Miért van mégis a „leggyorsabb" (idõfutam) gépeken vízszintes felsõcsõ? Tévelygõk? (Láttam másfélét is, de ilyen a szokásos.)[... sok érdekes magyarázat ...]
Annak a vízszintes felsõcsõnek a hagyományon kívül nincsen semmi értelme, erre már sokan rájöttek.
[... további érdekes magyarázat ...]
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#21581
Posted 2011. February 14. - 23:18

#21582
Posted 2011. February 14. - 23:03

Talán így...
karbonvázakkal már nem foglalkozol? a honlapodon volt pár szép karbonvázas bicaj, saját magadnak nem karbonvázast építettél? vagy annyira nem gyõzött meg a karbon?
#21583
Posted 2011. February 14. - 22:33

#21584
Posted 2011. February 14. - 22:30

Van 1500g-os acélváz, sõt 1400g-os is, aluból nálam a legkönnyebb 880g volt, igaz az 650C-s kerekekkel ment.

Magamnak (188cm) olyan 900g-os aluvázat tudnék gyártani, de nem akarok, azt nem jó vezetni. 1100g-os az már sokkal jobb! Ott az a 200g pont elõnyére válik az egész rendszerhez képest. Az acélváz esetében egyszer csináltam egy nagyon könnyû vázat Cloumbus Foco-ból, amelyiknek az alsócsöve egy olyan elhúzott nyolcszög profil.
Egy keményebb kiállásból tekerésnél becsuklott (!!!) az alsócsõ úgy a közepén, ami egyértelmûen a csõ hibája, fõleg úgy hogy a user nem volt egy nehézsúly bajnok, sem pedig egy izomkolosszus. A Columbus nem adott meg olyan limitet, amit a tag átlépett volna. Cseréltem is kifelé, ingyért.
Magamnak inkább a nehezebb, de nagyságrendekkel erõsebb EO-M 16.5-bõl csináltam meg a vázat. Sztem még néhány crash-t is kibírna ez az állat csõ!

#21585
Posted 2011. February 14. - 22:21


Más: régebben toltam ide képet, bár nem tudom hogy a gépemrõl is ment-e kép...
Hogy is kell belinkelni? Csak külsõ linkrõl lehet, ugye?

Köszííí!

#21586
Posted 2011. February 14. - 22:19

Értem hogy keret hiányában marad, de a slopingos váz kinézetével sztem meg lehet barátkozni, ha mást nem azért, mert minden szempontból jobb konstrukció. Nem elég hogy a classic vázak vékony acélcsövekbõl voltak, még ott volt ráadásnak a vízszintes felsõcsõ, így adott vázméret mellett sokkal jobban rezonáltak mint egy modern slopingos váz.
Mondjuk sloping és sloping közt is van különbség, és a régi UCI szabálynak is megfelelõ módon döntöm hátrafelé a csöveket, ami egy 8cm-es vízszintes sávban engedte meg a csõ helyzetét. Azt hiszem ez a Giant nyomására lett aztán 16cm. Ez annyit jelent, hogy egy 30mm átmérõjû csövet az elsõ szabály szerint 5cm-el lehetett "ejtetni".
Ez azért optikailag még nem zavaró szerintem, viszont a nyeregcsövet jobban meg tudta így dolgoztatni a váz, mert volt kinyúlása. Ezen kívül meg a váz komfortja is jobb lett, és az oldalmerevsége és így a hatásfoka is jobb, valamint ez az egész általában könnyebb összkonstrukciót eredményez.
Annak a vízszintes felsõcsõnek a hagyományon kívül nincsen semmi értelme, erre már sokan rájöttek.
Szerencsére a csõátmérõk és arányok is változtak, és igen is lehet acélból is korszerû és nagyon jól használható vázat készíteni, még úgy is hogy most egy könnyû acélváz súlya majdnem kétszerese egy könnyû aluvázénak.
Ez persze nem azt jelenti hogy a régi classic gépeket nem lehetne használni, csak az új dolgok néha tényleg kézzelfogható elõnyökkel járnak.
Alkatrész fronton nekem nincsen kedvenc márkám, ami az én kritériumom alapján megfelel, azt szeretem!
Így a hagyományos kónuszos kazettás Shimano hátsóagyakhoz képest nagyon jobbat még nem találtak ki, a Campa fékváltókarját sosem tudtam megszokni, mert az a kis kar számomra abszolút hülye helyen volt. Viszont a világ legjobb hajtókarrendszere szerintem a mostani Campa UT. Ja, nekem egy Fulcrum van abból, 10-es rendszerhez van kitalálva, de vígan mûködik a 9-es rendszerrel és lánccal. (Shimano amúgy)
slooping megoldásból általános, hogy kevesebb vázméret van, vagy csak a merida faszsága? xs,s,m,l, xl: broáááf :-)
van 1500 grammos acélváz. ezek szerint van 800 grammos aluváz?
#21587
Posted 2011. February 14. - 22:18

