Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#21221
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Szerintem csak fagypont alatt érdemes használni, mivel a thermoba ugye eleve kevesebb fér, a betét miatt. Mondjuk ez attól is függ ki mennyit iszik és milyen hosszút megy. Nekem volt ilyenem, de nem szerettem mert mindig hamar elfogyott, és viszonylag hamar ki is hûlt azért. Fémet nem szabad venni, mert beszakad az ember tüdeje, ahogy szívja és akkor ki is jön 3 csepp. Fagypont alatt inkább rendes termoszt érdemes vinni. Az tényleg brutálisan tartja a hõt, igaz hogy meg kell állni hozzá, hogy tudjon belõle inni az ember...


Vagy meg kell tanulni úgy elengedett kézzel menni, mint a nagyok. :)
De komolyan, emlékszem olyanra, hogy Frank Schleck hegyen felfelé elkezdett két kézzel kotorászni a zsebeiben. Meg hát amikor lefelé felveszik a széldzsekit az is elég hajmeresztõ látvány.

#21222
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 posts
Nekem +2 és 5 fok körül fontossá válik a thermo kulacs kérdés, mert hideg lesz a folyadék a sima kulacsban és megfázik a torkom. Mint most is.
Max 3 órát megyek ilyen kellemes idõben, és ha a 40 fokos tea 15 fokra hül le a tekerés ideje alatt akkor nem fogok sírva fakadni. 3 órára nekem elég 3-4 deci.

#21223
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts

Ezt megbeszéltétek egymással.

Nekem olyan kérdésem lenne, hogy ki milyen thermo kulacsot használ. Én Elite - tel szemezek. Van valakinek tapasztalata? Érdemes thermo kulacsot venni?Kösz.


Szerintem csak fagypont alatt érdemes használni, mivel a thermoba ugye eleve kevesebb fér, a betét miatt. Mondjuk ez attól is függ ki mennyit iszik és milyen hosszút megy. Nekem volt ilyenem, de nem szerettem mert mindig hamar elfogyott, és viszonylag hamar ki is hûlt azért. Fémet nem szabad venni, mert beszakad az ember tüdeje, ahogy szívja és akkor ki is jön 3 csepp. Fagypont alatt inkább rendes termoszt érdemes vinni. Az tényleg brutálisan tartja a hõt, igaz hogy meg kell állni hozzá, hogy tudjon belõle inni az ember...

#21224
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 posts

A Bringa Kupa -n lehet nevezni.


Ezt megbeszéltétek egymással.

Nekem olyan kérdésem lenne, hogy ki milyen thermo kulacsot használ. Én Elite - tel szemezek. Van valakinek tapasztalata? Érdemes thermo kulacsot venni?Kösz.

#21225
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

A II. Félsziget Kupáról tud valaki valamit? Lesz egyáltalán? Mert semmi info nincs róla, csak benne van a versenynaptárban és kb ennyi.


A Bringa Kupa -n lehet nevezni.


A sebesség mindent megold.

 


#21226
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
A II. Félsziget Kupáról tud valaki valamit? Lesz egyáltalán? Mert semmi info nincs róla, csak benne van a versenynaptárban és kb ennyi.


A sebesség mindent megold.

 


#21227
mandras81

mandras81

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts
Köszi, megnyugtattál. Valósznûleg tricolor lesz akkor a bringán.

Más: 35-40e körül lehet találni (ha igen, merre?) új, vagy használt (megbízható) alu váz+ villa kombót? Az apróban nem nagyon láttam ebben az árkategóriában (58-as kellene, ha jól tudom, akkor ez azért elég elterjedt).

#21228
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,387 posts
a tricolort még japánban csinálták. nem volt annak semmi baja. a régi 600as még mindig tartósabb,mint 1 9es 105ös. amit te írsz,az inkább csak legenda. a 8as dura ace más mennyiségû bovdent húzott,ezért csak a saját sorával,váltójával mûködött tökéletesen. a régi ultegra meg bármelyik 8as országúti shimano sorral elment.

#21229
mandras81

mandras81

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts

Az volt a legelsõ fékváltókar generáció, pontatlannak azért nem nevezném, ha jól be van állítva, precízen mûködik, csak hosszabb a váltókar útja, mint az újabb szériáknál. Legalábbis úgy tûnt, hogy jobban be kellett tolni a váltókart, mint a 9es rendszereknél már. Nekem 8as rx100as fékváltókarom volt, nagyon szerettem, nem volt vele semmi gond, aztán váltottam 9es Dura Ace-ra.

Hol hallottad, hogy nem pontosak?


Na, visszatérve még erre: állítólag az egy legenda, hogy a trikolor fékváltókar annyira szar volt, hogy az akkori Tour-on bemutatott promós 600-asokat le kellett cserélni Dura-ákra átcímkézve 600-nak.

Ez akkor csak egy városi legenda, vagy egyébként meg felesleges vele foglalkoznom, mert ami a profiknak szar, az nekem még bõven jó?

Azért forszírozom a kérdést, mert most hezitálok, hogy trikolor szett legyen, vagy egy kis plusz pénzráfordítással fiatalabb 105-ös...

#21230
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,387 posts

eldöntöttem,most van 80e ft-om,veszek magamnak egy edzõbicajt.találtam 3 bicajt apróban,ami csekély tudásom alapján egész jó vételnek tûnik,szakértsétek már meg legyetek szívesek.

Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: clamont 600 campagnolo yasec
Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: Fekete Olimpia Arrow 58cm
Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: Magellan Capella

de természetesen ha tudtok jobbat olcsóbban mutatni,akkor szóljatok,55-57 körüli váz kellene nekem.


az acélvázas bringa sztem a legjobb választás. nagyon jó reynolds csövekbõl épült. én úgy látom 753as. elég könnyû vázat lehet belõle csinálni. ebben a méretben sztem 2 kg alatt van a váz tömege. Feltöltött kép itt van némi infó róla. a cuccok sem rosszak rajta.

#21231
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

A stucni szár részét rongyba tekerve satuba fogtam és a dugókulcsot a két végénél fogva egyírányba forgatva csiszoltam.

A stuci fedlapját meg kézzel rászoritva dugokulcsra és azon körbe-körbe forgatva.

Egy alu stucnit azért nem oly nehéz pár tizedmilimétert csiszolni,ha jól sikerül eltalálni a henger és csiszpapír közös átmérõjét,szépen látszik ahol az ív két végét szedi le.Mikor már az ív közepét csipegeti a csiszpapír elvileg jó is.

Kb:1óra melóval szépen megodható.


Reszelõvel reménytelen egyenletes munkát végezni. Én egyszerûen fogok egy csiszolópapírt, összetekerem és azzal csinálom. Szépen kiengedi magát, befeszül és egyenletesen tudsz vele csiszolni.


Köszi a tapasztalatokat.


A sebesség mindent megold.

 


#21232
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Azt, hogy mennyire kopott a váltás hogy tudom megállapítani, ha már le van szerelve a bringáról?

Az elsõ lánckerekek állapota, nem „cápafog-szerûen” kopottak-e, elég hosszúak-e még a fogak (épp, mint a lócsiszárok nézik a ló korát), a hátsó váltó kézben nem lötyög-e, ha nyitod s zárod. Különösen a fõtengelye (ahol a vázra csatlakozik) legyen pontos és szigorúan lötyögésmentes. Az elsõ váltó kevésbé szokott lötyögni, de az néha bemaródik, ha enyhén, elmegy, ha nem, akkor nem. A láncot megmérheted láncnyúlásmérõvel. A fékváltókarnál már kevésbé nyilvánvaló, de annak sem szabad kézben lötyögni. Pl. belefûzhetsz egy húszcentis váltókábeldarabot és végigváltogathatod, miközben a másik kezeddel húzod a kábelt, a harmadikkal meg erõsen tartod a fvkart (vagy ráteszed egy kormányra vagy egy seprûnyélre).
S ha végül elégedett vagy, mindezt csakis vadiúj bowdenházzal és kábellel szereld!

#21233
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Azta ez a Clamont tenyleg jonak tunik 80-ert. Csini vaz, egesz jo cuccok.

#21234
mandras81

mandras81

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts

Szubjektív listám:
1. Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: clamont 600 campagnolo yasec - tetszik a váz, ha kipróbálod és jó a váltás (nem túl kopott?), magasan ez a legjobb.
2. Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: Magellan Capella - a Tiagra jó, az egész alig használt (feltéve, hogy helyes a közlés).
3. Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: Fekete Olimpia Arrow 58cm - ezt nem venném, nem tetszik a váz, és a Sora fékváltókar a leggyengébb a három közül.


Bocsi, hogy belekotyogok.

Azt, hogy mennyire kopott a váltás hogy tudom megállapítani, ha már le van szerelve a bringáról?

#21235
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

eldöntöttem,most van 80e ft-om,veszek magamnak egy edzõbicajt.találtam 3 bicajt apróban,ami csekély tudásom alapján egész jó vételnek tûnik,szakértsétek már meg legyetek szívesek.

Szubjektív listám:
1. Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: clamont 600 campagnolo yasec - tetszik a váz, ha kipróbálod és jó a váltás (nem túl kopott?), magasan ez a legjobb.
2. Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: Magellan Capella - a Tiagra jó, az egész alig használt (feltéve, hogy helyes a közlés).
3. Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: Fekete Olimpia Arrow 58cm - ezt nem venném, nem tetszik a váz, és a Sora fékváltókar a leggyengébb a három közül.

#21236
Mark001

Mark001

    vendég

  • fórumtag
  • 48 posts
Úgycsináltam, megnéztem 1-2 videót, és az alapján tekertem be.

#21237
robko66

robko66

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,317 posts

Akkor nem kell tartanom az olcsó húsnak híg a leve effektustól? Márhogy, olcsó alu/karbon rosszabb mint hasonló árban levõ alu?


Nem kell tartanod tölle,az alu nyaku nehezebb ugyan de sokan mondják,hogy biztonságosabb.

#21238
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Hát, én is azzal raktam fel, miután sikerült visszarakni rá.. De a legelsõt elrontottam, és visszabontottam, simán lejött nekem..


A bandázsolásban a legfontosabb, hogy folyamatosan feszítve legyen a felrakás közben. Ha nem így csinálod, hiába hagyod rajta a ragasztócsíkot, ronda lesz és egy idõ után el is fog mozdulni.

#21239
Mark001

Mark001

    vendég

  • fórumtag
  • 48 posts
Hát, én is azzal raktam fel, miután sikerült visszarakni rá.. De a legelsõt elrontottam, és visszabontottam, simán lejött nekem..

#21240
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts
A stucni szár részét rongyba tekerve satuba fogtam és a dugókulcsot a két végénél fogva egyírányba forgatva csiszoltam.

A stuci fedlapját meg kézzel rászoritva dugokulcsra és azon körbe-körbe forgatva.

Egy alu stucnit azért nem oly nehéz pár tizedmilimétert csiszolni,ha jól sikerül eltalálni a henger és csiszpapír közös átmérõjét,szépen látszik ahol az ív két végét szedi le.Mikor már az ív közepét csipegeti a csiszpapír elvileg jó is.

Kb:1óra melóval szépen megodható.


GT-Atee