Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#21561
Írta 2011. február 16. - 00:41

#21562
Írta 2011. február 15. - 23:51

#21563
Írta 2011. február 15. - 22:48

#21564
Írta 2011. február 15. - 22:43

ja , bocsi, a link lemaradt
Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: Viner ultegra 600 szettel
Hát ez elég vegyes szett, itt valószínûleg csak a fékváltókar az ultegra, legalábbis a hátsóváltó és a hajtókar (az tuti nem) nem tûnik annak. A hajtókar valami egy ilyen tiagra szerintem:

A hátsóváltóra meg elsõre azt mondanám hogy egy régi Dura-ace, de ez csak a fekete szín miatt mondanám.
#21565
Írta 2011. február 15. - 22:41

ja , bocsi, a link lemaradt
Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: Viner ultegra 600 szettel
off.: Viner, csak jól járhatsz vele;)
#21566
Írta 2011. február 15. - 22:29

#21567
Írta 2011. február 15. - 21:59

A trikolor 7/8-asnak is volt mar ilyen kodja: 6400. Ezt 600 Ultegranak hivtak, a 6500-tol viszont mar csak a nev maradt, vagyis az Ultegra.
#21568
Írta 2011. február 15. - 21:47

Innen vettem.
Képrõl meg lehet állapítani hogy ezen melyik van?
Persze, ha tudsz csinálni egy képet róla, akkor meg tudjuk mondani. Vagy elég az is, ha megmondod mi van a hajtókarba ütve. A belsõ oldalon, a pedálmenetnél körbe van beleütve a kódja, és a mérete a hajtókarnak.
#21569
Írta 2011. február 15. - 21:45

600-as ultegra az 7 vagy 8 sebességes, a 9es szériának már 6500-as a kódja.
600-as: négyszögtengelyes hajtómû, elég tartós és jól mûködõ szett.
6500-as: octalinkes hajtómû, szintén tartós, és kifogástalanul mûködõ szet.
Innen vettem.
Képrõl meg lehet állapítani hogy ezen melyik van?
#21570
Írta 2011. február 15. - 21:41

9 sebességes 600-as ultegra szettrõl van valakinek véleménye, tapasztalata?
Egyáltalán mettõl meddig volt ez forgalomban.
Érdemes megvenni ha jó állapotban van?
600-as ultegra az 7 vagy 8 sebességes, a 9es szériának már 6500-as a kódja.
600-as: négyszögtengelyes hajtómû, elég tartós és jól mûködõ szett.
6500-as: octalinkes hajtómû, szintén tartós, és kifogástalanul mûködõ szet.
#21571
Írta 2011. február 15. - 21:33

Egyáltalán mettõl meddig volt ez forgalomban.
Érdemes megvenni ha jó állapotban van?
#21572
Írta 2011. február 15. - 18:54

#21573
Írta 2011. február 15. - 16:12

#21574
Írta 2011. február 15. - 14:43

#21575
Írta 2011. február 15. - 09:45


és különben is: sokkal szebbek az olasz cuccok

#21576
Írta 2011. február 15. - 09:06

Csapágyminõség terén nagyon jó a Campa, de a Shimano is nagyon jó, akárcsak a Suntour volt anno, mindenbõl persze csak a felsõ kategóriás cucc.
Csak ha egy konstrukció nem jó, akkor a legjobb csapágy se tudja azt helyrehozni.

Jelenleg a legkönnyebb hátsóagy ami konstrukcióként is rendben van a Dura Ace h.agy, titánkazettával. A reteszelésével nem tudom hogy mi lenne a probléma. Kis kerületen van aminek vannak elõnyei és hátrányai. Kisebb a surlódása, de nagyobb terhet kapnak a kilincsek.
A lifegõ bovdenek a Shimanonál már csak a múlt problémái, az újakon azok is a kormánybetekerõ alá lerültek, mint minden más gyártónál.

