot az agytest belsejébe...
Mondjuk én lehet inkább azt javasolnám, hogy jól tömített agyakat kell venni, és évente 1x szétszedni, kitakarítani azt újrazsírozni.
Összeszerelt agyat nem kéne megfúrkálni, sok meglepetés érheti az embert... Fúró át a lágyabb alun, rá az acél tengelyre aztán ha szerencsénk van, kapásból el is törik! De a forgács jó eséllyel marad az agyban, majd a kenõanyag odaviszi ahová nem kéne kerülnie...
#22250
Posted 2010. December 31. - 17:28
Na errõl nincs tapasztalat, én a monoblokknál értelemszerûen azelõtt csináltam hogy beraktam volna a vázba
ok, köszi azért
van itthon egy pár nem használt kerék, ráadásul a hátsónak rossz a kazettája is, lehet azon megpróbálom, aztán ha ott jól sikerült, akkor megcsinálom az összesen - vagy nem
#22251
Posted 2010. December 31. - 17:26
Na errõl nincs tapasztalat, én a monoblokknál értelemszerûen azelõtt csináltam hogy beraktam volna a vázbailyesmire gondoltam én is, köszi
Szerinted megoldható úgy a fúrás, hogy ne fûzzem ki a kerékagyat? Hely kb. lenne rá a küllõk között, csak a furat így picit ferdén menne bele. Vagy ez ebben a formában egy nagy marhaság?
Én sajna nem tudok fûzni, ha meg szervízbe vinném, akkor az túl költséges lenne (fûzés, kerékcentrír).
#22252
Posted 2010. December 31. - 17:10
furat, bele menet és menetrögzítõs csavart tekersz bele. Középcsapinál bevált.
ilyesmire gondoltam én is, köszi
Szerinted megoldható úgy a fúrás, hogy ne fûzzem ki a kerékagyat? Hely kb. lenne rá a küllõk között, csak a furat így picit ferdén menne bele. Vagy ez ebben a formában egy nagy marhaság?
Én sajna nem tudok fûzni, ha meg szervízbe vinném, akkor az túl költséges lenne (fûzés, kerékcentrír).
#22253
Posted 2010. December 31. - 16:57
#22254
Posted 2010. December 31. - 16:41
Simán lehet. Csak kell hozzá szerszám. Na az az ami ha nincs, akkor drága játék.
Hozzátenném, ha má rkis mennyiség, akkor is találni olyan szakkádert, aki Mo.-on nagy tapasztalatokkal bír rozsdamentes acél hajtáselemek megmunkálásában. Persze hozzá kell tenni, hogy valszeg olcsóbb megvenni, mint egyedi gyártásban készíttetni. De ha érdekel...
ehhez én láma vagyok, milyen szerszám kell hozzá? esetleg bringaszervízeknek szokott ilyen lenni?
én azt gondoltam, hogy csak egy tömíthetõ furat az agytest közepébe és kész, legalábbis a campa rekord agyaimon csak ennyinek tûnt kívülrõl
#22255
Posted 2010. December 31. - 16:35
Azt viszont sajnálom, hogy a zsírzófuratok kivesztek a shimano agyakból -illetve talán a legelsõ xtr-nél volt egyedül
Esetleg szerinted nem lehet rájuk utólag eszkábálni egyet házilag?
Simán lehet. Csak kell hozzá szerszám. Na az az ami ha nincs, akkor drága játék.
Hozzátenném, ha má rkis mennyiség, akkor is találni olyan szakkádert, aki Mo.-on nagy tapasztalatokkal bír rozsdamentes acél hajtáselemek megmunkálásában. Persze hozzá kell tenni, hogy valszeg olcsóbb megvenni, mint egyedi gyártásban készíttetni. De ha érdekel...
#22256
Posted 2010. December 31. - 16:25
igazából én akkor lepõdtem meg, mikor a 10 000-t futó -ebbõl kb. 8000-t porszárazon- 1500 ft-ért vett pedálomat (illetve már a kedvesemé) szétszedtem, bezsíroztam, beállítottam és gyönyörûen fut megint
Azt viszont sajnálom, hogy a zsírzófuratok kivesztek a shimano agyakból -illetve talán a legelsõ xtr-nél volt egyedül
#22257
Posted 2010. December 31. - 15:50
Azt sajnos nem, de miért nem használod fel más gyártmányát? agytestbe préselhetõ csapágycsészét és kónuszt is biztos lehet pipec minõségben venni a sárgáktól
A sárgáktól az esetek 99%-ban akkor tudsz valamit vásárolni, ha mennyiség van mögötte.
Ha ebbe az irányba haladnék, inkább valami germán gyártó után néznék, hogy a pénz Európában maradjon.
(valamint jómagam is német kisebbség vagyok, akkor már a fajtámat támogatnám...
Egyszer valahogy véget kéne vetni ennek a dolognak, mert különben várhatunk arra, mire náluk kinyílik a dolgozók csipája, hogy ennyiért azért mégsem gyártják le...
Ettõl függetlenül helytõl független sokra tartom mindazokat, akik felelõsséggel vannak az alapanyagok iránt, és nem olcsó szarokat gyártanak, hanem idõtálló termékeket készítenek!
#22258
Posted 2010. December 31. - 15:45
Így a vékonygyûrûs csapágyak húzzák a rövidebbet, míg a kónuszos rendszerek könnyebben futnak!
Ezért (is) tekintek a BB30-as középcsapágyrendszerre mint visszafejlõdés, és ezért helyezném a Campagnolo/Fulcrum/Shimano kerekeket a Mavic/Reynolds/American Classic/stb. kerekek elé.
Nyilván lehet egy kónuszost is szarul megcsinálni, de az ipari csapágy jelenléte se gari semmire, mert azért megmutatták keleten, hogy lehet még alulról elõzni a minimum szabványokat is!
Egy jóminõségû kónuszos csapágy jól beállítva mindig többet tud egy ipari rendszernél, és nem csak a gördülési ellenállásban, hanem a terhelésre reagálásában, mert a kónuszos csapágyak mindig ferdehatásvonalúak.
Én nem gyártok kónuszos rendszert, mert nem tudok. Ezért jól meg is gondolom, hogy mikor minek állok neki!
#22259
Posted 2010. December 31. - 15:38
(mivel kónuszos csapágyakat sajnos nem tudok gyártani)
Azt sajnos nem, de miért nem használod fel más gyártmányát? agytestbe préselhetõ csapágycsészét és kónuszt is biztos lehet pipec minõségben venni a sárgáktól
#22260
Posted 2010. December 31. - 15:23
Yasec mester: Te is azon a véleményen vagy, hogy jobb a kónuszos rendszerû agy, mint az ipari csapágyas? Igazából a véleményed érdekelne kicsit bõvebbenn is a témáról

Sign In
Create Account

Back to top





