Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#22241
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
Koszonom a valaszokat! A 2011-es 105-tel szemezek...
Most mar regelek WW-re... Azt hittem, 500 EUR alatt nem nagyon fordulnak elo ott alkatreszek, de most felkeltetted az erdeklodesemet... :)

#22242
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 hozzászólás
Shimano karbon Dura Ace pedálja nagyon nagyon tetszetõs dolog, nem tudom láttátok-e..valószinüleg hibátlanul is müködik mint valamennyi shimano pedál...
Ha már pedál, elvileg ma indul útra a US of A-bõl egy érdekes pedálzat! Speedplay Zero Cro-moly-ként látta meg a napvilágot, és egy ottani neves mesterember ( Ward ) által legyártott titanium tengelyeket kapta meg..nagyon nagyon jó áron jutottam hozzá, fõleg úgy, hogy vadiúj, szinte már szégyellem, épp ezért ajánlom is olvasásra néha a WeightWeenies eladó részlegét ( olcsóbb dolgoktól a méregdrága dolgokig minden van )! 160 gramm a pár...:D Na erre kiváncsi leszek

#22243
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Keo Carbonhoz szurket ("lengo") adtak. A piros megjobban leng, de szerintem arra tenyleg nincs szukseg, a szurke is ad eleg teret.
Amugy semmi szukseg a lengesre, de a bellitas ugye akkor nagyon pontos kell legyen, marpedig ezt fixnel nagyon nehez elerni. Ha leng egy kicsit, akkor korulbelul jol beallitott stoplival be tud allni az ember laba a helyes szogbe.

Van a LOOK-nak egy beallito pedalja, nem tudom itthon elerheto-e barmely boltban. Egy 20 perc tekeres utan kikopi pontosan hova allitsd be a fix stoplit. (csak a szoget)

#22244
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
én egyértelmûen sh-t ajánlok, abból is az újabbik 105öst. az hogy fix vagy lengõ stoplit akarsz, az egyéfügõ erõsen, van aki sezereti, ha van mozgása a lábának, van aki nem. sh-hoz alapból lengõt (sárga) adnak,ha jól emlékszem a lookhoz (piros) is, ha újonnan veszed sztemé rdemes elõször inkább azzal kezdeni, és utána érezni fogod h kell a fix stopli v sem. igazából shnál olyan nagy különbséget nem érzek a mozgó és nem mozgó köött. looknál ne tudom, abból ne használtam lengõt.

#22245
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.662 hozzászólás
Sora hatso meg elso valto elbirja majd a 10-es rendszert? Amig nem veszek komolyabbat, ez lenne...

Illetve ki mit ajanl pedalbol? Look, Shimano, fix, vagy azert mozogjon egy kicsit a labam?

#22246
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás
Ajánlom magamat (inkább Buzzatit) és boldog új esztendõt:
Könyvajánló #78 (Coppi és Bartali - Giro 1949)

(Haboztam, eleve idetegyem-e, de nem csupán országúti érdekességû, így került a könyvekhez.)



#22247
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
köszi, én is úgy gondoltam, hogy szétszedném a mûvelethez, de így, az alpján amit írtal már teljesen feleslegesnek tûnik :)

marad az évenkénti zsírzás, úgyis most rendeltem meg hozzá a szerszámokat

#22248
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
mester, irtam neked

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#22249
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Utólag is lehet mindent, de azért tegyünk különbséget az olajzó és a zsírzószem közt.
A Campa olajzónyílást használt. Azért volt elég az agytest közepére, onnan terült szét az anyag.
A Suntour Grease Guard zsírzónipplit használt, de annak folytatása volt az agyban, különbözõ terelõelemek, hogy a zsír tényleg oda menjen ahová kell.
Ott ugyebár a használt zsírt kitolta az új anyag. Annak semmi értelme hogy betolja a használt anyagot az agytest belsejébe...
Mondjuk én lehet inkább azt javasolnám, hogy jól tömített agyakat kell venni, és évente 1x szétszedni, kitakarítani azt újrazsírozni.
Összeszerelt agyat nem kéne megfúrkálni, sok meglepetés érheti az embert... Fúró át a lágyabb alun, rá az acél tengelyre aztán ha szerencsénk van, kapásból el is törik! De a forgács jó eséllyel marad az agyban, majd a kenõanyag odaviszi ahová nem kéne kerülnie...

#22250
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Na errõl nincs tapasztalat, én a monoblokknál értelemszerûen azelõtt csináltam hogy beraktam volna a vázba :D


ok, köszi azért

van itthon egy pár nem használt kerék, ráadásul a hátsónak rossz a kazettája is, lehet azon megpróbálom, aztán ha ott jól sikerült, akkor megcsinálom az összesen - vagy nem :)

#22251
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

ilyesmire gondoltam én is, köszi

Szerinted megoldható úgy a fúrás, hogy ne fûzzem ki a kerékagyat? Hely kb. lenne rá a küllõk között, csak a furat így picit ferdén menne bele. Vagy ez ebben a formában egy nagy marhaság? :)

Én sajna nem tudok fûzni, ha meg szervízbe vinném, akkor az túl költséges lenne (fûzés, kerékcentrír).

Na errõl nincs tapasztalat, én a monoblokknál értelemszerûen azelõtt csináltam hogy beraktam volna a vázba :D

#22252
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

furat, bele menet és menetrögzítõs csavart tekersz bele. Középcsapinál bevált.


ilyesmire gondoltam én is, köszi

Szerinted megoldható úgy a fúrás, hogy ne fûzzem ki a kerékagyat? Hely kb. lenne rá a küllõk között, csak a furat így picit ferdén menne bele. Vagy ez ebben a formában egy nagy marhaság? :)

Én sajna nem tudok fûzni, ha meg szervízbe vinném, akkor az túl költséges lenne (fûzés, kerékcentrír).