ffwd use gigantex rims
the f5r is a very good wheelset, the price is unreal
Fast Forward Carbon Wheels - Road Bike, Cycling Forums
Másrészrõl:
Micky, I have e-mailed FFWD and they told me that none of the FFWD rims were (ever) made by Gigantex.
http://weightweenies...ic.php?p=359021
#21588
Posted 2011. February 14. - 22:13

#21589
Posted 2011. February 14. - 22:12

#21590
Posted 2011. February 14. - 22:07

ja az egyenes villának a szárai karbonból vannak. mint írtam marad így minden,mert nincs rá keret. ha már cserélnem kéne,akkor sem vennék alu,v titán vázat. acél,v karbon jöhetne szóba. mondjuk mostanra mind1ik elég drága lett a fizetésemhez képest. ráadásul beszûkülne azzal a választék,h nekem nem kéne szlupngos váz. rohadt bénán néznek ki. ezt a vázat 2000ben vettem. azóta használom. mondhatni véglegesek az alkatrészek. persze ami kopik,v csere érett az megy le róla. régen rx 100as cuccok voltak rajta leginkább. szóval elég rendesen átépült. az elõtte lévõ bringámon is campa cuccok voltak. azzal versenyeztem is. mikor ezt építettem,akkor jött szóba a shimano. adtam neki esélyt,de cserben hagyott a japán cucc. nem mentem már annyit,mint amikor versenyeztem,de hamarabb mentek tönkre a cuccok. törött h.váltó,beragadó fék/váltókar,stb. ez kb 3 év alatt jött ki. utána döntöttem el,h visszatérek a campához,és múlt évben lett teljes a record cucc.
Értem hogy keret hiányában marad, de a slopingos váz kinézetével sztem meg lehet barátkozni, ha mást nem azért, mert minden szempontból jobb konstrukció. Nem elég hogy a classic vázak vékony acélcsövekbõl voltak, még ott volt ráadásnak a vízszintes felsõcsõ, így adott vázméret mellett sokkal jobban rezonáltak mint egy modern slopingos váz.
Mondjuk sloping és sloping közt is van különbség, és a régi UCI szabálynak is megfelelõ módon döntöm hátrafelé a csöveket, ami egy 8cm-es vízszintes sávban engedte meg a csõ helyzetét. Azt hiszem ez a Giant nyomására lett aztán 16cm. Ez annyit jelent, hogy egy 30mm átmérõjû csövet az elsõ szabály szerint 5cm-el lehetett "ejtetni".
Ez azért optikailag még nem zavaró szerintem, viszont a nyeregcsövet jobban meg tudta így dolgoztatni a váz, mert volt kinyúlása. Ezen kívül meg a váz komfortja is jobb lett, és az oldalmerevsége és így a hatásfoka is jobb, valamint ez az egész általában könnyebb összkonstrukciót eredményez.
Annak a vízszintes felsõcsõnek a hagyományon kívül nincsen semmi értelme, erre már sokan rájöttek.
Szerencsére a csõátmérõk és arányok is változtak, és igen is lehet acélból is korszerû és nagyon jól használható vázat készíteni, még úgy is hogy most egy könnyû acélváz súlya majdnem kétszerese egy könnyû aluvázénak.
Ez persze nem azt jelenti hogy a régi classic gépeket nem lehetne használni, csak az új dolgok néha tényleg kézzelfogható elõnyökkel járnak.
Alkatrész fronton nekem nincsen kedvenc márkám, ami az én kritériumom alapján megfelel, azt szeretem!