#21577
Írta 2011. február 15. - 07:15

Értem hogy keret hiányában marad, de a slopingos váz kinézetével sztem meg lehet barátkozni, ha mást nem azért, mert minden szempontból jobb konstrukció. Nem elég hogy a classic vázak vékony acélcsövekbõl voltak, még ott volt ráadásnak a vízszintes felsõcsõ, így adott vázméret mellett sokkal jobban rezonáltak mint egy modern slopingos váz.
Mondjuk sloping és sloping közt is van különbség, és a régi UCI szabálynak is megfelelõ módon döntöm hátrafelé a csöveket, ami egy 8cm-es vízszintes sávban engedte meg a csõ helyzetét. Azt hiszem ez a Giant nyomására lett aztán 16cm. Ez annyit jelent, hogy egy 30mm átmérõjû csövet az elsõ szabály szerint 5cm-el lehetett "ejtetni".
Ez azért optikailag még nem zavaró szerintem, viszont a nyeregcsövet jobban meg tudta így dolgoztatni a váz, mert volt kinyúlása. Ezen kívül meg a váz komfortja is jobb lett, és az oldalmerevsége és így a hatásfoka is jobb, valamint ez az egész általában könnyebb összkonstrukciót eredményez.
Annak a vízszintes felsõcsõnek a hagyományon kívül nincsen semmi értelme, erre már sokan rájöttek.
Szerencsére a csõátmérõk és arányok is változtak, és igen is lehet acélból is korszerû és nagyon jól használható vázat készíteni, még úgy is hogy most egy könnyû acélváz súlya majdnem kétszerese egy könnyû aluvázénak.
Ez persze nem azt jelenti hogy a régi classic gépeket nem lehetne használni, csak az új dolgok néha tényleg kézzelfogható elõnyökkel járnak.
Alkatrész fronton nekem nincsen kedvenc márkám, ami az én kritériumom alapján megfelel, azt szeretem!
Így a hagyományos kónuszos kazettás Shimano hátsóagyakhoz képest nagyon jobbat még nem találtak ki, a Campa fékváltókarját sosem tudtam megszokni, mert az a kis kar számomra abszolút hülye helyen volt. Viszont a világ legjobb hajtókarrendszere szerintem a mostani Campa UT. Ja, nekem egy Fulcrum van abból, 10-es rendszerhez van kitalálva, de vígan mûködik a 9-es rendszerrel és lánccal. (Shimano amúgy)
lehet,h mûszakilag jobb 1 ejtett felsõcsöves váz,de nekem akkor sem tetszik. ez legyen az én hibám.

#21578
Írta 2011. február 14. - 23:29

Miért van mégis a „leggyorsabb" (idõfutam) gépeken vízszintes felsõcsõ? Tévelygõk? (Láttam másfélét is, de ilyen a szokásos.)
Nézzed meg pontosan hogy mekkora a fejcsõnél az alsócsõ és a felsõcsõ köti távolság!
Azok generell nagyon alacsony vázak, nincsen különösebb jelentõssége a legkönnyebb verzió megvalósításának a komfort mellett.
Sõt, ott kb. megy a komfort a levesbe.

Azok célgépek, én egy normál országútiról beszéltem, ami bárki számára használatos.
#21579
Írta 2011. február 14. - 23:25

Karbonvázat olyan szinten hogy magát az anyagot laminálni sosem készítettem vázat.
Az elsõ olyan váz amiben karbon volt (az alu mellett, egy támvilla) azt úgy készítettem, hogy a Dedacciai-tól vettem erre a célra elõkészített taiwani egységet. Nem gyõzött meg. Kevés volt ahoz, hogy valamit döntõen befolyásoljon, súlyban semmit se hozott, mert lehet hogy az anyag minimálisan könnyebb volt, de a ragasztások miatti átfedéssel ment a lecsóba az egész megtakarítás. De legalább jó drága volt!

Aztán jött a Sziszka pályaváza, amivel az Olimpián ment. Oda már egy olyasz gyártmányú nagyon erõs (ezért nem is épp könnyû) alsócsövet raktam be karbonból. Azzal nem is volt baj, de az egy célgép volt.
Ami a honlapon van karbonváz, az nem általam készült, hanem egy kész távolkeleti váz kapta meg forgalmazás miatt a Yasec nevet. Az efféle dolgokat én sosem tartottam jónak, de társam ki szerette volna próbálni. Ez megtörtént, de összességében nem a jó irány, úgyhogy hagytuk.
Létezik karbon csõszett a Dedacciai forgalmazásában, össze lehet ragasztani egy karbonvázat taiwani csövekbõl, muffokból. Az eredménye egy karbon nem monocoque váz. Néhány elemével a szettnek nem vagyok kibékülve (pl. láncvilla), ezeken nem is lehet változtatni, így ez is maradt a süllyesztõben.
Talán majd lesz ebben is változás, és kedvezõ irányú!

Az acélváz azért jött amúgy, mert lassan nagyobb igény van rá mint az alura, és be szerettem volna mutatni hogy azok mostanság hogy néznek ki.

#21580
Írta 2011. február 14. - 23:23

Miért van mégis a „leggyorsabb" (idõfutam) gépeken vízszintes felsõcsõ? Tévelygõk? (Láttam másfélét is, de ilyen a szokásos.)
azért egy idõfutam váznál elég más szempontok vannak. és az hogy a leggyorsabbak az sem igaz. egyszerûbb, sík pályán, ha egyedül van az ember, akkor ezzel lehet a legnagyobb ÁTLAGsebességet elérni. ettõl még nem ez a leggyorsabb.