#22253
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
furat, bele menet és menetrögzítõs csavart tekersz bele. Középcsapinál bevált.

#22254
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Simán lehet. Csak kell hozzá szerszám. Na az az ami ha nincs, akkor drága játék.
Hozzátenném, ha má rkis mennyiség, akkor is találni olyan szakkádert, aki Mo.-on nagy tapasztalatokkal bír rozsdamentes acél hajtáselemek megmunkálásában. Persze hozzá kell tenni, hogy valszeg olcsóbb megvenni, mint egyedi gyártásban készíttetni. De ha érdekel...


ehhez én láma vagyok, milyen szerszám kell hozzá? esetleg bringaszervízeknek szokott ilyen lenni?

én azt gondoltam, hogy csak egy tömíthetõ furat az agytest közepébe és kész, legalábbis a campa rekord agyaimon csak ennyinek tûnt kívülrõl :)

#22255
szike81

szike81

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 712 hozzászólás

Azt viszont sajnálom, hogy a zsírzófuratok kivesztek a shimano agyakból -illetve talán a legelsõ xtr-nél volt egyedül :( Esetleg szerinted nem lehet rájuk utólag eszkábálni egyet házilag?


Simán lehet. Csak kell hozzá szerszám. Na az az ami ha nincs, akkor drága játék.
Hozzátenném, ha má rkis mennyiség, akkor is találni olyan szakkádert, aki Mo.-on nagy tapasztalatokkal bír rozsdamentes acél hajtáselemek megmunkálásában. Persze hozzá kell tenni, hogy valszeg olcsóbb megvenni, mint egyedi gyártásban készíttetni. De ha érdekel...

#22256
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
köszi a választ

igazából én akkor lepõdtem meg, mikor a 10 000-t futó -ebbõl kb. 8000-t porszárazon- 1500 ft-ért vett pedálomat (illetve már a kedvesemé) szétszedtem, bezsíroztam, beállítottam és gyönyörûen fut megint :D

Azt viszont sajnálom, hogy a zsírzófuratok kivesztek a shimano agyakból -illetve talán a legelsõ xtr-nél volt egyedül :( Esetleg szerinted nem lehet rájuk utólag eszkábálni egyet házilag?

#22257
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás

Azt sajnos nem, de miért nem használod fel más gyártmányát? agytestbe préselhetõ csapágycsészét és kónuszt is biztos lehet pipec minõségben venni a sárgáktól :)


A sárgáktól az esetek 99%-ban akkor tudsz valamit vásárolni, ha mennyiség van mögötte.
Ha ebbe az irányba haladnék, inkább valami germán gyártó után néznék, hogy a pénz Európában maradjon.
(valamint jómagam is német kisebbség vagyok, akkor már a fajtámat támogatnám... :D )
Egyszer valahogy véget kéne vetni ennek a dolognak, mert különben várhatunk arra, mire náluk kinyílik a dolgozók csipája, hogy ennyiért azért mégsem gyártják le...
Ettõl függetlenül helytõl független sokra tartom mindazokat, akik felelõsséggel vannak az alapanyagok iránt, és nem olcsó szarokat gyártanak, hanem idõtálló termékeket készítenek!

#22258
Yasec

Yasec

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Alapjában véve az az ellenállás szempontjából a legjobb, ha lehetõleg kis kerületen nagy golyók gördülnek.
Így a vékonygyûrûs csapágyak húzzák a rövidebbet, míg a kónuszos rendszerek könnyebben futnak!
Ezért (is) tekintek a BB30-as középcsapágyrendszerre mint visszafejlõdés, és ezért helyezném a Campagnolo/Fulcrum/Shimano kerekeket a Mavic/Reynolds/American Classic/stb. kerekek elé.
Nyilván lehet egy kónuszost is szarul megcsinálni, de az ipari csapágy jelenléte se gari semmire, mert azért megmutatták keleten, hogy lehet még alulról elõzni a minimum szabványokat is! :D
Egy jóminõségû kónuszos csapágy jól beállítva mindig többet tud egy ipari rendszernél, és nem csak a gördülési ellenállásban, hanem a terhelésre reagálásában, mert a kónuszos csapágyak mindig ferdehatásvonalúak.
Én nem gyártok kónuszos rendszert, mert nem tudok. Ezért jól meg is gondolom, hogy mikor minek állok neki!

#22259
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás

(mivel kónuszos csapágyakat sajnos nem tudok gyártani)


Azt sajnos nem, de miért nem használod fel más gyártmányát? agytestbe préselhetõ csapágycsészét és kónuszt is biztos lehet pipec minõségben venni a sárgáktól :)

#22260
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Tegnap elõtt még igen jót tekertem a napsütéses idõben, 30 felett is mentem a hóban, meg kiállva is feltekertem itt ott. Aztán tegnap lemetem, 100 m után fáztam, csúnya volt a ködös, szürke idõ, és úgy áltam keresztbe a bringával egy lehelet finom elsõ fékes fékezésnél a tükör jégen, hogy az elsõ és a hátsó kerék is kb. 2 m hosszan csúszott keresztben lassú tempónál (aztán mondjuk kicsit büszke voltam magamra, hogy egy ilyen csúszás mellett nem estem pofára, mondjuk van elõnye az egész éves slic gumis terepezésnek :D ), szóval haza is mentem inkább és ittam egy sört :D

Yasec mester: Te is azon a véleményen vagy, hogy jobb a kónuszos rendszerû agy, mint az ipari csapágyas? Igazából a véleményed érdekelne kicsit bõvebbenn is a témáról :)