Így a hagyományos kónuszos kazettás Shimano hátsóagyakhoz képest nagyon jobbat még nem találtak ki, a Campa fékváltókarját sosem tudtam megszokni, mert az a kis kar számomra abszolút hülye helyen volt. Viszont a világ legjobb hajtókarrendszere szerintem a mostani Campa UT. Ja, nekem egy Fulcrum van abból, 10-es rendszerhez van kitalálva, de vígan mûködik a 9-es rendszerrel és lánccal. (Shimano amúgy)
#21591
Posted 2011. February 14. - 21:34

egyébként milyen nevet kell majd keresni?
meg aztán a fejedet se ismerem...
Mesa-Mayo András.

(gyors rákerestem a nickemre google-ben, hogy kidobja-e valahol a nevemet, de nem. Mindenesetre megyek és lecseszem anyumat hogy miért engedett 13évesen internetközelbe

#21592
Posted 2011. February 14. - 19:46

A nagyobb tányérra váltás sokkal nehezebb mint a Simano (dura Ace 7800) bár tudom nem egy szint. Próbálj ki több összeállítást , ha tudsz.
Egyébként jól mûködik 2évet (ugyan kevés km-t) tekertem idáig vele.
A négyszög tengelyes hajtókar szerelés sem nagy feladat. Csapágyat is tudtam a középrészben cserélni egyszerûen.
Bár kezd kimenni a divatból ez a kivitel úgy tudom. (javítsatok ki ha nem így van)
szerintem sokan campáznának, mert a veloce szett például eléggé megfizethetõ, ami visszatart (aztán cáfoljatok):
nem tudom minden info pontos-e:
- láncszem nem bontható, zárható olyan egyszerûen mint pl a kézzel nyitható-zárható sram patentszemekkel (tisztításkor nagyon jól jön)?
- a hajtókar leszedéséhez kell-e spéci szerszám (fc-6500 = imbusz)?
- bowdenezéskor belenyúhatsz akármibe vagy ragaszkodni kell campy márkákhoz?
- ultra torque merevség ?
- 9-es rendszer okés-e a 10-eshez fejlesztett és merevebb hajtómûvel vagy csak a saját, 4szögtengelyes mókával?
- a veloce sor 13e ft, ennek feléért lehet venni sram/shimano-t - kérdés persze hogy fele idõ alatt elkopoik vagy nem?
#21593
Posted 2011. February 14. - 18:55

nem meri lepisilni(:
nagyon off lesz, de megkérdezem, jól látom, hogy pulid van? nekem is, csak fehér

#21594
Posted 2011. February 14. - 18:37

Mert még csak most lettek beadva a csapathoz a jelentkezési lapok, egy új név sincs még a tagoknál, pedig nem egyedül mentem át a KSI-bõl
Mindenesetre a licenszemre ez kerül, tetszik-nemtetszik
egyébként milyen nevet kell majd keresni?
meg aztán a fejedet se ismerem...

Flickr
#21595
Posted 2011. February 14. - 18:15

#21596
Posted 2011. February 14. - 17:40

nekem meg bicajmosás közben a víz,pedig siettem bevinni meleg helyre a bicajt
a fotó alapján arra következtetek hogy kiolvadt kutyahúgyszag van a szobádban :-)
#21597
Posted 2011. February 14. - 17:17

#21598
Posted 2011. February 14. - 17:11

#21599
Posted 2011. February 14. - 17:07


Mindenesetre a licenszemre ez kerül, tetszik-nemtetszik

#21600
Posted 2011. February 14. - 16:40
